Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług przewozu w roku szkolnym 2021/2022 uczniów do i z szkół na terenie Gminy Tomice oraz przewozu w 2021 roku uczniów z terenu Gminy Tomice na i z Krytej Pływalni „Delfin” w Wadowicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Tomice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182120
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wadowicka 51
1.5.2.) Miejscowość: Tomice
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-100
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: 33 823 35 98
1.5.8.) Numer faksu: 33 823 35 98
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@tomice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://tomice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług przewozu w roku szkolnym 2021/2022 uczniów do i z szkół na terenie Gminy Tomice oraz przewozu w 2021 roku uczniów z terenu Gminy Tomice na i z Krytej Pływalni „Delfin” w Wadowicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a39e0e07-f41f-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00135461
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004146/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Świadczenie usług przewozu w roku szkolnym 2021/2022 uczniów do i z szkół na terenie Gminy Tomice oraz przewozu w 2021 roku uczniów z terenu Gminy Tomice na i z Krytej Pływalni „Delfin” w Wadowicach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.malopolska.pl/ugtomice,m,380330,2021.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). 2) Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w pkt 8.16 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
1) miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
2) ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal
oraz (za wyjątkiem składania ofert)
3) poczty elektronicznej: zamowienia.gmina@tomice.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Tomice z siedzibą 34-100 Tomice ul. Wadowicka 51 (kontakt do inspektora ochrony danych: iod.gmina@tomice.pl); 2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Świadczenie usług przewozu w roku szkolnym 2021/2022 uczniów do i z szkół na terenie Gminy Tomice oraz przewozu w 2021 roku uczniów z terenu Gminy Tomice na i z Krytej Pływalni „Delfin” w Wadowicach” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji; 3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp; 4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; 7) Posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust.2 RODO; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 8) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ROR.271.2.1.2021.PP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przewóz w roku szkolnym 2021/2022 uczniów do i z szkół podstawowych w Witanowicach i Woźnikach, wraz z zapewnieniem tym uczniom na czas przewozu opieki: 1) Przedmiotem zamówienia jest usługa transportowa w zakresie przewozu uczniów do następujących placówek oświatowych na terenie Gminy Tomice: a) Zespół Szkolno–Przedszkolny w Witanowicach, ul. Jana Pawła II 107, 34 – 103 Witanowice; b) Szkoła Podstawowa w Woźnikach, ul. Wadowicka 133, 34 – 103 Woźniki; wraz z zapewnieniem przez Wykonawcę opieki podczas przewozu, w roku szkolnym 2021/2022. 2) Ilość uczniów objętych przewozem w ramach zamówienia:
a) Zespół Szkolno–Przedszkolny w Witanowicach – co najmniej 50 uczniów;
b) Szkoła Podstawowa w Woźnikach – co najmniej 50 uczniów;
3) Przewóz uczniów odbywał będzie się każdorazowo na trasie: a) Zespół Szkolno–Przedszkolny w Witanowicach: • trasa dowozu według przystanków: Skawa-most, Nowy Świat, Zagórze, Krzyż, Lgota-Obelisk, Lgota-Sklep, Lgota-Szkoła, Kościół, Szkoła (parking przy Szkole). • trasa odwozu: Szkoła (parking przy Szkole), Kościół, Lgota-Szkoła, Lgota-Sklep, Lgota-Obelisk, Krzyż, Zagórze, Nowy Świat, Skawa-most. Szacowana długość trasy przewozu do i z szkoły : ok. 22 km. Dowóz dzieci do Szkoły odbywał się będzie jednym kursem (na godz. 7.45 - dzieci muszą być doprowadzone przez opiekuna do Szkoły), natomiast odwóz spod Szkoły w dwóch kursach o godzinie: 13.00 i 14.30. Wykonawca w ciągu dnia wykona łącznie 3 kursy.
b) Szkoła Podstawowa w Woźnikach: • trasa dowozu według przystanków: Zygodowice-Góra, Zygodowice-Szkoła, Zygodowice-Centrum, Zygodowice-Dół, Przymiarek, Woźniki -Góra, Szkoła (parking przy Kościele w Woźnikach).
• trasa odwozu: Szkoła (parking przy Kościele w Woźnikach), Woźniki -Góra, Przymiarek, Zygodowice - Dół, Zygodowice-Centrum, Zygodowice-Szkoła, Zygodowice-Góra. Szacowana długość trasy przewozu do i z szkoły: ok. 8 km.
Dowóz dzieci do Szkoły odbywał się będzie jednym kursem (na godz. 7.45 - dzieci muszą być doprowadzone przez opiekuna do Szkoły tj. z parkingu przy Kościele w Woźnikach oraz doprowadzone ze szkoły na parking w drodze powrotnej), natomiast odwóz spod Szkoły w dwóch kursach o godzinie: 13.30 i 15.00. Wykonawca w ciągu dnia wykona łącznie 3 kursy.
4) Szacowana ilość przejazdów (kursów) w całym okresie realizacji zamówienia (łącznie dla ww. placówek oświatowych): 1 200 kursów.
5) Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w Rozdziale IV SWZ (Opis Przedmiotu Zamówienia) oraz w Rozdziale III pn. Projektowane Postanowienia Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. 2) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny. 3) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysokość kary umownej za nie wykonany kurs
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przewóz w roku szkolnym 2021/2022 uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Tomice do i z Zespołu Szkół Specjalnych w Wadowicach oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kaczynie, wraz z zapewnieniem tym uczniom na czas przewozu opieki:
1) Przedmiotem zamówienia jest usługa transportowa w zakresie przewozu co najmniej 11 uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Tomice w roku szkolnym 2021/2022 do Zespołu Szkół Specjalnych w Wadowicach oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kaczynie wraz z zapewnieniem przez Wykonawcę opieki podczas przewozu. 2) Dowóz oraz odwóz dzieci odbywał się będzie codziennie zgodnie z planem lekcji obowiązującym w ZSS w Wadowicach oraz w SOSW w Kaczynie. 3) Szacowana liczba kilometrów jednorazowej trasy przewozu (kursu): ok. 49 km. 4) Przez kurs rozumie się przewóz uczniów z wyznaczonego przystanku w miejscu zamieszkania do jednej z w/w placówek oraz odwóz uczniów z w/w placówek na wyznaczony przystanek w miejscu zamieszkania. 5) Szacowana ilość przejazdów (kursów) w całym okresie realizacji zamówienia: 200 kursów. 6) Przewóz uczniów odbywać się będzie każdorazowo na trasie: a) trasa dowozu według przystanków: Woźniki-Centrum, Woźniki 2, Radocza Sklep, Radocza przy ZSCKU Radocza, parking ZSS w Wadowicach, parking SOSW w Kaczynie.
b) trasa odwozu: parking SOSW w Kaczynie, parking ZSS w Wadowicach, Radocza przy ZSCKU Radocza, Radocza Sklep, Woźniki 2, Woźniki-Centrum.
7) Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w Rozdziale IV SWZ (Opis Przedmiotu Zamówienia) oraz w Rozdziale III pn. Projektowane Postanowienia Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. 2) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny. 3) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysokość kary umownej za nie wykonany kurs
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przewóz w 2021 roku uczniów szkół podstawowych z terenu Gminy Tomice na i z Krytej Pływalni „Delfin” w Wadowicach w ramach programu powszechnej nauki pływania „Umiem Pływać”:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi przewozu: a) 30 uczniów Szkoły Podstawowej w Tomicach wraz z 2 opiekunami na trasie: Tomice – Wadowice Kryta Pływalnia DELFIN – Tomice – 10 przewozów; b) 30 uczniów Szkoły Podstawowej w Radoczy wraz z 2 opiekunami na trasie: Radocza – Wadowice Kryta Pływalnia DELFIN – Radocza – 10 przewozów; c) 30 uczniów Szkoły Podstawowej w Witanowicach wraz z 2 opiekunami na trasie: Witanowice – Wadowice Kryta Pływalnia DELFIN – Witanowice -10 przewozów; d) 15 uczniów Szkoły Podstawowej w Woźnikach wraz z 1 opiekunem na trasie: Woźniki – Wadowice Kryta Pływalnia DELFIN – Woźniki – 10 przewozów;
2) Szacowana ilość przewozów (kursów) w całym okresie realizacji zamówienia:
40 kursów. 3) Szczegółowe terminy przewozów grup uczniów, zostaną uzgodnione przez Dyrektorów Szkół z Krytą Pływalnią „Delfin” w Wadowicach i podane Wykonawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy na świadczenie usług przewozu uczniów. 4) W ramach pojedynczego przejazdu (kursu) Wykonawca obowiązany jest podstawić pojazd pod budynek szkoły na co najmniej 15 (słownie: piętnaście) minut przed uzgodnioną godziną odjazdu, przetransportować grupę na parking zlokalizowany przy budynku Krytej Pływalni „Delfin” w Wadowicach, oczekiwać pod pływalnią na grupę do czasu zakończenia lekcji pływania oraz przetransportować grupę z powrotem pod budynek szkoły.
5) Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w Rozdziale IV SWZ (Opis Przedmiotu Zamówienia) oraz w Rozdziale III pn. Projektowane Postanowienia Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2021-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. 2) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny. 3) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysokość kary umownej za nie wykonany kurs
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: - posiadanie uprawnień do wykonywania transportu drogowego osób (licencja na transport drogowy osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu osób). 2) Zdolność techniczna lub zawodowa: Dysponowanie autobusami/busami spełniającymi następujące wymogi: dla Części 1: • min. 1 pojazd samochodowy (autobus/bus) przystosowany do zbiorowego przewozu osób, sprawny technicznie, posiadający aktualne badania techniczne i dopuszczony do ruchu z ilością miejsc siedzących nie mniejszą niż 50 (dot. miejsc dla pasażerów)
lub • 2 pojazdy samochodowe (autobus/bus) przystosowane do zbiorowego przewozu osób, sprawne technicznie, posiadające aktualne badania techniczne i dopuszczone do ruchu o łącznej ilości miejsc siedzących nie mniejszej niż 50 (dot. miejsc dla pasażerów); dla Części 2: • 1 pojazd samochodowy (autobus/bus) przystosowany do zbiorowego przewozu osób, sprawny technicznie, posiadający aktualne badania techniczne i dopuszczony do ruchu z ilością miejsc siedzących nie mniejszą niż 20 (dot. miejsc dla pasażerów); dla części 3: • min. 1 pojazd samochodowy (autobus/bus) przystosowany do zbiorowego przewozu osób, sprawny technicznie, posiadający aktualne badania techniczne i dopuszczony do ruchu z ilością miejsc siedzących nie mniejszą niż 35 (dot. miejsc dla pasażerów)
lub • 2 pojazdy samochodowe (autobus/bus) przystosowane do zbiorowego przewozu osób, sprawne technicznie, posiadające aktualne badania techniczne i dopuszczone do ruchu o łącznej ilości miejsc siedzących nie mniejszej niż 35 (dot. miejsc dla pasażerów)
Pojazd/y wyprodukowany nie wcześniej niż w 2005 r.,
Tabor autobusowy wykorzystywany do świadczenia usług przewozu regularnego wykonywanego w ramach przedmiotu zamówienia winien spełniać warunki techniczne, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania transportu drogowego osób (licencja na transport drogowy osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu osób).
2) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami zgodnie z treścią załącznika nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami zgodnie z treścią załącznika nr 5 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz oferty. Oświadczenie wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu– załącznik nr 1 do SWZ. Oświadczenie wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 2 do SWZ. Wycena ofertowa sporządzona na załączniku nr 3 do SWZ. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w przedmiotowym postępowaniu o zamówienie publiczne albo reprezentowania Wykonawców w postępowaniu jw.. i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia, w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 3) 6.5 Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza następujące zmiany umowy dotyczące:
1) wskazania innego podwykonawcy, 2) rezygnacji z podwykonawców, 3) wskazanie innego zakresu podwykonawstwa, 4) wykonania zamówienia przy pomocy podwykonawców, pomimo niewskazania w postępowaniu żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa, 5) zmiany ustawowej stawki procentowej podatku VAT – obecnie obowiązująca stawka podatku VAT wynosi 8%, 6) zmiany pojazdów samochodowych, wskazanych do realizacji zamówienia w ofercie Wykonawcy, z zastrzeżeniem, że nowe pojazdy muszą posiadać parametry techniczne i użytkowe nie gorsze niż wskazane przez Zamawiającego w SWZ i OPZ. 7) Zmiany terminów realizacji zamówienia w przypadku sytuacji niezależnych od Stron, w szczególności na skutek ograniczeń związanych z obowiązującym od dnia 20 marca 2020 r. na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanem epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-Co-2.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-11 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: poprzez miniportal zgodnie z instrukcją zawartą w pkt 8 SWZ
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-11 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-09
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ust.1 ustawy oraz od podwykonawców złożenia w odniesieniu do tych podmiotów podmiotowych środków dowodowych wymienionych w pkt 7.7.2 SWZ, wymaganych od wykonawcy. 2) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt 7.7.2 SWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 7.7.2 SWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. 4) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 7.7.3 SWZ wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu
5) Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli: a) może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy dane umożliwiające dostęp do tych środków; b) podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1. 6) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność. 7) W zakresie nieuregulowanym ustawą lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.