Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym przez operatora pocztowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT NADZORU BUDOWLANEGO W KRAKOWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351569834
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Łobzowska 67
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-038
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@krakow.winb.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/winbkrakow
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym przez operatora pocztowego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4cd1092e-06f0-11ef-bfd2-32fa350b5bfc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00313548
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00308854/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym przez operatora pocztowego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4cd1092e-06f0-11ef-bfd2-32fa350b5bfc
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/mpclient/
tenders/ocds-148610-4cd1092e-06f0-11ef-bfd2-32fa350b5bfc
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z treścią pkt 3 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): KLAUZULA INFORMACYJNA dla Kontrahentów Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krakowie
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO”), uprzejmie informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Małopolski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego, z siedzibą przy ul. Łobzowskiej 67, 30-038 Kraków (zwany dalej „Administratorem”).
2. Z Inspektorem ochrony danych w Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Krakowie można się skontaktować za pośrednictwem platformy ePUAP (adres skrytki : Zbe9e84i7bm/SkrytkaESP), poczty elektronicznej na adres lub listownie na podany powyżej adres Administratora, umieszczając dopisek „Do Inspektora ochrony danych”.
iodfgjkrakow.winb.gov.pl
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w następujących celach: a) zawarcia i wykonania umowy - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO; b) wypełnienia obowiązków prawnych związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości; c) wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, jakimi są ustalenie, dochodzenie lub obrona ewentualnych roszczeń z tytułu realizacji umowy - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
d) wypełnienia obowiązków prawnych dotyczących przechowywania dokumentacji - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
4. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych, w tym dostawcom usług teleinformatycznych i sprzętu technicznego, firmom pocztowym i kurierskim oraz kancelariom prawnym świadczącym usługi prawne.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany przez odpowiednie przepisy prawa w zakresie przechowywania dokumentacji księgowej i podatkowej lub przez okres przedawnienia roszczeń określony w przepisach prawa.
6. Przysługuje Pani/Panu:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych oraz uzupełniania danych niekompletnych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WNA.272.13.2024.LBUD
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym przez operatora pocztowego zwanego dalej „Wykonawcą” w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów na potrzeby Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krakowie na zasadach opisanych w ogłoszeniu o zamówieniu zgodnie z przedstawioną ofertą oraz w oparciu
o formularz cenowy stanowiący Załącznik nr 1A do umowy dla lokalizacji: 30-038 Kraków, ul. Łobzowska 67.
4.2.6.) Główny kod CPV: 64112000-4 - Usługi pocztowe dotyczące listów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
64113000-1 - Usługi pocztowe dotyczące paczek
64100000-7 - Usługi pocztowe i kurierskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-06-01 do 2028-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty, Zamawiający będzie kierował się kryterium ceny - waga kryterium 100%.
Przez „cenę oferty” Zamawiający rozumie maksymalną łączną cenę wraz z podatkiem VAT (zł brutto) wykonania przedmiotu zamówienia. Do oceny ofert w tym kryterium, Zamawiający przyjmie łączną maksymalną cenę wraz z podatkiem VAT (zł brutto) oferty zaoferowaną przez Wykonawcę w Formularzu oferty. Punktacja przyznana danej ofercie obliczona zostanie według następującego wzoru:
N
P = -------------------- x 100
O
P - Liczba punktów przyznana ocenianej ofercie
N - Cena z podatkiem VAT(zł brutto) najtańszej oferty niepodlegającej odrzuceniu
O - Cena z podatkiem VAT (zł brutto) ocenianej oferty
Zamawiający dokona zaokrąglenia do drugiego miejsca po przecinku zgodnie z zasadami zaokrąglenia matematycznego.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów w kryterium ceny.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ustawy,
2) spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności zawodowej tj. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności pocztowej zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe, w szczególności Wykonawca powinien wykazać, że jest wpisany do rejestru operatorów pocztowych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania wg wzoru załącznika nr 3.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania wg wzoru załącznika nr 3.
W przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, odpowiednie oświadczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców
wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia
2) Aktualny wpis do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonego przez Prezesa Komunikacji Elektronicznej, na wykonywanie działalności pocztowej w zakresie przyjmowania, sortowania, przemieszczania i doręczania przesyłek w obrocie krajowym i zagranicznym, zgodnie z art. 6 ustawy Prawo pocztowe.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z treścią pkt 7 SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 455 ustawy Pzp oraz postanowień Wzoru Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-17 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: wypełniony formularz oferty (załącznik nr 1) wraz z wypełnionym formularzem cenowym (załącznik 1A do formularza oferty) i pozostałymi wymaganymi załącznikami należy złożyć za pośrednictwem platformy ezamowienia.gov.pl. platformy ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-17 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni