Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług komunikacyjnych w zakresie: dowozu zorganizowanego uczniów
niepełnosprawnych do specjalistycznych placówek oświatowych na terenie m.Krakowa i
g.Czernichów(...)roku szkolnym 2021/2022
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZERNICHÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555915
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gminna 1
1.5.2.) Miejscowość: Czernichów
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-070
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: 12-270-21-88
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@czernichow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czernichow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: GMINA CZERNICHÓW
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555915
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: GMINNA
1.11.4.) Miejscowość: CZERNICHÓW
1.11.5.) Kod pocztowy: 32-070
1.11.6.) Województwo: małopolskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.11.9.) Numer telefonu: 12-270-21-88
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: urzad@czernichow.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.czernichow.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług komunikacyjnych w zakresie: dowozu zorganizowanego uczniów
niepełnosprawnych do specjalistycznych placówek oświatowych na terenie m.Krakowa i
g.Czernichów(...)roku szkolnym 2021/2022
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9fda198b-ff96-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00155215
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003100/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Świadczenie usług komunikacyjnych w zakresie: dowozu zorganizowanego uczniów niepełnosprawnych do szkół na terenie Gminy Czernichów .... w roku szkolnym 2021/2022
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami
odbywa się przy użyciu: miniPortalu, który dostępny jest pod adresem:https://miniportal.uzp.gov.pl/,
ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz(za wyjątkiem składania ofert)
poczty elektronicznej: urzad@czernichow.pl 2)Osobą uprawnioną do porozumiewania się z
Wykonawcami jest: W zakresie proceduralnym: Roman Kawaler, tel. 12 270 21 04 wew. 134, e-mail:
roman.kawaler@czernichow.pl
W zakresie merytorycznym: Dyrektor GZOS w Czernichowie P. Janusz Senderecki, tel. 12 270 21 04,
wew. 128.
3) W korespondencji kierowanej do
Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego
postępowania.
4) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do
następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do
„Formularza dokomunikacji”.
5) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania
dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz
Warunkach korzystania zelektronicznej platformy usług administracji publicznej
(ePUAP).
6)Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy:
„Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150
MB.
7) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń
lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę
ich przekazania na ePUAP.8)Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako
załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich
postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz Rozporządzenia
ParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych wzwiązku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych
zwane dalejRODO) informujemy, że:1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd
Gminy Czernichów, z siedzibą przy ul.Gminnej 1, 32-070 Czernichów, tel.: 12 270 21 04, adres e-mail:
urzad@czernichow.pl. 2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można
skontaktować się w każdejsprawie dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych; adres
pocztowy: Urząd GminyCzernichów, ul. Gminna 1, 32-070 Czernichów lub adres e-mail:
iod@czernichow.pl 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c
RODO w celuprowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz
zawarciaumowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania
sformalizowanychprocedur udzielania zamówień publicznych spoczywających na Zamawiającym.4)
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostaniedokumentacja postępowania w oparciu o art.18 oraz art. 74 ustawy PZP.5) Pani/Pana dane
osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat oddnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.6) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych
osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jestwymogiem określonym w przepisach ustawy
PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzieleniezamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP.7) W odniesieniu do Pani/Pana danych
osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposóbzautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) Posiada Pani/Pan:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana
dotyczących;b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych
osobowychprzy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować
zmianą wynikupostępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w
zakresieniezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego
załączników);c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danychosobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
przy czym prawo doograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celuzapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw
innej osoby fizycznejlub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej
lub państwaczłonkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu
zakończeniapostępowania o udzielenie zamówienia;d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana
dotyczących narusza przepisy RODO; 9) Nie przysługuje Pani/Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b,
d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o
którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania
danych osobowych,gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.
1 lit. c RODO;Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku
informacyjnymwynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane
zostanąZamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio
pozyskaod wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej
jedno zwyłączeń określonych w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GZOS.271.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług komunikacyjnych w zakresie: dowozu
zorganizowanego uczniów niepełnosprawnych do specjalistycznych placówek oświatowych na
terenie miasta Krakowa i gminy Czernichów wraz
z zapewnieniem opieki w czasie przejazdu w roku szkolnym 2021/2022, w ramach którego
należy zrealizować dowóz 18 uczniów niepełnosprawnych do placówek szkolnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-10-01 do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty będą oceniane w systemie punktowym. Za
najkorzystniejszą uważać się będzie ofertę, która uzyska największą sumę punktów wynikającą z sumy
punktów w poszczególnych kryteriach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowa
1.Posiadanie wiedzy i doświadczenia
Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej:
Jedną usługę komunikacyjną w zakresie dowozu zorganizowanego dzieci niepełnosprawnych o
wartości co najmniej 100 000,00 zł.
2. Dysponowanie potencjałem technicznym
Wykonawca musi mieć do dyspozycji:
Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że dysponuje co
najmniej:
1) trzy pojazdy, które muszą być dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych
spełniające warunki zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.
U. z 2016 r., poz. 2022 z późn. zm.), w szczególności:
a) trzy samochody o liczbie miejsc siedzących co najmniej 9, przystosowane do przewozu
osób niepełnosprawnych (wpis w dowodzie rejestracyjnym), wyposażone w najazd lub
podnośnik hydrauliczny i miejsca kotwiczenia pasów umożliwiające przewóz osób na wózkach
inwalidzkich;
Wszystkie pojazdy muszą być wyposażone w (posiadać):
-co najmniej dwoje drzwi;
-system łączności (kierowca-dyspozytor);
-tablice „Przewóz osób niepełnosprawnych” – umieszczoną wewnątrz pojazdu przy przedniej i
tylnej szybie oraz żółte tablice z symbolem dzieci umieszczone z przodu i tyłu samochodu po
lewej stronie;
-aktualne badania techniczne, dopuszczające pojazd do ruchu drogowego.
UWAGA:
Zamawiający wymaga, aby wszystkie pojazdy posiadały aktualne badania techniczne oraz
ubezpieczenie w zakresie OC przez cały okres trwania umowy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę
częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o
przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3
miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się
lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na
rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów
określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są
wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów – oświadczenie wykonawcy- załącznik nr 5 do SWZ.
2) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu
wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami -
załącznik nr 6 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz oferty. Oświadczenie wykonawcy dotyczące spełnienia
warunków udziału w postępowaniu– załącznik nr 2 do SWZ. Oświadczenie wykonawcy
dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 3 do SWZ., Zobowiązania lub
innego dokumentu potwierdzającego dysponowanie niezbędnymi zasobami innych podmiotów (jeżeli dotyczy), Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w przedmiotowym
postępowaniu o zamówienie publiczne albo reprezentowania Wykonawców w postępowaniu jw. i
zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia, w przypadku Wykonawców
ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia –
warunki określone w pkt 6.2 SWZ winni spełniać łącznie.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych
lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać
na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do
realizacji których te zdolności są wymagane.3.W przypadku, o którym mowa w pkt 2, wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie
(na formularzu ofertowym), z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi
wykonają poszczególni wykonawcy.4.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w pkt 7.1.1-7.1.2 SWZ, składa każdy z
wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie
warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków
udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zgodnie z art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość
dokonania zmian postanowień umowy zawartej z wybranym Wykonawcą w następujących
przypadkach:
1) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy poprzez jego wydłużenie względnie przesunięcie
w sytuacji gdy:(...)
2) zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, w tym zwłaszcza, jeśli dotyczy ona podmiotu, na
którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy
Prawo zamówień publicznych w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w art. 57 ustawy Prawo zamówień publicznych to Wykonawca winien wykazać
Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają
je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w
trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia (ceny ofertowej): 1) w przypadku ustawowej
zmiany stawki podatku VAT (zwiększenia lub zmniejszenia), przyjętej do określenia wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, która zacznie obowiązywać po dniu zawarcia przedmiotowej
umowy. W takim wypadku wynagrodzenie Wykonawcy brutto ulegnie odpowiedniej zmianie
poprzez zastosowanie zmienionej stawki podatku VAT. Zmianie ulegnie jedynie wysokość
wynagrodzenia należnego Wykonawcy za wykonywanie umowy w okresie od dnia
obowiązywania zmienionej stawki podatku VAT, przy czym zmiana dotyczyć będzie wyłącznie
tej części wynagrodzenia Wykonawcy, do której zgodnie z przepisami prawa powinna być
zastosowana zmieniona stawka podatku,
2) w razie rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy (maksymalnie
do 30% zamówienia). W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie
odpowiednio pomniejszone. Jeżeli Wykonawca nie wyrazi zgody na zmianę w tym zakresie
umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w tej części zmniejszając wynagrodzenie
zgodnie z kryteriami opisanymi w zdaniu poprzedzającym.
Szczegółowy zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzania zawiera § 9
projektowanych postanowień umownych.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-30 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl , poprzez miniPortal zgodnie z instrukcją zawartą w pkt 8 SWZ
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-30 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-28
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ust.1 ustawy oraz od podwykonawców złożenia w odniesieniu do tych podmiotów podmiotowych środków dowodowych wymienionych w pkt. 7.7.2 SWZ, wymaganych od wykonawcy. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt.7.7.2SWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu
z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba,
której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 7.7.2 SWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem
lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 7.7.3 SWZ wykonawca składa inne
podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:1.może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy dane umożliwiające dostęp do tych środków;2. podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość
i aktualność. W zakresie nieuregulowanym ustawą lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23
grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania
informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
Zamawiającym jest Gminny Zespół Obsługi Szkół w Czernichowie. W jego imieniu postępowanie prowadzi Gmina Czernichów.