Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Przewóz dzieci i młodzieży do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie Gminy Kłodawa oraz na terenie miasta Gorzowa Wlkp. w okresie od 01 września do 23 grudnia 2022 r.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kłodawa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210966912
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gorzowska 40
1.5.2.) Miejscowość: Kłodawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-415
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@klodawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.klodawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przewóz dzieci i młodzieży do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie Gminy Kłodawa oraz na terenie miasta Gorzowa Wlkp. w okresie od 01 września do 23 grudnia 2022 r.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a85d7307-0caf-11ed-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00277150
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000263/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 „Przewóz dzieci i młodzieży do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie Gminy Kłodawa oraz na terenie miasta Gorzowa Wlkp. w okresie od 03 stycznia do 24 czerwca 2022 r.”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ug_klodawa/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ug_klodawa/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych: MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux,
lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja
10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas
(hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego
Urzędu Miar.
W przypadku pytań dotyczących funkcjonowania i obsługi technicznej platformy należy korzystać
z pomocy Centrum Wsparcia Klienta, które udziela wszelkich informacji związanych z procesem
składania ofert, rejestracji czy innych aspektów technicznych platformy, dostępne codziennie od
poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 17.00 pod nr. tel. 22 101-02-02.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia,
zmiany, wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 1,5 GB przy maksymalnej ilości 10 plików lub
spakowanych folderów.
Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie
internetowej Platformy, w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny został wskazany w rozdziale XXIV
SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RPI.271.11.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przewóz dzieci i młodzieży do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie Gminy Kłodawa (Kłodawa i Różanki) na podstawie imiennych biletów miesięcznych z częściowym wykorzystaniem powierzonych środków transportu należących do Zamawiającego w okresie od 01 września do 23 grudnia 2022 r., wraz z zabezpieczeniem opiekunów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-09-01 do 2022-12-23
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena i porównanie poddane zostaną oferty niepodlegające odrzuceniu.
Zamawiający dokona oceny oferty w zakresie kryteriów opisanych w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przewóz dzieci i młodzieży z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie miasta Gorzowa Wlkp. w okresie od 01 września do 23 grudnia 2022 r. wraz z zabezpieczeniem opiekunów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-09-01 do 2022-12-23
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena i porównanie poddane zostaną oferty niepodlegające odrzuceniu.
Zamawiający dokona oceny oferty w zakresie kryteriów opisanych w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) Spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, o których mowa
w art. 112 ust. 1 ustawy Pzp,
2) nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale VIII SWZ,
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to
z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną
licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, o której mowa w art. 5 ust. 1
ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U.z 2019r. poz. 2140 ze zm.) -
warunek dotyczy części I i II,
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie
OC w zakresie prowadzonej działalności na kwotę, co najmniej 400 000,00 zł - warunek dotyczy
części I lub II lub łącznie.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje, co najmniej 2
(dwie) usługi polegające na przewozie uczniów do placówek oświatowych o wartości minimum
50 000,00 zł brutto każda, warunek dotyczy każdej z części oddzielnie,
W przypadku składania oferty na obie części Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich
trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje, co najmniej 4 (cztery) usługi polegające na
przewozie uczniów do placówek oświatowych o wartości minimum 50 000,00 zł brutto każda,
b) dysponuje minimum 2 (dwoma) zarejestrowanymi i dopuszczonymi do ruchu autobusami z
minimum 45 miejscami siedzącymi, nie licząc kierowcy, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w
2013 roku - warunek dotyczy części I
c) dysponuje minimum 1 (jednym) zarejestrowanym i dopuszczonym do ruchu pojazdem z
minimum 10 miejscami siedzącymi, nie licząc kierowcy, wyprodukowanym nie wcześniej niż w
2015 roku, który jest dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych - warunek dotyczy
części II.
W przypadku składania oferty na obie części Wykonawca musi wykazać, że dysponuje 2
(dwoma) zarejestrowanymi i dopuszczonymi do ruchu autobusami z minimum 45 miejscami
siedzącymi, nie licząc kierowcy, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2013 roku i dysponuje
minimum 1 (jednym) zarejestrowanym i dopuszczonym do ruchu pojazdem z minimum 10 miejscami siedzącymi, nie licząc kierowcy, wyprodukowanym nie wcześniej niż w 2015 roku,
który jest dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych.
d) zaświadczenia niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem spełniania przez
wykonawcę określonych norm zarządzania jakością,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej
niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
zamiast dokumentu, o którym mowa w rozdziale IX ust. 2 pkt. 1 SWZ, składa dokument wystawiony
w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto
likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. aktualnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób,
o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019r.
poz. 2140 ze zm.) w celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełnienia warunku udziału w
postępowaniu dotyczącego kompetencji lub uprawnień,
2. dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w celu potwierdzenia
przez Wykonawcę spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub
finansowej,
3. w celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących
zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda:
a) wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych,
usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały
wykonane lub są wykonywane należycie, sporządzonego według załącznika nr 4 do SIWZ,
b) wykazu taboru przewidzianego do wykonania zamówienia, jakim dysponuje Wykonawca usług, w
celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami,
sporządzonego według załącznika nr 3 do SIWZ,
c) certyfikat ISO 9001 na system zarządzania, jakością lub inny równoważny certyfikat w zakresie
wykonywania usług przewozu osób,
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz Ofertowy sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ,
2. oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ sporządzone wg wzoru
stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ,
3. zobowiązanie innego podmiotu wraz z oświadczeniem tego podmiotu, o których mowa w
Rozdziale
X ust. 3 i ust. 6 SWZ sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 i załącznik nr 5a do
SWZ, (jeśli dotyczy),
4. oświadczenie podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa
w Rozdziale XI ust. 3 SWZ sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ (jeśli
dotyczy),
5. dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa, (jeśli
dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno
być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców.
Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ, z którego wynika,
które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania
składa każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, których oferta zostanie uznana
za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, zobowiązani są
dostarczyć Zamawiającemu umowę regulującą ich współpracę.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 P.z.p. oraz w zakresie wskazanym we wzorze
umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-03 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/ug_klodawa/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-03 11:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni