„Obsługa komunikacji miejskiej na terenie Miasta i Gminy Szamotuły w 2024r.”

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Obsługa komunikacji miejskiej na terenie Miasta i Gminy Szamotuły w 2024r.”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoSzamotuły
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2023-11-29
  • ZamawiającyMIASTO I GMINA SZAMOTUŁY
  • Data publikacji ogłoszenia2023-11-14
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00492795
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Obsługa komunikacji miejskiej na terenie Miasta i Gminy Szamotuły w 2024r.”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO I GMINA SZAMOTUŁY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258230

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Dworcowa 26

1.5.2.) Miejscowość: Szamotuły

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-500

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.5.7.) Numer telefonu: +48612927501

1.5.8.) Numer faksu: +48612920072

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umig@szamotuly.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/szamotuly

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Obsługa komunikacji miejskiej na terenie Miasta i Gminy Szamotuły w 2024r.”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b84278cf-822c-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00492795

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00037731/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Obsługa komunikacji miejskiej na terenie miasta i gminy Szamotuły w 2024 r.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/szamotuly

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/szamotuly

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawców dotycząca złożenia,
zmiany i wycofania oferty znajduje się na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-
instrukcje1.Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Wykonawca składa ofertę w postaci elektronicznej za pośrednictwem
Platformy.2.
Oferta, wniosek oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane
elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty, wniosku w
tym przedmiotowych środków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis zaufany lub podpis osobisty
Wykonawca składa bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu. 3. Oferta powinna być: 1. sporządzona na
podstawie załączników niniejszej SWZ w języku polskim, 2. złożona przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tzn. za
pośrednictwem platforma zakupowa.pl,3. podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione4. Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców
do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać “Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji
elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym
(eIDAS) (UE) nr 910/2014- od 1 lipca 2016 roku”.5. W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES
zewnętrzny.Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików tj. podpisywanych plików z danymi oraz plików podpisu w
formacie XAdES.Szczegółowy opis określa SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z treścią rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L
119 z 04.05.2016), zwanego dalej „RODO”, Miasto i Gmina Szamotuły informuje że: I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miasto i Gmina Szamotuły, adres siedziby: ul.Dworcowa 24, 64-500 Szamotuły,
tel. (61) 29-27-576, 568, fax 61 29 20
072, NIP 787-207-44-67, REGON 631258230, zwany dalej Miasto i Gmina Szamotuły.Inspektor ochrony danych w Mieście i Gminie
Szamotuły jest Pani Pani Aleksandra Cnota-Mikołajec, kontakt: iod@eduodo.pl. II.RODZAJ DANYCH OSOBOWYCH
PRZETWARZANYCH PRZEZ ADMINISTRATORA - Opis w SWZIII. ŹRÓDŁO POZYSKIWANIA DANYCH OSOBOWYCH - Opis w
SWZ IV. CEL I PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH-Opis w SWZ V. ODBIORCY DANYCH
OSOBOWYCH-Opis w SWZ VI. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ Opis w SWZ VII. CZAS PRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH-Opis w SWZ VIII. WYTYCZNE
DLA WYKONAWCY1. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich
obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z
RODO, w szczególności
własny obowiązek informacyjny Wykonawcy, przewidziany w art. 13 RODO, względem osób Zamówienie udzielane jest w trybie
podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te
Wykonawca bezpośrednio pozyskał.
Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba
fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4). 2. Ponadto Wykonawca wypełnia własny
obowiązek informacyjny Wykonawcy, wynikający z
art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma
zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art.
14 ust. 5 RODO. 3. Mając na uwadze powyższe, w celu ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane
zostały przekazane Zamawiającemu przez Wykonawcę oraz celem zapewnienia, że Wykonawca wypełnił wyżej wymienione własne
obowiązki informacyjne, a osoby
których dane dotyczą posiadają wiedzę, że ich dane zostały ujawnione Zamawiającemu, Wykonawca składa wobec Zamawiającego
oświadczenie stanowiące Załącznik nr 8 do SWZ, w którego treści Wykonawca potwierdzi wypełnienie rzez Wykonawcę jego
obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO oraz potwierdzi przekazanie osobom których dane dotyczą
treści klauzuli informacyjnej Zamawiającego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WI.271.13.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 682066,77 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Wykonawca z którym zostanie podpisana umowa będzie zobowiązany do świadczenia usługi w sposób ciągły i regularny, gwarantujący pasażerom dojazd w wyznaczonym przez rozkłady jazdy w czasie (załącznik 2 do umowy, nr 10 do SWZ), a także sprzedaży biletów za przejazdy pasażerów.
2. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać czynności będące przedmiotem zamówienia z należytą starannością, przestrzegając przy tym obowiązujących przepisów.
Wszystkie przewozy muszą być wykonywane przez Wykonawcę punktualnie, zgodnie z rozkładem jazdy.
3. W czasie trwania realizacji zamówienia musi być zapewniona stała obsługa przewozów pasażerów, także w przypadku awarii pojazdu lub innych zdarzeń losowych. Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia w tych sytuacjach pojazdu zastępczego w czasie określonym w ofercie. W przypadku postawienia pojazdu zastępczego później aniżeli w czasie, w wskazanym w ofercie, Wykonawcy zostaną naliczone kary zgodnie z umową. Ponadto niepodstawienia pojazdu zastępczego i konieczności wynajęcia pojazdu przez Gminę, Wykonawca zostanie obciążony pełnymi kosztami wynajęcia pojazdu. W/w koszty zostaną potrącone z faktury Wykonawcy za wykonane usługi przewozowe.
4. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub spóźnienie przewozu wskutek działania siły wyższej rozumianej jako zdarzenie nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia i przewidzenia.
5. Wykonawca musi posiadać zainstalowaną w autobusie kasę fiskalną i ewidencjonować sprzedaż biletów.
6. Wykonawca zapewni sprzedaż biletów przez kierowców pojazdów, w taki sposób, aby kierowca pojazdu zawsze dysponował biletami w ilości niezbędnej do zapewnienia ciągłości sprzedaży. Niesprzedawanie biletów pasażerom oraz pobieranie pieniędzy od pasażerów bez wydawania biletu jest zabronione, a w przypadku stwierdzenia takiego faktu, Zamawiający nałoży na Wykonawcę karę w wysokości określonej we wzorze umowy. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia kontroli posiadania biletów przez pasażerów.
7. Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli przewozów przy pomocy własnych pracowników lub służb specjalistycznych.
8. Usługa ma być świadczona autobusami i busami przystosowanymi do przewozu osób i dopuszczonymi do ruchu, zgodnie z prawem polskim.
9. Autobusy i busy, którymi usługa przewozu będzie świadczona muszą być na bieżąco utrzymywane w czystości wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.
10. Pojazdy skierowane do obsługi przewozów muszą być sprawne technicznie. Niedopuszczalne jest przedostawanie się do wnętrza pojazdu spalin i innych nieprzyjemnych zapachów pochodzących od pracującego silnika lub innych podzespołów pojazdu.
11. Wykonawca zobowiązuje się powiadamiać o zauważonych przez kierowcę dewastacjach infrastruktury przystankowej.
12. Wynagrodzenie Wykonawcy stanowić będą wpływy ze sprzedaży biletów normalnych i ulgowych.
13. Wykonawca będzie zobowiązany do przestrzegania ustawy z dnia 20 czerwca 1992 roku o uprawnieniach ulgowych do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego ( t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 295 z późn. zm.) oraz innych uprawnień ustawowych wynikających z odrębnych przepisów, tj.
a) ustawy z dnia 9 maja 1996 roku o wykonywaniu mandatu posła i senatora (t.j.Dz. U. z 2022 r. poz. 1339 z późn. zm.);
b) ustawy z dnia 29 maja 1974 roku o zaopatrzeniu inwalidów wojennych i wojskowych oraz ich rodzin (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1100);
c) ustawa z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (t.j. Dz. U. poz. 2305 z późn. zm.).
d) ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 z późn. zm.).
e)ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.).
f) ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o weteranach działań poza granicami państwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2112).
14. Wykonawca zobowiązany jest ponadto do ustanowienia ulg handlowych, przy czym ulgi te nie będą refundowane przez Zamawiającego.
14.1. Osobami uprawnionymi do bezpłatnych przejazdów są:
a) dzieci w wieku do 4 lat (pod warunkiem, że nie zajmują samodzielnie siedzenia),
b) osoby powyżej 70 roku życia za okazaniem dowodu tożsamości,
c) inwalidzi wojenni zaliczani do I grupy inwalidzkiej,
d) osoby posiadające kartę dużej rodziny,
e) osoby posiadające kartę Mieszkańca Szamotuł;
f) uprawnieni funkcjonariusze Policji i Straży Granicznej w czasie akcji.
14.2. Osobami uprawnionymi do ulgowych biletów są:
a) dzieci powyżej 4 lat do rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej,
b) dzieci i młodzież w okresie nauki, nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia,
c) studenci do 26 roku życia,
d) osoby niewidome, kombatanci, emeryci, renciści, inwalidzi wojenni nie zaliczani do
I grupy inwalidzkiej, osoby niesamodzielne, osoby uprawnione na podstawie odrębnych aktów prawnych.
Uwaga:
Gmina Szamotuły nie rekompensuje:
 przewoźnikowi wartości ulgi w cenie biletów ulgowych;
 przewoźnikowi straty na przewozie pasażerów z biletami bezpłatnymi.

15. Wymagania dotyczące pojazdów:
Pojazdy winny spełniać wymogi określone w § 21 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (j.t. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm.),
16. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia autobusów w aktualne informacje:
 regulamin przewozu osób,
 obowiązujący cennik opłat,
 wykaz obowiązujących ulg i zwolnień z opłat za przejazdy,
 schemat sieci komunikacyjnej,
 inne informacje i obwieszczenia dotyczące realizacji usług przewozu regularnego osób.
17. Wykonawca ma obowiązek wyposażyć słupki przystankowe w tabliczki rozkładowe.
18. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowywania, drukowania, uzupełniania brakujących przystankowych rozkładów jazdy.
19. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia statystycznego wykorzystania autokarów w okresie kwartalnym na danej linii w i w danych godzinach, tak aby gmina posiadała pełną wiedzę na temat korzystania z przewozów i tak, aby mogła dostosować bezpośrednio do potrzeb mieszkańców w kolejnych latach.
Zamawiający zastrzega możliwość zakazu umieszczania różnego rodzaju reklam, w tym wyborczych wewnątrz i na zewnątrz pojazdów obsługujących komunikację miejską.
Wykonawca zobowiązany jest do oklejenia autobusu napisem:
„KOMUNIKACJA MIEJSKA
MIASTO I GMINA SZAMOTUŁY”
z boku jak i z przodu pojazdu w sposób umożliwiający jego identyfikację przez pasażerów. Forma przytwierdzenia napisu – dowolna (np.: naklejka, mata magnetyczna, wyświetlacze autobusowe)
W przypadku wprowadzenia czasowych zmian w komunikacji wykonawca zobowiązany jest do wywieszenia stosownych informacji na przystankach oraz umieszczenie komunikatu na własnej stronie internetowej (jeżeli posiada) oraz stronie Zamawiającego.
Cena biletów dla pasażerów nie posiadających Karty Mieszkańca na linii nr 1, 2, 3 i 4 wynosi: 4,00 zł - bilet normalny 2,00 zł – bilet ulgowy.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi:
- Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SWZ,
- Projekt umowy - załącznik nr 7 do SWZ,
- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - załącznik nr 9 do SWZ;
- Rozkłady jazdy - załącznik nr 10 do SWZ;

4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1. Zamawiający zastrzega sobie pełne prawo kontrolowania wykonania zlecenia zadań pod względem merytorycznym.
2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość modyfikacji rozkładów jazdy oraz tras w związku z potrzebą zmiany wynikającą z zapotrzebowania ze strony osób korzystających z komunikacji miejskiej oraz ze względu na przyczyny dotyczące dróg, np..: remonty, budowa, wyłączenia z ruchu itp. przy tych samych cenach jednostkowych za 1 wozo/kilometr.
3. Zamawiający, w związku z ust. 2, zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji i zwiększenia ilości wozokilometrów do 10% po cenie jednostkowej określonej w ofercie – w przypadku potrzeby wydłużenia tras na podstawie ust. 2 na warunkach określonych w umowie. Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji w trakcie realizacji umowy do wyczerpania kwoty określonej powyżej. W przypadku chęci skorzystania z prawa opcji Zamawiający składa Wykonawcy pisemne oświadczenie pod rygorem nieważności (forma równoważna – dokument elektroniczny podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym) o skorzystaniu z prawa opcji. Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający z prawa opcji nie skorzysta. Realizacja zamówienia objętego opcją jest wyłącznie uprawnieniem Zamawiającego. W zakresie realizacji zamówienia objętego prawem opcji zapisy niniejszej Umowy stosuje się odpowiednio.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 4. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy (w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy stanowiących nie więcej niż 10% wartości zamówienia podstawowego polegających na wprowadzeniu dodatkowych linii, kursów lub modyfikacji istniejących linii. Warunki, na jakich będą udzielone ww. zamówienia, będą odpowiadały warunkom określonym w dokumentacji niniejszego postępowania, przez co w szczególności należy rozumieć warunki realizacji robót szczegółowo opisane w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 7 do SWZ. Zamawiający przeprowadzi stosowne postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

KRYTERIUM RANGA
Cena (C) 60%
Czas podstawienia pojazdu zastępczego (T) 40%
RAZEM: 100%

2. Kryterium cena (C) będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w ofercie.

Zamawiający przyzna punkty na podstawie poniższego wzoru:
C = Cmin / Co x 60 pkt.
gdzie: Cmin – cena brutto oferty najtańszej
Co – cena brutto oferty ocenianej

3. Kryterium „Czas podstawienia pojazdu zastępczego” (T) –Czas podstawienia pojazdu zastępczego, będzie oceniany wg następującej skali:
Oferta, której wykonawca zaoferuje czas podstawienia pojazdu zastępczego:
a) Do 30 minut – otrzyma 40 pkt.
b) 31 minut - 40 minut – otrzyma 20 pkt.
c) 41 minut – 60 minut – otrzyma 0 pkt.
W przedmiotowym kryterium oceniany będzie czas podstawienia pojazdu zastępczego (liczony w pełnym minutach) w przypadku awarii pojazdu lub innych nieprzewidzianych zdarzeń losowych.
Uwaga: czas podstawienia pojazdu zastępczego nie może być dłuższy niż 60 minut.
Oferta, która nie będzie zawierała informacji o czasie podstawienia pojazdu zastępczego, otrzyma „0” punktów za to kryterium i będzie uznane, że czas ten będzie wynosił nie dłużej niż 60 minut. Oferta, która będzie zawierała czas podstawienia pojazdu zastępczego powyżej 60 minut zostanie odrzucona jako niezgodna z warunkami zamówienia.
4. Zamawiający dokona wyboru oferty tego z Wykonawców, która uzyska w wyniku oceny najwyższa liczbę punktów. Przyznanie punków poszczególnym ofertom odbędzie się w oparciu o następujący wzór: Ocena oferty = C+T
Obliczenia będą dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
5. Punkty zostaną przyznane poprzez zaokrąglenie liczb do części setnych.
6. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, złożono oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
7. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu dotyczące:
1) zdolność do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
2) uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę posiadania:
- aktualnej licencji na wykonywanie transportu drogowego osób, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6.09.2001 roku o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 z późn. zm.);
3) sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
a) Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał, wykonuje, co najmniej 1 usługę polegającą na wykonywaniu obsługi transportu drogowego osób o wartości minimum 100.000,00 zł brutto.
W przypadku usługi w toku Wykonawca musi wykazać, że dotychczasowa wartość wykonanej usługi wynosi min 100.000,00 zł brutto.
b) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje:
Dla linii 1 Przecław:
a) w celu wykonania zamówienia, minimum 1 autobusem:
- z minimum 20 miejsc siedzących w autobusie,
- pojazdy (każdy z nich) nie starsze niż 2006 r.,
- autobusy winny posiadać aktualne, pozytywne badania techniczne.
b) osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
min. 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierowcy autobusu, posiadającą uprawnienia do kierowania autobusami;
Dla linii 2 Miasto i Gmina - Autobus:
a) w celu wykonania zamówienia, minimum 2 autobusami:
- z minimum 24 miejsc siedzących w autobusie,
- z minimum 30 miejsc stojących w autobusie;
- drzwi automatyczne, sterowane przez kierowcę,
- pojazdy (każdy z nich) nie starsze niż 2006 r. o maksymalnej długości 10,00 mb, niskopodłogowe;
- autobusy winny posiadać aktualne, pozytywne badania techniczne.
b) osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
min. 3 osobami, które będą pełnić funkcję kierowcy autobusu, posiadającym uprawnienia do kierowania autobusami;
Dla linii 3 Miasto i Gmina:
a) w celu wykonania zamówienia, minimum 1 autobusem:
- z minimum 20 miejsc siedzących w autobusie,
- pojazdy (każdy z nich) nie starsze niż 2006 r.,
- autobusy winny posiadać aktualne, pozytywne badania techniczne.
b) osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
min. 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierowcy autobusa, posiadającą uprawnienia do kierowania autobusami;
Dla linii 4 Koźle:
a) w celu wykonania zamówienia, minimum 1 autobusem:
- z minimum 20 miejsc siedzących w autobusie,
- pojazdy (każdy z nich) nie starsze niż 2006 r.,
- autobusy winny posiadać aktualne, pozytywne badania techniczne.
b) osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
min. 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierowcy autobusu, posiadającą uprawnienia do kierowania autobusami;

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Podmiotowe środki dowodowe składane w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:

a) Odpis lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

2) Podmiotowe środki dowodowe podmiotów zagranicznych w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:

Lp Wymagany podmiotowy środek dowodowy
a) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w Roz VIII pkt. 2 ppkt. 1) lit. a) SWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsca zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy , nie wydaje się ww. dokumentów lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa wyżej, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Terminy wystawienia ww. dokumentów stosuje się.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) odpowiedniego zezwolenia, licencji, koncesji lub potwierdzenia wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia określonych usług w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania;
b) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, wraz z podaniem wartości, podmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów-oświadczenie wykonawcy, w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty powtarzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy; Zamawiający zaleca wykorzystanie Załącznika nr 3 do SWZ.
c) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zamawiający zaleca wykorzystanie Załącznika nr 5 do SWZ.
d) wykaz taboru autobusowego dostępnych Wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami-należy załączyć dokumenty potwierdzające ich dysponowanie – umowy zakupu, leasingu, itp. Zamawiający zaleca wykorzystanie Załącznika nr 8 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt. 3, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje dostawy, których wskazane zdolności dotyczą.
5. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w SWZ, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
6. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 1 (Załącznik nr 2 do SWZ), także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
7. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
8. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
9. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
cd w SWZ

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

IX. WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJACY SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA – KONSORCJUM/SPÓŁKA CYWILNA

1. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa oświadczenie, o którym mowa Rozdziale VII ust. 1. Dokument ten potwierdza brak podstaw wykluczenia z postępowania w zakresie, w którym Wykonawca zobowiązany jest wykazać brak podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2. Podmiotowe środki dowodowe, dotyczące braku podstaw do wykluczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Podmiotowe środki dowodowe dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy wykazujący spełnienie warunku na zasadach określonych w Rozdziale VI SWZ.
3. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo do pełnienia takiej funkcji, udzielone zgodnie z wymogami ustawowymi, powinno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zaufanym lub osobistym.
4. Wykonawcy, wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany zawartej Umowy w przypadku:
1) wystąpienia okoliczności siły wyższej, takich jak w szczególności: pożar, powódź, niszczące działanie wiatru, gradobicie, uderzenie pioruna, upadek statku powietrznego, które to okoliczności przyczyniłyby się do opóźnienia wykonania świadczenia Wykonawcy – przedłużenie terminu na wykonanie świadczenia Wykonawcy stosownie do przyczynienia się okoliczności siły wyższej do opóźnienia,
2) niewykorzystania wartości Umowy określonej w § 9 ust. 3 Umowy, w terminie określonym w § 2 ust. 1 – w takim wypadku Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia okresu obowiązywania Umowy na czas określony do 12 miesięcy (jednak nie dłużej niż do wykorzystania wartości Umowy).
3) zmiany przepisów prawa mających wpływ na realizację Umowy.


1. Zmiana wysokości ceny jednostkowej, o której mowa w § 9 ust. 1 i § 9 ust. 2 niniejszej umowy
i odpowiednio kwoty wskazanej w § 9 ust. 3 umowy, nastąpi na przyszłość tj. od momentu zaistnienia podstawy do zwiększenia wysokości należnego Wykonawcy wynagrodzenia. Warunkiem zmiany cen jednostkowych jest wykazanie przez Wykonawcę lub Zamawiającego, że zmiany, o których mowa w ust. 1 będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę oraz wykazania stopnia w jaki wpływają na ceny jednostkowe, o których mowa w § 3 ust. 2 umowy.
2. Ponadto waloryzacja cen jednostkowych, o których mowa w § 9 ust. 1 i §9 ust. 2, nastąpi w przypadku wzrostu lub spadku cen paliw - na zasadach określonych w dalszych ustępach.
3. Waloryzacja, o której mowa powyżej w ust. 2 następuje w przypadku wystąpienia okoliczności o której mowa poniżej w ust. 4, ustalanej i weryfikowanej odpowiednio, na dzień 30 czerwca 2024 r.
4. Strony w celu ustalenia podstaw do zwaloryzowania cen jednostkowych, o których mowa
w § 9 ust. 1 i ust. 1 umowy, w sposób o którym mowa w ust. 5 poniżej, dokonają w terminach
o których mowa powyżej w ust. 3, ustalenia i weryfikacji czy półroczna średnia cena paliwa (Olej Napędowy Ekodiesel) w okresie:
1) od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 30 czerwca 2024 r. (weryfikacja na dzień 30 czerwca 2024 r.), - ustalona w oparciu o ceny hurtowe paliw opublikowane przez PKN Orlen na stronie internetowej, będzie odpowiednio wyższa lub niższa co najmniej o 5% względem ceny paliwa (Olej Napędowy Ekodiesel) opublikowanej przez PKN Orlen na stronie internetowej w dniu składania ofert (weryfikacja na dzień 30 czerwca 2024 r.). W dniu składania ofert cena paliwa (Olej Napędowy Ekodiesel) opublikowana przez Orlen na stronie internetowej wynosiła: …..
5. Jeżeli wskutek porównania dwóch, odpowiednich cen paliw, o których mowa
w ust. 4, okaże się, że średnia cena paliw (Olej Napędowy Ekodiesel), wzrosła lub zmalała o:
a) co najmniej 5% jednakże nie więcej niż o 5,5% to cena jednostkowa,
o której mowa w § 9 ust. 1 i ust. 2 niniejszej umowy ulegnie odpowiednio podwyższeniu lub obniżeniu o 0,3%,
b) co najmniej 5,6% jednakże nie więcej niż o 6% to cena jednostkowa,
o której mowa w § 9 ust. 1 i ust. 2 niniejszej umowy ulegnie odpowiednio podwyższeniu lub obniżeniu o 0,4%,
cd. w projekcie umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-29 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: platformazakupowa.pl/pn/szamotuly

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-29 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-28

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy w celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listę, o której mowa w art. 2 ustawy, stosuje się sankcje polegające m.in. na wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp”.
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
1. wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
Powyższe wykluczenie następować będzie na okres trwania ww. okoliczności. W przypadku wykonawcy lub uczestnika konkursu wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, zamawiający odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego lub ofertę takiego wykonawcy lub uczestnika konkursu, nie zaprasza go do złożenia oferty wstępnej, oferty podlegającej negocjacjom, oferty dodatkowej, oferty lub oferty ostatecznej, nie zaprasza go do negocjacji lub dialogu, a także nie prowadzi z takim wykonawcą negocjacji lub dialogu, odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w konkursie, nie zaprasza do złożenia pracy konkursowej lub nie przeprowadza oceny pracy konkursowej, odpowiednio do trybu stosowanego do udzielenia zamówienia publicznego oraz etapu prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Jako sankcję przewidziano również karę pieniężną nakładaną na osoby lub podmioty podlegające wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub dopuszczenie do udziału w konkursie lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie. Przy czym, przez ubieganie się o udzielenie zamówienia publicznego lub dopuszczenie do udziału w konkursie rozumie się odpowiednio złożenie wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, złożenie oferty, przystąpienie do negocjacji lub złożenie pracy konkursowej.
Kara pieniężna nakładana będzie przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.
4. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu z postępowania.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę naprawę ogara 205 - Turek
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania30-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Zlecę naprawę ogara 205. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI