Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Przewozy dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Kostrzyn do szkół i placówek oświatowych w roku szkolnym 2021/2022 oraz w roku szkolnym 2022/2023”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kostrzyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631259554
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dworcowa 5
1.5.2.) Miejscowość: Kostrzyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-025
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.7.) Numer telefonu: +48 61 8178 565
1.5.8.) Numer faksu: +48 61 8178 191
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kostrzyn.wlkp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kostrzyn.wlkp.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przewozy dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Kostrzyn do szkół i placówek oświatowych w roku szkolnym 2021/2022 oraz w roku szkolnym 2022/2023”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8bd4119f-3d4d-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00256557
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000632/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu miasta i Gminy Kostrzyn do placówek oświatowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami w postępowaniu (nie dotyczy składania ofert!):
1) komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal, za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej na adres email: zamowienia@kostrzyn.wlkp.pl, przetargi@kostrzyn.wlkp.pl.
2) Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń (inne niż dołączane do oferty) składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki. Zamawiający dopuszcza możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń (innych niż dołączane do oferty) za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: zamowienia@kostrzyn.wlkp.pl, przetargi@kostrzyn.wlkp.pl.
3) Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji”.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
4. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji” wynosi 150 MB. Przy komunikacji drogą mailową wielkość pliku wynosi maksymalnie 500 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XXVII SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z rozdziałem XXVII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZI.271.1.14.2021.IN
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są przewozy własnymi środkami transportowymi dzieci niepełnosprawnych mieszkających na terenie miasta i gminy Kostrzyn do placówek oświatowych znajdujących się na terenie miasta Poznania, Owińsk, Swarzędza i Środy Wielkopolskiej (a także innych miejscowości, w przypadku zaistnienia takiej konieczności) oraz zapewnienie dzieciom opieki w czasie realizacji przewozów w roku szkolnym 2021/2022 oraz w roku szkolnym 2022/2023. Usługa świadczona będzie w czasie trwania roku szkolnego. W przypadku odpracowania zajęć w innym dniu wolnym od zajęć szkolnych, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie z harmonogramem ustalonym na dzień odpracowywany.
2. Dzieci będą dowożone do szkół i z powrotem w komunikacji zamkniętej tzn. Wykonawca nie będzie mógł świadczyć usługi przewozu dzieci innych niż zgłoszone przez Zmawiającego w ramach zawartej umowy z Zamawiającym.
3. Miejscami docelowymi dowożonych uczniów są:
1) ZSZ Ośrodek Szkolno-Wychowawczy, ul. Bydgoska 4, Poznań
2) Zespół Szkół nr 103 im. Marii Grzegorzewskiej, ul. Rycerska 43, Poznań
3) Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych, Plac Przemysława 9, Owińska
4) Zespół Szkół 102, ul. Przełajowa 6, Poznań
5) II LO Podgórna 12, Swarzędz
6) Zespół Szkół Zawodowych Nr 2, ul. Żniwna 1, Poznań
7) Szkoła Podstawowa nr 4 im. J. Brzechwy, os. Kościuszkowców 4, Swarzędz,
8) Zespół Szkół Specjalnych Nr 105, ul. Nieszawska 21, Poznań
9) Ośrodek Szkolno-Wychowawczy ul. Szamarzewskiego 78/82, Poznań
10) Niepubliczne Przedszkole „Zielony Zakątek” w Czerlejnku,
11) Niepubliczna Szkoła Podstawowa Specjalna, ul. Kosynierów 2b, 63-000 Środa Wielkopolska,
12) Szkoła Podstawowa Nr 3, ul. 20 Października 2, 63-000 Środa Wielkopolska,
13) Szkoła Podstawowa Nr 1, ul. Piasta 1, 62-025 Kostrzyn,
14) Niepubliczna Szkoła Podstawowa Otwarte Drzwi, Al. Niepodległości 36, 61-714 Poznań,
15) Zespół Szkół Specjalnych Nr 102, ul. Przełajowa 6, Poznań,
4. Czas przebywania uczniów w samochodzie podczas dowozu do szkoły bądź ze szkoły do domu nie może przekraczać 1,5 godziny. W roku szkolnym 2021/2022 oraz 2022/2023 szacuje się ok. 30 dowożonych uczniów niepełnosprawnych.
5. Wykonawca musi dysponować:
1) min. 2 mikrobusami z kierowcą – o ilości miejsc siedzących 8 + 1 każdy,
2) 1 autobusem z kierowcą – o ilości miejsc 18+1 wyposażone w pasy bezpieczeństwa oraz miejsce na złożone wózki inwalidzkie,
3) 1 mikrobusem z kierowcą przystosowanym do przewozu 4 osób niepełnosprawnych na wózkach,
4) 1 mikrobus z kierowcą przystosowanym do przewozu 6 osób niepełnosprawnych na wózkach.
Wszystkie miejsca w mikrobusach przeznaczone do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach winny być wyposażone zarówno w pasy bezpieczeństwa służce do zamocowania wózków oraz przypięcia osoby niepełnosprawnej.
6. Zamawiający przewiduje, że przez cały okres świadczenia usług przewozowych łączna długość trasy wyniesie ok. 364 000 km. Rozliczenie usługi odbędzie się w cyklu miesięcznym na podstawie rzeczywiście przejechanych kilometrów z dziećmi wraz z opieką, to jest od pierwszego do ostatniego dziecka.
7. Dojazdy z bazy na trasy i zjazdy z trasy do bazy oraz dojazdy i zjazdy pojazdu zamiennego nie będą wliczane w koszt usługi. Zamawiający płacić będzie tylko za odcinki, na których planowany jest przewóz uczniów.
8. Obowiązkiem Wykonawcy jest zapewnienie w każdym mikrobusie pełnoletniego opiekuna posiadającego odpowiednie kwalifikacje, odpowiedzialnego za kompleksową opiekę nad dziećmi podczas w czasie jazdy, jak i przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdów.
Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z zapewnieniem należytej opieki podczas wykonania usługi (w tym koszty zatrudnienia opiekunów na umowę o prace).
9. Pojazdy służące do przewozów muszą posiadać aktualne ubezpieczenie OC i NW oraz dokument potwierdzający stan techniczny – dopuszczenie pojazdu do ruchu. Na każdy dzień tygodnia zostanie określona trasa, która w trakcie realizacji usługi może być modyfikowana w zależności od potrzeb Zamawiającego lub na wniosek Wykonawcy usługi. W trakcie trwania ferii, świąt lub innych dni wyznaczonych przez dyrekcje placówek oświatowych jako wolne od zajęć, przewozy nie będą odbywały się. W razie zaistnienia konieczności dowozu dzieci w dni dodatkowe lub na innych dodatkowych trasach oferent zobowiązuje się do ich realizacji w ramach zawartej umowy.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia, bądź zwiększenia zakresu usług, przyjmując do rozliczeń ceny jednostkowe za każdy przejechany 1 km wraz z opieką oraz do bieżącej kontroli rzeczywistego przebiegu pojazdów w kilometrach.
11. W przypadku awarii pojazdu lub braku zdolności do świadczenia usług przez wskazanego w ofercie kierowcę lub opiekuna, Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie zapewnić zastępstwo tych osób lub podstawić samochód zastępczy.
12. Przed zawarciem umowy Zamawiający dokona oględzin wykazanych pojazdów niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia.
13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
1) odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowego w przypadku nienależytego wykonywania usług przez Wykonawcę w ocenie Zamawiającego, polegającego między innymi na :
a) nieprzestrzeganiu harmonogramu dowozów,
b) utrzymywaniu pojazdu w niewłaściwym stanie technicznym,
c) nieprzestrzeganiu przyjętych standardów w zakresie czystości pojazdu i jego obsługi oraz kultury osobistej kierowcy,
d) nie posiadania ważnego lub aktualnego któregokolwiek z dokumentów opisanych w § 6 ust. 1 pkt. 1) – 3) projektowanych postanowień umowy,
e) trzykrotnego nie wykonania przewozu lub trzykrotnego opóźnienia w wykonaniu przewozu,
f) utraty przez Wykonawcę uprawnień niezbędnych do wykonania umowy,
g) Wykonawca naruszy inne obowiązki wynikające z specyfikacji warunków zamówienia, umowy lub przepisów prawa.
2) Oświadczenie o odstąpieniu winno być złożone w terminie 7 dni od dnia powzięcia przez Zamawiającego wiedzy o ziszczeniu się przesłanki odstąpienia.
3) Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w sytuacji określonej w art. 456 ustawy Pzp. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.
14. Wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany ująć w cenie ofertowej. Do obliczenia ceny ofertowej brutto Wykonawca przyjmuje stawkę podatku VAT 8%.
15. Obowiązki Wykonawcy zostały szczegółowo opisane w projektowanych postanowieniach umowy stanowiący załącznik nr 2 do SWZ.
Termin realizacji przedmiotu zamówienia ustala się:
1) w okresie roku szkolnego 2021/2022 od dnia 01.12.2021 r. do końca rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, czyli do dnia 24.06.2022 r. (7 m-cy)
2) w okresie roku szkolnego 2022/2023 od dnia 01.09.2022 r. do dnia 30.11.2022 r. (3 m-ce)
we wszystkie dni nauki szkolnej zgodnie z kalendarzem roku szkolnego ustalonego na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego z pominięciem okresu świąt, wakacji letnich i zimowych oraz innych przerw w pracy szkoły wynikających z organizacji roku szkolnego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XXI SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia auta zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku.
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób na terenie Polski i zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
1.3. sytuacji ekonomicznej i finansowej: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał polisę lub inny dokument ubezpieczenia, potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 200.000 zł.
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej – o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:
1) posiadają wiedzę i doświadczenie – Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał z należytą starannością co najmniej 1 zamówienie dotyczące przewozów dzieci niepełnosprawnych. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca w wykazie zrealizowanych zamówień (zał. nr 7 do SWZ), wykaże, że w wymaganym okresie - przez min. 11 miesięcy w ramach jednej umowy: zrealizował lub aktualnie realizuje, co najmniej jedno zamówienie dotyczące przewozu dzieci niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowych i o wartości min. 400 000 zł. w zakresie zgodnym lub szerszym od zakresu przedmiotowego zamówienia oraz załączy do niego dowody potwierdzające, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane w sposób należyty.
2) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym - Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował:
a) min. 2 mikrobusami o ilości miejsc siedzących 8 + 1 wyposażonymi w klimatyzację, pasy bezpieczeństwa oraz miejsce na złożone wózki inwalidzkie;
b) min. 1 autobusem o ilości miejsce siedzących 18 + 1, wyposażonymi w klimatyzację, pasy bezpieczeństwa oraz miejsce na złożone wózki inwalidzkie;
c) min. 1 mikrobusem z przystosowanym do przewozu 4 osób niepełnosprawnych na wózkach i wyposażonym w klimatyzację i pasy bezpieczeństwa,
d) 1 mikrobusem z przystosowanym do przewozu 6 osób niepełnosprawnych na wózkach i wyposażonym w klimatyzację i pasy bezpieczeństwa służce do zamocowania wózków oraz przypięcia osoby niepełnosprawnej;
e) wszystkie pojazdy muszą być sprawne i muszą posiadać ważne przeglądy techniczne oraz polisy OC i NW;
f) wszystkie wymienione w wykazie pojazdy muszą być ujęte w aktualnym załączniku do posiadanej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób na terenie Polski.
Zamawiający uzna, za spełniony powyższy warunek, jeżeli Wykonawca w wykazie pojazdów niezbędnych do realizacji zamówienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym zał. nr 8 do SWZ, poda informacje spełniające wymogi Zamawiającego, dotyczące:
- ilości miejsc siedzących dla 2-óch mikrobusów (po min. 8 + 1) oraz dla autobusu (min. 18 + 1),
- wyposażenia miejsc siedzących w pasy bezpieczeństwa – obowiązkowo,
- ilości miejsc na złożone wózki inwalidzkie dla 2-óch mikrobusów i 1 autobusu (min. 2),
- ilości miejsc do przewozu 4-ech osób na wózkach dla 1 mikrobusu wyposażonego zarówno w pasy bezpieczeństwa służce do zamocowania wózków oraz przypięcia osoby niepełnosprawnej;
- ilości miejsc do przewozu 6-ech osób na wózkach dla 1 mikrobusu wyposażonego zarówno w pasy bezpieczeństwa służce do zamocowania wózków oraz przypięcia osoby niepełnosprawnej;
- nr polisy OC, NW oraz data jej ważności,
- daty ważności przeglądu technicznego pojazdu,
- rodzaju klimatyzacji (manualna, automatyczna),
- charakteru własności pojazdu (własny, leasing, inne).
3) dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia - Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował:
a) min.: 5 kierowcami. Każdy kierowca powinien posiadać odpowiednie uprawnienia, zgodnie z ustawami:
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym,
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
b) min.: 5 opiekunami. Każdy opiekun dla dzieci mający pieczę nad nimi zarówno w czasie jazdy, jak i przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdów musi posiadać odpowiednie przygotowanie zawodowego do opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi (ukończony odpowiedni: kurs, szkoła, uczelnia, itp.)
Zamawiający uzna za spełniony powyższy warunek, jeżeli Wykonawca w zakresie dysponowania osobami przedstawi wykaz, złoży oświadczenie o posiadaniu uprawnień przez te osoby, oraz określi rodzaj dokumentu (dyplom, świadectwo, zaświadczenie, inne) i nazwę instytucji wydająca dokument potwierdzający posiadanie uprawnień oraz data jego wydania lub ważności.
Wykaz osób, którymi Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował, a które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia musi zawierać informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (z zastrzeżeniem, że Zamawiający w trakcie realizacji usług będzie wymagał zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę na czas realizacji, wykonywania poszczególnych usług osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: kierowca i opiekun dzieci). Wzór wykazu wraz z oświadczeniem, że wskazane w wykazie osoby posiadają wymagane uprawnienia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.
Za zgodą Zamawiającego, w uzasadnionych sytuacjach zarówno przed udzieleniem zamówienia jak i trakcie realizacji zamówienia, dopuszcza się możliwość zmian osobowych, po dostarczeniu odpowiednich dokumentów oraz przy spełnieniu określonych do przedmiotowego postępowania wymagań.
2. Odnośnie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, mogą oni polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim wypadku wykonawcy dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy – załącznik nr 4 do SWZ.
3. W przypadku posługiwania się przez wykonawcę cudzym potencjałem, w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych oraz oświadczeń, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp - brak podstaw wykluczenia:
a) oświadczenie Wykonawcy aktualne na dzień złożenia w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej według załącznika nr 9 do SWZ;
b) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego według załącznika nr 10 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych oraz oświadczeń, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp - spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
a) w celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, związanej z realizacją przedmiotu zamówienia – Zamawiający wymaga od Wykonawcy licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób na terenie Polski i zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
b) w celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Wykonawca przedstawi dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną na kwotę min. 200 000 zł,
c) w celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada zdolności techniczne i zawodowe Wykonawca przedstawi następujące dokumenty:
A. na potwierdzenie posiadanej wiedzy i doświadczenia - wykaz realizowanych zamówień (wg załącznika nr 7 do SWZ) wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał z należytą starannością co najmniej 1 zamówienie dotyczące przewozów dzieci niepełnosprawnych w wymaganym okresie – przez min. 11 miesięcy w ramach jednej umowy w zakresie dowozów dzieci niepełnosprawnych (wraz z opiekunami) o wartości min. 400 000 zł i co najmniej zgodnym z przedmiotem zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, okresu realizacji zamówienia oraz nazwy odbiorców (inwestora) z załączeniem dowodów określających czy wykazane w wykazie usługi zostały wykonane należycie. Przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
B. na potwierdzenie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym - wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia pojazdów (wg załącznika nr 8 do SWZ), jakimi dysponuje wykonawca wraz z odpowiednim opisem: marki pojazdu, nr dowodów rejestracyjnych mikrobusów i autobusu, rokiem produkcji, z datą ważności przeglądu technicznego pojazdu oraz z podaniem odpowiedniej ilością miejsc siedzących, miejsc dla wózków składanych i dla niepełnosprawnych na wózkach, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, oraz podaniem daty ważności polisa OC i NW.
C. na potwierdzenie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - wykazu osób posiadających wymagane kwalifikacje skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia (wg załącznika nr 6 do SWZ) w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem, że wskazane w wykazie osoby posiadają wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych w niniejszym postępowaniu.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu Wykonawca w terminie wyznaczonym na składanie ofert składa wraz z ofertą za pośrednictwem systemu miniPortal dokumenty (ofertę stanowi wypełniony formularz ofertowy oraz niżej wymienione wypełnione dokumenty):
1) Wypełniony i podpisany formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SWZ.
2) Aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie
art. 125 ust. 1 ustawy o niepodleganiu wykluczeniu (dotyczące przesłanek wykluczenia
z postępowania wymienionych w Rozdziale V SWZ) oraz spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu – według wzoru stanowiącego załączniku nr 3 do SWZ, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego.
Informacje zawarte w oświadczeniu, stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Oświadczenie składają odrębnie:
- wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
- podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu (Wykonawca, który korzysta z potencjału podmiotu trzeciego przedstawia wraz z własnym oświadczeniem wstępnym dodatkowo oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby). W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby;
3) Dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania Wykonawcy w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania: Pełnomocnictwo lub inny dokument (jeśli dotyczy) potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego lub podmiotu udostępniającego zasoby. Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. umowa o współdziałaniu). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
4) Zobowiązanie podmiotu trzeciego – omówiono szczegółowo w rozdziale XI SWZ – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ (jeśli dotyczy). Składane w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wraz z pełnomocnictwami, jeżeli prawo do podpisania danego zobowiązania nie wynika z dokumentów.
5) Dowód wniesienia wadium – forma i sposób wniesienia wadium omówiono w rozdziale XIV SWZ - jeśli dotyczy.
6) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa –omówione w rozdziale XV SWZ - jeśli dotyczy.
7) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
w zakresie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy stosownie do treści art. 58 ust. 1 ustawy Pzp mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobligowani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze oraz winno być dołączone do oferty.
3. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu, natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują łącznie.
4. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem Wykonawców.
5. Zamawiający nie wymaga od wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiadania określonej formy prawnej w celu złożenia oferty lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za prawidłową realizację zamówienia. Wspólnicy spółki cywilnej/uczestnicy konsorcjum są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
7. Zamawiający nie określił odmiennych wymagań związanych z realizacją zamówienia w odniesieniu do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych wykonawców.
8. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedłożenia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, umowę konsorcjum/umowę spółki cywilnej przy czym termin, na jaki została zawarta umowa, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.
9. W przypadku złożenia oferty przez konsorcjum należy wymienić firmy wchodzące w jego skład oraz wskazać Lidera Konsorcjum.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj, zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia określone zostały w załączniku nr 2 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-12 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: za pośrednictwem systemu miniPortal
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-12 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-10