Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowozy uczniów do placówek oświatowych na terenie gminy Czarnocin oraz dowozy uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych w Piotrkowie Tryb. w roku szkolnym 2022/2023.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Czarnocin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647888
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Główna 142
1.5.2.) Miejscowość: Czarnocin
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-318
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 44/616-51-69
1.5.8.) Numer faksu: 44/741-41-11
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@czarnocin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: czarnocin.bip.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowozy uczniów do placówek oświatowych na terenie gminy Czarnocin oraz dowozy uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych w Piotrkowie Tryb. w roku szkolnym 2022/2023.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0322a0af-125e-11ed-8c68-c68bc3dc99bc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00288602
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00031782/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dowozy uczniów do placówek oświatowych na terenie gminy Czarnocin oraz dowozy uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych w Piotrkowie Tryb. w roku szkolnym 2022/2023.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
czarnocin.bip.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja za pośrednictwem miniPortalu dostępnego pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAP dostępnego pod adresem https://epuap.gov.pl/wps/portal) oraz poczty elektronicznej przetargi@czarnocin.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Wykonawca winien zapoznać się z aktualnymi wymaganiami technicznymi zawartymi w w/w regulaminach. Przystąpienie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją warunków korzystania z miniPortalu i ePUAP. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150MB. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji uznaje się datę ich przekazania na ePUAP. Dane postępowania można wyszukać na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły w części XXXVII Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły w części XXXVII Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RŚI.271.10.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa dowozu uczniów z terenu Gminy Czarnocin w roku szkolnym 2022/2023 na podstawie biletów miesięcznych zakupionych u Wykonawcy. Przedmiot zamówienia obejmuje codzienny dowóz uczniów z miejsca zamieszkania do szkoły i z powrotem ze szkoły do miejsca zamieszkania w okresie od dnia 01.09.2022r. do dnia 23.06.2023r. w dni nauki szkolnej, z wyłączeniem przerw przewidzianymi organizacją roku szkolnego, wraz z opieką nad dowożonymi uczniami. Dowożenie uczniów odbywa się w granicach administracyjnych Gminy Czarnocin. Zakres obsługi obejmuje następujące placówki oświatowe: Zespół Szkolno – Przedszkolny w Czarnocinie w strukturze którego są – Przedszkole, Oddział Przedszkolny i Szkoła Podstawowa - dowóz i odwóz 131 uczniów, Szkoła Podstawowa w Szynczycach z Oddziałem Przedszkolnym – dowóz i odwóz 112 uczniów, Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający informacje o: ilości uczniów dowożonych z poszczególnych miejscowości, trasach dowozów łącznie z ich długością, godzinach w jakich dowożenie będzie wykonywane oraz pozostałe warunki realizacji zamówienia zawierają załączniki nr 4a, 4b, 4c do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-09-01 do 2023-06-23
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najwyższą ilością punktów przyznanych w kryteriach oceny ofert wyznaczonych przez Zamawiającego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: wposażenie samochodów w pasy bezpieczeństwa
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa transportowa polegająca na przewozie, najkrótszą trasą uczniów niepełnosprawnych na odcinku dom – szkoła – dom, w okresie od dnia 01.09.2022r. do dnia 23.06.2023r. wraz z opieką nad dowożonymi uczniami . Dowóz odbywać się będzie po następującej trasie: Wola Kutowa – Czarnocin – Biskupia Wola – Grabina Wola – Piotrków Tryb.;
Piotrków Tryb. – Ośrodek Szkolno – Wychowawczy Al. 3 Maja 27/34, Centrum Edukacyjno - Rehabilitacyjne „Szansa”, ul Wolborska 86, albo
Piotrków Tryb. – Centrum Edukacyjno – Rehabilitacyjne „Szansa”, ul Wolborska 86. Ośrodek Szkolno – Wychowawczy Al. 3 Maja 27/34
i powrót do miejsca zamieszkania, wraz z opieką. Ilość dowożonych dzieci (na dzień 01.09.2022r.) dziennie – 4 osoby, jest przybliżona i oszacowana na podstawie roku szkolnego 2021/2022 i może ulegać zmianom, w zależności od nowych wniosków składanych przez rodziców/opiekunów prawnych o dowóz dziecka bądź rezygnacji ze zorganizowanego transportu do szkół i ośrodków wychowawczych (rekrutacja do placówek specjalnych trwa cały rok). Z uwagi na brak możliwości dokładnego określenia ilości uczniów, szacunkowo podana ilość dowożonych dzieci może ulec zmianie średnio o 1 dziecko w zależności od potrzeb Zamawiającego. Zmianie mogą ulec również trasy przejazdów oraz placówki do których dowożeni są uczniowie niepełnosprawni.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 4d do Specyfikacji Warunków Zamówienia (zwanej dalej SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-09-01 do 2023-06-23
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najwyższą ilością punktów przyznanych w kryteriach oceny ofert wyznaczonych przez Zamawiającego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego dotyczące: 1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; 2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej; 3) zdolności technicznej lub zawodowej.
W zakresie CZĘŚCI I
1. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a. posiadanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2021r., poz. 919 z późn. zmianami), lub ważną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wydaną na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
2. Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej:
a. posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 1 000.000,00zł (słownie: jeden milion złotych)
3. Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej
a. dysponowanie min. 3 autobusami, w tym: 2 autobusy o liczbie miejsc siedzących dla min. 56 osób każdy, 1 autobus o liczbie miejsc siedzących dla min. 20 osób.
W zakresie CZĘŚCI II
1. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a. posiadanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2021r., poz. 919 z późn. zmianami), lub ważną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wydaną na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
2. Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej:
a. posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 1 000.000,00zł (słownie: jeden milion złotych)
3. Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej
a. dysponowanie 1 autobusem/mikrobusem o liczbie miejsc siedzących dla min. 7 osób + miejsce kierowcy i opiekuna.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia Wykonawcy są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć dokument ustanawiający pełnomocnika.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy, według załącznika nr 6a (dla części I), 6b (dla części II) do SWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie przesłanek wskazanych w części XIV i XIVa SWZ. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian w umowach. Rodzaj i zakres zmian został szczegółowo opisany we wzorach umów na poszczególne części zamówienia - załączniki nr 3a (dla części I) i 3b (dla części II) SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy złożyć za pośrednictwem "Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku" udostepnionego na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-10 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni