Przewozy dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Kostrzyn do szkół i placówek oświatowych...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przewozy dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Kostrzyn do szkół i placówek oświatowych wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozów
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKostrzyn
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2023-10-30
  • ZamawiającyGmina Kostrzyn
  • Data publikacji ogłoszenia2023-10-20
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00454807
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przewozy dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Kostrzyn do szkół i placówek oświatowych wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kostrzyn

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631259554

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Dworcowa 5

1.5.2.) Miejscowość: Kostrzyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-025

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.5.7.) Numer telefonu: +48 61 8178 565

1.5.8.) Numer faksu: +48 61 8178 191

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kostrzyn.wlkp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kostrzyn.wlkp.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przewozy dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Kostrzyn do szkół i placówek oświatowych wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-795434f0-6f37-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00454807

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00018595/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.9 Przewozy dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Kostrzyn do szkół i placówek oświatowych wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozów

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-795434f0-6f37-11ee-9aa3-96d3b4440790

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl, w zakresie dotyczącym składania ofert oraz oświadczenia składanego na podstawie art. 125 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń (innych niż dołączanych do oferty) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w postaci e-mail: przetargi@kostrzyn.pl
3. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
4. Postępowanie można wyszukać ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
6. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia.
7. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w „Centrum pomocy” platformy e-Zamówienia pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/
8. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”) lub na adres e-mail określony: przetargi@kostrzyn.wlkp.pl .
9. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
10. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
11. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Przy komunikacji drogą mailową wielkość pliku wynosi maksymalnie 500 MB.
12. Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
13. W przypadku przekazywania dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
14. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XXVII SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z rozdziałem XXVII SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZI.271.1.19.2023.IN

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są przewozy własnymi środkami transportowymi dzieci niepełnosprawnych mieszkających na terenie miasta i gminy Kostrzyn do placówek oświatowych znajdujących się na terenie m. in. miasta Poznania, Owińsk, Swarzędza i Środy Wielkopolskiej (a także innych miejscowości, w przypadku zaistnienia takiej konieczności) oraz zapewnienie dzieciom opieki w czasie przewozów w terminie wykonania przedmiotu zamówienia określonego
w rozdziale III SWZ. Usługa świadczona będzie w czasie trwania roku szkolnego. W przypadku odpracowania zajęć w innym dniu wolnym od zajęć szkolnych, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie z harmonogramem ustalonym na dzień odpracowywany.
2. Dzieci będą dowożone do szkół i z powrotem w komunikacji zamkniętej tzn. Wykonawca nie będzie mógł świadczyć usługi przewozu dzieci innych niż zgłoszone przez Zmawiającego w ramach zawartej umowy z Zamawiającym.
3. Miejscami docelowymi dowożonych uczniów są:
1) ZSZ Ośrodek Szkolno-Wychowawczy, ul. Bydgoska 4, Poznań
2) Zespół Szkół nr 103 im. Marii Grzegorzewskiej, ul. Rycerska 43, Poznań
3) Zespół Szkół nr 103 im. Marii Grzegorzewskiej, ul. Kanclerska 31, Poznań
4) Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych, Plac Przemysława 9, Owińska
5) Zespół Szkół Zawodowych Nr 2, ul. Żniwna 1, Poznań
6) Szkoła Podstawowa nr 4 im. J. Brzechwy, os. Kościuszkowców 4, Swarzędz,
7) Zespół Szkół Specjalnych Nr 105, ul. Nieszawska 21, Poznań
8) Ośrodek Szkolno-Wychowawczy ul. Szamarzewskiego 78/82, Poznań
9) Niepubliczna Szkoła Podstawowa Specjalna, ul. Kosynierów 2b, Środa Wielkopolska,
10) Zespół Szkół Rolniczych ul. Kosynierów 2B, Środa Wielkopolska
11) Szkoła Podstawowa Nr 3, ul. 20 Października 2, Środa Wielkopolska,
12) Zespół Szkół Specjalnych Nr 102, ul. Przełajowa 6, Poznań,
13) UNI-TERRA Szkoła Podstawowa, u. Piątkowska 94, Poznań
14) Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Brzeźnie, ul. Długa 5, Brzeźno
15) Zespół Szkół Specjalnych nr 101 im. Jana Brzechwy, ul. Swoboda 41, Poznań
16) Niepubliczna Szkoła Podstawowa „Otwarte drzwi Premium” Strzelecka 11, Poznań
17) Zespół Szkół Nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich w Swarzędzu. Os. Mielżyńskiego 5A, Swarzędz
4. Czas przebywania uczniów w samochodzie podczas dowozu do szkoły bądź ze szkoły do domu nie może przekraczać 1,5 godziny. W roku szkolnym 2023/2024 jest 27 dowożonych uczniów niepełnosprawnych.
5. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany ilości dowożonych dzieci. W przypadku zwiększenia ilości dowożonych dzieci, Wykonawca musi zapewnić ich dowóz na warunkach podanych w ofercie. Z tytułu zwiększenia ilości dowożonych dzieci, Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat z tego tytułu, chyba, że zachodzą przesłanki zmiany umowy, określone w projektowanych warunkach umownych stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
6. Realizacja przedmiotu umowy odbywać się będzie środkami transportu przystosowanymi do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej, spełniającymi wszystkie wymogi bezpieczeństwa związane z przewozem pasażerskim, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym i ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług.
7. Pojazdy, którymi dysponować będzie Wykonawca w zakresie realizacji zadania, muszą spełniać warunki określone w obowiązujących przepisach, w szczególności ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
8. Wykonawca musi dysponować:
1) min. 2 mikrobusami z kierowcą – o ilości miejsc siedzących 8 + 1 każdy,
2) 1 autobusem z kierowcą – o ilości miejsc 18+1 wyposażone w pasy bezpieczeństwa oraz miejsce na złożone wózki inwalidzkie,
3) 1 mikrobusem z kierowcą przystosowanym do przewozu 4 osób niepełnosprawnych na wózkach,
4) 1 mikrobusem z kierowcą przystosowanym do przewozu 6 osób niepełnosprawnych na wózkach.
Wszystkie miejsca w mikrobusach przeznaczone do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach winny być wyposażone zarówno w pasy bezpieczeństwa służce do zamocowania wózków oraz przypięcia osoby niepełnosprawnej.
9. Zamawiający przewiduje, że przez cały okres świadczenia usług przewozowych szacowana długość trasy wyniesie 250 000 km. Rozliczenie usługi odbędzie się w cyklu miesięcznym na podstawie rzeczywiście przejechanych kilometrów z dziećmi wraz z opieką, to jest od pierwszego do ostatniego dziecka.
10. Zastrzega się, że Zamawiający ma prawo do niewykorzystania 40% zakresu przedmiotu zamówienia względem szacunkowej wartości kilometrów. Zamawiający zobowiązuje się natomiast do wykorzystania minimum 60% szacowanej wartości kilometrów.
11. Dojazdy z bazy na trasy i zjazdy z trasy do bazy oraz dojazdy i zjazdy pojazdu zamiennego nie będą wliczane w koszt usługi. Zamawiający płacić będzie tylko za odcinki, na których planowany jest przewóz uczniów.
12. Pojazdy służące do przewozów muszą posiadać aktualne ubezpieczenie OC i NW oraz dokument potwierdzający stan techniczny – dopuszczenie pojazdu do ruchu. Na każdy dzień tygodnia zostanie określona trasa, która w trakcie realizacji usługi może być modyfikowana w zależności od potrzeb Zamawiającego lub na wniosek Wykonawcy usługi. W trakcie trwania ferii, świąt lub innych dni wyznaczonych przez dyrekcje placówek oświatowych jako wolne od zajęć, przewozy nie będą odbywały się. W razie zaistnienia konieczności dowozu dzieci w dni dodatkowe lub na innych dodatkowych trasach oferent zobowiązuje się do ich realizacji w ramach zawartej umowy.
13. W przypadku awarii pojazdu lub braku zdolności do świadczenia usług przez wskazanego w ofercie kierowcę lub opiekuna, Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie zapewnić zastępstwo tych osób lub podstawić samochód zastępczy.
14. Przed zawarciem umowy Zamawiający dokona oględzin wykazanych pojazdów niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia.
15. Wykonawca zapewnia na okres realizacji przedmiotu zamówienia opiekunów dzieci w czasie ich dowozu i odwozu we własnym zakresie, z zastrzeżeniem, że kierowca autobusu nie może być opiekunem. Opiekunem winna być osoba pełnoletnia, niekaralna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych posiadająca odpowiednie kwalifikacje do opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi (ukończony odpowiedni: kurs, szkoła, uczelnia, itp.). W koszt dowozu należy wkalkulować koszt opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi tj. opiekunów, którzy zapewniają warunki bezpieczeństwa i higieny w trakcie wsiadania, przejazdu autobusem oraz wysiadania. Wymagany jest co najmniej jeden opiekun w autobusie na trasie, który odnotowuje fakt przejazdu ucznia na liście dzieci dowożonych oraz przekazuje/odbiera uczniów do/ze szkoły. Do obowiązku opiekuna będzie należało w szczególności:
1) nadzór i opieka nad dziećmi uczniami w trakcie przewozu oraz w czasie wsiadania
i wysiadania z pojazdu oraz zajmowaniu miejsc, udzielanie pierwszej pomocy w razie potrzeby i informowanie odpowiednich służb;
2) opiekun przewozu współpracuje z pracownikami szkoły zajmującymi się dziećmi dojeżdżającymi do danej placówki oświatowej w zakresie prawidłowej organizacji przewozów i zapewnienia uczniom bezpieczeństwa.
16. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z zapewnieniem należytej opieki podczas wykonania usługi (w tym koszty zatrudnienia opiekunów na umowę o prace).
17. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
1) odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowego w przypadku nienależytego wykonywania usług przez Wykonawcę w ocenie Zamawiającego, polegającego między innymi na :
a) nieprzestrzeganiu harmonogramu dowozów,
b) utrzymywaniu pojazdu w niewłaściwym stanie technicznym,
c) nieprzestrzeganiu przyjętych standardów w zakresie czystości pojazdu i jego obsługi oraz kultury osobistej kierowcy,
d) nie posiadania ważnego lub aktualnego któregokolwiek z dokumentów opisanych w § 6 ust. 1 pkt. 1) – 3) projektowanych postanowień umowy,
e) trzykrotnego nie wykonania przewozu lub trzykrotnego opóźnienia w wykonaniu przewozu,
f) utraty przez Wykonawcę uprawnień niezbędnych do wykonania umowy,
g) Wykonawca naruszy inne obowiązki wynikające z specyfikacji warunków zamówienia, umowy lub przepisów prawa.
2) Oświadczenie o odstąpieniu winno być złożone w terminie 7 dni od dnia powzięcia przez Zamawiającego wiedzy o ziszczeniu się przesłanki odstąpienia.
3) Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w sytuacji określonej w art. 456 ustawy Pzp. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.
18. Wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany ująć w cenie ofertowej. Do obliczenia ceny ofertowej brutto Wykonawca przyjmuje stawkę podatku VAT 8%.
19. Obowiązki Wykonawcy zostały szczegółowo opisane w projektowanych postanowieniach umowy stanowiący załącznik nr 2 do SWZ.
20. Termin realizacji przedmiotu zamówienia ustala się:
1) w okresie roku szkolnego 2023/2024 od dnia 01.12.2023 r. do końca rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, czyli do dnia 21.06.2024 r.
2) w okresie roku szkolnego 2024/2025 od dnia 01.09.2024 r. do dnia 30.11.2024 r. jednak nie dłużej, niż do wyczerpania kwoty wynagrodzenia określonego w §3 projektowanych postanowień umowy, we wszystkie dni nauki szkolnej zgodnie z kalendarzem roku szkolnego ustalonego na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego z pominięciem okresu świąt, wakacji letnich i zimowych oraz innych przerw w pracy szkoły wynikających z organizacji roku szkolnego ze zmianami.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-12-01 do 2024-11-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XX SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia auta zastępczego

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, spełniający warunki, o których mowa
w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, i którzy wykażą ich spełnianie na poziomie wymaganym przez Zamawiającego zgodnie z opisem zamieszczonym poniżej oraz niepodlegający wykluczeniu z powodu okoliczności o których mowa w rozdziale V SWZ.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku.
2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób na terenie Polski i zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
2.3. sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku.
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej – o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:
1) posiadają wiedzę i doświadczenie – Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał z należytą starannością co najmniej 1 zamówienie dotyczące przewozów dzieci niepełnosprawnych. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca w wykazie zrealizowanych zamówień (zał. nr 7 do SWZ), wykaże, że w wymaganym okresie - przez min. 10 miesięcy w ramach jednej umowy: zrealizował lub aktualnie realizuje, co najmniej jedno zamówienie dotyczące przewozu dzieci niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowych i o wartości min. 400 000 zł. w zakresie zgodnym lub szerszym od zakresu przedmiotowego zamówienia oraz załączy do niego dowody potwierdzające, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane w sposób należyty.
2) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym - Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował:
a) min. 2 mikrobusami o ilości miejsc siedzących 8 + 1 wyposażonymi w klimatyzację, pasy bezpieczeństwa oraz miejsce na złożone wózki inwalidzkie;
b) min. 1 autobusem o ilości miejsce siedzących 18 + 1, wyposażonymi w klimatyzację, pasy bezpieczeństwa oraz miejsce na złożone wózki inwalidzkie;
c) min. 1 mikrobusem z przystosowanym do przewozu 4 osób niepełnosprawnych na wózkach i wyposażonym w klimatyzację i pasy bezpieczeństwa,
d) 1 mikrobusem z przystosowanym do przewozu 6 osób niepełnosprawnych na wózkach i wyposażonym w klimatyzację i pasy bezpieczeństwa służce do zamocowania wózków oraz przypięcia osoby niepełnosprawnej;
e) wszystkie pojazdy muszą być sprawne i muszą posiadać ważne przeglądy techniczne oraz polisy OC i NW;
f) wszystkie wymienione w wykazie pojazdy muszą być ujęte w aktualnym załączniku do posiadanej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób na terenie Polski.
Zamawiający uzna, za spełniony powyższy warunek, jeżeli Wykonawca w wykazie pojazdów niezbędnych do realizacji zamówienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym zał. nr 8 do SWZ, poda informacje spełniające wymogi Zamawiającego, dotyczące:
- ilości miejsc siedzących dla 2-óch mikrobusów (po min. 8 + 1) oraz dla autobusu (min. 18 + 1),
- wyposażenia miejsc siedzących w pasy bezpieczeństwa – obowiązkowo,
- ilości miejsc na złożone wózki inwalidzkie dla 2-óch mikrobusów i 1 autobusu (min. 2),
- ilości miejsc do przewozu 4-ech osób na wózkach dla 1 mikrobusu wyposażonego zarówno w pasy bezpieczeństwa służce do zamocowania wózków oraz przypięcia osoby niepełnosprawnej;
- ilości miejsc do przewozu 6-ech osób na wózkach dla 1 mikrobusu wyposażonego zarówno w pasy bezpieczeństwa służce do zamocowania wózków oraz przypięcia osoby niepełnosprawnej;
- nr polisy OC, NW oraz data jej ważności,
- daty ważności przeglądu technicznego pojazdu,
- rodzaju klimatyzacji (manualna, automatyczna),
- charakteru własności pojazdu (własny, leasing, inne).
3) dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia - Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował:
a) min.: 5 kierowcami. Każdy kierowca powinien posiadać odpowiednie uprawnienia, zgodnie z ustawami:
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym,
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
b) min.: 5 opiekunami. Każdy opiekun dla dzieci mający pieczę nad nimi zarówno w czasie jazdy, jak i przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdów musi posiadać odpowiednie przygotowanie zawodowego do opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi (ukończony odpowiedni: kurs, szkoła, uczelnia, itp.)
Zamawiający uzna za spełniony powyższy warunek, jeżeli Wykonawca w zakresie dysponowania osobami przedstawi wykaz, złoży oświadczenie o posiadaniu uprawnień przez te osoby, oraz określi rodzaj dokumentu (dyplom, świadectwo, zaświadczenie, inne) i nazwę instytucji wydająca dokument potwierdzający posiadanie uprawnień oraz data jego wydania lub ważności.
Wykaz osób, którymi Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował, a które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia musi zawierać informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (z zastrzeżeniem, że Zamawiający w trakcie realizacji usług będzie wymagał zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę na czas realizacji, wykonywania poszczególnych usług osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: kierowca i opiekun dzieci). Wzór wykazu wraz z oświadczeniem, że wskazane w wykazie osoby posiadają wymagane uprawnienia stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
Za zgodą Zamawiającego, w uzasadnionych sytuacjach zarówno przed udzieleniem zamówienia jak i trakcie realizacji zamówienia, dopuszcza się możliwość zmian osobowych, po dostarczeniu odpowiednich dokumentów oraz przy spełnieniu określonych do przedmiotowego postępowania wymagań.
3. Pozostałe informacje dotyczące warunków udziału w postępowaniu:
1) Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych oraz oświadczeń, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp - brak podstaw wykluczenia:
a) oświadczenie Wykonawcy aktualne na dzień złożenia w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej według załącznika nr 9 do SWZ;
b) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego według załącznika nr 10 do SWZ;

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych oraz oświadczeń, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp - spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
a) w celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, związanej z realizacją przedmiotu zamówienia – Zamawiający wymaga od Wykonawcy licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób na terenie Polski i zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
b) w celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Wykonawca przedstawi dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną na kwotę min. 200 000 zł,
c) w celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada zdolności techniczne i zawodowe Wykonawca przedstawi następujące dokumenty:
A. na potwierdzenie posiadanej wiedzy i doświadczenia - wykaz realizowanych zamówień - wg załącznika nr 7 do SWZ wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał z należytą starannością co najmniej 1 zamówienie dotyczące przewozów dzieci niepełnosprawnych w wymaganym okresie – przez min. 10 miesięcy w ramach jednej umowy w zakresie dowozów dzieci niepełnosprawnych (wraz z opiekunami) o wartości min. 400 000 zł i co najmniej zgodnym z przedmiotem zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, okresu realizacji zamówienia oraz nazwy odbiorców (inwestora) z załączeniem dowodów określających czy wykazane w wykazie usługi zostały wykonane należycie. Przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
B. na potwierdzenie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym - wykazu pojazdów niezbędnych do realizacji zamówienia - wg załącznika nr 8 do SWZ, jakimi dysponuje wykonawca wraz z odpowiednim opisem: marki pojazdu, nr dowodów rejestracyjnych mikrobusów i autobusu, rokiem produkcji, z datą ważności przeglądu technicznego pojazdu oraz z podaniem odpowiedniej ilością miejsc siedzących, miejsc dla wózków składanych i dla niepełnosprawnych na wózkach, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, oraz podaniem daty ważności polisa OC i NW.
C. na potwierdzenie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - wykazu pracowników posiadających wymagane kwalifikacje i uprawnienia wskazanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia - wg załącznika nr 6 do SWZ w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem, że wskazane w wykazie osoby posiadają wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych w niniejszym postępowaniu.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zgodnie z rozdziałem IX SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj, zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia określone zostały w załączniku nr 2 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-30 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem załącznika nr 1 do SWZ - Formularza oferty dostępnego na platformie e-Zamówienia pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-30 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-28

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Termin realizacji przedmiotu zamówienia ustala się:
1) w okresie roku szkolnego 2023/2024 od dnia 01.12.2023 r. do końca rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, czyli do dnia 21.06.2024 r.
2) w okresie roku szkolnego 2024/2025 od dnia 01.09.2024 r. do dnia 30.11.2024 r. jednak nie dłużej, niż do wyczerpania kwoty wynagrodzenia określonego w §3 projektowanych postanowień umowy, we wszystkie dni nauki szkolnej zgodnie z kalendarzem roku szkolnego ustalonego na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego z pominięciem okresu świąt, wakacji letnich i zimowych oraz innych przerw w pracy szkoły wynikających z organizacji roku szkolnego ze zmianami.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam lawety na trasę - Rotterdam- Złotów
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania24-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam lawety - przewiezienie bmw e91 2005r. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI