Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług przewozowych w zakresie Publicznego Transportu Zbiorowego na terenie Gminy Krotoszyce
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KROTOSZYCE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647469
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Piastowska 46
1.5.2.) Miejscowość: Krotoszyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-223
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.7.) Numer telefonu: 768878421
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@krotoszyce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.krotoszyce.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług przewozowych w zakresie Publicznego Transportu Zbiorowego na terenie Gminy Krotoszyce
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cacd74c0-bb89-11ee-b7da-22bd761ba7f3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00068177
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00038755/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Transport publiczny na terenie Gminy Krotoszyce
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.platformazakupowa.pl/krotoszyce
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.platformazakupowa.pl/krotoszyce
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: . Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji:
– pamięć minimum 2 GB RAM,
– procesor Intel IV 2 GHz lub jego nowsza wersja
– jeden z systemów operacyjnych:
* MS Windows 7,
* Mac OS x 10.4,
* Linux,
* lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: www.platformazakupowa.pl/krotoszyce
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
17.2/ Dane osobowe wykonawcy będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Świadczenie usług przewozowych w zakresie Publicznego Transportu Zbiorowego na terenie Gminy Krotoszyce
17.3/ Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp, a także art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
17.4/ Dane osobowe wykonawcy zawarte w protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): - Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie.
Udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
- W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (związanych z prawem wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
- Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.
- W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
- W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IB.271.3.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 180000,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przewoźnik będzie realizował usługę regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na trasie Legnica – Krotoszyce – Legnica zgodnie z rozkładem jazdy stanowiącym załącznik do opisu przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 1), zwanych dalej trasą, obejmujący 6 kursów dziennie na trasie (z zastrzeżeniem pkt 2)
2. Przewozy będą realizowane w okresie do poniedziałku do piątku oprócz świąt i z ewentualnym wykluczeniem kursów w dniach 24 stycznia i 31 grudnia zgodnie rozkładem jazdy stanowiącym załącznik do opisu przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 1)
3. Przewozy będą realizowane w terminie do 01.03.2024 r. do 31.12.2024 r.
4. Przewoźnik będzie korzystał z istniejących przystanków na trasie
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany trasy lub likwidacji linii w trakcie realizacji zamówienia. W przypadku zmiany trasy w ciągu trwania miesiąca wynagrodzenie będzie naliczone proporcjonalnie do liczby zrealizowanych wozokilometrów. W przypadku likwidacji linii w ciągu trwania miesiąca wynagrodzenie będzie naliczone proporcjonalnie do liczby dni świadczonej usługi.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzania kontroli Wykonawcę usługi.
7. Zamawiający wymaga i nakłada obowiązek utrzymywania stałej informacji dotyczącej rozkładów jazdy na Wykonującego usługę.
8. Zamawiający wymaga aby usługi przewozowe były realizowane zgodnie z dostarczonymi i uzgodnionymi z Zamawiającym rozkładami jazdy.
9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość późniejszej modyfikacji rozkładów jazdy w związku z potrzebą zmiany ze względu na przyczyny dotyczące dróg jak: remonty, budowa, wyłączenia z ruchu, zdarzenia losowe i tym podobne. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu projekt rozkładu do uzgodnienia w terminie 7 dni od momentu poinformowania przez Zamawiającego o konieczności zmian. Uzgodniony przez strony rozkład jazdy musi zacząć obowiązywać w terminie do 3 dni od daty jego zatwierdzenia przez Zamawiającego. W sytuacji modyfikacji rozkładu jazdy Wykonawca zobowiązany jest opracować i umieścić na własny koszt na przystankach autobusowych aktualne rozkłady jazdy. Wykonawca ma 3 dni na rozwieszenie nowego rozkładu jazdy od terminu jego zaakceptowania z Zamawiającym.
10. Przewoźnik zobowiązany jest do posiadania wszelkich wymaganych przepisami prawa dokumenty uprawniające do wykonywania umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp/zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, które stanowić będą nie więcej niż 40 % wartości zamówienia podstawowego .
Zakres zamówienia na podobne dostawy/usługi w tym:
- utworzenie nowej linii autobusowej.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas podstawienia rezerwowego autobusu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie w gospodarczym.
Przewoźnik zobowiązany jest posiadania polisy ubezpieczeniowej odpowiedzialności cywilnej przewoźnika do kwoty min. 300 000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100).
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że posiada wpis :
- posiada aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 180, 209) lub aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego, wydaną na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że
4.1/ wykonał usługi, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub również wykonywanych usług, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, w tym:
- nie mniej niż 2 usługi polegające na świadczeniu usług transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji publicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2475 z późn. zm.) w ilości co najmniej 400 000 zrealizowanych wozokilometrów rocznie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na podstawie art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie w gospodarczym.
Przewoźnik zobowiązany jest posiadania polisy ubezpieczeniowej odpowiedzialności cywilnej przewoźnika do kwoty min. 300 000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100).
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że posiada wpis :
- posiada aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 180, 209) lub aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego, wydaną na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że
4.1/ wykonał usługi, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub również wykonywanych usług, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, w tym:
- nie mniej niż 2 usługi polegające na świadczeniu usług transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji publicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2475 z późn. zm.) w ilości co najmniej 400 000 zrealizowanych wozokilometrów rocznie
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na podstawie art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie w gospodarczym.
Przewoźnik zobowiązany jest posiadania polisy ubezpieczeniowej odpowiedzialności cywilnej przewoźnika do kwoty min. 300 000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100).
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że posiada wpis :
- posiada aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 180, 209) lub aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego, wydaną na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że
4.1/ wykonał usługi, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub również wykonywanych usług, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, w tym:
- nie mniej niż 2 usługi polegające na świadczeniu usług transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji publicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2475 z późn. zm.) w ilości co najmniej 400 000 zrealizowanych wozokilometrów rocznie
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
rozdzial 7 swz, oświadczenie, wykaz usług
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
wykaz usług
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-02 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: www.platformazakupowa.pl/krotoszyce
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-02 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak