"Dowożenie uczniów do szkół na terenie Gminy Sobienie-Jeziory"

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
"Dowożenie uczniów do szkół na terenie Gminy Sobienie-Jeziory"
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoSobienie-Jeziory
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-06-29
  • ZamawiającyGmina Sobienie-Jeziory
  • Data publikacji ogłoszenia2022-06-14
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00207657
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
"Dowożenie uczniów do szkół na terenie Gminy Sobienie-Jeziory"

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sobienie-Jeziory

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582300

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Garwolińska 16

1.5.2.) Miejscowość: Sobienie-Jeziory

1.5.3.) Kod pocztowy: 08-443

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gminasj@gminasj.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sobieniejeziory.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

"Dowożenie uczniów do szkół na terenie Gminy Sobienie-Jeziory"

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b7d9f6cf-ebac-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00207657

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00049688/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Sobienie-Jeziory

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

http://bip.sobieniejeziory.pl/index.php?id=403

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Przedmiotowe postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Składanie ofert następuje za pośrednictwem: https://miniportal.uzp.gov.pl/.
2. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji, przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną Dz.U.2020.344.
3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu – Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: jkwiatkowska@gminasj.pl (z wyłączeniem składania ofert).
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: ,,Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do ,,Formularza do komunikacji”.
5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publi cznej (ePUAP).
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: ,,Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i ,,Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
7. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
8. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję ,,Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
9. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
10. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest:
Pani Justyna Kwiatkowska – e-mail: jkwiatkowska@gminasj.pl
Pozostałe informacje w SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Sobienie-Jeziory tel. /25/ 685-80-90, e-mail: gminasj@gminasj.pl
b. dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych e-mail: iod-km@tbdsiedlce.pl;
c. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Dowożenie uczniów do szkół na terenie Gminy Sobienie-Jeziory” numer ZP.271.05.2022 prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzania negocjacji;
d. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania;
e. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
g. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
h. posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
i. nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
2. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu, w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.05.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 223854,93 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: Dowożenie uczniów do szkół na terenie Gminy Sobienie-Jeziory, polegające na codziennym dowożeniu ok. 250 uczniów w dni nauki szkolnej, z poszczególnych miejscowości do placówek oświatowych podległych Gminie Sobienie-Jeziory:
• Zespół Szkół w Sobieniach-Jeziorach, ul. Garwolińska 14, 08-443 Sobienie-Jeziory
• Publiczna Szkoła Podstawowa w Warszawicach, Warszawice 13, 08-443 Sobienie-Jeziory,
a także odwożeniu uczniów po zajęciach szkolnych, przez okres:
od 1 września 2022 roku do dnia 30 czerwca 2023 r.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-09-01 do 2023-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty dla poszczególnych części Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
Cena – 60%
Czas podstawienia autobusu zastępczego – 40%
- obliczenie punktów ze względu na kryterium „Cena” dla poszczególnych wykonawców nastąpi według wzoru:
C = Cmin / Cb x 60 pkt
gdzie:
C – ilość punktów obliczona dla badanej oferty w kryterium „cena”
Cmin – cena w złotych najtańszej oferty, spośród złożonych ofert nie podlegających odrzuceniu
Cb – cena w złotych badanej oferty
- obliczenie punktów ze względu na kryterium „Czas podstawienia autobusu zastępczego ” z czasem reakcji:
• do 20 minut włącznie otrzyma max 40 punktów,
• powyżej 20 minut do 60 minut włącznie, odpowiednio zgodnie ze wzorem:
A = Amin / Ab x 40 pkt
gdzie:
A – ilość punktów obliczona dla badanej oferty w kryterium „czas podstawienia autobusu zastępczego ”
Amin – najkrótszy zaoferowany czas podstawienia autobusu zastępczego
Ab – czas podstawienia autobusu zastępczego w ofercie badanej
2. Maksymalna ilość punktów, jaką wykonawca może zdobyć w kryterium „czas podstawienia autobusu zastępczego ” wynosi 40 pkt.
3. Czas podstawienia autobusu zastępczego musi zostać podany w ofercie w minutach i nie może być dłuższy niż 60 minut.
4. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta obliczona zostanie na podstawie poniższego wzoru:
Lp = C+A
Gdzie Lp – liczba punktów
C – punkty przyznane w kryterium Cena
A – punkty przyznane w kryterium Czas podstawienia autobusu zastępczego
5. Uzyskana punktacja zaokrąglona zostanie do dwóch miejsc po przecinku.
6. W przypadku, gdy złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług VAT w zakresie wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
7. Dla porównywania ofert pod względem kryterium cenowego zamawiający przyjmuje cenę brutto. Zamawiający wybierze jako ofertę najkorzystniejszą ofertę, która uzyska najwyższą sumaryczną liczbę punktów za wszystkie kryteria. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert uzyskało tę sama ilość punktów Zamawiający dokona spośród tych ofert wyboru oferty z najniższą ceną.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu zastępczego

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Zamawiający na podstawie art. 112 ustawy określa warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca spełni warunki, jeżeli wykaże, że:
a) w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
b) w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (lub inny równoważny dokument np. licencję) zezwalający na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.
c) w zakresie sytuacji ekonomicznej luf finansowej
Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
d) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej –
• Wykonawca na potwierdzenie tego warunku wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum 1 usługę w zakresie transportu uczniów do szkół, w sposób ciągły (tj. przez okres co najmniej jednego roku szkolnego) i o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł brutto za jeden rok szkolny, z podaniem daty i miejsca realizacji oraz potwierdzeniem należytego wykonania,
• Wykonawca na potwierdzenie tego warunku wykaże, że posiada lub ma zapewniony dostęp do w pełni sprawnych jednostek podstawowego sprzętu niezbędnego do realizacji usługi tj: min. 3 autokary zarejestrowane na co najmniej 39 miejsc siedzących, spełniające wymagania techniczne określone przepisami prawa o ruchu drogowym.
Warunek zostanie oceniony na podstawie złożonego wykazu posiadanego taboru samochodowego, należy załączyć dokument potwierdzający spełnienie tego warunku)
• Wykonawca na potwierdzenie tego warunku wykaże, że będzie dysponował co najmniej 2 osobami zatrudnionymi na stanowisku kierowcy z 3 letnim doświadczeniem oraz 2 pełnoletnimi osobami do opieki nad uczniami w czasie transportu.
Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie kierowcami z uprawnieniami do prowadzenia pojazdów wymaganych przez Zamawiającego, którzy będą realizować zamówienie wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności.
Warunek zostanie oceniony na podstawie złożonego wykazu dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu: oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ;
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, z zastrzeżeniem art. 274 ust. 4 ustawy,

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: c) Aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (lub inny równoważny dokument np. licencję) zezwalający na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.
d) dokumenty potwierdzające posiadanie do dyspozycji przynajmniej trzech autobusów o liczbie miejsc siedzących minimum 39, np. dowody rejestracyjne, itp. – Załącznik nr 9 do SWZ
e) dokument potwierdzający posiadanie osób skierowanych do realizacji zadania - załącznik nr 5 do SWZ
f) dokument potwierdzający posiadanie doświadczenia do realizacji zadania - załącznik nr 8 do SWZ

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy na podstawie art. 58 ustawy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. spółka cywilna, konsorcjum).
Wykonawca na zasadach opisanych w art. 118-123 ustawy może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 1 w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby (potencjał podmiotu trzeciego), niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
Zamawiający informuje, iż „stosowna sytuacja”, o której mowa w ust. 3 wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:
1) wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, złoży wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów;
2) zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunku/warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy w części 6 SWZ;
3) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 4 pkt 1 potwierdza, że stosunek łączy wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunku/warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunek/warunki udziału w postępowaniu.
Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. W przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzenie zmian za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy.
2. Zmiany umowy, muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3. Zmiany, o których mowa w ust. 1 mogą dotyczyć:
1) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron,
2) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
3) zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy,
4) zmiany ilości kilometrów objętych usługą w wyniku zmniejszenia lub zwiększenia się ilości dowożonych uczniów. W takim przypadku nie zmienia się cena jednostkowa za 1 km podana w ofercie,
5) zmiany podwykonawców, których udział w realizacji przedmiotu umowy zaakceptował Zamawiający.
6) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania Umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Umowy.
4. Zmiany umowy wymagają pisemnej formy w postaci aneksu podpisanego przez Strony pod rygorem nieważności.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-29 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na e-PUA i udostępnionego również na miniPortaluP

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-29 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego - Pawliczka
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania24-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego wraz z wyposażeniem dla OSP. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
Następne ogłoszenie o zamówieniu: SUKCESYWNA DOSTAWA ŻYWNOŚCI - 2
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z miasta Sobienie-Jeziory: Rozbudowa budynku Publicznej Szkoły Podstawowej w Warszawicach
Następne ogłoszenie o zamówieniu z miasta Sobienie-Jeziory: "Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Sobienie Biskupie w km 0+000-0+366"
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Motoryzacja i transport: świadczenie usługi transportu Z
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI