Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przewóz uczniów Szkoły Podstawowej im. 4. Pułku Piechoty Legionów w Zapolicach w roku szkolnym 2021/2022
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZAPOLICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934482
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Strażacki 5
1.5.2.) Miejscowość: Zapolice
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-161
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: 438231982
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@zapolice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zapolice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przewóz uczniów Szkoły Podstawowej im. 4. Pułku Piechoty Legionów w Zapolicach w roku szkolnym 2021/2022
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1372ae1a-e300-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00111595
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002513/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Przewóz uczniów Szkoły Podstawowej im. 4 Pułku Piechoty Legionów w Zapolicach w roku szkolnym 2021/2022
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.zapolice.pl/?bip=2&cid=57&id=4313.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl,
https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wszelkie informacje w tym zakresie w szczególności dotyczące opisu przygotowania oferty oraz sposobu
składania ofert, których ze względu na ograniczoną ilość znaków niniejszego formularza nie można
było w nim umieścić znajdują się w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) udostępnionej pod adresem https://bip.zapolice.pl/?bip=2&cid=57&id=431
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Wszelkie informacje w tym zakresie , których ze względu na
ograniczoną ilość znaków niniejszego formularza nie można było w nim umieścić znajdują się w
Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) udostępnionej pod adresem https://bip.zapolice.pl/?bip=2&cid=57&id=431
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKI.271.11.2021.AZK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przewóz uczniów Szkoły Podstawowej im. 4. Pułku Piechoty Legionów w Zapolicach w roku szkolnym 2021/2022.
PRZEWOZY:
1) Zapolice - Jelno - Branica – Rembieszów – Kalinowa – Ligota – Rembieszów – Woźniki - Pstrokonie - Zapolice. Długość trasy: 21,5 km, ilość kursów: 1, łączna ilość dzieci: do 49.
2) Zapolice – Strońsko – Beleń-Kolonia – Beleń – Pstrokonie – Zapolice. Długość trasy: 12,0 km, ilość kursów: 3, łączna ilość dzieci: do 110.
3) Zapolice – Jeziorko – Zapolice. Długość trasy: 12,0 km, ilość kursów: 1, łączna ilość dzieci: do 5.
4) Zapolice – Marżynek – Młodawin Dolny – Młodawin Górny – Rojków – Ptaszkowice – Zapolice. Długość trasy: 19,5 km, ilość kursów: 1, łączna ilość dzieci: do 54.
5) Zapolice – Holendry – Paprotnia – Zduńska Wola (Kępina) – Marżynek – Zapolice. Długość trasy: 22,0 km, ilość kursów: 1, łączna ilość dzieci: do 54.
6) Zapolice – Świerzyny – Zapolice. Długość trasy: 6,0 km, ilość kursów: 2, łączna ilość dzieci: do 25.
7) Zapolice – Pstrokonie – Woźniki – Rembieszów – Ligota – Kalinowa – Rembieszów – Branica – Jelno – Zapolice. Długość trasy: 21,5 km, ilość kursów: 2, łączna ilość dzieci: do 49.
8) Zapolice – Holendry – Zduńska Wola (Kępina) – Paprotnia – Marżynek – Młodawin Dolny – Młodawin Górny – Rojków – Ptaszkowice – Zapolice. Długość trasy: 25,0 km, ilość kursów: 3, łączna ilość dzieci: do 110. Zapolice – Strońsko – Beleń-Kolonia – Beleń – Pstrokonie – Zapolice. Długość trasy: 12,0 km, ilość kursów: 2, łączna ilość dzieci: do 95.
9) Zapolice – Jeziorko – Zapolice. Długość trasy: 12,0 km, ilość kursów: 1, łączna ilość dzieci: do 5. Zapolice – Świerzyny – Zapolice. Długość trasy: 6,0 km, ilość kursów: 2, łączna ilość dzieci: do 25.
Zamawiający oczekuje, aby Wykonawca w formularzu cenowym określił szczegółowo stawki za przewóz uczniów na każdej trasie, przyjmując następujące szacunkowe wartości w skali roku szkolnego 2021/2022:
1) Zapolice - Jelno - Branica – Rembieszów – Kalinowa – Ligota – Rembieszów – Woźniki - Pstrokonie - Zapolice. Długość trasy: 4020,5 km.
2) Zapolice – Strońsko – Beleń-Kolonia – Beleń – Pstrokonie – Zapolice. Długość trasy: 6732,0 km.
3) Zapolice – Jeziorko – Zapolice. Długość trasy: 2244,0 km.
4) Zapolice – Marżynek – Młodawin Dolny – Młodawin Górny – Rojków – Ptaszkowice – Zapolice. Długość trasy: 3646,5 km.
5) Zapolice – Holendry – Paprotnia – Zduńska Wola (Kępina) – Marżynek – Zapolice. Długość trasy: 4114,0 km.
6) Zapolice – Świerzyny – Zapolice. Długość trasy: 2244,0 km.
7) Zapolice – Pstrokonie – Woźniki – Rembieszów – Ligota – Kalinowa – Rembieszów – Branica – Jelno – Zapolice. Długość trasy: 8041,0 km.
8) Zapolice – Holendry – Zduńska Wola (Kępina) – Paprotnia – Marżynek – Młodawin Dolny – Młodawin Górny – Rojków – Ptaszkowice – Zapolice. Długość trasy: 14025,0 km.
9) Zapolice – Strońsko – Beleń-Kolonia – Beleń – Pstrokonie – Zapolice. Długość trasy: 4488,0 km.
10) Zapolice – Jeziorko – Zapolice. Długość trasy: 2244,0 km.
11) Zapolice – Świerzyny – Zapolice. Długość trasy: 2244,0 km.
Szacunkowa dzienna długość tras przewozów wynosi 289,0 km. Szacunkowa łączna długość tras przewozów w ciągu realizacji zadania wynosi 54043,0 km. Do szacunków przyjęto przelicznik: 289,0 km dziennej długości tras przewozów x 187 dni nauki szkolnej w roku szkolnym 2021/2022. Przewidywane szacowane wynagrodzenie z tytułu realizacji przedmiotu umowy może ulec zmianie (zmniejszeniu lub zwiększeniu), w zależności od liczby dni nauki szkolnej w roku szkolnym lub zmian wynikających z organizacji zajęć wpływających na ilość kursów, a także zmianę tras przewozu – ich modyfikowaniu, zwiększaniu lub umniejszaniu.
W przypadku nieprzewidzianej w dacie zawarcia umowy braku całkowitej możliwości realizacji umowy, spowodowanej okolicznościami mającymi znamiona siły wyższej, wynikającymi z epidemii COVID-19 (w szczególności z restrykcji i ograniczeń wprowadzonych w związku ze stanem epidemii lub stanem zagrożenia epidemicznego w związku z COVID-19), Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za utrzymanie gotowości do świadczenia usługi w wysokości 1,00 zł netto (słownie: Jeden zł 00/100 netto) za kilometr, za każdy dzień, w którym usługa nie była wykonana, z przyczyn określonych w niniejszym ustępie
W przypadku nieprzewidzianej w dacie zawarcia umowy braku częściowej możliwości realizacji umowy, spowodowanej okolicznościami mającymi znamiona siły wyższej, wynikającymi z epidemii COVID-19 (w szczególności z restrykcji i ograniczeń wprowadzonych w związku ze stanem epidemii lub stanem zagrożenia epidemicznego w związku z COVID-19), powodującej uszczuplenie dziennego kilometrażu o co najmniej 50 km, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za utrzymanie gotowości do świadczenia usługi w wysokości 1,00 zł netto (słownie: Jeden zł 00/100 netto) za kilometr, za każdy dzień, w którym kilometraż uległ uszczupleniu o co najmniej 50 km, z przyczyn określonych w niniejszym ustępie.
Z tytułu modyfikacji tras przewozu polegających na ich umniejszeniu, z powodu innego niż wskazany w ust. 4, Wykonawca nie może rościć praw do części wynagrodzenia, które przysługiwało mu przed zmianą.
Zamawiający przewiduje możliwość modyfikacji postanowień umowy dotyczących wykonania jej przedmiotu, w szczególności w przypadku:
1) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego;
2) możliwych zmian tras w podanym harmonogramie przewozów, wynikających:
a) ze zmiany planów lekcji,
b) ze zmiany liczby dzieci dojeżdżających z danej miejscowości,
c) ze zmiany liczby miejscowości, z których organizowany jest dowóz,
d) z likwidacji szkoły,
e) ze zmiany organizacji pracy szkoły spowodowanej ważnymi przesłankami, jak np. remont;
3) wystąpienia zmian przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy i mających wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu umowy.
Wykonawca z chwilą rozpoczęcia realizacji usługi przewozowej przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za czynności przewozowe i przewożonych uczniów z punktu zbiorczego do Szkoły Podstawowej im. 4. Pułku Piechoty Legionów w Zapolicach oraz ze Szkoły Podstawo-wej im. 4. Pułku Piechoty Legionów w Zapolicach do punktu zbiorczego w danej miejscowości, zgodnie z dopuszczalną ilością przewożonych uczniów. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia opieki podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu, a także w trakcie trwania przewozu, przez osobę inną niż kierowca pojazdu wykonujący kurs.
Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług przewozowych pojazdami oznakowanymi zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym. W przypadku awarii pojazdu, Wykonawca zobowiązuje się do przewozu uczniów zastępczymi środkami transportu, w pełni pokrywając związane z tym wydatki.
2. Zatrudnianie na podstawie stosunku pracy, zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp.
1) Zamawiający w oparciu o art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga, aby przez cały okres realizacji robót Wykonawca zatrudniał na podstawie stosunku pracy osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.). Wymagania w tym zakresie dotyczą zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy w szczególności kierowców oraz opiekunów przy pomocy którego realizowany będzie przedmiot zamówienia. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę to kierowanie pojazdami oraz opieka nad dziećmi w czasie przewozu..
2) Do pracowników podwykonawców zapisy o pracownikach zatrudnionych na umowę o pracę do realizacji przedmiotu zamówienia stosuje się odpowiednio.
3) Sposób kontroli i weryfikacji zatrudnienia uregulowano w projekcie umowy.
3. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych: Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części. W toku przeprowadzanej analizy Zamawiający, opierając się na własnym doświadczeniu, kryteriach ekonomicznych i społecznych oraz sytuacji na rynku w okresie pandemii wirusa SARS-CoV-2 stwierdził, że taki podział groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi, nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, a także potrzebą skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, co mogłoby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Brak podziału na części przedmiotowego postępowania nie ogranicza udziału sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85312110-3 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1) Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu prac podobnych do prac stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia.
2) Zamówienia, o których mowa w powyżej polegały na powtórzeniu robót zgodnych
z zakresem robót stanowiącymi przedmiot niniejszego zamówienia. Zakresem robót stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa powyżej będą prace z zakresu transportu dzieci wraz z opieką.
3) Zakres rzeczowy prac stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w ppkt 1 nie przekroczy wartości 10 % wartości niniejszego zamówienia.
4) Zamówienia, o których mowa w ppkt 1 będą udzielane po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki, a jeżeli wartość szacunkowa będzie mniejsza od kwoty, o której mowa w art. 2 ust.1 pkt 1 ustawy Pzp tylko po przeprowadzenie negocjacji.
5) Zamówienia, o których mowa w pkt 1 będą udzielane w przypadku wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu rzeczowego prac, zmiana technologii lub wprowadzenia zakresu dodatkowego w przypadku gdy wystąpi potrzeba wykonania dodatkowego zakresu.
6) Zamówienie, o którym mowa w pkt 1 może obejmować rodzajowo cały lub częściowy zakres prac wskazanych w pkt. 2.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najwyższą ilością punktów określonych w kryteriach.W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości przyznanych punktów, wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertą w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę , którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
8. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 7, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.W zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 919 z późn. zm.). zwaną dalej ustawą o transporcie drogowym
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć: aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.
W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:
1) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał minimum 1 usługę polegającą na przewozie osób o wartości co najmniej 100 000 zł (słownie złotych: sto tysięcy złotych brutto) wraz z podaniem przedmiotu usługi, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączenia dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie wykazu usług.
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
Uwaga:
• Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego, powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia po publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
2) iż dysponuje lub dysponować będzie, co najmniej:
a) 4 pojazdami przystosowanymi do przewozu osób, które dopuszczone są do ruchu na terytorium RP w tym:
co najmniej 2 autobusy o ilości miejsc siedzących nie mniejszej niż 50 osób plus kierowca;
co najmniej 1 autobus o ilości miejsc siedzących nie mniejszej niż 55 osób plus kierowca;
co najmniej 1 pojazd o ilości miejsc nie mniejszej niż 18 plus kierowca.
Pojazdy oferowane do przewozu uczniów i dzieci muszą być dopuszczone do ruchu oraz posiadać aktualne badanie techniczne pojazdu (wpis w dowodzie rejestracyjnym) oraz aktualne polisy ubezpieczenia: OC na pojazd zgłoszony do przewozu oraz polisę NNW.
Ocenę spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
Sytuacja ekonomiczna i finansowa: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 200 000,00 złotych brutto.
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
Uwaga:
• Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego, powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia po publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Aktualna licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.
2. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
3. Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
4. Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę należy złożyć wraz z następującymi załącznikami:1) Oferta cenowa zgodna z załączonym drukiem „formularza oferty”- załącznik SWZ, która zawiera cenę wyliczoną w sposób opisany w rodziale XVII SWZ wraz z formularzem cenowym;
2) Oświadczenia, o których mowa w rozdziale V ust. 2 SWZ (załączniki do SWZ).
3) Pełnomocnictwo - Jeżeli oferta wraz z oświadczeniami składana jest przez pełnomocnika należy do oferty załączyć pełnomocnictwo upoważniające pełnomocnika do tej czynności
4) Wykonawca, który polega na zasobach innych podmiotów składa wraz z ofertą oświadczenie podmiotu o udostępnieniu zasobów wskazujące na okoliczności opisane
w rozdziale V ust. 6 SWZ oraz oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale V ust. 1.
5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika jaki zakres rzeczowy wykonania zamówienia realizować zamierzają poszczególni Wykonawcy.
6) Oryginał wniesienia wadium, jeżeli wadium wnoszone jest w formie niepieniężnej.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.2. Wadium w wysokości 3 000,00 złotych (trzy tysiące złotych 00/100) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
3. Dowód wniesienia wadium w oryginale należy załączyć do oferty jeżeli wadium zostało wniesione
w formie niepieniężnej.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy w Ludowym Banku Spółdzielczym w Zduńskiej Woli nr rachunku: 95 9279 0007 0060 6114 2000 0240 z dopiskiem „Wadium" i nr referencyjny: GKI.271.11.2021.AZK.
5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 98, z zastrzeżeniem art. 98 ust. 6 pkt.1 ustawy PZP.
7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1,
z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3), co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych
w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne) oferta musi spełniać wymagania określone w art. 58 ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym:1) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie
z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnictwo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie
w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu Wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika jaki zakres rzeczowy zamówienia realizować zamierzają poszczególni Wykonawcy.
3) W celu wykazania niepodlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia
w rozdziale VI wymagane jest załączenie do oferty oświadczenia i przedłożenia na wezwanie dokumentów dla każdego konsorcjanta oddzielnie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający szczegółowo określił warunki zmiany umowy w załączniku nr 2 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy