Przewóz uczniów niepełnosprawnych wraz z opiekunami do placówek oświatowych

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przewóz uczniów niepełnosprawnych wraz z opiekunami do placówek oświatowych
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKowary
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2024-08-14
  • ZamawiającyGMINA MIEJSKA KOWARY
  • Data publikacji ogłoszenia2024-08-05
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00445535
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przewóz uczniów niepełnosprawnych wraz z opiekunami do placówek oświatowych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA KOWARY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821598

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 1 A

1.5.2.) Miejscowość: Kowary

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-530

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 756439225

1.5.8.) Numer faksu: 757613173

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bok@kowary.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kowary.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przewóz uczniów niepełnosprawnych wraz z opiekunami do placówek oświatowych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9219fa5b-8c63-453d-807c-f39bc71c1a0c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00445535

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00050691/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.7 Przewóz uczniów niepełnosprawnych wraz z opiekunami do placówek oświatowych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9219fa5b-8c63-453d-807c-f39bc71c1a0c

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłu danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administrator, dane kontaktowe: Urząd Miasta Kowary, ul. 1 Maja 1a, 58-530 Kowary: • na adres poczty elektronicznej: bok@kowary.pl, • telefonicznie: +48 75 64 39 222, • pisemnie lub osobiście: na adres wskazany powyżej
Inspektor Ochrony Danych: W Urzędzie Miasta Kowary został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować: • za pomocą poczty elektronicznej: iod@kowary.pl
Cele przetwarzania, podstawa prawna przetwarzania, czas przechowywania poszczególnych kategorii danych: Dane będą przetwarzane przez Urząd Miasta i Kowary wyłącznie w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie:
• art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO na podstawie Ustawy z dnia 11 września 2019r. prawo zamówień publicznych .Dane będą przechowywane przez okres 4 lat od zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
Odbiorcy danych: Dane mogą zostać udostępnione osobom lub podmiotom, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ustawy z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych.
Prawa osoby, której dane dotyczą: Przysługujące prawa: • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych; • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Prawa nie mające zastosowania:• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.** **Wyjaśnienie: W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WRM.271.35.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na bezpiecznym i punktualnym transporcie około 11 uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Kowary do szkół i ośrodków specjalnych w Jeleniej Górze i w Wojcieszowie wraz z maksymalnie 3 opiekunami, z których 1 zapewnia Wykonawca. Przewóz będzie realizowany jednym transportem na dwóch alternatywnych trasach. O tym, która trasa będzie realizowana danego dnia, Zamawiający będzie informować Wykonawcę na jeden dzień roboczy przed realizacją transportu. W trakcie realizacji umowy łączna liczba uczniów, może zwiększyć się w stosunku do zakładanej liczby na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o nie więcej niż 4 osoby. Zwiększenie liczby uczniów może wiązać się ze zmniejszeniem liczby opiekunów.
1.1. Trasa nr 1: Kowary – Jelenia Góra
Dojazd oparty na zasadach:
Zamówienie obejmuje wykonanie usługi na następującej trasie:
a) z Kowar do: Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Jeleniej Górze przy ul. Kruszwickiej 3 oraz Ośrodka OREW „Architekton” ul. Wincentego Pola 25 w dni nauki szkolnej zgodnie z niżej podanym rozkładem jazdy:
- godz. 6.30 ul. Karpacka – Krzaczyna
- godz. 6.40 ul. Wiejska - Pętla
- godz. 6.45 ul. Wiejska nr 45/ Filce II
- godz. 6.47 Aleja Wolności/Średnie
- godz. 6.49 Aleja Wolności/Poczta
- godz. 6.50 ul. Władysława II Jagiellończyka/Biedronka,
(przewóz uczniów wraz z opiekunami).
b) z Jeleniej Góry do Kowar - Ośrodek OREW „Architekton” ul. Wincentego Pola 25 wyjazd ok. godz. 07.50 (przewóz opiekunów).
c) z Kowar (Przystanek ul. Władysława II Jagiellończyka/Biedronka,) do Jeleniej Góry do Szkół Specjalnych po odbiór uczniów z zajęć szkolnych – wyjazd ok. godz. 13.45 (przewóz opiekunów).
d) z Jeleniej Góry do Kowar wg podanych w pkt. a) przystanków – wyjazd ok. godz. 14.30 (przewóz uczniów wraz z opiekunami).
1.2. Trasa nr 2: Kowary – Jelenia Góra - Wojcieszów
Dojazd oparty na zasadach:
Zamówienie obejmuje wykonanie usługi na następującej trasie:
a) z Kowar do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Jeleniej Górze przy ul. Kruszwickiej 3 oraz Ośrodka OREW „Architekton” ul. Wincentego Pola 25 a następnie do Szkoły Specjalnej w Wojcieszowie ul. Miedziana 1 w dni nauki szkolnej zgodnie z niżej podanym rozkładem jazdy:
- godz. 6.30 ul. Karpacka – Krzaczyna
- godz. 6.40 ul. Wiejska - Pętla
- godz. 6.45 ul. Wiejska nr 45/ Filce II
- godz. 6.47 Aleja Wolności/Średnie
- godz. 6.49 Aleja Wolności/Poczta
- godz. 6.50 ul. Władysława II Jagiellończyka/Biedronka, (przewóz uczniów wraz z opiekunami).
b) z Wojcieszowa do Jeleniej Góry a następnie do Kowar - ul. Miedziana 1 - wyjazd ok. godz. 8.20 (przewóz opiekunów),
c) z Kowar (przystanek ul. Władysława II Jagiellończyka/Biedronka,) do Wojcieszowa i Jeleniej Góry do Szkół Specjalnych po odbiór uczniów z zajęć szkolnych – wyjazd ok. godz. 13.30 (przewóz opiekunów),
d) ze Szkoły Specjalnej w Wojcieszowie ul. Miedziana 1 do Jeleniej Góry do specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Jeleniej Górze przy ul. Kruszwickiej 3 oraz Ośrodka OREW „Architekton” ul. Wincentego Pola 25 a następnie do Kowar wg podanych w pkt. a) przystanków – wyjazd ok. godz. 14.00 (przewóz uczniów wraz z opiekunami).
1.3. UWAGA: W KAŻDY DZIEŃ NAUKI SZKOLNEJ REALIZOWANY BĘDZIE JEDEN TRANSPORT NA JEDNEJ Z WYŻEJ WYMIENIONYCH TRAS
1.4. Usługa dowozu do szkół i ośrodków w Jeleniej Górze i Wojcieszowie winna być świadczona
przez wszystkie dni nauki szkolnej w okresie realizacji zamówienia: od dnia 01.10.2024 r. do dnia 30.09.2025 r., zgodnie z kalendarzem roku szkolnego na rok 2024/2025 i 2025/2026. Ilość dni nauki w/w okresie wynosi nie więcej niż 188 dni.
1.5. Zamówienie może być wykonywane wyłącznie przez kierowców i opiekunów, którzy
nie byli skazani za przestępstwa określone w ustawie z dnia 13 maja 2016 r.
o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 560)
Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu informacji z Krajowego Rejestru Karnego w powyższym zakresie nie później niż 2 dni robocze przed podpisaniem umowy.

1.6 Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu (do wglądu) standardy ochrony małoletnich.

1.7 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał wymagane prawem uprawnienia do kierowania pojazdami przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu osób.
1.8 Wykonawca zobowiązany jest do:
a) zapewnienia opiekuna na trasie 1 i 2, przy czym funkcji opiekuna nie może sprawować kierowca. Opiekunem może być tylko osoba pełnoletnia i sprawna fizycznie,
b) zapewnienia zastępstwa w przypadku braku zdolności do świadczenia usług przez wskazanego w ofercie kierowcę lub opiekuna,
c) przestrzegania punktualności, ustalonego rozkładu i tras przejazdów,
d) świadczenia usługi tymi pojazdami, które są wykazane w złożonej ofercie,
e) w przypadku awarii środka transportu Wykonawca jest zobowiązany zapewnić środek transportu zastępczy o nie gorszym standardzie niż określony w niniejszej SWZ. Podstawienie pojazdu zastępczego powinno nastąpić najpóźniej w ciągu 30 minut od czasu zaistnienia awarii,
f) zamawiający nie wyraża zgody na biletowanie przejazdów i przewożenie osób nie zgłoszonych do przewozu,
g) dopuszcza się przewóz uczniów niepełnosprawnych, którym nie przysługuje bezpłatny transport organizowany przez Gminę. Cena za przewóz ustalana jest indywidualnie przez Wykonawcę z rodzicami ucznia. Lista uczniów uprawnionych do bezpłatnego przewozu zostanie przekazana Wykonawcy przez Gminę,
h) zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzania kontroli sposobu realizacji przez Wykonawcę przez cały okres jej trwania, w szczególności kontroli terminowości i jakości świadczonych usług,
i) do obowiązków opiekuna będzie należało:
- odbieranie uczniów od rodziców/opiekunów prawnych z przystanków i po odwiezieniu na zajęcia przekazanie uczniów pod opiekę nauczyciela w miejscu wskazanym przez placówkę,
- po zakończeniu zajęć odbieranie uczniów od nauczycieli w szkole/ośrodku i po odwiezieniu na właściwy przystanek przekazanie pod opiekę rodziców/opiekunów prawnych lub upoważnionych osób. Niedopuszczalne jest przekazywanie ucznia w drodze powrotnej ze szkoły do domu osobom nieupoważnionym lub pozostawienia ucznia bez opieki.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-10-01 do 2025-09-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: I. Wybór najkorzystniejszej oferty zostanie dokonany w oparciu o następujące kryteria:

1. cena brutto przedmiotu zamówienia – 100%.

W kryterium cena (Pc) punkty Wykonawcy zostaną przyznane w następujący sposób:

Pc = A + B
a) za cenę ryczałtową brutto - za 1 dzień świadczenia usługi na trasie nr 1:

cena najniższa
A = =============== X 50 % X 100 pkt
cena badana
b) za cenę ryczałtową brutto - za 1 dzień świadczenia usługi na trasie nr 2:

cena najniższa
B = =============== X 50 % X 100 pkt
cena badana

2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w ustawie i w SWZ oraz została oceniona jako najkorzystniejsza czyli uzyskała najwyższą ilość punktów w określonych wyżej kryteriach.

3. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z niższą ceną. Jeżeli zostały złożone oferty o takiej samem cenie, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w  terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych – zgodnie z art. 248 ust. 3 ustawy Pzp. Wykonawcy składający oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale X SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na podstawie ogólnego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zawartego w treści oświadczenia Wykonawcy;

b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z ustawą z dnia 06 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 728).
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną polisę OC Przewoźnika;

d) zdolności technicznej lub zawodowej,
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:

- w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie): wykonał co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze będącej przedmiotem niniejszego zamówienia, przez co Zamawiający rozumie realizację co najmniej jednej usługi przewozu uczniów niepełnosprawnych do szkół lub ośrodków specjalnych o wartości 80.000,00 PLN brutto, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania
oraz podmiotów, na rzecz których usługa została wykonana oraz załączeniem dowodów określających
czy ta usługa została wykonane należycie;
- w zakresie potencjału technicznego, Wykonawca winien wykazać, że dysponuje następującymi narzędziami i urządzeniami technicznymi: dysponowaniem dopuszczonym do ruchu co najmniej jednym pojazdem do przewozu osób, który spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury
z dnia 31 grudnia 2002 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia oraz spełnia następujące wymagania:
- posiada aktualne badania techniczne dopuszczające pojazd do ruchu drogowego,
- jest wyposażony w sprawne ogrzewanie, klimatyzację oraz pasy bezpieczeństwa,
- posiada miejsca siedzące dla każdej z przewożonych osób,
- jest dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach,
- jest dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych i posiada niezbędną dokumentację techniczną,
- posiada aktualne OC pojazdu
- w zakresie osób skierowanych do wykonania zamówienia, Wykonawca winien wykazać, że dysponuje co najmniej jednym kierowcą oraz co najmniej jednym opiekunem, przy czym funkcji opiekuna nie może sprawować kierowca.
Uwaga:
1) Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – uzna za spełniony w przypadku łącznego wykazania spełnienia warunku przez Wykonawców.
2) Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawców w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykaz podmiotowych środków dowodowych, które wykonawca składa w postępowaniu
na wezwanie zamawiającego na potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art. 108 ust.1 i 109 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp:

a) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji
i konsumentów (Dz. U. z 2024 poz. 594 z późn.zm.), z innym wykonawcą, który złożył ofertę
w postępowaniu albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz
z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi załącznik
nr 6 do SWZ)
b) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Wykaz podmiotowych środków dowodowych, które wykonawca składa w postępowaniu na wezwanie zamawiającego w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu należy złożyć w zakresie:

a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
z uwagi na brak postawionego warunku Zamawiający odstępuje od żądania dowodów
w przedmiotowym zakresie.

b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów:

- licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób wydana na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 728).

c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

- aktualna polisa OC Przewoźnika
d) zdolności technicznej lub zawodowej:

- wykaz narzędzi i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami - zgodnie z treścią załącznika nr 7 do SWZ,
- wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie – zgodnie z treścią załącznika nr 8
do SWZ,
- wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami - zgodnie z treścią załącznika nr 9 do SWZ.
„Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty”. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy usług w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Przed podpisaniem umowy należy przekazać Zamawiającemu:
a) umowę konsorcjum w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie,
b) umowę spółki cywilnej w przypadku składania oferty przez podmioty realizującej zadanie w tej formie organizacyjnej,
c) informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą kierowców i opiekunów potwierdzającą, że osoby te nie były skazane za przestępstwa określone w ustawie z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (nie później niż 2 dni robocze przed podpisaniem umowy).
d) standardy ochrony małoletnich (do wglądu)

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o zamówienie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 58 ust. 1 ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2.Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
3.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie na podstawie art. 117 ust. 4 u.p.z.p składają wraz z ofertą oświadczenie, z którego wynika, jaki zakres przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że:
1.1. Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1) u.p.z.p.:
1) zmiana warunków wykonania umowy jest konsekwencją wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem warunków ich wprowadzenia:
a) siły wyższej mającej bezpośredni, udokumentowany wpływ na realizację przedmiotowego zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wykazać i uzasadnić w formie pisemnej, w sposób jednoznaczny i nie budzący wątpliwości, że siła wyższa miała wpływ na wykonywanie przez niego przedmiotu umowy;
b) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia - odpowiednie zapisy umowy zostaną dostosowane do obowiązującego stanu prawnego;
c) zaistnienia okoliczności niezależnych od stron, związanych z konfliktem zbrojnym na Ukrainie pod warunkiem, że czynnik na który powołuje się strona ma rzeczywisty wpływ na proces realizacji zamówienia;
d) waloryzacji wynagrodzenia, o której mowa w § 6 umowy;
e) zmiany przedmiotu zamówienia polegającej na zmianie długości lub przebiegu trasy, zmianie ilości i miejsc przystanków, godzin odbioru, spowodowane w szczególności zmianą przewożonych uczniów i/lub zmianą szkół, ośrodków specjalnych do których uczęszczają uczniowie;
f) wprowadzenia nauki zdalnej lub hybrydowej w szkołach/ośrodkach specjalnych, do których uczęszczają dzieci korzystające z transportu;
g) wystąpienie konieczności: zmiany Podwykonawcy, powierzenia wykonania części zakresu umowy Podwykonawcy lub zmiany zakresu wykonania części zamówienia przez Podwykonawcę. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę wtedy, gdy Podwykonawca nie będzie podlegał wykluczeniu oraz będzie spełniał warunki nałożone ustawą z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich. Zmiana musi być zgłoszona przez Wykonawcę na piśmie i zaakceptowana na piśmie przez Zamawiającego,
2) Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających zastosowanie zapisów pkt. 1.1. ppkt. 1), złożyć do Zamawiającego umotywowany, pisemny wniosek o dokonanie stosownych zmian warunków wykonywania umowy.
3) Jeżeli w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1.1. ppkt 1) konieczna będzie zmiana istotnych postanowień umowy, odpowiednie zapisy umowne zostaną stosownie zmodyfikowane, w sposób zapewniający zgodność ze stanem faktycznym oraz z obowiązującymi przepisami prawa.
4) W przypadku kiedy wystąpienie którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 1.1. ppkt 1) skutkować będzie zmianą powodującą modyfikację ogólnego charakteru umowy, wówczas nie przewiduje się wprowadzenia takiej zmiany.
1.2. Zachodzi co najmniej jedna z okoliczności wymienionych w art. 455 ust.1 pkt 2 do 4 oraz ust.2 u.p.z.p.
2. Wszystkie zmiany umowy dokonywane będą przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej.
3. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu ust. 2 podlega unieważnieniu.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-14 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia, https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-14 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam transportu - Rotterdam - Wałbrzych
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania19-09-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam transportu na jutro (piatek) z Rotterdamu do Walbrzycha. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI