Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
„Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy w Chełmie”
1.3.17 Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy w Chełmie
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Przedmiotem zamówienia jest „Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy w Chełmie”. Źródło finansowania: usługa w całości finansowana ze środków finansowych zabezpieczonych w Planie Funduszu Pracy na 2022 r. na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 32 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy /Dz. U. z 2021 r., poz. 1100 z późn. zm./. 1. Zakres usług obejmuje: a) przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek w obrocie krajowym i zagranicznym we wszystkich kategoriach wagowych (przesyłek listowych, paczek pocztowych), b) doręczanie zwrotnego potwierdzenia odbioru (ZPO) i zwrot do Zamawiającego rejestrowych przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy, c) świadczenie usługi odbioru przesyłek z siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Chełmie. 2. Termin realizacji zamówienia: 01.01.2022 r. – 31.12.2022 r.
3. Przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek, ich ewentualny zwrot oraz świadczenie usługi odbioru przesyłek a także reklamacje, będą wykonywane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w szczególności: a) ustawą z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (tj. Dz.U. z 2020 r. poz.1041 r. z późn. zm.); b) ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2021 r. poz.735 z późn. zm.); c) rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1026 z późn. zm.); d) rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz.U. z 2019 r. poz. 474 z późn. zm.); e) ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.); f) ustawą z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 1805); g) ustawą z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnego (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 2325 z późn. zm.); h) ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1062 - art. 4 ust. 3 i art. 5 ust. 2) – w przypadku gdy Wykonawca jest podmiotem innym niż podmiot publiczny oraz innych aktów prawnych związanych z realizacją usług będących przedmiotem umowy wydanych na podstawie ustaw i rozporządzeń.
4. W ramach zamówienia Zamawiający informuje, iż ze względu na charakter prowadzonych spraw jak i wykonywanych zadań zachodzi konieczność nadawania przesyłek wymagających zastosowania art.57§ 5 pkt 2 KPA oraz art.12§6 pkt 2 Ordynacji Podatkowej. Ponadto w kontekście w/w przepisów zachodzi konieczność uwzględnienia przez zamawiającego w praktyce brzmienia art.17 ustawy Prawo pocztowe, który stanowi, że potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę pocztową operatora wyznaczonego ma moc dokumentu urzędowego. Fakt nadania mocy urzędowej potwierdzeniom nadanych przesyłek rejestrowanych jest dla zamawiającego bardzo istotny ze względu na ilość prowadzonych postępowań administracyjnych i sądowych, w których konieczne jest stwierdzenie sposobu nadania uznanego jako skuteczny (w zależności od regulacji prawnych uznaje się datę stempla pocztowego lub faktyczny termin dostarczenia przesyłki do odbiorcy). Przypisanie mocy urzędowej potwierdzeniom nadania ma zagwarantować pewność obrotu pocztowego w sferze przesyłek rejestrowanych, których fakt doręczenia w określonym przez prawo terminie może wpłynąć na sytuację prawną nadawcy. 5. Dla części (55%) przesyłek rejestrowanych niebędących przesyłkami najszybszej kategorii, w obrocie krajowym o wadze do 500g, format S, Zamawiający wymaga stosowania przepisów w zakresie: 1. Skutków nadania pisma (moc doręczenia): a) art. 57 § 5 pkt 2 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (termin uważa sią za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego), b) art.165 § 2 ustawy Kodeks Postępowania Cywilnego (oddanie pisma procesowego w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu), c) art.198 b ust.2 zdanie drugie ustawy Prawo zamówień publicznych (złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego jest równoznaczne z jej wniesieniem), d) art.12 §6 pkt 2 ustawy Ordynacja podatkowa (termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w placówce pocztowej operatora wyznaczonego); 2. Skutków potwierdzenia przyjęcia przesyłki rejestrowanej (moc dokumentu urzędowego) – art.17 ustawy Prawo pocztowe (potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę pocztową operatora wyznaczonego ma moc dokumentu urzędowego). Wykonawca jest odpowiedzialny za przesyłki od momentu przekazania ich przez Zamawiającego Wykonawcy do doręczenia ich właściwemu adresatowi lub do momentu zwrotu Zamawiającemu w przypadku ich niedoręczenia.
6. Szczegółowy wykaz przesyłek został określony w Formularzu cenowym stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ. 7. Podane przez Zamawiającego w formularzu cenowym, stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ ilości poszczególnych pozycji przesyłek mają charakter szacunkowy. Zamawiający informuje, że określone ilości poszczególnych przesyłek w ramach świadczonych usług mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości poszczególnych rodzajów przesyłek nie stanowi zmian umowy. Wykonawca nie będzie dochodził roszczeń z tytułu zmian ilościowych i rodzajowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. 8. Przesyłki, niewyszczególnione w załączniku nr 9 do SWZ, będą szacowane w oparciu o obowiązujący cennik Wykonawcy. Wykonawca przed zawarciem umowy zobowiązany jest do przedłożenia obowiązującego cennika usług pocztowych. 9. W przypadku usług pocztowych w obrocie krajowym usługa obejmuje obszar całego kraju. 10. Przedstawiciel Wykonawcy doręcza przesyłki do każdego wskazanego przez Zamawiającego adresu. W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawia zawiadomienie (pierwsze awizo) o próbie dostarczenia przesyłki ze wskazaniem gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę. Termin do odbioru przesyłki przez adresata wynosi 14 dni liczonych od dnia następnego po dniu pozostawienia pierwszego awizo, w tym terminie przesyłka jest „awizowana” ponownie. Po upływie terminu odbioru, przesyłka pocztowa niepodjęta w terminie, zwracana jest niezwłocznie Zamawiającemu wraz z podaniem przyczyny nie odebrania przez adresata (zgodnie z art. 44 Kodeksu postepowania administracyjnego). 11. Zamawiający nie dopuszcza sytuacji, w której przesyłki pocztowe wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia lub ich część zostanie nadana przez inny podmiot na rzecz lub w imieniu Zamawiającego, w wyniku czego na dowodzie nadania przesyłki będzie figurował inny podmiot niż Zamawiający. 12. Wykonawca zapewnia możliwość nadawania wszystkich przesyłek objętych przedmiotem umowy codziennie w dni robocze tj. przez 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 13. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia odebranych od Zamawiającego przesyłek do placówki nadawczo – odbiorczej celem ich nadania. 14. Odbieranie przesyłek pocztowych, przygotowanych do wysyłki, z siedziby Zamawiającego (Pl. Niepodległości 1, 22-100 Chełm, parter pokój nr 44) odbywać się będzie codziennie, od poniedziałku do piątku w godz.14.00-15.00. 15. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania przesyłek pocztowych oraz ZPO (zwrotne potwierdzenie odbioru) i zwrotów do siedziby Zamawiającego codziennie, od poniedziałku do piątku, w dni robocze w godzinach od 8.00 do 11.00. 16. Szczegółowe warunki współpracy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą zawarte zostały w dokumencie „Projekt umowy” który stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
Inter Cars S.A. części i technika motoryzacyjna
Lubartów (lubelskie)
Inter Cars S.A. części i technika motoryzacyjna
Zamość (lubelskie)
ELCOM GROUP SP. Z O.O.
Małaszewicze Małe (lubelskie)
Pomoc drogowa Lublin 24/7- LawetaAuto
Lublin (lubelskie)
Garaż Auto Detailing Lublin
Lubliin (lubelskie)
Pomoc Drogowa Lublin Master-hol
Lublin (lubelskie)
Pomoc drogowa, Holowanie, Laweta
Chełm (lubelskie)
Akumulatory Specpart - Pogotowie Akumulatorowe
Lublin (lubelskie)
Akumulatory Specpart
Chełm (lubelskie)