Dowozy i odwozy uczniów na terenie Gminy Zgorzelec do szkół podstawowych w roku szkolnym...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Dowozy i odwozy uczniów na terenie Gminy Zgorzelec do szkół podstawowych w roku szkolnym 2021/2022, na podstawie biletów miesięcznych oraz do SOSW im. M. Grzegorzewskiej w Zgorzelcu.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoZgorzelec
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-07-16
  • ZamawiającyGmina Zgorzelec
  • Data publikacji ogłoszenia2021-07-09
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00109446
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowozy i odwozy uczniów na terenie Gminy Zgorzelec do szkół podstawowych w roku szkolnym 2021/2022, na podstawie biletów miesięcznych oraz do SOSW im. M. Grzegorzewskiej w Zgorzelcu.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zgorzelec

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821368

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kościuszki 70

1.5.2.) Miejscowość: Zgorzelec

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-900

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 75 77 214 11

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@gmina.zgorzelec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.gmina.zgorzelec.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dowozy i odwozy uczniów na terenie Gminy Zgorzelec do szkół podstawowych w roku szkolnym 2021/2022, na podstawie biletów miesięcznych oraz do SOSW im. M. Grzegorzewskiej w Zgorzelcu.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3b48630f-e07f-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00109446

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000486/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Dowozy i odwozy uczniów szkół podstawowych na terenie Gminy Zgorzelec oraz dowozy i odwozy uczniów z terenu Gminy Zgorzelec do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w roku szkolnym 2021/2022

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_zgorzelec

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_zgorzelec

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
2. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania: a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący, b) zapoznał i stosuje się do instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem
4. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywać się będzie w formie elektronicznej, za pośrednictwem platformy i formularzy; „Wyślij wiadomość do zamawiającego”(wiadomości od Wykonawcy) oraz „Komunikaty” (wiadomości od Zamawiającego), w szczególności dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert. Korespondencja, której adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy do konkretnego wykonawcy.
5. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
6. Zamawiający dopuszcza, awaryjnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: a.miduch@gmina.zgorzelec.pl
7. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa;
4) włączona obsługa JavaScript;
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf;
6) platforma zakupowa działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
8. W celu ewentualnej kompresji danych zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów .zip bądź .7Z. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf. Wśród formatów powszechnych a nie występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbrs .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
9. Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
10. Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. UWAGA: Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.
11. Podczas podpisywania plików zaleca się stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1.
12. Jeśli wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików.
13. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.
14. Zamawiający zaleca aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Może to skutkować brakiem integralności plików.
15. W korespondencji kierowanej do zamawiającego wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Zgorzelec z siedzibą w Zgorzelcu ul. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec, adres e-mail: gmina@gmina.zgorzelec.pl tel. 75 77 214 11;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@gmina.zgorzelec.pl, tel. 75 77 214 40;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WO.271.2.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi obejmującej:
1) Dowozy i odwozy uczniów, nauczycieli i pracowników szkół podstawowych do placówek oświatowych na terenie gminy Zgorzelec w formie biletów miesięcznych ulgowych w rozumieniu art. 5a ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego oraz dowozy i odwozy uczniów z terenu Gminy Zgorzelec do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. M. Grzegorzewskiej w Zgorzelcu w roku szkolnym 2021/2022”
2) Dowozy i odwozy uczniów do Centrum Sportowo Rekreacyjnego w Zgorzelcu przy ul. Maratońskiej 2, na basen – z każdej szkoły raz w tygodniu
3) Dowozy i odwozy uczniów korzystających z Łagowskiego Obiektu Sportowego „ŁOŚ” w Łagowie ul. Jeleniogórska 44
4) W trakcie trwania umowy zapewnienie dowozów i odwozów na zebrania rodziców lub inne wskazane imprezy szkolne organizowane przez każdą z placówek objętą dowozami – na trasach zgodnych z dowozem dzieci do szkół, w ilości 2 razy w roku szkolnym dla każdej ze szkół podstawowych oraz na Dzień Otwartej Szkoły. Szczegółowy harmonogram dowozów i odwozów dot. godzin i dni w tygodniu zostanie uzgodniony pisemnie w trakcie roku szkolnego i może ulegać zmianie.
5) Zapewnienie osób do sprawowania opieki nad uczniami szkół w czasie dowozów i odwozów. Osoby zatrudniane do sprawowania opieki nad uczniami zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 16 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 152), winny być sprawdzone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Zasady sprawowania opieki nad uczniami zawiera załącznik nr 11 do SWZ.
6) Zapewnienie transportu w wymiarze 9000 km w trakcie trwania niniejszej umowy zgodnie z bieżącymi zamówieniami przeznaczonymi m.in. na organizację przewozu uczniów na wycieczki szkolne, konkursy szkolne, występy artystyczne, zawody sportowe itp.
2. Liczbę uczniów uprawnionych do korzystania z ulgowych przejazdów (dowozów/odwozów) zawiera załącznik Nr 9 do SWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia ilości uczniów uprawnionych do dowozów o 5% liczby uczniów podanych w załączniku Nr 9 do SWZ, na podstawie pisemnego zawiadomienia, bez konieczności wprowadzania aneksu do umowy.
3. Szczegółowe informacje o trasach przejazdów (dowozów/odwozów) zawiera załącznik nr 10 do SWZ. Godziny dowozów i odwozów mogą, po uzgodnieniu, ulegać zmianie na podstawie pisemnego zawiadomienia bez konieczności wprowadzania aneksu do umowy.
4. Organizacja przewozów odbywać się będzie zgodnie z zasadami korzystania z przewozów szkolnych uczniów Gminy Zgorzelec wprowadzonymi Zarządzeniem Nr 186/Z/06 Wójta Gminy Zgorzelec, z dnia 23 marca 2006 r. stanowiącym załącznik nr 12 do SWZ.
5. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot umowy z wykorzystaniem środków transportowych własnych i odpowiadających wymogom określonym w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2140 z późn. zm.). Dowozy i odwozy uczniów muszą być realizowane pojazdami oznakowanymi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
6. Usługi objęte zamówieniem mają być świadczone środkami transportu przystosowanymi do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej spełniającymi wszystkie wymogi bezpieczeństwa związane z przewozem pasażerskim, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U 2021, poz 1919 z późn. zm) i ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 450 z późn. zm.) przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług.
7. Wykonawca ma obowiązek zapewnić odpowiednią liczbę miejsc siedzących dla każdego uczestnika kursu, odpowiednio do wymagań danej trasy oraz zgodnie z przepisami drogowymi, w tym także podczas zmiany wymagań dotyczących transportu publicznego w czasie epidemii, pandemii lub innych zagrożeń.
8. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo przewożonych uczniów.
9. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami zamawiającego określonymi w SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert w zakresie przedstawionych wyżej kryteriów zostanie dokonana wg następujących zasad:
1) KRYTERIUM „CENA” (C) O WADZE 60%
W ramach tego kryterium wykonawca może uzyskać maksymalnie 60 pkt.
Ocena punktowa dokonana zostanie zgodnie z formułą:
Pc =Cn / Cb * W
gdzie :
Pc - ilość uzyskanych punktów
Cn – cena brutto najtańszej oferty
Cb – cena brutto badanej oferty
W – waga procentowa kryterium
2) KRYTERIUM „ZABEZPIECZENIE SPRZĘTOWE” (F) O WADZE – 30 %
W ramach tego kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 30 pkt.
Najwyższą liczbę punktów tj. 30, otrzyma wykonawca, który wykaże największą ilość własnych autobusów, zgodnie z wytycznymi określonymi w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 4 lit b.
Ocena punktowa dokonana zostanie zgodnie z formułą:
13 – 16 autobusów (powyżej 75%) - stanowiących własność wykonawcy - 30 pkt.
9 – 12 autobusów (powyżej 50% do 75%) -stanowiących własność wykonawcy - 15 pkt.
Mniej niż 8 autobusów (50% i niżej) -stanowiących własność wykonawcy - 0 pkt.
3) KRYTERIUM „SERWIS” (G) O WADZE – 10 %
W ramach tego kryterium wykonawca może uzyskać maksymalnie 10 pkt.
Ocena punktowa dokonana zostanie zgodnie z formułą:
Podstawienie pojazdu zastępczego w czasie od 60 min do 120 min – 0 pkt
Podstawienie pojazdu zastępczego w czasie od 30 min do jednej godziny – 5 pkt
Podstawienie pojazdu zastępczego w czasie do 30 min – 10 pkt
W przypadku błędnego wypełnienia oferty w zakresie czasookresu na podstawienie pojazdu zastępczego (niezgodnie z zaleceniami zamawiającego) oferta otrzyma liczbę punktów za taki czas uprawniający do uzyskania punktów, który bez wątpliwości zaoferował wykonawca. Zaoferowanie czas dłuższego niż 120 min lub nie wskazanie czasookresu na podstawienie pojazdu zastępczego skutkuje odrzuceniem oferty.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: Zabezpieczenie sprzętowe

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Serwis

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ oraz, spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – warunek w odniesieniu do uprawień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada aktualną na dzień składania ofert licencję zezwalającą na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób obejmującej co najmniej obszar powiatu zgorzeleckiego zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 919 z późn. zm.)
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - warunek w odniesieniu do sytuacji ekonomicznej, zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż: 300.000,00 zł.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 3, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
4) zdolności technicznej lub zawodowej - warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, zostanie uznany za spełniony, jeśli:
a) wykonawca wykaże, że: w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, z podaniem wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, z załączeniem dowodów, określających, czy usługi te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane. Jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – przedłoży inne odpowiednie dokumenty. Za usługi odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia zamawiający uzna zrealizowanie, przez nieprzerwany okres 10 miesięcy w jednym roku szkolnym, zbiorowego przewozu uczniów do szkół podstawowych i/lub przedszkoli wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozów o wartości nie mniejszej niż 380.000,00zł brutto. Poświadczenia (referencje) nie są wymagane, jeśli wykonawca świadczył usługi spełniające powyższe wymagania na rzecz zamawiającego. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 pkt 1 i 2 SWZ, następnie potwierdzonych w dokumentach lub oświadczeniach złożonych przez wykonawców, o których mowa w Rozdziale X ust. 4 SWZ
b) wykonawca wykaże, że: b1) posiada co najmniej 14 autobusów z aktualnymi badaniami technicznymi, w tym: 10 autobusów z minimum 48 miejscami, 2 z minimum 70 miejscami, 2 dostosowane do przewozów osób niepełnosprawnych, wyposażonych w liczbę miejsc pasażerskich siedzących min-10 miejsc, oraz strefę wydzieloną pod stanowisko dla wózka inwalidzkiego. Każdy pojazd musi być przystosowany do przewozu osób na wózkach inwalidzkich, oraz być wyposażony: - w podnośnik na wózki dla osób niepełnosprawnych lub rampę uchylną, odkładaną ręcznie lub automatycznie umożliwiającą swobodny wyjazd/wjazd osoby na wózku inwalidzkim, - drzwi - co najmniej 2 pary drzwi automatycznych sterowanych mechanicznie przez kierowcę, w tym min. jedna para drzwi dwuskrzydłowych o szerokości minimum 1100 mm prowadzących bezpośrednio do wydzielonego stanowiska do przewozu osób na wózkach inwalidzkich, - przyciski na zewnątrz i wewnątrz pojazdu sygnalizujące konieczność użycia rampy, umieszczone na wysokości umożliwiającej naciśnięcie przez osobę znajdującą się na wózku, - sprawną klimatyzację, ogrzewanie, indywidualne nawiewy powietrza i oświetlenie Rok produkcji pojazdów do przewozu osób niepełnosprawnych nie może być starszy niż 2016 r. b2) zatrudnia 14 kierowców posiadających wymagane kwalifikacje do prowadzenia autobusów oraz 14 opiekunów posiadających aktualne certyfikaty ukończenia kursu pierwszej pomocy przedmedycznej oraz zaświadczenie ukończenia kursu bhp. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
b 3) posiada dodatkowo 4 autobusy rezerwowe, w tym 2 z miejscem postojowym na północy gminy i 2 z miejscem postojowym na południu gminy oraz jeden bus, dziewięcioosobowy, do przewozu osób niepełnosprawnych, nie starszy niż dwa lata. O miejscach postoju wykonawca informuje na bieżąco zleceniodawcę. W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia lub polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby w/w warunek, o którym mowa w musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podmiotów udostępniających zasoby w całości. 2. Na podstawie art. 116 ust. 2 ustawy Pzp zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących potencjału technicznego lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający będzie żądał; a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego (KRS), sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem, w zakresie: art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 4 ustawy Pzp art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a, b, pkt 3 ustawy Pzp,
b) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ;
c) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
d) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej KRUS potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
e) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
f) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w: art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 7-10 ustawy Pzp.
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej składają informacje, zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia szczegółowo opisane w Rozdziale X pkt 5 SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, wg poniższego wykazu:
a) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż: 300.00,00 zł.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 2 lit. a, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
b) wykaz usług, stanowiący załącznik nr 7 do SWZ wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, z podaniem wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, z załączeniem dowodów, określających, czy usługi te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane. Jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Za usługi odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia zamawiający uzna zrealizowanie przez nieprzerwany okres 10 miesięcy w jednym roku szkolnym zbiorowego przewozu uczniów do szkół podstawowych i/lub przedszkoli wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozów o wartości nie mniejszej niż 380.000,00zł brutto.
c) wykaz wyposażenia firmy w środki transportu publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Ponadto należy przedłożyć oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych kadry kierowniczej wykonawcy. Przedmiotowe oświadczenia niezbędne są to potwierdzenia spełnienia okoliczności wymienionych Rozdziale VIII ust. 1 pkt 4 lit.b1 do b3. W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia lub polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby w/w warunek, o którym mowa w musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podmiotów udostępniających zasoby w całości.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga żadnych przedmiotowych środków dowodowych

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania oferty w wysokości 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy zł i 00/100).
2. Wadium może być wniesione w:
a) pieniądzu – jedynie w formie przelewu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto:
Bank Millennium S.A. nr 73 1160 2202 0000 0004 7751 2448
z dopiskiem: „Wadium do postępowania nr WO.271.2.2021”
4. UWAGA: Termin wniesienia wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym zamawiającego, o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty.
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania: 1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp 2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium; 3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie; 4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert); 5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania 6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Gmina Zgorzelec 7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
8. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą (30 dni) licząc od dnia upływu terminu składania ofert.
9. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona.
10. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 pkt 1 i 2 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wybrany wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
2. Zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz w zakresie wskazanym w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-16 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_zgorzelec

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-16 11:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

2021-07-09 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę ustawienie zbieżności kół - Mirków
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania22-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Zlecę ustawienie zbieżności kół. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI