Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług transportowych związanych z przewozem uczestników Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego, Dziennego Domu Senior+ oraz Klubu Seniora działających w gminie Lubicz
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 870001767
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Toruńska 56
1.5.2.) Miejscowość: Lubicz Dolny
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-162
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: 566742155
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gopslubicz@home.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gopslubicz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług transportowych związanych z przewozem uczestników Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego, Dziennego Domu Senior+ oraz Klubu Seniora działających w gminie Lubicz
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ae343de0-9b42-11ee-953e-c2ea26915e21
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00555646
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ae343de0-9b42-11ee-953e-c2ea26915e21
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz.344). Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto na https://ezamowienia.gov.pl/pl/. Wykonawca posiadający konto na platformie ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza komunikacji. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopi dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie dostępnym na stronie https://ezamowienia.gov.pl/pl/. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązki informacyjne Wykonawcy wynikające z RODO.
Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał (będą to w szczególności osoby fizyczne: skierowane do realizacji zamówienia, podwykonawcy, podmioty trzecie, pełnomocnicy, członkowie organów zarządzających). Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (art. 13 ust. 4 RODO).Ponadto Wykonawca zobowiązany jest wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.W celu zapewnienia, że Wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem Wykonawcy w postępowaniu, Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do złożenia oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych.
a) posiada Pani/Pan:- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych. Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu z postępowania oraz jego załączników;- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego;- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; b) nie przysługuje Pani/Panu:- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GOPS.351.6.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
7. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług transportowych związanych z przewozem uczestników Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego, Dziennego Domu Senior+ oraz Klubu Seniora działających w gminie Lubicz.
8. W części I - zapewnienie usług transportu dla uczestników - starszych i/lub osób z niepełnosprawnością, pięć razy w tygodniu wg harmonogramu ustalonego z Zamawiającym tj. dowóz osób z miejsca zamieszkania na terenie gminy Lubicz do miejsca, w którym odbywają się zajęcia oraz odwóz po zajęciach do miejsca zamieszkania zgodnie z rozkładem i przebiegiem trasy:
Lp. Dzień tygodnia Opis trasy przejazdu Godzina przywozu i odwozu Ilość miejsc w autobusie Orientacyjna ilość kilometrów dziennie
1 Poniedziałek z wskazanego punktu w miejscowościach: Złotoria, Grabowiec, Kopanino, Lubicz Dolny
do Klubu Seniora w Lubiczu Górnym ul. Boczna 4 przywóz na 08:30
odwóz o 14:30 23 osoby 56 km
z wskazanego punktu w miejscowościach: Lubicz Górny i Lubicz Dolny do Dziennego Domu Senior+ w Gronowie 5 przywóz na 09:00
odwóz o 15:00/15.15 29 osób 26 km
z wskazanego punktów na terenie gminy Lubicz
do Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Gronowie 5 przywóz na 09:00
odwóz o 15:00/15.15 10 osób 50 km
2 Wtorek z wskazanego punktu w miejscowościach; Grębocin, Jedwabno, Młyniec Drugi, Mierzynek, Krobia, Brzezinko, Gronowo do Dziennego Domu Senior+ w Gronowie 5 przywóz na 09:00
odwóz 15:00/15.15 29 osób 76 km
z wskazanego punktów na terenie gminy Lubicz
do Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Gronowie 5 przywóz na 09:00
odwóz o 15:00/15.15 10 osób 50 km
3 Środa z wskazanego punktu w miejscowościach: Złotoria, Grabowiec, Kopanino, Lubicz Dolny
do Klubu Seniora w Lubiczu Górnym ul. Boczna 4 przywóz na 08:30
odwóz o 14:30 23 osoby 56 km
z wskazanego punktu w miejscowościach: Lubicz Górny i Lubicz Dolny do Dziennego Domu Senior+ w Gronowie 5 przywóz na 09:00
odwóz o 15:00/15/15 29 osób 26 km
z wskazanego punktów na terenie gminy Lubicz
do Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Gronowie 5 przywóz na 09:00
odwóz o 15:00/15.15 10 osób 50 km
4 Czwartek z wskazanego punktu w miejscowościach; Grębocin, Jedwabno, Młyniec Drugi, Mierzynek, Krobia, Brzezinko, Gronowo
do Dziennego Domu Senior+ w Gronowie 5 przywóz na 09:00
odwóz o 15:00/15.15 29 osób 76 km
z wskazanego punktów na terenie gminy Lubicz
do Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Gronowie 5 przywóz na 09:00
odwóz o 15:00/15.15 10 osób 50 km
5 Piątek z wskazanego punktu w miejscowościach: Lubicz Górny i Lubicz Dolny do Dziennego Domu Senior+ w Gronowie 5 przywóz na 09:00
odwóz o 15:00/15.15 29 osób 26 km
z wskazanego punktów na terenie gminy Lubicz
do Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Gronowie 5 przywóz na 09:00
odwóz o 15:00/15.15 10 osób 50 km
9. Szacunkowa (przewidywana) liczba kilometrów dowozów / odwozów w trakcie realizacji zamówienia ok. 17.176 km* (*szacunkowa liczba kilometrów służy skalkulowaniu ceny oferty, porównaniu ofert oraz wyboru najkorzystniejszej oferty. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania lub zwiększenia przedmiotu umowy w części max 30 % tj. w podanej szacunkowej liczbie kilometrów.
10. W części II - zapewnienie usług transportu dla uczestników - starszych i/lub osób z niepełnosprawnością - grupy I do 50 osób oraz dla grupy II do 29 osób, wg harmonogramu ustalonego z Zamawiającym tj. przewóz osób ze wskazanego miejsca na terenie gminy Lubicz do miejsca, w którym odbywać się będą wycieczki integracyjne zgodnie z rozkładem i przebiegiem trasy uzgodnionym z Zamawiającym (dowóz do miejsca wycieczki i z powrotem). Przewóz dotyczy osób zamieszkujących pod różnymi adresami na terenie gminy Lubicz. Liczba osób, których dotyczy przewóz nie będzie przekraczał 50 osób. Transport będzie realizowany w dni robocze.
11. Szacunkowa (przewidywana) liczba kilometrów dowozów / odwozów w trakcie realizacji zamówienia
• 6 wyjazdów dla grupy I (50 osób) nie więcej jak 100 km na wyjazd – łącznie około 600 km* (*szacunkowa liczba kilometrów służy skalkulowaniu ceny oferty, porównaniu ofert oraz wyboru najkorzystniejszej oferty. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania lub zwiększenia przedmiotu umowy w części max 30 %,
• 4 wyjazdy dla grupy II (29 osób) nie więcej jak 100 km na wyjazd – łącznie około 400 km* (*szacunkowa liczba kilometrów służy skalkulowaniu ceny oferty, porównaniu ofert oraz wyboru najkorzystniejszej oferty. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania lub zwiększenia przedmiotu umowy w części max 30 %.
12. W części III – zapewnienie usług transportu dla grupy 10 dla uczestników - starszych i/lub osób z niepełnosprawnością w tym dla osób na wózkach inwalidzkich, pięć razy w tygodniu wg harmonogramu ustalonego z Zamawiającym tj. dowóz osób z miejsca zamieszkania na terenie gminy Lubicz do miejsca, w którym odbywają się zajęcia tj. do Gronowa 5 oraz odwóz po zajęciach do miejsca zamieszkania. Trasa obejmować będzie średnio maksymalnie 50 km dziennie tj. 50 km x 251 dni = 12.550 km.
13. Łączna orientacyjna liczba kilometrów w trakcie realizacji zamówienia wyniesie 29.726 km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie- wykonał:, co najmniej 2 usługi polegające na świadczeniu usług świadczenia transportu dla osób niepełnosprawnych i starszych o łącznej wartości 150 tys. zł.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy – według załącznika nr 4.
4. Oświadczenia potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
2. Zmiany postanowień niniejszej umowy mogą nastąpić wyłącznie w okolicznościach, o których mowa w art. 454 i 455 Pzp i pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
3. Szczegółowe postanowienia dotyczące rodzaju i zakresu zmian umowy oraz warunków ich wprowadzania określa Wzór Umowy stanowiący Załącznik nr 5 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-27 07:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Toruńska 56, 87-162 Lubicz
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-27 08:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-25