Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowozy szkolne na terenie Gminy Książ Wlkp. – dowóz dzieci do szkół gminnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Książ Wielkopolski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 53046500000000
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stacha Wichury 11a
1.5.2.) Miejscowość: Książ Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-130
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.7.) Numer telefonu: +48 612822001
1.5.8.) Numer faksu: +48 612822724
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@ksiaz-wlkp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ksiaz-wlkp.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowozy szkolne na terenie Gminy Książ Wlkp. – dowóz dzieci do szkół gminnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-239982c7-eb86-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00130987
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001786/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Dowóz uczniów do szkół
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ksiaz-wlkp.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ksiaz-wlkp.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
2. Pytania do SWZ należy zadawać za pośrednictwem platformy zakupowej zamawiającego przez link: https://ksiaz-wlkp.ezamawiajacy.pl Instrukcja korzystania z systemu jest dostępna pod wyżej wskazanym adresem.
4. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona w postaci elektronicznej w systemie informatycznym dostępnym pod adresem https://ksiaz-wlkp.ezamawiajacy.pl
5. Za datę złożenia oferty, przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na platformę zakupową zamawiającego, opisane zostały w Instrukcji dla wykonawców która jest udostępniana na platformie zakupowej zamawiającego.
6. Wymagania dotyczące zasad rejestracji oraz minimalnych parametrów technicznych wymaganych od wykonawcy przy wykorzystywaniu systemu do elektronicznej komunikacji z wykonawcami
Oferta wraz z załącznikami musi zostać złożona w postaci elektronicznej. Złożenie oferty wymaga do Wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania w systemie informatycznym dostępnym pod adresem https://ksiaz-wlkp.ezamawiajacy.pl, zgodnie z poniższą kolejnością. Rejestracja wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. Mając to na uwadze, zamawiający zaleca wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca biorący udział w postępowaniu prowadzonym drogą elektroniczną w systemie zakłada konto, wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. Po założeniu konta wykonawca ma możliwość złożenia oferty w postępowaniu.
7. Zamawiający wskazuje informacje, o których mowa w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych, dotyczące systemu dostępnego pod adresem https://ksiaz-wlkp.ezamawiajacy.pl:
• komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta
• Wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge
• Podłączenie do Internetu: min. 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe);
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: G.271.9.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 433817,77 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług transportowych w zakresie przewozu dzieci uczęszczających do szkół i przedszkola publicznych funkcjonujących na terenie Gminy Książ Wlkp. w czasie trwania dni nauki szkolnej, z wyłączeniem świadczenia usługi w okresie ferii zimowych i przerw świątecznych.
2) Przewozy obejmują przejazd wyznaczoną trasą, przybycie do wyznaczonej szkoły
w odpowiednim czasie przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych, oraz odwiezienie uczniów po zajęciach.
3) Przewóz dzieci i młodzieży dotyczy szkół:
a) Szkoła Podstawowa im. Wiosny Ludów w Książu Wlkp.;
b) Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Chwałkowie Kościelnym;
c) Szkoła Podstawowa im. Emilii Sczanieckiej w Konarzycach;
d) Szkoła Podstawowa im. Księdza Arcybiskupa Antoniego Baraniaka w Mchach;
e) Przedszkole „Bajkowy Świat” w Książu Wlkp.
4) Przewozy dzieci i młodzieży do szkół odbywają się zgodnie z obwodami szkolnymi:
Szkoła Dowóz z miejscowości
Szkoła Podstawowa
im. Wiosny Ludów
w Książu Wlkp. Gogolewko, Gogolewo, Kiełczyn, Kiełczynek,
Radoszkowo, Radoszkowo Drugie, Sroczewo, Świączyń, Świączynek, Zaborowo, Zakrzewice.
Szkoła Podstawowa im. Księdza Arcybiskupa Antoniego Baraniaka
w Mchach Błażejewo (gm. Dolsk), Brzóstownia, Charłub, Feliksowo, Ługi, Międzybórz, Sebastianowo, Włościejewice, Włościejewki.
Szkoła Podstawowa
im. Powstańców Wielkopolskich
w Chwałkowie Kościelnym Kołacin
Szkoła Podstawowa
im. Emilii Sczanieckiej
w Konarzycach Chrząstowo (za wyjątkiem nr 1-14), Łężek, Jarosławki, Konarskie, Zawory.
5) Szacowana liczba dzieci dowożonych do poszczególnych szkół:
Szkoła
Szacunkowa liczba dzieci dowożonych
Szkoła Podstawowa im. Wiosny Ludów w Książu Wlkp.
136
Szkoła Podstawowa im. Księdza Arcybiskupa Antoniego Baraniaka w Mchach 101
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich
w Chwałkowie Kościelnym 23
Szkoła Podstawowa im. Emilii Sczanieckiej
w Konarzycach 14
Przedszkole „Bajkowy Świat” w Książu Wlkp.
14
RAZEM
288
6) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany liczby dowożonych dzieci. W przypadku zwiększenia liczb dowożonych uczniów, Wykonawca musi zapewnić ich dowóz na warunkach podanych w ofercie.
7) Wyłoniony w przetargu nieograniczonym Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przewozy szkolne we wszystkie dni stacjonarnej nauki szkolnej, z wyłączeniem świadczenia usługi w okresie ferii zimowych i przerw świątecznych. Wykonawcy za dni wolne od zajęć dydaktycznych wynagrodzenie nie przysługuje.
Kalendarz roku szkolnego 2021/2022
Rozpoczęcie zajęć dydaktyczno – wychowawczych
1 września 2021 r.
Zimowa przerwa świąteczna
Brak danych
Ferie zimowe
Brak danych
Wiosenna przerwa świąteczna
Brak danych
Zakończenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych
24 czerwca 2022 r.
8) W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, czasowej zmiany organizacji ruchu, zmiany organizacji pracy szkoły w związku z obchodami uroczystości szkolnych, niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi lub innymi wydarzeniami, które mogą skrócić lub wydłużyć zajęcia lekcyjne, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci i młodzieży zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez dyrektora szkoły oraz w tym samym dniu niezwłocznie poinformować drogą elektroniczną o tym fakcie Zamawiającego. Powyższa zmiana nie będzie miała wpływu na cenę 1 wozokilometra.
9) Średnia tygodniowa liczba kilometrów pokonywanych przez autobusy to 2 358 km. Podana liczba km nie uwzględnia dojazdu do przystanków początkowych i odjazdu z przystanków końcowych danej trasy, które zapewnia we własnym zakresie Wykonawca. Ogólna liczba km liczona zatem jest od momentu zabrania pierwszych pasażerów do momentu wysadzenia ostatnich.
10) Szacunkowy przebieg wozokilometrów w ciągu trwania roku szkolnego: 38 tygodni x 2 358 km = 89 604 km
11) Rozmiar przedmiotu zamówienia w zakresie podanej liczby kilometrów określony jest głównie na podstawie roku szkolnego 2020/2021. Jednakże, w związku z trwającym w Polsce stanem epidemii wywołanym wirusem SARS CoV-19, w zależności od natężenia zachorowań, nauka w szkołach odbywała się w trybie stacjonarnym, zdalnym lub hybrydowym. W związku z tym, liczba kilometrów za poszczególnych miesiącach została oszacowana na podstawie planowanych dni nauki szkolnej. Rzeczywista ilość kilometrów wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego w roku szkolnym 2021/2022 i dlatego może ona ulec zmianie. Różnica w ilości kilometrów nie będzie stanowić roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, w szczególności nie powoduje zmiany wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy za świadczone usługi wynikające z przedmiotowego zamówienia
12) Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zapoznania się z terenem, na którym ma być realizowana usługa przewozów szkolnych oraz uzyskania wszelkich niezbędnych informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty zawarcia umowy.
13) Trasy autobusów przebiegają drogami o nawierzchni asfaltowej, tłuczniowej oraz nawierzchni gruntowej. Wykonawca współpracuje z zarządcami dróg w celu prawidłowego funkcjonowania przewozów szkolnych na terenie Gminy Książ Wlkp. – dotyczy to zarówno dróg gminnych, jak i dróg powiatowych.
14) Harmonogramy dowozów dzieci będą ustalane w porozumieniu z dyrektorami szkół w oparciu o plany zajęć dydaktycznych w poszczególnych placówkach. Dzieci dowożone nie mogą być zbierane z punktów zbiorczych wcześniej niż o godz. 700
15) Zamawiający zastrzega możliwość odstępstw od podanego harmonogramu przewozów
z powodu zmiany planów lekcji, ilości dzieci, zmiany organizacji roku szkolnego, odpracowywania dni wolnych, itd. Wprowadzenie zmian w rozkładzie przewozów szkolnych nie będzie miało wpływu na cenę 1 wozokilometra.
16) Opiekę podczas przewozu dzieci i młodzieży do placówek oświatowych Gminy Książ Wlkp. sprawują wykwalifikowani opiekunowie zatrudnieni przez Wykonawcę. Obowiązek zapewnienia dzieciom opieki w czasie przewozu do szkoły wynika z art. 39 ust. 3 pkt. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910 ze zm.).
17) Opiekun musi być osobą pełnoletnią, posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, niekaralną za przestępstwa popełnione umyślnie. Zamawiający zabrania łączenia funkcji kierowcy autobusu szkolnego z funkcją opiekuna przewozów szkolnych.
18) Do obowiązków opiekuna będzie należało w szczególności:
a) opieka i nadzór podczas przewozu dzieci z miejsc zbiórki do szkoły;
b) opieka i nadzór podczas przewozu dzieci ze szkoły do miejsc zbiórki;
c) opieka i nadzór w czasie wsiadania i wysiadania dzieci z autobusu oraz pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu dzieciom potrzebującym szczególnej opieki;
d) zwracanie uwagi na zachowanie się dzieci podczas przewozu;
e) przestrzeganie czasu odjazdów autobusu z wyznaczonych przystanków zgodnie z rozkładami jazdy;
f) w razie konieczności udzielenie pierwszej pomocy przy użyciu apteczki;
g) w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej dzieciom natychmiastowe poinformowanie o tym fakcie, Zamawiającego i Wykonawcę.
19) Zamówienie obejmuje również zapewnienie czystości autobusów, poprzez mycie i sprzątanie przed wyjazdem na trasę przewozów szkolnych.
20) Wykonawca zapewni miejsca siedzące oraz odpowiednie warunki przewożonym dzieciom. Dowóz realizowany musi być co najmniej 3 autobusami rano jak i w godzinach popołudniowych. Wykonawca zapewni min. 3 kierowców posiadających stosowne uprawnienia. Pojazd musi posiadać tablice, umieszczone w widocznym miejscu z przodu i z tyłu pojazdu, informujące o przewozie uczniów.
21) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia bądź zmniejszenia ilości autobusów szkolnych w trakcie trwania umowy. Powyższa zmiana nie będzie miała wpływu na cenę
1 wozokilometra.
22) Zamawiający wymaga, aby autobusy, którymi świadczona będzie usługa dowozu uczniów były w pełni sprawnie technicznie. Stosowane do przewozu pojazdy nie mogą stwarzać zagrożenia dla przewożonych nim osób oraz dla innych uczestników ruchu drogowego. Wykonawca w tym zakresie zobowiązany jest do przestrzegania przepisów określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.).
23) W przypadku powzięcia przez Zamawiającego podejrzenia, iż pojazd jest w złym stanie technicznym, Wykonawca wymieni pojazd na zastępczy, spełniający wszystkie warunki dla pojazdu zgłoszonego, dokona oględzin pojazdu i koniecznych napraw.
24) Wykonawca zapewni w okresie jesienno-zimowym przewóz dzieci autobusami z ogrzewaniem, natomiast w okresie wiosenno-letnim przewóz dzieci autobusami z klimatyzacją.
25) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów bhp i ppoż. Ponadto, musi posiadać ważną licencję na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób oraz zobowiązany jest posiadać ubezpieczenie pojazdu i przewożonych osób na czas przewozu z tytułu szkód, które mogą wynikać w związku z wykonywaniem zamówienia.
26) Wykonawca jest odpowiedzialny za pracowników, którymi posługuje się przy wykonywaniu umowy, a w szczególności zobowiązuje się do stałej kontroli stanu trzeźwości kierowców oraz opiekunów uczniów.
27) Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest przedstawić aktualne polisy ubezpieczenia OC i NW na pojazdy zgłoszone do przetargu oraz przedłożyć kopie dowodów rejestracyjnych pojazdów zgłoszonych do przetargu.
28) Nakłady poniesione zarówno przed i po podpisaniu umowy przez Wykonawcę na uruchomienie przewozów szkolnych nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem Formularza Ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.
Na potrzeby ustalenia ceny oferty przyjmuje się, że jest ona iloczynem:
C netto = Cw * Lt *Lk
gdzie
Cw - Cena za 1 wozokilometr przewozu;
Lt - Liczba tygodni nauki szkolnej w trakcie trwania umowy – 38 tygodni;
Lk - Tygodniowa liczba kilometrów – 2 358 km
2. Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz istotnymi postanowieniami umowy określonymi w niniejszej SWZ. Zgodnie z treścią art. 225 ust. 2 pkt 4 PZP, Wykonawca ma obowiązek wskazania stawki podatku od towarów i usług, która z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
3. Cena podana na Formularzu Ofertowym jest ceną ostateczną, niepodlegającą negocjacji
i wyczerpującą wszelkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane
z realizacją przedmiotu zamówienia.
4. Cena jednostkowa za wozokilometr przewozu będzie niezmienna przez cały okres realizacji umowy, z zastrzeżeniem zapisów projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.
5. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
6. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej.
7. Wyliczona cena oferty brutto będzie służyć jedynie do porównania złożonych ofert. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonane na podstawie rzeczywistej ilości kilometrów zrealizowanych w poszczególnych miesiącach.
8. Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku
od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106, z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W ofercie,
o której mowa w ust. 1, Wykonawca ma obowiązek:
1) poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego;
2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego;
3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym zamawiającego, bez kwoty podatku;
4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie formułuje warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna, warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:
aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie
z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2021 r. poz. 919). W przypadku oferty wspólnej, zgodnie z treścią art. 117 ust. 2 Pzp powyższy warunek musi spełniać ten wykonawca, który będzie realizował przewozy. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, który z wykonawców realizować będzie przedmiot zamówienia.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia do wysokości kwoty co najmniej
500 000 złotych;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) wykonał należycie, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym
okresie, co najmniej jedną usługę polegającą na dowozie uczniów do szkół, a wartość usługi w okresie trwania umowy wynosiła co najmniej 300 000,00 zł brutto.
b) dysponuje min. 4 autobusami do przewozu osób w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o prawie do dysponowania tymi zasobami.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 5) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie
z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 919);
2) dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
3) wykaz pojazdów, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami – wykaz pojazdów, którymi realizowana będzie usługa – załącznik nr 3 do SWZ
4) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń
powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty
potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3
miesięcy. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ. Okres wyrażony w latach liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania,2) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów opisanych w pkt 1,
3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) pełnomocnictwo, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postepowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego pełnomocnictwa,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 4 000,00 zł ( słownie: cztery tysiące złotych 00/100 )6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w rozdz. VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.2. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez Wykonawcę projektowanych postanowień umowy.
3. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy, o którym mowa w ust. 1.
5. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.