Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz ich ewentualnych zwrotów na potrzeby MOPS w DG" ZP/3/49U/MOPS/2021
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003481572
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Józefa Piłsudskiego 2
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mops.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz ich ewentualnych zwrotów na potrzeby MOPS w DG" ZP/3/49U/MOPS/2021
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-51d04752-4b6f-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00277857
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000601/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz ich ewentualnych zwrotów na potrzeby MOPS w Dąbrowie Górniczej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://mops-dg.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://mops-dg.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://mops-dg.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz ich ewentualnych zwrotów na potrzeby MOPS w DG w rozumieniu ustawy Pr. pocztowe z dn. 23.11.2012 r. w tym świadczenie powszechnych usług pocztowych oraz usługi odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego. 2. Usługi będą świadczone zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy Pr. pocztowe i obowiązujących aktów wykonawczych. 3. Przesyłki pocztowe będące przedmiotem zam. oznaczają : 3.1. Przesyłki listowe o wadze do 2 000 g (gabaryt S,M,L) oznaczają: a) przesyłki zwykłe – przesyłki nierejestrowane niebędące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym, b) przesyłki zwykłe priorytetowe – przesyłki nierejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym, c) przesyłki polecone – przesyłki rejestrowane przemieszczane i doręczane w sposób zabezpieczający je przed utratą, ubytkiem zawartości i uszkodzeniem w obrocie krajowym, d) przesyłki polecone priorytetowe – przesyłki rejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym, przemieszczane i doręczane w sposób zabezpieczający je przed utratą, ubytkiem zawartości i uszkodzeniem w obrocie krajowym i zagranicznym, e) przesyłki polecone za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) – przesyłki rejestrowane, nie będące przesyłkami najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym, f) przesyłki polecone priorytetowe za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - przesyłki rejestrowane najszybszej kategorii, przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym i zagranicznym. 4. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania poczty przychodzącej i zwrotów (pięć razy w tygodniu) od pon. do pt. w godzinach 7.30 – 10.00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, do siedziby MOPS zlokalizowanej w D. G. przy A. J. Piłsudskiego 2 z tolerancją do 30 minut. 5. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru z siedziby MOPS zlokalizowanej w D.G. przy Al. J. Piłsudskiego 2 przesyłek przygotowanych do wyekspediowania, a następnie nadania tych przesyłek w wyznaczonej placówce nadawczej. Odbiór przesyłek będzie odbywać się od pon. do pt. w godzinach 13.00 – 14.15 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy z tolerancją do 30 minut. 5.1. Przesyłki pocztowe będą nadawane przez Wykonawcę w dniu ich odbioru z siedziby Zamawiającego. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za stan oraz kompletność odebranych przesyłek od chwili ich odebrania. 5.2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość samodzielnego dostarczenia przesyłek własnym transportem, do wyznaczonej przez Wykonawcę placówki mieszczącej się na terenie miasta D.G.(Wykonawca w druku oferty wskazuje adres placówki), w przypadku wystąpienia ze strony Zamawiającego konieczności dostarczenia do tej placówki przesyłki w innych dniach lub godzinach niż wskazane. Przesyłki będą przyjmowane przez upoważnionego pracownika Wykonawcy od poniedziałku do piątku w godzinach otwarcia placówki. 6. Wykonawca zapewni punkty odbioru niedoręczonych przesyłek (awizowanych) na terenie każdej gm. w kraju. 7. Wykonawca zapewni odbiór przesyłek awizowanych klientom MOPS na obszarze Gm. D.G. zgodnie z deklaracją ofertową (pkt. 3 załącznika nr 1) do SWZ oraz rozdziałem XXI pkt 3 i 3.1 SWZ. 8. Wykonawca musi dysponować placówkami, o których mowa powyżej przez cały okres obowiązywania umowy.9. Wszystkie placówki Wykonawcy muszą być odpowiednio oznakowane, tzn. logo i nazwa Wykonawcy musi być umieszczona w widocznym miejscu na lub przy budynku placówki. 10. Przesyłki listowe oraz paczki nadawane przez Zamawiającego dostarczane będą przez Wykonawcę do każdego miejsca w kraju i za granicą objętego Porozumieniem ze Światowym Związkiem Pocztowym.11. Zamawiający będzie nadawał przesyłki w stanie uporządkowanym: a) dla przesyłek rejestrowanych – nadawane będą na podstawie książki nadawczej listów poleconych w następujący sposób: wpisanie każdej przesyłki do książki nadawczej w dwóch egzemplarzach, z których oryginał będzie przeznaczony dla Wykonawcy w celach rozliczeniowych, a kopia stanowić będzie dla Zamawiającego potwierdzenie nadania danej partii przesyłek, b) dla przesyłek zwykłych nierejestrowanych – nadawane będą na podstawie zestawienia ilościowego sporządzonego w dwóch egzemplarzach, z których oryginał będzie przeznaczony dla Wykonawcy w celach rozliczeniowych, a kopia stanowić będzie dla Zamawiającego potwierdzenie nadania danej partii przesyłek. 12. Zamawiający umieszcza na przesyłkach w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki (zwykła, polecona, priorytetowa) na stronie adresowej przesyłki. 13. Zamawiający będzie korzystał wyłącznie ze swojego opakowania przesyłek, nie dopuszcza się stosowania opakowań Wykonawcy bez porozumienia pisemnego dokonanego z Zamawiającym. 14. Wykonawca w celu potwierdzenia przyjęcia przesyłek w ramach zawartej umowy będzie nanosił własne znaki (np. odcisk datownika), a oznaczenie dotyczące opłaty oraz identyfikacji umowy będzie nanosił Zamawiający na kopercie w miejscu opłaty pocztowej według wzoru wskazanego przez Wykonawcę. 14.1. Wykonawca będzie doręczał do siedziby Zamawiającego pokwitowanie odbioru przesyłki, potwierdzone przez jej adresata, niezwłocznie po wykonaniu doręczenia przesyłki. 15. Wykonawca umożliwi/nie umożliwi (zgodnie z deklaracją w pkt. 4 druku oferty) Zamawiającemu śledzenie rejestrowanych przesyłek pocztowych w obrocie krajowym za pośrednictwem Internetu. Wykonawca poda w druku oferty adres strony internetowej, pod którym Zamawiający będzie mógł śledzić rejestrowane przesyłki pocztowe (jeśli dotyczy).16. Usługi świadczone przez Wykonawcę powinny spełniać warunki skutecznego i prawidłowego doręczenia postawione w Kodeksie postępowania cywilnego (Kpc), Kodeksie postępowania karnego (Kpk) i Kodeksie postępowania administracyjnego (Kpa) oraz spełniać warunki skutecznego doręczenia w postępowaniach prowadzonych przez sądy administracyjne, cywilne oraz karne. Ze względu na charakterystykę działalności Zamawiającego polegającej na konieczności stosowania przy doręczeniach przepisów Kpa i Kpc – Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia wysyłania
i wywarcia skutku określonego w art. 57 §5 pkt 2 Kpa i w art. 165 §2 Kpc wskazanych przez Zamawiającego przesyłek. Ilość przesyłek wymagających urzędowego potwierdzenia nadania, zgodnie z art. 17 Prawa pocztowego, szacuje się na około 50 % całkowitej ilości wysyłanych przesyłek. 16.1. W przypadku przesyłek, o których mowa powyżej, Wykonawca, który nie jest operatorem wyznaczonym będzie tylko pośrednikiem między Zamawiającym a operatorem wyznaczonym, nadanie przesyłek nastąpi w imieniu i na rzecz Zamawiającego. Wykonawca nie zmieni danych Zamawiającego na kopercie, tj. Zamawiający każdorazowo będzie figurował jako nadawca przesyłki. Wykonawca musi wszystkie koszty wkalkulować w cenę oferty. Zamawiający nie poniesie dodatkowych kosztów z tego tytułu. 16.2. W przypadku przesyłek, o których mowa powyżej, Zamawiający wymaga również, aby nadanie przesyłki w placówce Wykonawcy skutkowało zachowaniem terminów określonych w Ord.podatkowej, Kpk, Kpc, Kpa, Prawie o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. 17. W ramach świadczenia usług pocztowych dotyczących przesyłek listowych rejestrowanych za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, Wykonawca będzie realizował doręczanie przesyłek zgodnie z zachowaniem zasad i terminów określonych w szczególności w Kpa (art. 39-48) i w taki sposób, aby wywrzeć skutki doręczenia określone w Kodeksie postępowania administracyjnego, Kpc oraz Kpk. 18. Realizacja doręczenia przesyłek, o której mowa w pkt. 10 ma również zastosowanie do trybów doręczeń określonych w przepisach procedury cywilnej (Kpc) oraz procedury karnej (Kpk), a także określonych w Kpa. 19. Reklamacje z tytułu nie wykonania usługi Zamawiający może zgłosić do Wykonawcy zgodnie z postanowieniami Rozp. M. A. i C. z dn. 26.11.2013 r. w spr. reklamacji usługi pocztowej. 20. W przypadku nadania przez Zamawiającego przesyłek nieujętych w kalkulacji cenowej (niewycenionych) podstawą rozliczeń będą ceny z aktualnego cennika usług Wykonawcy. Do obowiązku Wykonawcy należy dostarczenie Zamawiającemu pisemnie lub drogą elektroniczną aktualnego cennika usług, chyba że cennik usług dostępny jest na stronie internetowej Wykonawcy. 21. Wykonawca odpowiada za całokształt świadczonych usług oraz za zachowanie zatrudnionego personelu. 22. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy Wykonawcy lub osoby świadczące w jego imieniu usługę, będą przestrzegać pełnej tajemnicy służbowej w zakresie wykonywanych obowiązków, zgodnie z u. z dn. 12.03.2004 r. o pom.społ. 23. W celu zapewnienia jak najlepszej jakości świadczonych usług Zamawiający wymaga, aby doręczanie przesyłek w miarę możliwości odbywało się za pośrednictwem tych samych osób (listonoszy, kurierów). 24. Zasady korzystania z usług pocztowych oraz odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego ich wykonania określone są w niżej wymienionych przepisach (nie wyłączając innych obowiązujących w tej sprawie), których musi w szczególności przestrzegać Wykonawca: 1) U. z dn. 23.11.2012r. Pr. pocztowe, 2) U. z dn. 14.06.1960 r. Kpa 3) Roz. M. R. M. A. i C. z dn. 26.11.2013 r. w spr. reklamacji usługi poczt. 4) Przepisy wykonawcze do ust. Pr. pocztowe,5) Międzynarodowe przepisy pocztowe. 7) Ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z dnia 19 lipca 2019r. 25. Pozostałe kwestie związane z realizacją zam. zostały określone w projekcie umowy – zał. nr 3 do SWZ. Szczegółowy opis zawiera SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 64110000-0 - Usługi pocztowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
64112000-4 - Usługi pocztowe dotyczące listów
64113000-1 - Usługi pocztowe dotyczące paczek
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
28. Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania prawa opcji:
a) zakres podstawowy zamówienia obejmuje świadczenie usług pocztowych po cenach jednostkowych określonych w druku oferty (zał. nr 1 do SWZ) do wysokości środków finansowych zabezpieczonych w budżecie na ten cel.
b) część zamówienia, która będzie realizowana w ramach opcji obejmuje świadczenie usług pocztowych po cenach jednostkowych określonych w druku oferty (zał. nr 1 do SWZ) do wysokości 10% środków finansowych zadeklarowanych w druku oferty przez Wykonawcę, z którym zostanie zawarta umowa, tj. Wartość dodatkowych środków finansowych nie przekroczy 10 % wartości środków zamówienia podstawowego, o którym mowa w lit.”a”.
28.1. Zamawiający skorzysta z prawa opcji w przypadku, gdy faktyczne potrzeby Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy będą większe niż zakładane i Zamawiający będzie miał możliwość zwiększenia środków finansowych na ten cel w ciągu roku budżetowego.
28.2. Realizacja opcjonalnej części zamówienia będzie następować po złożeniu przez Zamawiającego oświadczenia woli drogą elektroniczną (e-mail), w którym określi wartość dodatkowych środków na świadczenie usług pocztowych.
28.3. Realizacja opcjonalnej części zamówienia będzie odbywać się w oparciu o ceny jednostkowe zadeklarowane przez Wykonawcę w druku oferty (zał. nr 1 do SWZ).
28.4. Zasady dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia stanowiącego opcję są jednakowe, jak dla zamówienia podstawowego.
28.5. Część przedmiotu zamówienia stanowiąca opcję będzie realizowana w ilościach zgodnych z potrzebami Zamawiającego.
28.6. Zamawiający informuje, że realizacja części zamówienia objętego opcją jest wyłącznie uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-03 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający może żądać udzielania przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty.2. Zamawiający poprawi w ofertach omyłki zgodnie.3.Zamawiający odrzuci złożoną ofertę, w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej okoliczności o których mowa w art. 226 ust 1 ustawy Pzp. 4. W przypadku, gdy nie zostanie złożona żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu postępowanie zostanie unieważnione. Zamawiający unieważni postępowanie także w innych przypadkach, o których wskazuje ustawa.5. Zamawiający przyzna zamówienie Wykonawcy, który złoży ofertę niepodlegającą odrzuceniu, i która zostanie najwyżej oceniona (uzyska największą liczbę punktów przyznanych według kryteriów wyboru oferty określonych w niniejszej SWZ).
2. Najniższa oferowana cena brutto za realizację zamówienia otrzyma maksymalną ilość punktów. Każda kolejna wyższa cena otrzyma ilość punktów wyliczoną wg proporcji matematycznej w stosunku do najniższej ceny ofertowej brutto za realizację zamówienia, zgodnie ze wzorem:
CN najniższa cena ofertowa brutto za realizację zamówienia
Xc = -------------------------- x 100 pkt x 60%
CBo cena ofertowa brutto badanej oferty za realizację zamówienia
Gdzie:
Xc – ilość punktów za kryterium cena
CN – najniższa cena ofertowa brutto za realizację zamówienia
CBo – cena ofertowa brutto badanej oferty za realizację zamówienia.
3. W przypadku kryterium „Ilość placówek (punktów) na obszarze Gminy Dąbrowa Górnicza,
w których klienci MOPS będą mogli odbierać przesyłki awizowane” ocena oferty będzie dokonywana na podstawie deklaracji zawartej w pkt. 3 druku oferty (załącznik nr 1 do SWZ).
Xp – ilość punktów za kryterium ilość placówek (punktów) w obszarach Gminy Dąbrowy Górniczej,w których klienci MOPS będą mogli odbierać przesyłki awizowane;- jeżeli Wykonawca zapewni odbiór przesyłek awizowanych dla klientów MOPS w 3 lub 4 różnych obszarach Dąbrowy Górniczej – oferta otrzyma 0 pkt,- jeżeli Wykonawca zapewni odbiór przesyłek awizowanych dla klientów MOPS w 5 lub 6 różnych obszarach Dąbrowy Górniczej – oferta otrzyma 40 pkt,- jeżeli Wykonawca zapewni odbiór przesyłek awizowanych dla klientów MOPS w 7 lub 8 różnych obszarach Dąbrowy Górniczej – oferta otrzyma 100 pkt,3.1Obszary Dąbrowy Górniczej, których dotyczy punktacja to:
1) Dąbrowa Górnicza Centrum2) Osiedle Gołonóg Kasprzaka3) Osiedle Gołonóg „Manhatan”4) Osiedle Mydlice,5) Dzielnica Strzemieszyce,6) Dzielnica Ząbkowice,7) Dzielnica Łosień,8) Dzielnica Łęknice
Uwaga: Jeżeli Wykonawca zadeklaruje odbiór przesyłek awizowanych dla klientów MOPS w mniej niż 3 różnych obszarach Dąbrowy Górniczej o których mowa powyżej w pkt 3.1 oferta zostanie odrzucona.4. W przypadku kryterium „Opcja śledzenia rejestrowanych przesyłek pocztowych” (Xo) ocena oferty będzie dokonywana na podstawie deklaracji zawartej w pkt. 4 druku oferty (załącznik nr 1 do SWZ). Zamawiający będzie dodatkowo punktował oferty, w których Wykonawca zadeklaruje, że w ramach realizacji przedmiotu zamówienia możliwe będzie śledzenie rejestrowanych przesyłek pocztowych w obrocie krajowym przez Zamawiającego za pośrednictwem Internetu. 4.1. Punktacja za kryterium “Opcja śledzenia nadanych przesyłek rejestrowanych” będzie przyznawana w następujący sposób:- jeżeli Wykonawca zaznaczy w pkt. 4 druku oferty pole „NIE” – oferta otrzyma 0 pkt,- jeżeli Wykonawca zaznaczy w pkt. 4 w druku oferty pole „TAK” – oferta otrzyma 100 pkt,Uwaga: - w przypadku niezaznaczenia przez Wykonawcę w pkt. 4 druku oferty żadnej opcji lub zaznaczenie obu opcji - oferta otrzymuje 0 pkt.5. Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium wynosi 100 pkt.6. Łączna punktacja (Lp) zostanie obliczone wg następującego wzoru:Lp= (Xc x waga 60%) +(Xp x waga 20%) + (Xo x waga 20%)
7. Za ofertę najkorzystniejszą uznana będzie oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów.8. W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej ofert jednakowej ilości punktów wygrywa oferta o najniższej cenie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilość placówek (punktów) na obszarze Gminy Dąbrowa Górnicza, w których klienci MOPS będą mogli odbierać przesyłki awizowane (Xp)
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Opcja śledzenia rejestrowanych przesyłek pocztowych
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.2 Na podstawie art.112 ust 2 ustawy Pzp , Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
2)uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów -
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie wykazanie przez Wykonawcę, że posiada dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania działalności pocztowej’ na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej , zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo Pocztowe (Dz. U. z 2020r. Poz. 1041 t.j.)
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie
Uwaga:
Jeżeli Wykonawca z uzasadnionej przyczyny nie może złożyć wymaganego przez Zamawiającego podmiotowego środka dowodowego, Wykonawca składa inny podmiotowy środek dowodowy, który w wystarczający sposób potwierdzi spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) w celu wykazania spełnienia warunku dot. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - rozdział IX ust.1.2 pkt 2
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie wykazanie przez Wykonawcę, że posiada dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania działalności pocztowej, na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo Pocztowe (Dz. U. z 2020 r. Poz. 1041 t.j.)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
3.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego - nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.3.2 Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (o ile został sformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. ( art.117.2 uPzp). Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej (pkt.3.1) może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.a) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).b) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia, to znaczy, że:1) Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów. Podwykonawstwo 5.1 Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań dotyczących zamówienia na usługi, o których mowa w SWZ. 5.2 Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym( zał nr 1 do SWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać nazwy ewentualnych podwykonawców, o ile są już znane. W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale podwykonawców, należy wpisać w druku oferty „nie dotyczy” lub inne podobne sformułowanie. Jeżeli Wykonawca zostawi nie wypełnione miejsce (puste pole), Zamawiający uzna, że Wykonawca wykona zamówienie bez udziału podwykonawców.5.3 W przypadku zmiany podwykonawcy na którego zasoby powołał się Wykonawca zgodnie z art 118 ust 1 ustawy w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany nowy podwykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powołał się w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Szczegółowy opis w SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany do umowy
1. Wszelkie zmiany treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy w zakresie zmiany terminów realizacji zamówienia na skutek wystąpienia „siły wyższej”. „Siła wyższa” oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu.
3. W pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć następujących okoliczności:
a) zmiany podatku VAT:
- w przypadku zwiększenia stawki podatku VAT: ceny jednostkowe brutto z druku oferty (załącznik
nr 1 do umowy) zostaną odpowiednio powiększone w odniesieniu do cen zadeklarowanych w druku oferty. Maksymalna nominalna wartość umowy nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy,
- w przypadku zmniejszenia stawki podatku VAT: ceny jednostkowe brutto z druku oferty zostaną odpowiednio pomniejszone w odniesieniu do cen zadeklarowanych w druku oferty (załącznik nr 1 do umowy). Maksymalna nominalna wartość umowy może ulec zmniejszeniu
b) zmiany cen jednostkowych brutto w poszczególnych pozycjach wpisanych przez Wykonawcę
w Formularzu cenowym (zał. nr 1 do umowy) w przypadku zmiany cennika Wykonawcy w oparciu
o powszechnie obowiązujące przepisy prawa; jeżeli w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zmiana w zakresie cen jednostkowych poszczególnych usług, Zamawiający, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu ze strony Wykonawcy o zaistnieniu tego zdarzenia, zobowiązuje się do uiszczenia opłaty za świadczenie usługi w wysokości obowiązującej na dzień wystawienia faktury VAT.
c) zmiany przepisów prawa istotnych dla postanowień zawartej umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-30 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://mops-dg.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-30 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-29