Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie na rzecz Starostwa Powiatowego w Bielsku Podlaskim i biura zamiejscowego w Brańsku w okresie od 1 kwietnia 2021 r. do 31 marca 2024 r. usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT BIELSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050658574
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Adama Mickiewicza 46
1.5.2.) Miejscowość: Bielsk Podlaski
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-100
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.7.) Numer telefonu: 85 833 26 16
1.5.8.) Numer faksu: 85 833 26 12
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo@powiatbielski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatbielski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie na rzecz Starostwa Powiatowego w Bielsku Podlaskim i biura zamiejscowego w Brańsku w okresie od 1 kwietnia 2021 r. do 31 marca 2024 r. usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-95749e03-7cd8-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00013493
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003837/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Świadczenie na rzecz Starostwa Powiatowego w Bielsku Podlaskim i biura zamiejscowego w Brańsku w okresie od 1 kwietnia 2021 r. do 31 marca 2024 r. usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń odbywa się za pośrednictwem miniPortalu (https://miniportal.uzp.gov.pl/), przy pomocy dedykowanych formularzy dostępnych na ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularza do komunikacji”.2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, oświadczeń, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w „Regulaminie korzystania z systemu miniPortal” dostępnym pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz „Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP)” dostępnych pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/regulamin. Szczegółowe informacje dotyczące korzystania z systemu miniPortal dostępne są w „Instrukcji użytkownika” pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje.3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. poz. 2452). 4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.5. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.6. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik nr 8 do SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”), informujemy, że:1) administratorem zbieranych i przetwarzanych danych osobowych w ramach wykonywania zadań publicznych w Starostwie Powiatowym w Bielsku Podlaskim jest Starosta Bielski z siedzibą w Bielsku Podlaskim przy ul. Mickiewicza 46. Może Pan/Pani skontaktować się z nami osobiście, poprzez korespondencję tradycyjną, telefonicznie pod numerem 85 833 26 16 lub poprzez e-mail: starostwo@powiatbielski.pl;2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod_starostwo_bielskpodlaski@podlaskie.pl;3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp);4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp;5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;8) posiada Pani/Pan:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia),b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników),c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego),d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 610776,11 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie na rzecz Starostwa Powiatowego w Bielsku Podlaskim i biura zamiejscowego w Brańsku w okresie od 1 kwietnia 2021 r. do 31 marca 2024 r. usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych, paczek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów, a także usługi odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego.2. Rodzaje świadczonych usług pocztowych, o których mowa w ust. 1, oraz ich szacunkowa ilość w całym okresie trwania umowy to:1) przesyłki listowe nierejestrowane krajowe ekonomiczne Format S: do 500 g (szacunkowa ilość – 4800);2) przesyłki listowe nierejestrowane krajowe ekonomiczne Format M: do 1000 g (szacunkowa ilość – 210); 3) przesyłki listowe nierejestrowane krajowe ekonomiczne Format L: do 2000 g (szacunkowa ilość – 30);4) przesyłki listowe nierejestrowane krajowe priorytetowe Format S: do 500 g (szacunkowa ilość – 30); 5) przesyłki listowe nierejestrowane krajowe priorytetowe Format M: do 1000 g (szacunkowa ilość – 30);6) przesyłki listowe nierejestrowane krajowe priorytetowe Format L: do 2000 g (szacunkowa ilość – 15);7) przesyłki listowe nierejestrowane zagraniczne priorytetowe - strefa A. Masa do 50 g (szacunkowa ilość – 15); 8) przesyłki listowe nierejestrowane zagraniczne priorytetowe - strefa B. Masa do 50 g (szacunkowa ilość – 15);9) przesyłki listowe rejestrowane polecone krajowe ekonomiczne Format S: do 500 g (szacunkowa ilość – 3600);10) przesyłki listowe rejestrowane polecone krajowe ekonomiczne Format M:do 1000 g (szacunkowa ilość – 450);11) przesyłki listowe rejestrowane polecone krajowe ekonomiczne Format L: do 2000 g (szacunkowa ilość – 45); 12) przesyłki listowe rejestrowane polecone krajowe priorytetowe Format S: do 500 g (szacunkowa ilość – 30); 13) przesyłki listowe rejestrowane polecone krajowe priorytetowe Format M: do 1000 g (szacunkowa ilość – 30); 14) przesyłki listowe rejestrowane polecone krajowe priorytetowe Format L: do 2000 g (szacunkowa ilość – 15); 15) przesyłki listowe rejestrowane polecone zagraniczne priorytetowe – strefa: A. Masa: ponad 100g do 350 g (szacunkowa ilość – 30); 16) przesyłki listowe rejestrowane polecone zagraniczne priorytetowe – strefa: B. Masa: ponad 100g do 350 g (szacunkowa ilość – 15); 17) przesyłki listowe rejestrowane polecone zagraniczne priorytetowe (z potwierdzeniem odbioru) – strefa: A. Masa: ponad 100g do 350 g (szacunkowa ilość – 60); 18) przesyłki listowe rejestrowane polecone zagraniczne priorytetowe(z potwierdzeniem odbioru) – strefa: B. Masa: ponad 100g do 350 g (szacunkowa ilość – 90); 19) przesyłki listowe rejestrowane polecone krajowe ekonomiczne (z potwierdzeniem odbioru) Format S: do 500 g (szacunkowa ilość – 48 000);20) przesyłki listowe rejestrowane polecone krajowe ekonomiczne (z potwierdzeniem odbioru) Format M: do 1000 g (szacunkowa ilość – 3600); 21) przesyłki listowe rejestrowane polecone krajowe ekonomiczne (z potwierdzeniem odbioru) Format L: do 2000 g (szacunkowa ilość – 1500); 22) przesyłki listowe rejestrowane polecone krajowe priorytetowe (z potwierdzeniem odbioru) Format S: do 500 g (szacunkowa ilość – 4500); 23) przesyłki listowe rejestrowane polecone krajowe priorytetowe (z potwierdzeniem odbioru) Format M: do 1000 g (szacunkowa ilość – 150); 24) przesyłki listowe rejestrowane polecone krajowe priorytetowe (z potwierdzeniem odbioru) Format L: do 2000 g (szacunkowa ilość – 600); 25) paczki pocztowe ekonomiczne Gabaryt A ponad 2 kg do 5 kg (szacunkowa ilość – 96); 26) paczki pocztowe ekonomiczne Gabaryt A ponad 1 kg do 2 kg (szacunkowa ilość – 24); 27) paczki pocztowe ekonomiczne Gabaryt A ponad 5 kg do 10 kg (szacunkowa ilość – 15); 28) przesyłki kurierskie nadane w obrocie krajowym do 5 kg (szacunkowa ilość – 15); 29) usługa poczty firmowej (odbiór przesyłek pocztowych z Biura Obsługi Klienta Zamawiającego: 17-100 Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza 46, parter) – codziennie od poniedziałku do piątku włącznie (szacunkowa ilość – 36). 3. W ramach świadczenia usług pocztowych rejestrowanych za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO), Wykonawca będzie realizował doręczanie tych przesyłek z zachowaniem terminów i w trybach określonych w przepisach:1) ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1041, z późn. zm);2) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325, z poźn. zm.);3) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256, z późn. zm.);4) ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1575, z późn. zm.);5) ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, z późn. zm.).4. Zamawiający będzie nadawał przesyłki w stanie uporządkowanym według kategorii rodzajowej i wagowej. Przesyłki rejestrowane nadawane będą na podstawie książki nadawczej. Przesyłki nierejestrowane nadawane będą na podstawie zestawienia ilościowo-wartościowego dla przesyłek listowych nierejestrowanych.5. Zamawiający umieszcza na przesyłkach w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki (zwykła, polecona, priorytetowa) na stronie adresowej przesyłki.6. Przesyłki przeznaczone do wysyłki odbierane będą w Punkcie Obsługi Klienta w Starostwie Powiatowym Bielsku Podlaskim w dniach od poniedziałku do piątku, pomiędzy godziną 14.00 a 15.00. Przesyłki muszą być nadane przez Wykonawcę w dniu ich odbioru od Zamawiającego.7. Za moment odbioru przesyłki uważa się chwilę przyjęcia przesyłki przez Wykonawcę.8. Odbioru przesyłek wychodzących dokonywać będzie upoważniony przedstawiciel Wykonawcy po okazaniu stosownego upoważnienia. 9. Wykonawca zobowiązuje się do przekazania wszelkich oznaczeń przesyłek rejestrowanych i priorytetowych. 10. Zamawiający będzie korzystał również z własnych wzorów druków „potwierdzenia odbioru” w celu doręczania przesyłek na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania administracyjnego.11. Wykonawca będzie doręczał do siedziby Zamawiającego pokwitowane przez adresata potwierdzenie odbioru przesyłki niezwłocznie po jej doręczeniu. W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawia zawiadomienie o próbie doręczenia przesyłki (awizo) ze wskazaniem, gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę w terminie 7 kolejnych dni, licząc od dnia następnego po dniu zostawienia zawiadomienia u adresata. Jeżeli adresat nie zgłosi się po odbiór przesyłki w ww. terminie, Wykonawca sporządza powtórne zawiadomienie o możliwości jej odbioru w terminie kolejnych 7 dni. Po upływie terminu odbioru przesyłka niezwłocznie zwracana jest Zamawiającemu. 12. Wykonawca będzie stosował własne znaki służące do potwierdzenia opłat dotyczących usługi pocztowej oraz oznaczenia umożliwiające identyfikację umowy, na podstawie której świadczone będą usługi pocztowe.13. Zamawiający wymaga, aby minimalna liczba placówek pocztowych Wykonawcy na terenie powiatu bielskiego wynosiła 2 placówki, w tym aby jedna placówka znajdowała się na terenie miasta Bielsk Podlaski. Zadeklarowanie mniejszej ilości placówek w ofercie spowoduje odrzucenie oferty.
4.2.6.) Główny kod CPV: 64110000-0 - Usługi pocztowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
64112000-4 - Usługi pocztowe dotyczące listów
64113000-1 - Usługi pocztowe dotyczące paczek
64120000-3 - Usługi kurierskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-04-01 do 2024-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą (uzyska największą liczbę punktów przyznanych według kryteriów wyboru oferty określonych w SWZ). Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. Zamawiający nie przewiduje prowadzenia negocjacji w celu ulepszenia treści ofert.Zamawiający powiadomi o wyniku postępowania przesyłając zawiadomienie wszystkim Wykonawcom, którzy złożyli oferty oraz poprzez zamieszczenie stosownej informacji na https://miniportal.uzp.gov.pl/Zawiadomienie o rozstrzygnięciu postępowania będzie zawierało informacje, o których mowa w art. 253 Pzp.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba placówek pocztowych na terenie powiatu bielskiego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7