IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
śledzenie rejestrowanych przesyłek pocztowych (listów i paczek) w obrocie krajowym |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY Przedmiot umowy Zamawiający powierza Wykonawcy, a Wykonawca przyjmuje do wykonania przedmiot zamówienia publicznego: „Świadczenie usług pocztowych na rzecz Urzędu Miasta Świdnik w latach 2020- 2022” Treść umowy zostanie zawarta wg wzorów umów powszechnie stosowanych przez podmioty świadczące usługi pocztowe, z uwzględnieniem postanowień niniejszego dokumentu. 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek, paczek pocztowych, przesyłek kurierskich, zwrotu przesyłek rejestrowanych, nie rejestrowanych i paczek do nadawcy po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy. 2. Zamawiający przewiduje następujące rodzaje nadawanych przesyłek w obrocie krajowym i zagranicznym: a) zwykłe – przesyłki nierejestrowane, niebędące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym, b) polecone - przesyłki rejestrowane, niebędące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym, c) zwykłe – przesyłki nierejestrowane w najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym, d) polecone – przesyłki rejestrowane w najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym, e) polecone za zwrotnym poświadczeniem odbioru (ZPO)– przesyłki rejestrowane niebędące przesyłkami najszybszej kategorii, przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym i zagranicznym, f) polecone za zwrotnym poświadczeniem odbioru (ZPO) – przesyłki rejestrowane będące przesyłkami najszybszej kategorii, przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym i zagranicznym, g) Przesyłki wymienione w ppkt a) do f) w obrocie krajowym mogą posiadać wymiar będący: Format S - przez co rozumie się przesyłkę o wymiarach: • MINIMUM - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm, • MAKSIMUM - żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokości 20 mm, długość 230 mm, szerokość 160 mm. Format M ”- przez co rozumie się przesyłkę o wymiarach: • MINIMUM - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm, • MAKSIMUM - żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokości 20 mm, długość 325 mm, szerokość 230 mm. Format L – przez co rozumie się przesyłkę o wymiarach: • MINIMUM - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm, • MAKSIMUM - suma długości, szerokości i wysokości (grubości) 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm. Wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancja +/- 2 mm. h) Przesyłki wymienione w ppkt a) do f) w obrocie zagranicznym mogą posiadać wymiar : MINIMUM - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm, MAKSIMUM - suma długości, szerokości i wysokości (grubości) 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm. i) Paczki pocztowe, będące przedmiotem zamówienia rozumie się paczki pocztowe o wadze do 5 kg w gabarycie A i B: Gabarytem A ”to paczka o wymiarach: • MINIMUM – wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm • MAKSIMUM – zadem z wymiarów nie może przekroczyć: długość 600 mm, szerokość 500mm, wysokość 300 mm. Gabarytem B– to paczka o wymiarach: • MINIMUM – jeśli choć jeden z wymiarów przekracza 600 mm, szerokość 500 mm, wysokość 300 mm, • MAKSIMUM – suma długości i największego obwodu mierzonego w innym kierunku niż długość – 3000 mm, przy czym największy wymiar nie może przekroczyć 1500 mm. Wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancja +/- 2 mm. j) Przesyłki kurierskie, będące przedmiotem zamówienia rozumie się przesyłki o wadze do 5 kg. 3. Termin obowiązywania umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawca ustala się od 2 stycznia 2020 do 31 grudnia 2022. 4. Wykonawca realizuje przedmiot umowy z należytą starannością, zgodnie warunkami określonymi w umowie a przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie wszystkich przesyłek pocztowych oraz ich ewentualny zwrot i reklamacje, Wykonawca musi realizować zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, a w szczególności niżej wymienionymi: 1) Ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku Prawo pocztowe (t.j. Dz. U z 2018 r. poz. 2188 ze zm.) 2) Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 roku w sprawie reklamacji usług pocztowych (tj. Dz. U. z 2019 roku poz. 474) 3) Umowa międzynarodowa: Regulamin Poczty Listowej, Światowy Związek Pocztowy sporządzony w Bernie dnia 28 stycznia 2005r. ( Dz.U. z 2007 r. Nr 108, poz.744) 4) Regulamin dotyczący paczek pocztowych – Protokół Końcowy_ Berno 2005 ( Dz. U. z 2007r. Nr 108, poz.745) 5) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2018, poz.2096 ze zm.) 6) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa ( t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.900 ze zm.) 5. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) dostarczenia wszelkich przesyłek (nierejestrowanych, rejestrowanych, awizowanych, zwrotów) do siedziby Zamawiającego codziennie w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku w godz. od 9.00 do godz. 9.30, 2) odbierania przesyłek pocztowych będących przedmiotem umowy od Zamawiającego z jego siedziby codziennie w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku w godz. 14.00 - 14.30 i we własnym zakresie będzie dostarczał przesyłki do placówek nadawczych 6. Wykonawca umożliwi Zamawiającemu nadanie przesyłek będących przedmiotem umowy, po godzinach wskazanych w pkt 5 ppkt 2), poprzez wskazanie placówki operatora najbliższej siedzibie Zamawiającego. 7. Odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego dokonywać będzie upoważniony przedstawiciel Wykonawcy po okazaniu stosownego upoważnienia. 8. Zamawiający zobowiązany będzie do nadawania przesyłek w stanie uporządkowanym według kategorii rodzajowej i wagowej. 9. Zamawiającego zobowiązuje się do przygotowania przedmiotu niniejszej umowy w zakresie adresowania i opakowania przesyłek listowych rejestrowanych i nierejestrowanych przygotowywanych do nadania zgodnie z wymogami Wykonawcy, określonych w stosownych regulaminach stanowiących załączniki do niniejszej umowy. 10. Zamawiający umieszcza na przesyłkach pocztowych w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki (zwykła, polecona, polecona z potwierdzeniem odbioru, oznaczenie przesyłki najszybszej kategorii) na stronie adresowej przesyłki. 11. Zamawiający dopuszcza użycia dodatkowego opakowania Wykonawcy. Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie z tego tytułu. 12. Zamawiający realizując przedmiot umowy może ewidencjonować nadawanie przesyłek pocztowych przy wykorzystaniu papierowej pocztowej książki nadawczej lub poprzez elektroniczną książkę nadawczą. 13. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał i udostępnił Zamawiającemu elektroniczną aplikacje służącą do kompleksowej obsługi nadawanej korespondencji. Przez kompleksową obsługę należy rozumieć możliwość automatycznego tworzenia bazy danych adresów, generowania adresów pomocniczych, książki nadawczej dla paczek i przesyłek poleconych oraz zestawienia ilościowego nadawanych przesyłek, a także wygenerowania statusu przesyłki potwierdzającego jej doręczenie. 14. Integralną częścią umowy na świadczenie usług pocztowych z Wykonawca będzie umowa o powierzaniu przetwarzania danych. 15. W przypadku nadawania przesyłek pocztowych przy stosowaniu przez Zamawiającego elektronicznej aplikacji służącej do kompleksowej obsługi nadawanej korespondencji, potwierdzania przyjęcia nadanych przesyłek Wykonawca dokonuje zgodnie z funkcjonalnością tej aplikacji. 16. Nadanie przesyłek objętych przedmiotem zamówienia następować będzie w dniu ich odbioru przez Wykonawcę od Zamawiającego pod warunkiem ich prawidłowego zaadresowania i opakowania. 17. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi doręczenia przesyłek do każdego wskazanego przez Zamawiającego adresu w Polsce i poza granicami kraju 18. W ramach świadczenia usług pocztowych rejestrowanych za zwrotnym potwierdzeniem odbioru ( ZPO), Wykonawca będzie realizował doręczenie tych przesyłek z zachowaniem terminów i w trybach określonych w przepisach: 1) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku- Ordynacja podatkowa ( t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.900 ze zm) 2) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu Postępowania Administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2018, poz.2096 ze zm ) 3) ub na zasadach ogólnych 19. Dla przesyłek ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru Wykonawca będzie doręczał do siedziby Zamawiającego, przez placówkę nadawczą, przez którą przesyłka została nadana, pokwitowane przez adresata potwierdzenie odbioru niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki, w terminach określonych przez Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2013 r. poz. 545) dla przesyłek listowych nie będących przesyłkami najszybszej kategorii. 20. Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu bezpłatne druki potwierdzeń odbioru, dla przesyłek nadawanych przez Zamawiającego za zwrotnym poświadczeniem odbioru w odniesieniu do przesyłek nadawanych na zasadach ogólnych. 21. Zamawiający będzie korzystał z własnych wzorów druków „potwierdzenia odbioru” w celu doręczenia przesyłek na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018, poz.2096 ze zm. ) oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.900 ze zm.) 22. W przypadku nieobecności adresata lub innych osób uprawnionych do odbioru przesyłki w obrocie krajowym, Wykonawca pozostawia zawiadomienie (pierwsze awizo) o próbie dostarczenia przesyłki ze wskazaniem gdzie i kiedy adresat może odebrać list lub przesyłkę, z uwzględnieniem warunków i terminów do odbioru przesyłki określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa w tym zakresie. 23. Wykonawca będzie doręczał do siedziby Zamawiającego pokwitowane przez adresata „potwierdzenie odbioru” niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia doręczenia lub w przypadku nieodebrania przesyłki przez adresata po upływie terminu odbioru tj. 14 dni.. W przypadku przesyłek w obrocie zagranicznym obowiązują zasady określone w przepisach międzynarodowych. 24. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał elektroniczny system umożliwiający śledzenie i dokładne określenie statusów przesyłek poleconych i paczek pocztowych na podstawie nadanego przez Wykonawcę numeru nadawczego. Jednocześnie Zamawiający wymaga, by system ten umożliwiał Zamawiającemu lub adresatowi nadanej przez Zamawiającego przesyłki dostęp, za pośrednictwem wskazanej przez Wykonawcę strony internetowej, do statusu przesyłek określającego terminy, w tym daty dzienne nadania, doręczenia lub awizowania przesyłki oraz dane dotyczące placówki pocztowej, w której awizowana przesyłka oczekuje na odebranie. 25. Zamawiający zastrzega sobie możliwość nadawania przesyłek zwolnionych z opłat pocztowych oraz przesyłek typu „egzemplarz obowiązkowy”. Jeżeli Wykonawca posiada uprawnienia operatora wyznaczonego zobowiązany jest do obierania od Zamawiającego w/w przesyłek i nadawania ich zgodnie z zapisami Prawa Pocztowego. W przypadku gdy Wykonawca nie posiada uprawnień operatora wyznaczonego, wówczas zobowiązuje się odbierać przesyłki od Zamawiającego i nadawać je w imieniu |Zamawiającego przy pomocy operatora wyznaczonego. Obieranie i nadawanie przysyłek zwolnionych z opłat pocztowych oraz przesyłek typu „egzemplarz obowiązkowy” nie może obciążać finansowo Zamawiającego. 26. Zamawiający wymaga, aby punkty doręczania we własnym zakresie korespondencji do wysłania spełniały wymogi odnoszące się do placówki pocztowej w rozumieniu art. 3 pkt 15 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo Pocztowe, oraz by były oznakowane w sposób widoczny nazwą i logo Wykonawcy, jednoznacznie wskazującym na jednostkę Wykonawcy. Jeśli wskazana placówka pocztowa znajduje się w lokalu, w którym prowadzona jest inna działalność gospodarcza, placówka powinna spełniać wymagania, aby w jej lokalu znajdowało się wyodrębnione i oznakowane w sposób widoczny nazwą lub logo Wykonawcy stanowisko obsługi klientów w zakresie usług pocztowych. 27. Zamawiającego zobowiązuje się do przygotowania przedmiotu niniejszej umowy w zakresie adresowania i opakowania przesyłek listowych rejestrowanych i nierejestrowanych przygotowywanych do nadania zgodnie z wymogami Wykonawcy, określonych w stosownych regulaminach stanowiących załączniki do niniejszej umowy 28. Zamawiający umieszcza na przesyłkach pocztowych w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki (zwykła, polecona, polecona z potwierdzeniem odbioru, oznaczenie przesyłki najszybszej kategorii) na stronie adresowej przesyłki. 29. Zamawiający dopuszcza użycia dodatkowego opakowania Wykonawcy. Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie z tego tytułu. 30. Zamawiający dopuszcza powierzenie przez Wykonawcę realizacji części przedmiotu umowy innym podmiotom. Za działania, zaniechanie, uchybienia podmiotów, którym Wykonawca powierzył realizacje umowy, Wykonawca odpowiada jak za własne. 31. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości zamawianych przesyłek pocztowych. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie względem Zamawiającego w przypadku, gdy środki finansowe i ilości przesyłek określone w umowie nie zostaną w pełni wykorzystane do upływu terminu zakończenia umowy. 32. Podstawą obliczenia należności będzie suma opłat za przesyłki faktycznie nadane lub zwrócone z powodu braku możliwości ich doręczenia w okresie rozliczeniowym, potwierdzona co do liczby i wagi na podstawie rejestru przesyłek wychodzących, przy czym obowiązywać będą ceny jednostkowe podane w formularzu cenowym. Cena oferty określona w formularzy cenowym zawiera wszelkie koszty związane z prawidłową realizacją zamówienia. Ceny przesyłek określone w formularzu cenowym mają zastosowanie przez cały okres obowiązywania umowy. 33. W przypadku nadania przez Zamawiającego przesyłek pocztowych nie ujętych w formularzu cenowym podstawą rozliczenia będą ceny z aktualnego cennika usług Wykonawcy, który będzie stanowił załącznik do umowy. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek każdorazowego dostarczania Zamawiającemu aktualnego ( tj. po zmianach) cennika usług. 34. Przesyłki nie ujęte w formularzy cenowym winny być ujęte na odrębnej fakturze. 35. Określone w formularzu cenowym rodzaje i liczba przesyłek w ramach świadczonych usług są orientacyjnie mogą ulec zmianie w zależności od faktycznych potrzeb zamawiającego, na co Wykonawca wyraża zgodę, tym samym oświadcza, że nie będzie dochodził roszczeń z tytułu zmian rodzajowych i liczbowych w trakcie realizacji umowy. 36. Faktury za zrealizowane usługę Wykonawca wystawi w terminie 7 dni od zakończenia miesiąca. Za okres rozliczeniowy przyjmuje się jeden miesiąc kalendarzowy. 37. Należności wynikające z faktur, Zamawiający regulować będzie przelewem na konto wskazane na fakturze w terminie do 21 dni od daty jej otrzymania. 38. Zamawiający zobowiązuje się do kontroli wydatkowania kwoty za przedmiot umowy. 39. Umowę uważa się za rozwiązaną w momencie wykorzystania maksymalnej wartości umowy brutto lub z upływem terminu jej obowiązywania lub wypowiedzenia. 40. Każda ze stron umowy może rozwiązać umowę z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. 41. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszego wypowiedzenia umowy z miesięcznym okresem wypowiedzenia w przypadku nierzetelnego wykonywania przez Wykonawcę tj. powtarzającego się dostarczania uszkodzonych przesyłek, opóźnienia w dostarczaniu, niezgodnego z umową przepakowywania przesyłek dostarczanych przez Wykonawcę. Wypowiedzenie umowy może nastąpić jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 42. Zasady składania i rozpatrywania reklamacji: 1) reklamacje z tytułu niewykonania usługi, Zamawiający może zgłosić do Wykonawcy po upływie 14 dni od nadania przesyłki rejestrowanej, nie później jednak niż 12 miesięcy od ich nadania; 2) termin udzielenia odpowiedzi na reklamację nie może przekroczyć 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. 43. Wymagania w sprawie zatrudnienia osób , o których mowa w art. 29 ust. 3a wykonujących wskazane wyżej czynności. 43.1 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: 43.1.1 dostarczanie korespondencji, 43.1.2 obsługa korespondencji w placówkach pocztowych, 43.1.3 spedycja i transport, 43.1.4 czynności ekspedycyjno-rozdzielcze. 43.2 Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak wyżej, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy. 43.3 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ustępie 43.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 43.4 Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 7 dni, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ustępie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę powinny być możliwe do zidentyfikowania oraz zakres obowiązków pracownika. 43.5 Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 43.1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej zgodnie z pkt. 44.2 c)-d). Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 43.1 czynności. 43.6 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 44 Odpowiedzialność stron za niedotrzymanie warunków umowy: 44.1 Wykonawca ponosi odpowiedzialność materialną za szkody wyrządzone przez osoby, którym powierzył związane z wykonaniem umowy w razie niewykonania lub nienależytego wykonania tych obowiązków przez Wykonawcę; 44.2 Wykonawca zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu kary umowne w wysokości: a) 10% łącznej wartości (brutto) umowy w przypadku odstąpienia od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca, a które nie są wskazane w ustawie Prawo pocztowe, b) ustalonej w obowiązującej ustawie Prawo pocztowe, w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w danym dniu, c) każdorazowo za niezatrudnienie przez Wykonawcę na umowę o pracę osób wskazanych w pkt. 43.1 - w wysokości stanowiącej iloczyn kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia oraz liczby miesięcy w okresie realizacji Umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu ( w przypadku niepełnego miesiąca , kara będzie naliczana proporcjonalnie), d) każdorazowo za nie zapewnienie przez Wykonawcę obowiązku zatrudnienia przez Podwykonawcę na umowę o pracę osób wskazanych w pkt. 43.1 – w wysokości stanowiącej iloczyn kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego nie zapewnienia przez Wykonawcę dopełnienia przez podwykonawcę wymogu zatrudnienia oraz liczby miesięcy w okresie realizacji Umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu ( w przypadku niepełnego miesiąca , kara będzie naliczana proporcjonalnie), e) za nieprzedłożenie dokumentu, o którym mowa w pkt. 43.4 , w wysokości 200,00 złotych za każdy dzień zwłoki, liczony od dnia upływu terminu wyznaczonego na jego złożenie, 44.3 Wykonawca odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej chyba, że nastąpiło to wskutek siły wyższej. 44.4 Pomimo kar umownych Zamawiający ma prawo dochodzić od Wykonawcy, odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych, jeżeli wartość powstałej szkody przekroczy wysokość kar umownych. 44.5 W przypadku zwłoki w zapłacie należności za świadczone usługi Zamawiający zapłaci Wykonawcy, ustawowe odsetki za opóźnienie. 45. W związku z wystąpieniem przesłanek wskazanych w przepisach art. 108a ust. 1a-1e Ustawy o podatku od towarów i usług (VAT), Wykonawca otrzyma wynagrodzenie brutto. Płatność zostanie zrealizowana mechanizmem podzielonej płatności tj. kwota netto trafi na rachunek rozliczeniowy kontrahenta, zaś kwota podatku VAT na wydzielony rachunek VAT kontrahenta. 46. Wykonawca ma obowiązek wskazać rachunek bankowy do spełnienia świadczenia, który będzie znajdował się w elektronicznym wykazie podmiotów prowadzonych przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej (tzw. „białej liście”) zgodnie z art.96b ust.3 pkt 13 ustawy o podatku od towarów i usług (VAT). 47. Jeżeli Wykonawca złoży fakturę niezgodnie z w/w wymaganiami, to faktura zostanie zwrócona bez księgowania. 48. Wynagrodzenie wykonawcy określone ulegnie zmianie o poniesione przez wykonawcę koszty: a) Związane ze wzrostem wynagrodzenia za płace ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 Ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; oraz b) związane ze zmianą zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne pracowników Wykonawcy jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Zmiany mogą zostać dokonane ze skutkiem nie wcześniej niż na dzień wejścia w życie przepisów, z których wynikają ww. zmiany. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu na piśmie szczegółową analizę porównawczą kosztów (przed i po nowelizacji) stanowiącą wykaz poniesionych wydatków w związku ze zmianą ww. przepisów z powołaniem się na stosowne przepisy, z których wynikają ww. zmiany, a także przedłożyć konieczne dokumenty (w tym oświadczenia dla celów podatkowych i ZUS) Wykonawcy. 49. Ewentualna zmiana wysokości wynagrodzenia będzie poprzedzona badaniem dokumentów przedstawionych przez Wykonawcę i będzie następowała w oparciu o aneks do umowy. 50. INNE WYMAGANE ELEMENTY TREŚCI UMOWY: - okres obowiązywania umowy: od 02.01.2020 r. do 31.12.2022 roku. 51. WARTOŚĆ UMOWY ORAZ WARUNKI PŁATNOŚCI Za maksymalną wartość umowy uważa się kwotę: ……………………….. zł brutto (słownie:………………………………………………………………………) zł brutto podatek VAT w wysokości: ……………………………. zł wartość netto …………….. zł (słownie:………………………………………………………………..………..) zł netto w tym : 51.1 W roku 2020 wynagrodzenie umowne wyniesie do ................ zł (brutto) (słownie: ….................................................. złotych brutto) (w tym podatek Vat. – 23%.w kwocie …............ zł). netto: ………………………… zł. (słownie: …………………………………………………………………. złotych netto) 51.2 W roku 2021 wynagrodzenie umowne wyniesie do ................ zł (brutto) (słownie: ….................................................. złotych brutto) (w tym podatek Vat. – 23%.w kwocie …............ zł). netto: ………………………… zł. (słownie: …………………………………………………………………. złotych netto) 51.3 W roku 2022 wynagrodzenie umowne wyniesie do ................ zł (brutto) (słownie: ….................................................. złotych brutto) (w tym podatek Vat. – 23%.w kwocie …............ zł). netto: ………………………… zł. (słownie: …………………………………………………………………. złotych netto) Załączniki 1.Załącznik Nr 1 - Formularz cenowy. 2.Załącznik Nr 2 - Aktualny cennik usług Wykonawcy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-12-09, godzina:
12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: