Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym oraz zagranicznym dla Urzędu Gminy Zielonki na okres 01.01.2024 – 31.12.2024
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZIELONKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555430
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Krakowskie Przedmieście 116
1.5.2.) Miejscowość: Zielonki
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-087
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@zielonki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/gzielonki
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym oraz zagranicznym dla Urzędu Gminy Zielonki na okres 01.01.2024 – 31.12.2024
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c5c354bb-73ed-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00492115
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00011511/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym oraz zagranicznym dla Urzędu Gminy Zielonki na okres 1-01.2023 – 31.12.2023
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c5c354bb-73ed-11ee-9aa3-96d3b4440790
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-115d8d27-64c2-11ed-aea3-5a7c432eaced
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Korzystanie w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” wymaga posiadania przez Wykonawcę konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia.
2. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności: przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi.
3. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
4. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia
określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulaminserwisu
oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy” https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/ .
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w postaci katalogu
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ROP.271.2.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą:
1.1. świadczenia powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek listowych we wszystkich kategoriach wagowych wraz z przesyłkami adresowanymi do skrytek i przegródek pocztowych w zakresie ich przyjmowania, przemieszczania i doręczania oraz doręczanie Zamawiającemu zwrotnych potwierdzeń odbioru po skutecznym doręczeniu;
1.2. zwrot przesyłek rejestrowanych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania adresatom;
1.3. usługi pocztowe dotyczące paczek pocztowych;
1.4. usługi nie mające charakteru powszechnego w obrocie krajowym w zakresie ich przyjmowania, przemieszczania i doręczania;
1.5 świadczenie usług komplementarnych do przesyłek rejestrowanych
4.2.6.) Główny kod CPV: 64110000-0 - Usługi pocztowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
64113000-1 - Usługi pocztowe dotyczące paczek
64112000-4 - Usługi pocztowe dotyczące listów
64120000-3 - Usługi kurierskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 3.45. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 p. z. p., polegających na zwiększeniu ilości przesyłek lub realizacji zamówienia po upływie okresu, o którym mowa w pkt. 3.47. Łączna wartość zamówień, o których mowa w zdani poprzedzającym, nie przekroczy 20% wartości zamówienia podstawowego. Warunki umowne na jakich zostaną udzielone ewentualne zamówienia o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 p. z. p.,: podstawą do negocjacji warunków udzielania za-mówienia będzie wzór umowy nie odbiegający istotnie (z zachowaniem odpowiedniości) od postanowień wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty innowacyjne
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekty innowacyjne -śledzenie online
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty innowacyjne
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekty innowacyjne -usługa elektronicznego potwierdzenia odbioru
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. posiadanie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że został wpisany do prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, rejestru operatorów pocztowych, co uprawnia go do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie działalności pocztowej zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo Pocztowe (Dz.U. z 2022 r. poz. 896) ;
2. posiadanie wiedzy i doświadczenia wyrażających się wykonaniem w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert:
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00438547 z dnia 2022-11-15
2022-11-15 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi a. usługi lub usług doręczenia przesyłek poleconych ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) oraz elektronicznym
potwierdzeniem odbioru (EPO) w obrocie krajowym, w łącznej ilości, co najmniej 80 000 szt. każda usługa; b. co najmniej dwie usługi polegające na świadczeniu usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie
przyjmowania, przemieszczania i doręczenia przesyłek pocztowych, paczek pocztowych oraz ewentualnych zwrotów o wartości nie mniejszej niż 270 000, 00 zł brutto każda usługa;
3. posiadanie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną wynoszącą, co najmniej 300.000,00 zł brutto;
4. dysponowanie, co najmniej jedną placówką oddawczo - awizacyjną oddaloną maksymalnie 600 m od budynku Urzędu Gminy Zielonki ul. Krakowskie Przedmieście 116; 32-087 Zielonki oraz punktami odbioru niedoręczonych pod adres przesyłek (awizowanych) na terenie każdej gminy w Polsce, lub zapewni codzienny (w dni powszednie) osobisty odbiór przesyłek z siedziby Zamawiającego. Wymaga się, aby w celu zabezpieczenia tajemnicy korespondencji w/w punkty odbioru i placówki oddawczo - awizacyjne posiadały odpowiednie oznakowanie (w sposób widoczny nazwą i logo
Wykonawcy) i posiadały fizycznie wyodrębnione miejsce do obsługi usług pocztowych tzn. powinny być dedykowane do obsługi przesyłek pocztowych, zadaszone, osłonięte od wiatru, spełniać wymogi gwarantujące zabezpieczenie i ochronę danych osobowych oraz zawartych w przesyłkach informacji, spełniać wymogi Prawa Pocztowego. Miejsce dedykowane do obsługi przesyłek pocztowych winno być w pomieszczeniu zamkniętym, ogrzewanym, chroniącym przed deszczem i chłodem odbierającego przesyłki.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia określa par. 6 wzoru umowy stanowiącego załącznik do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-24 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-24 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-22