Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług pocztowych na przesyłki pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym dla Biblioteki Narodowej w Warszawie wraz z ich odbiorem przez Wykonawcę z siedziby Zamawiającego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: BIBLIOTEKA NARODOWA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000275955
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Niepodległości 213
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-086
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 226082273
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bn.org.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bn.org.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług pocztowych na przesyłki pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym dla Biblioteki Narodowej w Warszawie wraz z ich odbiorem przez Wykonawcę z siedziby Zamawiającego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-57054799-56ac-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00303772
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003453/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Biblioteki Narodowej w Warszawie wraz z odbiorem ich przez Wykonawcę z siedziby Zamawiającego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-propublico.pl/Zamawiajacy/AktualneOgloszenia?zamawiajacyId=2e20f960-d926-4498- 8417-cf74dc190586. Powyższy link prowadzi do wykazu ogłoszeń Zamawiającego, gdzie w dziale „USŁUGI” należy wybrać sygnaturę XIV.263.8.2021
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem wymogów określonych w Rozdziale VIII SWZ. Środkiem komunikacji elektronicznej w niniejszym postępowaniu jest platforma
on-line działająca pod adresem https://e-ProPublico.pl/ (zwana także „Platformą”) oraz poczta elektroniczna (e-mail: przetargi@bn.org.pl).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: #1. Wykonawca zamierzający złożyć ofertę w niniejszym postępowaniu musi posiadać konto na Platformie. Zamawiający zaleca Wykonawcom założenie konta na Platformie z odpowiednim wyprzedzeniem, przed dniem upływu terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu. #2. Wykonawca, przystępując do postępowania, akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://e-ProPublico.pl/ oraz uznaje go za wiążący. #3. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego. #4. Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy: 1) stały dostęp do sieci Internet, 2) posiadanie
dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail), 3) komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux,4) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa – Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich głównych przeglądarek
internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera), 5) włączona obsługa JavaScript oraz Cookies. #5. Zamawiający dopuszcza następujący format danych przesyłanych przy użyciu Platformy: pliki o wielkości do 20 MB w formatach: .pdf, .doc, .docx., .xlsx, .xml. #6. Zamawiający określa wymagania techniczne dotyczące użycia wskazanej skrzynki poczty
elektronicznej do komunikacji w postępowaniu przy użyciu poczty elektronicznej (e-mail: przetargi@bn.org.pl): 1) dopuszczalna wielkość załączników dla jednej wiadomości e-mail: 50MB, 2) niedopuszczalne rozszerzenia plików: .ace, .vbe, .app, .docm, .exe, .ani, .reg, .scr, .vbs, .js, .ps1, .ps1xml, .ps2, .ps2xml, .psc1, .psc2.#7. W postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są za pośrednictwem Platformy (odpowiednio na karcie „Zapytania/Wyjaśnienia” albo ”Wiadomości”) lub poczty elektronicznej (e-mail: przetargi@bn.org.pl), z zastrzeżeniem że Ofertę wraz z załącznikami, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa się za pośrednictwem Platformy, podpisaną kwalifikowanym podpisem
elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Nie jest dopuszczalne przekazywanie oferty wraz z załącznikami za pośrednictwem poczty elektronicznej. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazanych za pośrednictwem Platformy przyjmuje się datę
ich zamieszczenia na Platformie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): #1. Administratorem danych osobowych jest Biblioteka Narodowa z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa.
#2. Dane kontaktowe IODO: daneosobowe@bn.org.pl.
#3. Dane osobowe niezbędne do udziału w postępowaniu będą przetwarzane w celu przeprowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
#4. Odbiorcy danych osobowych: osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania na podstawie art. 74 ust. 1 i ust. 2 ustawy Pzp w zw. z art. 18 ustawy Pzp, art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz spółka DATACOMP Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gen. H. Dąbrowskiego 24 (30-532), zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców KRS prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS 0000193067, jako właściciela serwisu, na którym Biblioteka Narodowa prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działając pod adresem:
https://e-propublico.pl/Zamawiajacy/AktualneOgloszenia?zamawiajacyId=2e20f960-d926-4498-8417-cf74dc190586
#5. Podanie danych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
#6. Okres przechowywania danych:
a) zgodnie z przepisami archiwalno-kancelaryjnymi obowiązującymi w BN przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania liczony w pełnych latach kalendarzowych począwszy od dnia 1 stycznia roku następującego po dniu zakończenia postępowania,
b) w przypadku podpisania umowy przez okres 10 lat, od dnia zakończenia umowy, liczony w pełnych latach kalendarzowych począwszy od dnia 1 stycznia roku następującego po dniu zakończenia umowy, chyba że niezbędny będzie dłuższy okres przetwarzania np.: z uwagi na obowiązki archiwizacyjne, dochodzenie roszczeń lub inne wymagane przepisami powszechnie obowiązującego prawa,
c) w okresie nie krótszym niż dopuszczalny dla zmiany deklaracji VAT.
#7. Prawa osób, których dane dotyczą: prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy określające sposób przetwarzania i ochrony danych osobowych, prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub uzupełnienia, a także ograniczenia przetwarzania, z tym zastrzeżeniem, że:
a) skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia danych nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą treści umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może spowodować naruszenia integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
b) skorzystanie z prawa do ograniczenia przetwarzania nie znajdzie zastosowania w odniesieniu do przechowywania danych w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej, lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej/prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
Osobie, której dane dotyczą, nie przysługuje prawo do usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) z uwagi na wyłączenie art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 ust. 1 RODO, prawo sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
#8. W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: XIV.263.8.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług pocztowych na przesyłki pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym dla Biblioteki Narodowej w Warszawie wraz z ich odbiorem przez Wykonawcę z siedziby Zamawiającego, tj.:
1) usługi pocztowej w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe, polegającej na świadczeniu usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym przez Wykonawcę na rzecz Biblioteki Narodowej w Warszawie, w zakresie przyjmowania, przemieszczania, sortowania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ewentualnych ich zwrotów do siedziby Zamawiającego;
2) usługi odbioru przesyłek przez Wykonawcę z siedziby Zamawiającego (niepodlegającej ustawie Prawo pocztowe),
- zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia (Załącznik nr 1 do SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 64110000-0 - Usługi pocztowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
64112000-4 - Usługi pocztowe dotyczące listów
64113000-1 - Usługi pocztowe dotyczące paczek
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Na podstawie kryteriów oceny ofert. Bez przeprowadzania negocjacji.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 85
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: godziny odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego, zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, następująco: #1. w odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków w tym zakresie; #2. w odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający uzna warunek dotyczący posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest podmiotem uprawnionym do wykonywania działalności pocztowej, zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 2188, z późn. zm.), tj. na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1041, z późn. zm.);
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 117 ust 2 ustawy Pzp warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa powyżej, Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia jest podmiotem uprawnionym do wykonywania działalności pocztowej, zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 2188, z późn. zm.), tj. na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1041, z późn. zm.) i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
#3. w odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków w tym zakresie;
#4. w odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający uzna warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał minimum 2 usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym, trwające minimum 12 miesięcy każda, polegające na przyjmowaniu, przemieszczaniu, sortowaniu i doręczaniu przesyłek oraz ich odbiorze z siedziby zamawiającego, o wartości zrealizowanych usług – w ciągu 12 miesięcy - nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każda. W przypadku usług nadal wykonywanych Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że każda zrealizowana już usługa obejmuje okres minimum 12 miesięcy i jej zrealizowana wartość jest nie mniejsza niż 100 000,00 zł brutto.
Zamawiający informuje, że jeżeli w celu potwierdzenia spełnienia ww. warunku udziału Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, to Wykaz usług musi dotyczyć tych z ww. usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
W przypadku, gdy na potwierdzenie wartości wykonanej usługi będzie podana wartość w walucie obcej, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP (tabela A) dla danej waluty z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych nie było publikacji NBP średnich kursów walut (tabela A), to Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP (tabela A) dla danej waluty z pierwszego dnia następującego po zamieszczeniu ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym opublikowane zostały przez NBP średnie kursy walut (tabela A).
#5. Zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do niniejszego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
#6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawca może polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane (art. 118 ust. 2 ustawy Pzp), przy czym podmiot wykonujący usługi pocztowe musi być podmiotem uprawnionym do wykonywania działalności pocztowej, zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 2188, z późn. zm.), tj. być wpisanym do rejestru operatorów pocztowych prowadzonym przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art.13 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1041, z późn. zm.).
#7. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: #1. Do oferty Wykonawca dołącza oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Wzór ww. oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
#2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenie, o którym mowa w ust 1, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać brak podstaw wykluczenia w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu (art. 125 ust. 4 ustawy Pzp).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: #1. Do oferty Wykonawca dołącza oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego.
Przedmiotowe oświadczenie ma stanowić dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, na dzień składania ofert i tymczasowo zastępuje wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe określone w Części B Rozdziału VII. Wzór ww. oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ. #2. Zgodnie z Rozdziałem VI ust. 8 pkt 2 oraz ust. 15, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w celu wykazania spełniania warunku udziału określonego w Rozdziale VI ust. 8 pkt 2 i w ust. 8 pkt 4, w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa odpowiednio w art. 117 ust. 2 lub w art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, składają wraz z ofertą oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, sporządzone wg wzoru w Załączniku nr 7 do SWZ – Wzór – Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego będzie wynikać, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – w celu potwierdzenia, że polegają na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. #3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia – dalej także jako: „zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby” – lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (lub ww. inny podmiotowy środek dowodowy) powinny potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów. #4. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu (aktualnych na dzień złożenia) dotyczących:
1) wymaganych uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – Zamawiający żąda złożenia zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, wydanego na podstawie art. 13 ust. 4c ustawy Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1041, z późn. zm.);
2) zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający żąda złożenia Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane – sporządzonego wg wzoru w Załączniku nr 5 do SWZ,
oraz załączenia dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowej części zamówienia tj. usługi pocztowej.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
#1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie konsorcjum) pod warunkiem, że ustanowią oni pełnomocnika, określając zakres jego uprawnień, oraz spełnione będą następujące wymagania:
1) zgodnie z Rozdziałem VII część A ust. 10 SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie złożą wraz z ofertą pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w którym wskazano w szczególności:
a) postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego dotyczy,
b) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
c) ustanowionego pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz zakres uprawnień pełnomocnika;
2) oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3) z treści Formularza ofertowego powinno wynikać, że oferta składana jest w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: w odpowiednim miejscu w Formularzu oferty (Załącznik nr 4 do SWZ) należy wpisać nazwy wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i dane umożliwiające ich identyfikację;
4) każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi oddzielnie wykazać, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek określonych w Rozdziale VI ust. 2, tj. o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp;
5) w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu określonych w Rozdziale VI ust. 8 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że spełniają ww. warunki udziału w postępowaniu łącznie.
Uwaga: Zgodnie z Rozdziałem XVII ust. 4 SWZ jeżeli zostanie wybrana jako najkorzystniejsza oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca przedłoży kopię umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
#1. Zamawiający przewiduje zmiany umowy związane z wystąpieniem COVID-19 mające wpływ na wykonanie umowy, w szczególności dot. 1) zmiany terminu wykonania Umowy lub jej części, lub czasowego zawieszenia wykonywania Umowy lub jej części, 2) zmiany sposobu wykonywania usług, 3) zmiany zakresu świadczenia wykonawcy i odpowiadającą jej zmianę wynagrodzenia lub sposobu rozliczenia wynagrodzenia wykonawcy – o ile wzrost wynagrodzenia spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekroczy 50% wartości pierwotnej
Umowy. Warunki ww. zmian opisane zostały szczegółowo w paragrafie 7 Projektu Umowy. # 2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem zmiany powszechnie obowiązujących przepisów ustawy Prawo pocztowe, w szczególności w zakresie prawokształtującym obowiązki operatora pocztowego. #3. W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, wynagrodzenie brutto przewidziane Umową ulegnie zmianie odpowiedniej do zmiany wysokości podatku od towarów i usług i podatku akcyzowego, przy czym powyższa zmiana będzie miała zastosowanie wyłącznie w odniesieniu do wynagrodzenia objętego fakturami wystawionymi po dacie wejścia w życie zmiany przepisów prawa wprowadzających nowe stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego. #4 W przypadku zmian:
1) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, lub
2) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu, lub
3) wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
Strony wprowadzą zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy odpowiednią do kwoty, o jaką wskutek tych zmian zmianie ulegnie koszt wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę.
#5. W przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją Przedmiotu Umowy każda ze Stron ma prawo do żądania zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, na następujących warunkach:
1) zmiana ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją Przedmiotu Umowy, która uprawnia Strony do żądania zmiany wynagrodzenia, nie może być mniejsza niż 5% względem cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją Przedmiotu Umowy w początkowym terminie ustalenia zmiany wynagrodzenia, przy czym początkowym terminem ustalenia zmiany wynagrodzenia jest dzień zawarcia niniejszej Umowy, a jeżeli zmiana wynagrodzenia, o której mowa w niniejszym ustępie, została już wcześniej dokonana – dzień dokonania ostatniej takiej zmiany wynagrodzenia;
2) podstawą do ustalenia zmiany ceny materiałów lub kosztów, o której mowa w pkt 1 powyżej, będzie aktualny średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem ogłaszany w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
3) przez zmianę ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją Przedmiotu Umowy rozumie się zarówno wzrost cen lub kosztów, jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w ofercie.
#6. Maksymalna wartość łącznie dla wszystkich zmian wynagrodzenia dokonanych w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją Przedmiotu Umowy nie może przekroczyć 10% wartości wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 ust. 2 Umowy.
#7. Ww. zmiany Umowy określa paragraf 13 Projektu Umowy (Załącznik nr 3 do SWZ).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Adres strony internetowej, na której można składać oferty: https://e- ProPublico.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-15 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-13
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Uszczegółowienie informacji zawartych w Sekcji IV:
#pkt 4.2.10) Okres realizacji zamówienia:
Wykonawca zobowiązany jest realizować Przedmiot zamówienia od następnego dnia roboczego po zawarciu umowy, lecz nie wcześniej niż od dnia 3 stycznia 2022 roku, do dnia 31 grudnia 2023 roku lub do wyczerpania kwoty brutto przeznaczonej przez Zamawiającego na realizację zamówienia, tj. 278 000,00 zł, w zależności, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
#pkt 4.3) Kryteria oceny ofert
Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie następujących kryteriów:
1) cena - waga: 85pkt
w tym:
a) suma cen jednostkowych brutto przesyłek – waga: 80 pkt
b) koszt miesięczny usługi odbioru przesyłek – waga: 5 pkt;
2) godziny odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego - waga: 15 pkt
Razem: 100 pkt.