Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„II część Usługi transportowe - dowozu uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy „Mozaika”, ul. Zbożowa 22A, os. z niepełnosprawnością na trasie dom-ośrodek; ośrodek–dom z opieką podczas przewozu”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ŚRODOWISKOWY DOM SAMOPOMOCY „MOZAIKA"
1.3.) Oddział zamawiającego: ŚDS MOZAIKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 383148183
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ZBOŻOWA 22A
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-827
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: 814665566
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mozaika@mozaika.lublin.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mozaika.lublin.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„II część Usługi transportowe - dowozu uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy „Mozaika”, ul. Zbożowa 22A, os. z niepełnosprawnością na trasie dom-ośrodek; ośrodek–dom z opieką podczas przewozu”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e432b9ae-1c7a-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00191567
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00167412/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 II część - Usługa transportowa - dowóz uczestników tj. osób z niepełnosprawnością do ośrodka Środowiskowego Domu Samopomocy „Mozaika”, ul. Zbożowa 22A w Lublinie.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://biuletyn.lublin.eu/sdsmozaika/zamowienia-publiczne/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
1) mini Portalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
2) ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysłania i odbierania korespondencji
elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu mini Portalu dostępnym pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Regulaminie ePUAP pod adresem: https://www.gov.pl/web/gov/warunki-korzystania
3. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
5. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
6. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji). Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia ID postępowania z miniPortalu stanowiący Załącznik nr 9 do SWZ.
7. Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji”, jako załączniki. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
8. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
9. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania, jako Załącznik nr 9 do SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający informuje, iż dane osobowe Wykonawcy rozumie jako dane osobowe osób fizycznych, od których dane te bezpośrednio pozyskał, w szczególności:
1) Wykonawcy będącego osobą fizyczną;
2) Wykonawcy będącego osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą;
3) pełnomocnika Wykonawcy będącego osobą fizyczną;
4) członka/członków organu zarządzającego Wykonawcy, będącego osobą fizyczną;
5) osoby/osób skierowanych do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielnie zamówienia publicznego.
2. Zamawiający zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje że:
1) administratorem danych osobowych Wykonawcy będzie Środowiskowy Dom Samopomocy „Mozaika” , ul. Zbożowa 22A, 20-827 Lublin;
2) z inspektorem ochrony danych osobowych w ŚDS „Mozaika” można się kontaktować pod nr tel. 81 466 55 66 i e-mail: mozaika@mozaika.lublin.eu
3) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego Nr ŚDSM. DA.332.11.2021;
4) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r.poz. 2019 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres co najmniej 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania danych osobowych, bezpośrednio dotyczących Wykonawcy jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
3. Wykonawca na podstawie art. 15 RODO posiada prawo dostępu do danych osobowych jego dotyczących.
4. Wykonawca na podstawie art. 16 RODO posiada prawo do sprostowania danych osobowych jego dotyczących. Zamawiający informuje jednocześnie, iż skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielnie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu i jego załączników.
5. Wykonawca na podstawie art. 18 RODO posiada prawo do żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych jego dotyczących, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust 2 RODO tj. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
6. Wykonawca posiada prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych jego dotyczących narusza przepisy RODO.
7. Wykonawcy w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO nie przysługuje prawo do usunięcia danych osobowych.
8. Wykonawcy nie przysługuje prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO.
szczegółowe informacje o obowiązku informacyjnym RODO zostały zawarte w rozdziale XXIV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ŚDSM.DA.332.11.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 134200,00 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 125699,93 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„II część Usługi transportowe - dowozu uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy „Mozaika” zwanego dalej „Ośrodkiem” tj. osób z niepełnosprawnością do Środowiskowego Domu Samopomocy „Mozaika” przy ul. Zbożowej 22A, zamieszkałych na terenie Lublina, na trasie dom-ośrodek; ośrodek–dom z zapewnieniem opieki podczas przewozu”.
Wymagania dotyczące sposobu realizacji przedmiotu zamówienia:
1. Zamawiający wymaga by osoby posiadające uprawnienia do kierowania pojazdem i będące opiekunami nie były skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko dzieciom.
2. Opieka nad przewożonymi uczestnikami winna odbywać się przez osobę pełnoletnią, gdzie obowiązków opiekuna nie może pełnić osoba kierująca pojazdem.
3. Opieka nad przewożonymi uczestnikami powinna być sprawowana podczas trwania każdego kursu.
4. W okresach zimowych pojazdy dowożące uczestników muszą być ogrzewane, a na stopniach wejściowych do pojazdów nie może zalegać lód i nie mogą one być śliskie. Ze względów bezpieczeństwa szczególną uwagę i asekurację należy zwrócić podczas wchodzenia, schodzenia i przeprowadzania uczestników.
5. Uczestnicy na zajęcia do Środowiskowego Domu Samopomocy „Mozaika”, ul. Zbożowa 22A w Lublinie muszą być dowiezieni w godzinach od 7.30 do 8.30 (jest to przedział czasowy dowiezienia uczestnika do ośrodka). Odwiezienie uczestników do domu ze Środowiskowego Domu Samopomocy „Mozaika” ul. Zbożowej 22A w Lublinie odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w godzinach od 14.00 do 15.30 (jest to przedział czasowy wyjazdu uczestnika z ośrodka).
6. Czas pobytu uczestnika w ośrodku nie może być krótszy niż 6 godzin dziennie.
7. Czas przebywania uczestnika w podróży powinien trwać nie dłużej jak 90 minut.
8. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić opiekę przewożonym uczestnikom według następujących zasad:
a) opiekun będzie odbierał uczestników od rodziców/opiekunów prawnych spod domu celem dowiezienia do ośrodka przed rozpoczęciem zajęć,
b) po dowiezieniu do ośrodka, w hallu głównym na parterze budynku, opiekun przekazuje uczestnika pod opiekę wyznaczonego pracownika ośrodka,
c) opiekun będzie odbierał uczestnika od pracownika ośrodka po zakończeniu zajęć w ośrodku w miejscu jak wyżej. Po odwiezieniu uczestników pod dom opiekun przekazuje uczestników pod opiekę rodziców/opiekunów prawnych lub upoważnionych osób. Nie dopuszcza się przekazywanie uczestnika w drodze powrotnej z ośrodka do domu osobom nieuprawnionym.
d) pracownicy Wykonawcy sprawujący opiekę zachowają szczególną dbałość o dobro uczestnika w czasie jazdy oraz przy wsiadaniu do samochodu i wysiadaniu. Podczas przewozu pracownicy zapewniają uczestnikom w szczególności bezpieczny dla ich zdrowia przejazd.
9. Pracownicy merytoryczni wykonują swoje obowiązki w Środowiskowym Domu Samopomocy „Mozaika” od poniedziałku do piątku w godzinach pracy od 7.30 do 15.30
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-10-27 do 2022-09-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Podstawę do obliczenia ofertowej ceny stanowi opis przedmiotu zamówienia wskazany w załączniku nr 1 do SWZ, wykaz kursów porannych i popołudniowych (Załącznik nr 3 do SWZ) oraz projektowane postanowienia umowy, stanowiące Załącznik nr 8 do SWZ.
5. Oferta musi zawierać ostateczną sumaryczną cenę obejmującą wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, niezbędne do jej wykonania z uwzględnieniem wszystkich opłat, podatków (w tym podatek VAT w obowiązującej stawce – dotyczy podmiotów będących płatnikiem podatku VAT). Żadne niedoszacowanie, pominięcie, brak rozpoznania przedmiotu zamówienia nie może być podstawą do żądania podwyższenia ceny ofertowej. Każdy z Wykonawców ponosi odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i miejsca wykonania usługi.
6. Wypełniony formularz ofertowy (Załącznik nr 2 do SWZ) powinien zawierać wartość całkowitą netto, wartość całkowitą brutto, a także całkowitą wartość podatku VAT, obejmującą całościowo zamówienie.
7. Wypełniony formularz ofertowy (Załącznik nr 2 do SWZ) powinien zawierać cenę jednostkową netto, cenę jednostkową brutto wraz ze wskazaniem podatku VAT za jeden wozokilometr.
8. Cena jednostkowa za jeden wozokilometr zawarta w Załączniku nr 2 do SWZ winna być stała, może ulec zmianie jedynie w przypadkach wymienionych w projektowanych postanowieniach umowy stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ.
9. Wszystkie wartości winny być określone do dwóch miejsc po przecinku (zasada zaokrąglenia – poniżej 5 należy zaokrąglić w dół, powyżej 5 i równe należy zaokrąglić w górę) i wyrażone w polskich złotych.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia samochodu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu w postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w ust. 7 niniejszego rozdziału.
2. Zamawiający nie przewiduje fakultatywnych podstaw wykluczenia określonych w art. 109 ustawy Pzp.
3. Postanowienia dotyczące podstaw wykluczenia znajdują odpowiednie zastosowanie do
podwykonawców, na których zasobach Wykonawca nie polega – zarówno na etapie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia, jak też na etapie realizacji umowy w sprawie zamówienia. Zamawiający w odniesieniu do tych podwykonawców wymaga przedłożenia dokumentów wymienionych w rozdziale XVII ust. 1 SWZ.
4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w stosunku do żadnego z Wykonawców nie mogą zachodzić podstawy do wykluczenia z postepowania określone w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
5. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 pkt. 1), 2) i 5)ustawy Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności wykazać spełnienie przesłanek określonych w art. 110 ust. 2 ustawy Pzp.
6. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postepowania o udzielenie zamówienia.
7. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
2) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca przedłoży licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub obowiązujące zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego , zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2140 ze zm.), ważną co najmniej na okres realizacji zamówienia,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: w celu potwierdzenia spełnienia tego warunku, o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
na kwotę minimum 200.000,00 zł brutto w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia - przynajmniej jeden z Wykonawców musi spełniać ten warunek,
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
w celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca wykaże, że:
a) dysponuje następującym personelem:
• co najmniej 3 osobami posiadające uprawnienia do kierowania pojazdem
• co najmniej 3 opiekunami posiadającymi następujące kwalifikacje:
- wykształcenie medyczne, lub
- przygotowanie do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjno – opiekuńczych w stosunku do osób niepełnosprawnych oraz świadectwo ukończenia co najmniej szkolenia w zakresie udzielania pierwszej pomocy medycznej lub przedmedycznej,
• osoby posiadające uprawnienia do kierowania pojazdem i będące opiekunami nie były skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko dzieciom.
8. Zgodnie z ar. 118 ustawy Pzp Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
9. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
10. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
11. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 6, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
12. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4, oraz, jeżeli to dotyczy, kryteriów selekcji, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
13. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
14. Zgodnie z art. 122 ustawy jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
15. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
1) aktualne na dzień składania ofert, oświadczenie (Załącznik nr 4 do SWZ) stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu, zwane dalej Oświadczeniem.
2) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.:
a) gdy upoważnienie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów potwierdzających umocowanie Wykonawca, korzystający z pełnomocnika, dołącza do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem upoważnienie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy. Obowiązek ten stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
b) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika i dołączenie stosowanego pełnomocnictwa podpisanego przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3) (jeżeli dotyczy) Dowody dot. „samooczyszczenia” – w przypadku podlegania
wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 ustawy Pzp.
4) (jeżeli dotyczy) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
5) (jeżeli dotyczy) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz.U.2020 poz.1913) – w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa.
6) Oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu (art. 125 ust. 1 ustawy PZP) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (art. 57 ustawy PZP) - ( Załącznik nr 4 do SWZ) musi być aktualne na dzień składania ofert i stanowi ono wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
7) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie stanowiące Załącznik nr 4 do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia i dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego:
1) Przed dokonaniem wyboru najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zgodnie z art.274
ust.1 ustawy Pzp, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni za pośrednictwem dedykowanych „Formularza do komunikacji” na ePUAP aktualnych (na dzień złożenia) następujących podmiotowych środków dowodowych.
a) ważną licencję (obejmująca okres co najmniej na cały okres przedmiotu zamówienia) na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 919 ze zm.),
b) opłaconą polisę OC, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 200 000,00 zł brutto). Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji,
c) pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji
niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia - wg
Załącznika nr 6 do SWZ (jeśli dotyczy),
d) wykaz osób, które będą brały udział w wykonaniu usługi - zgodnie z Załącznikiem
nr 5 do SWZ,
e) oświadczenia, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie ze wzorem stanowiącym Złącznik nr 7 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) (jeżeli dotyczy) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
2) (jeżeli dotyczy) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz.U.2020 poz.1913) – w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa.
3) Oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu (art. 125 ust. 1 ustawy PZP) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (art. 57 ustawy PZP) - ( Załącznik nr 4 do SWZ) musi być aktualne na dzień składania ofert i stanowi ono wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie stanowiące Załącznik nr 4 do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5) W przypadku, gdy podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe, inne dokumenty, lub dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania odpowiednio wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 Pzp lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby na takich zasadach, zwane dalej „dokumentami potwierdzającymi umocowanie do reprezentowania”, zostały wystawione przez upoważnione podmioty inne niż wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, zwane dalej „upoważnionymi podmiotami”, jako dokument elektroniczny, przekazuje się ten dokument.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Mając na uwadze art. 455 ust.1, pkt 1 ustawy Pzp strony przewidują możliwość zmiany niniejszej umowy w następujących przypadkach:
a) zmiana Załącznika nr 5 do umowy „grafik kumulowanych kursów” - w przypadku zmiany liczby uczestników, zmiany danego uczestnika lub zamiany adresów uczestników,
b) zmiany odpowiednich postanowień umowy w zakresie terminu realizacji umowy, w sytuacji, gdy w czasie trwania umowy wystąpią zdarzenia siły wyższej przez, które strony rozumieją, nieprzewidziane pozostające poza kontrolą stron zdarzenia zewnętrzne, w tym: działania siły przyrody wojny, działania o charakterze zbrojnym, akty terroru, i, rozruchy, strajki, epidemie, pandemie, działania siły przyrody, decyzje władz publicznych oraz działania zagrażające porządkowi publicznemu. Strony ustalają, że wydłużenie terminu realizacji przedmiotu umowy może nastąpić jedynie o liczbę dni odpowiadającą okresowi występowania okoliczności o których mowa powyżej oraz o czas usunięcia skutków wynikających z zaistnienia tych okoliczności,
c) zmiany odpowiednich postanowień umowy w zakresie terminu realizacji umowy w sytuacji, gdy do upływu terminu obowiązywania umowy nie zostanie wyczerpane przez Zamawiającego 100% wartości, o której mowa w § 6 ust. 3, a istnieje po jego stronie zapotrzebowanie na realizację 100 % wartości umowy. Umowa w tym przypadku może zostać wydłużona maksymalnie o dodatkowe 8 miesięcy,
d) zmiany odpowiednich postanowień umowy w sytuacji zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa jeżeli będą one miały wpływ na realizację postanowień umowy, lub gdy w czasie trwania umowy konieczne będzie dostosowanie postanowień umowy do aktualnego stanu prawnego,
e) zmiany Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił zamówienia publicznego, gdy nowy Wykonawca ma zastąpić dotychczasowego w wyniku sukcesji, wstępując w prawa i obowiązki Wykonawcy w następstwie przejęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, a także nie ma na celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-04 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia lub wycofania oferty” dostępnego na ePUAP (Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /SDS_Mozaika/SkrytkaESP o nazwie Środowiskowy Dom Samopomocy „Mozaika” w Lublinie) pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal (https;//obywatel.gov.pl/nforms/ezamowienia) i udostępnionego również na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-04 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-11-03
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawca do oferty dołącza dokumenty:
1) aktualne na dzień składania ofert, oświadczenie (Załącznik nr 4 do SWZ) stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu, zwane dalej Oświadczeniem.
2) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.:
a) gdy upoważnienie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów potwierdzających umocowanie Wykonawca, korzystający z pełnomocnika, dołącza do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem upoważnienie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy. Obowiązek ten stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
b) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika i dołączenie stosowanego pełnomocnictwa podpisanego przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3) (jeżeli dotyczy) Dowody dot. „samooczyszczenia” – w przypadku podlegania
wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 ustawy Pzp.
4) (jeżeli dotyczy) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
5) (jeżeli dotyczy) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz.U.2020 poz.1913) – w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa.
6) Oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu (art. 125 ust. 1 ustawy PZP) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (art. 57 ustawy PZP) - ( Załącznik nr 4 do SWZ) musi być aktualne na dzień składania ofert i stanowi ono wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
7) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie stanowiące Załącznik nr 4 do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
8) formularz ofertowy załącznik nr 2 do SWZ.