Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Dowożenie uczniów niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowych w roku szkolnym 2021/2022.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Gorzów Wlkp.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000650181
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sikorskiego 3-4
1.5.2.) Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-400
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubl@um.gorzow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dowożenie uczniów niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowych w roku szkolnym 2021/2022.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-89b9c215-f9d3-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00145752
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001031/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.17 Przewóz osób niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowych wraz z zapewnieniem opieki podczas transportu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gorzow/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gorzow/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej określono w Rozdziale XX SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO zawarto w Rozdziale XXVI SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.36.2021.MG
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i wykonanie usługi dowozu zamkniętego dzieci niepełnosprawnych z domu do placówki oświatowej na terenie miasta Gorzowa Wielkopolskiego oraz odwożenie po skończonych zajęciach szkolnych do domu wraz z zapewnieniem opieki uczniom w trakcie transportu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rok produkcji pojazdów
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i wykonanie usługi dowozu dzieci niepełnosprawnych z domu do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Słabosłyszących w Szczecinie oraz odwożenie po zakończonym tygodniu zajęć szkolnych do domu wraz z zapewnieniem opieki w trakcie transportu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rok produkcji pojazu
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i wykonanie usługi dowozu dzieci niepełnosprawnych z domu do Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Barlinku oraz odwożenie po skończonych zajęciach szkolnych do domu wraz z zapewnieniem opieki uczniom w trakcie transportu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rok produkcji pojazdów
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów dla zadań częściowych nr 1 - 3:
Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności – aktualną licencję na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. 2021 poz. 919 ze zm.)
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
4. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
A. W zakresie potencjału technicznego:
Zamówienie częściowe nr 1 :
1) dysponuje na potrzeby zamówienia co najmniej sześcioma samochodami osobowymi, nie starszymi niż 4 lata (rok produkcji – max.2017), do przewozu min. 15 osób niepełnosprawnych na miejscach siedzących każdy, w tym minimum 6 miejsc do przewozu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich (po jednym w każdym pojeździe).
Samochody osobowe musza być homologacyjnie dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, spełniając poniższe warunki:
a) dopuszczenie do ruchu zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu
drogowym (tj. Dz.U. z 2021r., poz. 450 ze zm.);
b) przystosowanie do przewozu min. 15 osób niepełnosprawnych, w tym co najmniej
jednej osoby na wózku inwalidzkim;
c) pojazdy muszą być wyposażone w:
atestowane szyny i pasy do mocowania wózka inwalidzkiego oraz atestowane pasy bezpieczeństwa umożliwiające przypięcie osoby niepełnosprawnej
poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas przejazdu,
siedzenia wyposażone w atestowane pasy bezpieczeństwa do przewożenia dzieci,
fotele wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa wraz z podłokietnikami,
dodatkowe poręcze lub uchwyty umożliwiające bezpiecznie wsiadanie i wysiadanie uczniów,
atestowaną windę załadowczą, posiadającą aktualne badania i przegląd Urzędu Dozoru Technicznego;
drzwi boczne umożliwiające wejście osobie niepełnosprawnej ruchowo
z pojazdu oraz atestowany dodatkowy stopień umożliwiający bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z pojazdu
sprawną klimatyzację,
dodatkowe ogrzewanie postojowe niezależne od pracy silnika,
monitoring wizyjny, który umożliwia rejestrowanie obrazu wewnątrz pojazdu i jego
przechowywanie przez okres 30 dni
d) oznakowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
e) posiadać ważne badanie techniczne,
f) posiadać ważne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej i następstw nieszczęśliwych
wypadków NNW
Zamówienie częściowe nr 2 :
1) dysponuje na potrzeby zamówienia co najmniej jednym pojazdem , nie starszym niż 4 lata (rok
produkcji – max 2017).
Pojazd musi być homologacyjnie dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych,
spełniając poniższe warunki:
a) dopuszczenie do ruchu zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu
drogowym (tj. Dz.U. z 2021r., poz. 450 ze zm.);
b) przystosowanie do przewozu osób niepełnosprawnych,
c) pojazdy muszą być wyposażone w:
siedzenia wyposażone w atestowane pasy bezpieczeństwa do przewożenia dzieci,
fotele wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa wraz z podłokietnikami,
dodatkowe poręcze lub uchwyty umożliwiające bezpiecznie wsiadanie i wysiadanie uczniów,
atestowany dodatkowy stopień umożliwiający bezpieczne wsiadanie i wysiadanie
z pojazdu;
sprawną klimatyzację,
dodatkowe ogrzewanie postojowe niezależne od pracy silnika,
monitoring wizyjny, który umożliwia rejestrowanie obrazu wewnątrz pojazdu i jego
przechowywanie przez okres 30 dni.
d) oznakowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
e) posiadać ważne badanie techniczne,
f) posiadać ważne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej i następstw nieszczęśliwych
wypadków NNW.
Zamówienie częściowe nr 3 :
1) dysponuje na potrzeby zamówienia co najmniej jednym pojazdem , nie starszym niż 4 lata (rok
produkcji – max. 2017).
Pojazd musi być homologacyjnie dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, spełniając
poniższe warunki:
a) dopuszczenie do ruchu zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu
drogowym (tj. Dz.U. z 2021r., poz. 450 ze zm.);
b) przystosowanie do przewozu osób niepełnosprawnych,
c) pojazdy muszą być wyposażone w:
siedzenia wyposażone w atestowane pasy bezpieczeństwa do przewożenia dzieci,
fotele wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa wraz z podłokietnikami,
dodatkowe poręcze lub uchwyty umożliwiające bezpiecznie wsiadanie i wysiadanie uczniów,
atestowaną windę załadowczą, posiadającą aktualne badania i przegląd Urzędu Dozoru Technicznego;
atestowany dodatkowy stopień umożliwiający bezpieczne wsiadanie i wysiadanie
z pojazdu;
sprawną klimatyzację,
dodatkowe ogrzewanie postojowe niezależne od pracy silnika,
monitoring wizyjny, który umożliwia rejestrowanie obrazu wewnątrz pojazdu i jego
przechowywanie przez okres 30 dni.
d) oznakowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
e) posiadać ważne badanie techniczne,
f) posiadać ważne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej i następstw nieszczęśliwych
wypadków NNW.
B. W zakresie doświadczenia zawodowego:
Dla zadań częściowych nr 1 – 3:
- wykonał należycie w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej dwie usługi z których każda trwała nieprzerwanie przez okres co najmniej 10 miesięcy i polegała na transporcie dzieci (w tym jedna dotyczyła transportu dzieci niepełnosprawnych).
Uwaga: W odniesieniu do doświadczenia w zakresie usługi przewozu Zamawiający wymaga,
aby w przypadku konsorcjum lub podmiotów udostepniających zasoby jeden z podmiotów
spełniał ten warunek samodzielnie
C. W zakresie kwalifikacji zawodowych:
Dla zadania częściowego nr 1:
- dysponuje lub będzie dysponował niezbędnym personelem do obsługi i przewozu osób niepełnosprawnych w tym: co najmniej 1 osobą na pojazd, podsiadającą uprawnienia do kierowania pojazdami – prawo jazdy kat. D oraz min. 1 opiekunem na pojazd, posiadającym przeszkolenie z zakresu BHP oraz pierwszej pomocy przedlekarskiej.
4) Dla zadania częściowego nr 2 i 3:
- dysponuje lub będzie dysponował niezbędnym personelem do obsługi i przewozu osób niepełnosprawnych w tym: co najmniej 1 osobą na pojazd, podsiadającą uprawnienia do kierowania pojazdami oraz min. 1 opiekunem na pojazd, posiadającym przeszkolenie z zakresu BHP oraz pierwszej pomocy przedlekarskiej.
5. Ocena przesłanek wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o analizę oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawcę.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania w tym zakresie zawarte są w Rozdziale XIII SWZ.
Uwaga:W odniesieniu do doświadczenia w zakresie usługi przewozu Zamawiający wymaga, aby w przypadku konsorcjum lub podmiotów udostepniających zasoby jeden z podmiotów spełniał ten warunek samodzielnie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaje i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzania zostały określone w SWZ - Projekty Wzory Umów
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gorzow/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-19 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-17