Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
"Świadczenie usług przewozowych dzieci i młodzieży z terenu gminy Smołdzino w roku szkolnym 2021/2022"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W SMOŁDZINIE
1.3.) Oddział zamawiającego: ZSP
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 771554678
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: BOHATERÓW WARSZAWY 48
1.5.2.) Miejscowość: Smołdzino
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-214
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.7.) Numer telefonu: 598117321
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@smoldzino.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://smoldzino.edu.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Świadczenie usług przewozowych dzieci i młodzieży z terenu gminy Smołdzino w roku szkolnym 2021/2022"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f5391dc0-a270-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00037142
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000169/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług przewozowych dzieci i młodzieży z terenu gminy Smołdzino
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.zsp.smoldzino.com.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://bip.zsp.smoldzino.com.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: http://bip.zsp.smoldzino.com.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r., zwanego dalej ,, rozporządzeniem 2016/679 ” informuję,1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Smołdzinie mający swoją siedzibę: 76 214 Smołdzino, ul Bohaterów Warszawy 48, tel: 59 81173212. dane kontaktowe inspektora ochrony danych IOD ): Piotr Szumko, e mail: pszumko@mainsoft.pl, albo: sekretariat@smoldzino.edu.pl3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego Nr ZSP.48.26.1.2021 prowadzonym w trybie podstawowym art.275 ust. 1. Podstawą prawną przetwarzania danych jest: prawo zamówień publicznych (zwane dalej: Pzp ) (Dz. U. z 201 9 r. poz. 2019 oraz art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/6794. odbiorcy danych dane osobowe nie będą udostępniane poza osobami lub podmiotami, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 20 04 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), oraz podmiotom, z którymi Administrator ma podpisane umowy powierzenia np. obsługa informatyczna i prawna. Dane nie będą udostępniane do państw trzecich;5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6. ma Pani/Pan prawo dostępu do danych, ich sprostowania , ograniczenia przetwarzania na podstawie art 18 rozporządzenia 2016/679 z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust.2 rozporządzenia 2016/679 . Powyższe prawa można zrealizować poprzez wniosek złożony do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Smołdzinie. Wniosek można złożyć w formie tradycyjnej bądź za pomocą komunikacji elektronicznej po uprzednim potwierdzeniu tożsamości wnioskodawcy art. 12 ust. 2 oraz 3 rozporządzenia 2016/6797. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do UODO (Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) Adres: Stawki 2, 00 193 Warszawa tel: 22 8607086) gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy rozporządzenia 2016/679;8. Nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e rozporządzenia 2016/679 ), przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 rozporządzenia 2016/679, sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 us t. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679;9. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, a podejmowane decyzje nie będą oparte o profilowanie.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZSP.48.26.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 220,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Na dowóz uczniów w ciągu jednego dnia składają się przywozy i odwozy uczniów do i ze szkoły według załączonego harmonogramu przywozów i odwozów uczniów obowiązującym w bieżącym roku szkolnym.2. Termin realizacji zamówienia dowozu uczniów 01.09.2021 do 30.06.2022r.3. Termin podpisania umowy od 01.07.2021 do 30.06.2022r. ( przejęcie kierowy oraz autobusu szkolnego). 4. Dowóz uczniów prowadzony jest we wszystkie dni, w których odbywają się zajęcia lekcyjne. 5. Wykonawca ustala z dyrektorem szkoły minutowe rozkłady jazdy autobusów szkolnych na poszczególnych trasach dowozu przed rozpoczęciem roku szkolnego tj. do 20 sierpnia 2021r. 6. Zajęcia rozpoczynają się zawsze o godzinie 8.00, a kończą o godzinie 13.30 i 15.30 (wszystkie autobusy z każdego kierunku odjeżdżają ostatnim kursem o godzinie 15.30).7. Wykonawca zapewnia przewożonym uczniom opiekę i bezpieczeństwo. Opieka winna odbywać się przez osobę pełnoletnią posiadającą przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Obowiązków opiekuna nie może pełnić osoba kierująca pojazdem. Opieka musi być sprawowana podczas każdego kursu.8. Wykonawca we własnym zakresie przeszkala w tematyce obowiązków i odpowiedzialności osoby sprawujące opiekę nad dowożonymi uczniami, co powinno być udokumentowane , np. listami obecności na szkoleniu, które to dokumenty Wykonawca ma obowiązek przechowywać i okazywać na wezwanie Zamawiającego lub upoważnionych służb i instytucji.9. Wykonawca, działając zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2006 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym ( Dz. U. z 2020 r. poz. 152 ze zm.), w przypadku zatrudnienia osób do opieki nad dziećmi ma obowiązek sprawdzić, czy dane zatrudnionej osoby są zamieszczone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. 10. W celu zapewnienia warunków przewożonym uczniom Zamawiający zastrzega sobie prawo prowadzenia własnych, lub zlecenia odpowiednim służbom i inspekcjom ( Policja, Inspekcja Transportu Drogowego), kontroli sposobu prowadzenia dowozu i spełnienia przez Wykonawcę ustalonych warunków jego realizacji.11. Przejęcie od 1 lipca 2021 roku do 30 czerwca 2022 roku jednego autobusu Cacciamali Iveco 65C THESI E4 wraz obowiązkiem pokrycia kosztów związanych z naprawą pojazdów zobowiązuje się płacić Wynajmującemu wynagrodzenie kwartalne, płatne z góry w wysokości 300,00 zł ( słownie trzysta złotych za kwartał). Do powyższych kwot zostanie doliczony podatek VAT.12. Przejęcie obowiązków pracodawcy względem zatrudnionego kierowcy na zasadach Art. 231. KP Kodeksu Pracy oraz do nierozwiązywania umowy o pracę z pracownikiem w czasie trwania umowy na okres od 01 lipca 2021 roku do 30 czerwca 2022 roku- oświadczenie Wykonawcy o przejęciu autobusu Załącznik Nr 2 do SWZ. 13. Dowóz podzielony jest na 5 zadań, wymagane są 2 autobusy na 63 miejsc siedzących, 1 autobus na 60 miejsc siedzących oraz jeden autobus dla uczniów dowożonych do Damnicy. Nie dopuszcza się pojazdów dowożących uczniów o mniejszej ilości miejsc.14. Przedmiot zamówienia został podzielony na następujące zadania: a) Trasa Nr 1: Świadczenie usług przewozu dzieci i młodzieży do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego im. Marynarza Polskiego w Damnicy z miejsca zamieszkania i z powrotem ( od poniedziałku do piątku) w tym opieka nad przewożonymi uczniami. Opis trasy: Miejscowość: Łokciowe – Smołdzino – Siecie – Żelazo – Damnica przewóz 4 wychowanków do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego im. Marynarza Polskiego w Damnicy poniedziałek na godzinę 8:00, odwóz w piątek o godz. 13:20, 1 wychowanka do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego im. Marynarza Polskiego w Damnicy codziennie od poniedziałku do piątku (przywóz do ośrodka na godzinę 8.00 odwóz 13.20).b) Trasa Nr 2:obejmuje zakup 60 biletów miesięcznych na dowóz do: Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Smołdzinie uczniów klas I – VIII SP oraz pięcio i sześciolatków i odwóz po skończonych zajęciach do miejsc zamieszkania uczniów z następujących miejscowości: Witkowo – Siecie – Wierzchocino – Żelazo- Smołdzino.c) Trasa nr 3: obejmuje zakup 35 biletów miesięcznych na dowóz do: Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Smołdzinie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Smołdzinie uczniów klas I – VIII SP oraz pięcio i sześciolatków i odwóz po skończonych zajęciach do miejsc zamieszkania uczniów z następujących miejscowości: Kluki - Łokciowe – Smołdziński Las – Smołdzino.d) Trasa nr 4: obejmuje zakup 42 biletów miesięcznych na dowóz do: Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Smołdzinie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Smołdzinie uczniów klas I – VIII SP oraz pięcio i sześciolatków i odwóz po skończonych zajęciach do miejsc zamieszkania uczniów z następujących miejscowości: Osieki Słupskie- Gąbino – Bukowa – Czysta – Retowo (Retowo - Skrzyżowanie i Retowo Lotki ) –Wysoka - Gardna Mała – Stojcino – Człuchy – Smołdzino.e) Trasa nr 5: obejmuje zakup 49 biletów miesięcznych na dowóz do: Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Smołdzinie uczniów klas I – VIII SP oraz pięcio i sześciolatków i odwóz po skończonych zajęciach do miejsc zamieszkania uczniów z następujących miejscowości: Gardna Wielka – Smołdzino.UWAGA! Liczba autobusów winna być dostosowana do liczby dzieci. Należy każdemu dziecku zapewnić miejsce siedzące. 15. Dodatkowe zasady i warunki prawidłowej realizacji zamówienia:1) autobusy wykorzystywane do realizacji zamówienia muszą posiadać aktualne okresowe badania techniczne potwierdzające sprawność techniczną pojazdów;2) autobusy wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia nie powinny być starsze niż 2004 rok.3) autobus musi być oznakowany i wyposażony zgodnie z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia ( Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm. ).4) w przypadku awarii autobusu prowadzącego dowóz Wykonawca ma obowiązek natychmiastowego ( maksymalnie w ciągu 25 minut) podstawienia sprawnego autobusu zastępczego.5) wykonawca musi dysponować minimum jednym dodatkowym autobusem (na obszarze, na którym jest prowadzony dowóz), który w każdej chwili może wykorzystać, jako zastępczy. Uwaga!: niedopuszczalna jest sytuacja, w której uczniowie na jednej trasie, z powodu awarii autobusu, będą oczekiwać na autobus z innej trasy, tak długo, aż wykona on dowóz na swojej trasie i dopiero przyjedzie na oczekujących.6) niespełnienie powyższego warunku będzie skutkowało natychmiastowym zerwaniem umowy.7) realizując dowóz autobusy winny zatrzymać się tylko w ustalonych ( zgodnie z Regulaminem dowozu) miejscach zatrzymania, przy czym obowiązuje zakaz zatrzymywania autobusu: a) w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejścia dla pieszych, bądź od skrzyżowania,b) na drodze, gdzie obowiązują poziome znaki drogowe: P-2 linia pojedyncza ciągła i P-4 – linia podwójna ciągła;c) kierujący autobusem szkolnym winien włączyć światła awaryjne każdorazowo podczas wsiadania lub wysiadania uczniów.16. Wykonawca zobowiązuje się wykonywać zamówienie autobusami sprawnymi technicznie zadeklarowanymi tylko i wyłącznie w ofercie, będącymi w jego dyspozycji, posiadającymi wszystkie ważne i niezbędne dokumenty gwarantujące pełne bezpieczeństwo przewożonych uczniów. W sytuacjach, w których Wykonawca nie może użyć pojazdu zadeklarowanego w ofercie, może go zastąpić innym ale o cechach/parametrach nie gorszych niż wskazane w ofercie w odniesieniu do konkretnego pojazdu.17. W przypadku zmiany autobusu na inny niż zadeklarowany w ofercie, Wykonawca winien o tym fakcie każdorazowo poinformować o tym Zamawiającego. Informacja powinna być zawarta na piśmie wraz z przekazaniem dokumentów potwierdzających cechy/parametry nie gorsze niż wskazane w ofercie w odniesieniu do konkretnego pojazdu. 18. Wykonawca ma obowiązek zapewnienia, aby pojazdy służące do przewozu osób były w pełni sprawne, spełniały wymogi bezpieczeństwa ( zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa) posiadały aktualne badania techniczne i aktualną polisę ubezpieczeniową. 19. Wykonawca ma obowiązek wyposażenia kierowców w następujące dokumenty:a) wypis zezwolenia ( licencji) na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym;b) godziny rozkładu jazdy -harmonogram;20. Wszyscy przewożeni uczniowie obowiązkowo muszą mieć zapewnione miejsca siedzące w autobusach.21. Ilość i rodzaj tras może ulec zmianie, wyłącznie na podstawie pisemnego polecenia Zamawiającego, w przypadku zaistnienia w okresie realizacji dowozu następujących okoliczności:a) reorganizacja czasu zajęć lekcyjnych;b) zmiana liczby dowożonych uczniów;22. Dyrektor szkoły może, w danym roku szkolnym ustalić dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych w wymiarze 8 dni. W przypadku zaistnienia faktu braku konieczności dowozu na całej trasie bądź na jej części w dniach wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych Zamawiający poinformuje o tym fakcie Wykonawcę.23. Wykonawcę obowiązują zasady określone w Regulaminie dowozu uczniów do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Smołdzinie ( przyjęty Zarządzeniem Wójta Gminy Smołdzino).24. Wykonawca we własnym zakresie współpracuje z zakładami odpowiedzialnymi za utrzymanie przejezdności dróg na trasach dowozu w sprawach przejezdności i bezpiecznego stanu dróg, po których prowadzą trasy dowozu ( zwłaszcza w okresie zimowym).25. Wszelkie zmiany i utrudnienia wynikłe w trakcie realizacji zadania na trasach dowozu Wykonawca ma obowiązek zgłaszać Zamawiającemu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34980000-0 - Bilety przewozowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-07-01 do 2022-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: a) Oferta wraz z załącznikami musi zostać sporządzona w języku polskim, złożona w formie elektronicznej opatrzona podpisem osobistym lub podpisem zaufanym pod rygorem nieważności. Złożenie oferty wymaga od Wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania na miniPortalu Zamawiającego dostępnej pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/b) Zasady rejestracji na Platformie:Instrukcja korzystania z miniPortalu stanowi Załącznik Nr 4 do SWZ.c) Zasady przygotowania i złożenia oferty za pośrednictwem miniPortalu:https://miniportal.uzp.gov.pl/Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Oferty Wykonawcy, który przedłoży więcej niż jedną ofertę, zostaną odrzucone.d) Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami, wskazanymi w rozdziale II podrozdziale 9 SWZ.e) Do upływu terminu składania ofert wykonawca może wycofać ofertę. Sposób postępowania w przypadku oferty w systemie został opisany w Instrukcji korzystania z Platformy stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny i kosztu
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5