Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„DOWOŻENIE UCZNIÓW DO SZKÓŁ 2024/2025”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NIECHLÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050630
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Głogowska 31
1.5.2.) Miejscowość: Niechlów
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-215
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@niechlow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.niechlow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„DOWOŻENIE UCZNIÓW DO SZKÓŁ 2024/2025”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-488cb696-bcd7-49bc-995a-651bff9003d4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00406009
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00059742/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 „DOWOŻENIE UCZNIÓW DO SZKÓŁ 2024/2025”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://niechlow.ezamawiajacy.pl/pn/niechlow/demand/165397/notice/public/details
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
2. Pytania do SWZ należy zadawać za pośrednictwem platformy zakupowej zamawiającego przez link: https://niechlow.ezamawiajacy.pl. Instrukcja korzystania z systemu jest dostępna pod wyżej wskazanym adresem.
3. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona w postaci elektronicznej w systemie informatycznym dostępnym pod adresem:
https://niechlow.ezamawiajacy.pl/pn/niechlow/demand/165397/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania dotyczące zasad rejestracji oraz minimalnych parametrów technicznych wymaganych od wykonawcy przy wykorzystywaniu systemu do elektronicznej komunikacji z wykonawcami.
Oferta wraz z załącznikami musi zostać złożona w postaci elektronicznej. Złożenie oferty wymaga do Wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania w systemie informatycznym dostępnym pod adresem https://niechlow.ezamawiajacy.pl, zgodnie z poniższą kolejnością. Rejestracja wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. Mając to na uwadze, zamawiający zaleca wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca biorący udział w postępowaniu prowadzonym drogą elektroniczną w systemie zakłada konto, wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. Po założeniu konta wykonawca ma możliwość złożenia oferty w postępowaniu.
Zamawiający wskazuje informacje, o których mowa w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych, dotyczące systemu dostępnego pod adresem https://niechlow.ezamawiajacy.pl:
• komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta
• Wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge
• Podłączenie do Internetu: min. 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe);
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://niechlow.ezamawiajacy.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych została zawarta w rozdziale XX
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych została zawarta w rozdziale XX
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RRIOŚ.271.16.2024.AM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dowóz dzieci i uczniów do jednostek oświatowych prowadzonych przez Gminę Niechlów w roku szkolnym 2024/2025 do:
Zespołu: Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej i Przedszkole w Niechlowie
Przedmiot zamówienia obejmuje dowozy i odwozy z wykorzystaniem autobusów.
1) dla trasy obejmującej: Bełcz Wielki, Masełkowice, Lipowiec, Szaszorowice, Miechów
Szacunkowa ilość uczniów na trasie: 41
2) dla trasy obejmującej: Głobice, Żabin, Wągroda, Świerczów, Karów, Bartodzieje
Szacunkowa ilość uczniów na trasie: 59
3) dla trasy obejmującej miejscowości: Żuchlów, Klimontów
Szacunkowa ilość uczniów na trasie: 40
Zespołu: Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Sicinach i Przedszkole w Sicinach z oddziałem przedszkolnym w Naratowie
Przedmiot zamówienia obejmuje dowozy i odwozy do szkoły w Sicinach z wykorzystaniem autobusów.
1) dla trasy obejmującej miejscowość Wroniniec, Naratów-bloki, Naratów szkoła, Naratów-przystanek, Bogucin, Łękanów.
Szacunkowa ilość uczniów na trasie: 63
2) dla trasy obejmującej miejscowości: Wronów, Wioska, Tarpno.
Szacunkowa ilość uczniów na trasie: 39
Przedmiot zamówienia obejmuje dowozy i odwozy do przedszkola w Naratowie z wykorzystaniem autobusów.
1) dla trasy obejmującej miejscowość: Wroniniec
Szacunkowa ilość uczniów na trasie: 3
2) dla trasy obejmującej miejscowości: Wronów, Wioska, Tarpno, Siciny, Łękanów, Bogucin.
Szacunkowa ilość uczniów na trasie: 35
1. Przedmiotem zamówienia jest dowóz i odwóz na podstawie imiennych biletów miesięcznych.
2. Dowóz uczniów realizowany będzie codziennie za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od zajęć oraz ferii i dni świątecznych w roku szkolnym 2024/2025 pojazdami przystosowanymi do przewozu dzieci, zgodnie z rozkładem jazdy który zostanie dostosowany do bieżących potrzeb Zamawiającego.
3. Przewozy dzieci odbywać się mogą wyłącznie środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 r., (Dz.U.2023.1047 z późn. zm.)
4. W celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów Wykonawca użyje do przewozu środki transportu które będą w szczególności:
1) sprawne technicznie tj. będą spełniały wymogi ustawowe,
2) objęte ubezpieczeniem OC i NNW.
5. Świadczenie dowozu uczniów odbywać się będzie zgodnie z rozkładem jazdy opracowanym wspólnie z Zamawiającym na początku roku szkolnego 2024/2025 i dostosowanym do planu lekcji uczniów korzystających z dowozu. Późniejsze zmiany w rozkładzie jazdy wymagają akceptacji Zamawiającego.
6. Ustalenie ostatecznego rozkładu jazdy Wykonawca dokonuje w porozumieniu z Zamawiającym oraz dyrektorami placówek oświatowych. Trasa powinna przebiegać możliwie najkrótszą drogą.
7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian zakresu zamówienia wynikających z przyczyn organizacyjnych.
8. W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez Zamawiającego.
9. Zamawiający zastrzega, iż każdy uczeń powinien mieć miejsce siedzące w autobusie.
10. Zamówienie obejmuje dowóz uczniów do szkół, oraz do przedszkoli na terenie Gminy Niechlów wraz z przewozem powrotnym uczniów do miejsca zamieszkania.
11. Godziny dowozu muszą umożliwić dowożonym uczniom punktualne rozpoczęcie zajęć lekcyjnych.
12. Wykonawca usługi ma zapewnić punktualny, bezpieczny, sprawny i bezawaryjny dowóz uczniów. Uczniowie mają być dowiezieni do szkół nie wcześniej niż 20 min przed rozpoczęciem zajęć i nie później niż 10 min przed rozpoczęciem zajęć.
13. Wykonawca zobowiązuje się, że autobusy przywożące oraz odbierające dzieci ze szkół będą zatrzymywały się na najbliższym przystanku.
14. W przypadku awarii wyznaczonego pojazdu Wykonawca zapewni pojazd zastępczy spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym w terminie nie dłuższym niż 90 min.
15. W okresach zimowych pojazdy dowożące uczniów muszą być ogrzewane.
16. Termin wykonania zamówienia: 02.09.2024-27.06.2025 r.
17. Rozliczenie dowozu uczniów będzie dokonywane comiesięcznie na podstawie prawidłowo wystawionej faktury.
18. Wykonawca zaplanuje trasy przewozu uczniów w oparciu o harmonogramy dowożenia dzieci opracowane przez dyrektorów szkół, przedstawiające trasy oraz godziny przejazdu autobusów.
19. Ustalenia ostatecznego rozkładu jazdy Wykonawca dokona w porozumieniu z Zamawiającym oraz dyrektorami placówek szkolnych.
20. Szacunkowa liczba dzieci dowożonych do placówek oświatowych z terenu Gminy Niechlów w roku 2024/2025 wynosi 280 osób.
21. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany ilości dowożonych uczniów. W przypadku zmiany ilości dzieci dojeżdżających Wykonawca dostosuje trasy i liczbę kursów do potrzeb sprawnego dowozu dzieci do szkół na warunkach podanych w ofercie. Z tytułu zwiększenia ilości dowożonych uczniów Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat, a Wykonawca nie będzie rościł pretensji ani żądał rekompensaty finansowej jeżeli wartość zamówienia będzie większa niż szacowana przez Zamawiającego.
22. Wykonawca zabezpiecza transport dla dzieci i młodzieży szkolnej w ilościach i na utworzonych przez siebie liniach w dniach nauki szkolnej.
23. Wykonawca zapewni stałą opiekę nad dziećmi w czasie ich przewozu w postaci opiekunek/ ów – oprócz kierowcy zgodnie art. 32 ust. 5,6,7 i art. 39 ust. 3 z dnia 14.12.2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U.2024.737 z późn. zm.)
24. Osoba pełniąca funkcje opiekuna powinna posiadać również pełną zdolność do czynności prawnych. Zamawiający wymaga, aby przewóz uczniów był realizowany pod opieką opiekuna, posiadającego przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i ppoż.
25. Zakres obowiązków kierowcy przy przewozach dzieci i młodzieży:
1) dbanie o bezpieczne wejście ucznia, jego przewóz i wyjście do i z pojazdu,
2) zachowanie szczególnej ostrożności w czasie przewozu uczniów poprzez dostosowanie prędkości do warunków drogowych, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym,
3) dbanie o stan techniczny pojazdu, wykonywania obsługi codziennej i okresowej, utrzymywania czystości i estetyki pojazdu,
4) prowadzenie dokumentacji jazdy, tzn. wypełniania karty drogowej,
5) współpraca z opiekunem uczniów oraz do wzajemnego powiadamiania się o występujących problemach, niedogodnościach, zagrożeniach, gdy wystąpi kolizja drogowa, zdarzenie utrudniające dojazd, kierowca autobusu/pojazdu w takim przypadku zobowiązany jest podejmować wspólnie z opiekunem działania zmierzające w pierwszej kolejności do zapewnienia bezpieczeństwa uczniom, a także do zminimalizowania strat materialnych,
6) kierowca w przypadku braku opiekuna nie może odjechać z przystanku i nie wpuszcza uczniów do pojazdu,
7) taktowne i życzliwe zachowanie wobec uczniów i ich opiekunów.
26. Linie komunikacji regularnej muszą być ułożone przez Wykonawcę i oznaczone w taki sposób, aby umożliwiały dzieciom dojazd z miejsca zamieszkania do szkoły oraz ze szkoły do miejsca zamieszkania w dni nauki szkolnej na zajęcia oraz powrót z placówek oświatowych.
27. Wykonawca ma obowiązek zapewnić transport poza ustalonym rozkładem jazdy w przypadku zgłoszenia takiej potrzeby przez szkołę za pośrednictwem Zamawiającego co najmniej z 7 dniowym wyprzedzeniem. Ilość uzgodnionych kilometrów dodatkowego kursu powiększonego o stawkę jednostkową za kilometr będzie ujęta w fakturze Vat. Dodatkowe kursy obejmują m.in. odpracowanie dnia wolnego, dowiezienie uczniów na zabawy andrzejkowe, noworoczne, uroczystości szkolne, egzaminy – które wymagają zmiany organizacji pracy szkoły, zajęcia i uroczystości organizowane poza szkołą/ placówką, wycieczki itd.
28. W przypadku zagrożenia epidemiologicznego wynikającego z rozprzestrzeniania się Koronawirusa SARS-CoV-2, i ogłoszeniem przez WHO stanu zagrożenia zdrowia publicznego o znaczeniu międzynarodowym oraz w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo uczniów naszej Gminy, a także w celu przeciwdziałania COVID-19 bądź innej zatwierdzonej i wprowadzonej przepisami prawa pandemii, wymaga się by Wykonawca realizujący zamówienie zwracał szczególną uwagę na zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa uczniów podczas ich przewozu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów oceny ofert.
2. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Oferta złożona przez Wykonawcę może otrzymać łącznie 100 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu/pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Stawka za kilometr dodatkowego kursu
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dowożenie dzieci niepełnosprawnych, zamieszkałych na terenie gminy Niechlów z domu do placówki oświatowej we Wschowie i z powrotem z zapewnieniem im opieki w czasie dowożenia w roku szkolnym 2024/2025.
Wykonawca zobowiązany jest do przewozu dzieci niepełnosprawnych z miejsca zamieszkania do Specjalistycznego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego we Wschowie i z powrotem.
Przewidywana liczba osób objętych dowozem w roku szkolnym 2024/2025 wynosi 6 tj:
1) Siciny – 1 uczeń;
2) Naratów – 1 uczeń;
3) Niechlów – 3 uczniów;
4) Głobice – 1 uczeń;
1. Wskazana liczba uczniów może wzrosnąć lub zmniejszyć się z przyczyn niezależnych od zamawiającego.
2. Dowożone dzieci są sprawne ruchowo.
3. Zamawiający wymaga dodatkowego opiekuna na trasie Głobice-Wschowa-Wschowa-Głobice.
4. Wykonawca zabezpiecza transport dla dzieci i młodzieży szkolnej w ilościach i na utworzonych przez siebie liniach w dniach nauki szkolnej.
5. Linie komunikacji regularnej muszą być ułożone przez Wykonawcę i oznaczone w taki sposób, aby umożliwiały dzieciom dojazd z miejsca zamieszkania do szkoły oraz ze szkoły do miejsca zamieszkania w dni nauki szkolnej.
6. Ustalenie ostatecznego rozkładu jazdy Wykonawca dokonuje w porozumieniu z Zamawiającym oraz dyrektorami placówek oświatowych. Trasa powinna przebiegać możliwie najkrótszą drogą.
7. Wykonawca ma obowiązek zapewnić transport poza ustalonym rozkładem jazdy w przypadku zgłoszenia takiej potrzeby przez szkołę za pośrednictwem Zamawiającego co najmniej z 7 dniowym wyprzedzeniem.
8. Ilość uzgodnionych kilometrów dodatkowego kursu powiększonego o stawkę jednostkową za kilometr będzie ujęta w fakturze Vat. Dodatkowe kursy obejmują m.in. odpracowanie dnia wolnego, dowiezienie uczniów na zabawy andrzejkowe, noworoczne, uroczystości szkolne, egzaminy – które wymagają zmiany organizacji pracy szkoły, zajęcia i uroczystości organizowane poza szkołą/ placówką, wycieczki itd.
9. Przewozy dzieci odbywać się mogą wyłącznie środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 r., (Dz.U.2023.1047 z późn. zm.)
10. Szacunkowa ilość kilometrów wykonanej trasy (założona średnia ilość km. w miesiącu wynosi: 2000 km)
11. W celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów Wykonawca użyje do przewozu środki transportu które będą w szczególności:
1) sprawne technicznie tj. będą spełniały wymogi ustawowe,
2) objęte ubezpieczeniem OC i NNW,
3) właściwie oznakowane.
12. W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez Zamawiającego.
13. Zamawiający zastrzega, iż każdy uczeń powinien mieć miejsce siedzące.
14. Wykonawca w trakcie przewozu uczniów zobowiązany jest zapewnić pełnoletniego opiekuna, który będzie postępował według następujących zasad:
1) opiekun będzie odbierał uczniów od rodziców/opiekunów prawnych spod domu o ustalonej wcześniej godzinie i po odwiezieniu do szkoły będzie przekazywał uczniów pod opiekę nauczyciela,
2) po zakończeniu zajęć opiekun będzie odbierał uczniów od nauczycieli w szkole i po odwiezieniu pod dom przekazywał pod opiekę rodziców/prawnych opiekunów lub upoważnionych osób. Nie dopuszcza się przekazania ucznia w drodze powrotnej ze szkoły do domu osobom nieupoważnionym lub pozostawienia ucznia bez opieki,
3) opiekun ma za zadanie zachować szczególną dbałość o dobro dziecka w czasie jazdy oraz przy wsiadaniu i wysiadaniu, a podczas przewozu należy zapewnić uczniom w szczególności bezpieczny dla ich zdrowia przejazd.
15. Osoba pełniąca funkcje opiekuna powinna posiadać również pełną zdolność do czynności prawnych. Zamawiający wymaga, aby przewóz uczniów był realizowany pod opieką opiekuna, posiadającego przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i ppoż.
16. Kierowca pojazdu nie może być równocześnie opiekunem.
17. Wykonawca usługi ma zapewnić punktualny, bezpieczny, sprawny i bezawaryjny dowóz uczniów.
18. Godziny dowozu muszą umożliwić dowożonym uczniom punktualne rozpoczęcie zajęć lekcyjnych.
19. Uczniowie mają być dowiezieni do szkoły nie wcześniej niż 20 min przed rozpoczęciem zajęć i nie później niż 10 min przed rozpoczęciem zajęć.
20. W przypadku awarii wyznaczonego pojazdu Wykonawca zapewni pojazd zastępczy spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym w terminie nie dłuższym niż 90 min.
21. W okresach zimowych pojazdy dowożące uczniów muszą być ogrzewane.
22. Przewoźnik ubezpiecza pojazdy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i pozostających w związku z przewozem.
23. Rozliczenie dowozu uczniów będzie dokonywane comiesięcznie na podstawie prawidłowo wystawionej faktury.
24. Termin wykonania zamówienia: 02.09.2024-27.06.2025 r.
25. Wykonawca ma obowiązek zapewnić transport poza ustalonym rozkładem jazdy w przypadku zgłoszenia takiej potrzeby przez szkołę za pośrednictwem Zamawiającego co najmniej z 7 dniowym wyprzedzeniem. Ilość uzgodnionych kilometrów dodatkowego kursu powiększonego o stawkę jednostkową za kilometr będzie ujęta w fakturze Vat. Dodatkowe kursy obejmują m.in. odpracowanie dnia wolnego, dowiezienie uczniów na zabawy andrzejkowe, noworoczne, uroczystości szkolne, egzaminy – które wymagają zmiany organizacji pracy szkoły, zajęcia i uroczystości organizowane poza szkołą/ placówką, wycieczki itd.
26. W przypadku zagrożenia epidemiologicznego wynikającego z rozprzestrzeniania się Koronawirusa SARS-CoV-2, i ogłoszeniem przez WHO stanu zagrożenia zdrowia publicznego o znaczeniu międzynarodowym oraz w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo uczniów naszej Gminy, a także w celu przeciwdziałania COVID-19 bądź innej zatwierdzonej i wprowadzonej przepisami prawa pandemii, wymaga się by Wykonawca realizujący zamówienie zwracał szczególną uwagę na zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa uczniów podczas ich przewozu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów oceny ofert.
2. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Oferta złożona przez Wykonawcę może otrzymać łącznie 100 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu/pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Stawka za kilometr dodatkowego kursu
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy PZP oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art.7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 poz. 835) i spełniają warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały one określone przez Zamawiającego.
Warunki udziału dot.:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału – załącznik nr 3 do SWZ
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca zobowiązany jest wykazać się posiadaniem aktualnego zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym. (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 728 z późn. zm.).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia i ubezpieczenia NNW (od następstw nieszczęśliwych wypadków).
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
OKREŚLA SIĘ DLA KAŻDEJ CZĘŚCI, ODRĘBNY, MINIMALNY POZIOM ZDOLNOŚCI, NIEZALEŻNIE OD ILOŚCI SKŁADANYCH OFERT CZĘŚCIOWYCH.
a) Wiedza i doświadczenie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługi lub usług, polegających na wykonaniu co najmniej:
DLA CZĘŚCI 1- jednego zamówienia polegającego na wykonaniu usługi dowożenia uczniów do szkół i/lub placówek oświatowych w roku szkolnym, o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto,
DLA CZĘŚCI 2- jednego zamówienia polegającego na wykonaniu usługi dowożenia uczniów do szkół i/lub placówek oświatowych w roku szkolnym, o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto,
W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
(zdolność techniczna) (załącznik nr 5 do SWZ – wykaz usług)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego (załącznik nr 9 do SWZ), o których mowa w:
- art. 108 ust. 1 ustawy PZP
- w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. poz. 835 o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Aktualną na dzień składania ofert oraz ważną przez cały okres obowiązywania umowy licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób na terenie RP lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób, o których mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U.2024.728 z późn. zm.)
2) Polisa ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia i ubezpieczenia NNW (od następstw nieszczęśliwych wypadków) – załącznik Wykonawcy
3) wykaz usług (Załącznik nr 5 do SWZ) wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy o wartości: dla CZĘŚCI I – 300 000,00 zł, dla CZĘŚCI II – 100 000,00 zł.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Ustala się wadium w wysokości:
1) Dla części 1- 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100),
2) Dla części 2 – 1 500,00 PLN (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100)
2. W przypadku składania ofert na obie części, należy dokonać wpłaty wadium za CZĘŚĆ I i za CZĘŚĆ II
3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
4. Wadium może być wniesione według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących form:
1) Pieniądzu przelewem z konta na konto na rachunek bankowy Zamawiającego 33 8669 0001 0070 9899 2000 0006 Bank Spółdzielczy we Wschowie,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
5) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym
5. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Zaleca się dołączenie kopii dokumentu przelewu do oferty, celem potwierdzenia tej formy wniesienia wadium. Czynność ta skróci czas badania ofert. W formularzu ofertowym należy podać również numer konta, na które Zamawiający winien dokonać zwrotu wadium.
6. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy z dopiskiem: RRIOŚ.271.16.2024.AM oraz nazwą postępowania: „DOWOŻENIE UCZNIÓW DO SZKÓŁ 2024/2025” – CZĘŚĆ I / CZĘŚĆ II
7. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach, powinno obejmować przekazanie tego dokumentu w takiej formie, w jakiej został on ustanowiony przez gwaranta tj. wadium należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu.
8. Wadium w formie poręczenia lub gwarancji powinno zawierać stwierdzenie, że jest ono nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą.
9. W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji, dokument musi być podpisany przez upoważnionego przedstawiciela gwaranta. Do dokumentu gwarancji wadialnej lub poręczenia wadialnego podpisanego przez osobę nieuprawnioną do reprezentacji gwaranta, powinno zostać załączone upoważnienie (na podstawie pełnomocnictwa) dla osoby podpisującej gwarancję wadialną/ poręczenie wadialne w imieniu gwaranta, udzielone przez osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu.
10. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
11. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
12. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy pzp.
13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (w tym spółki cywilne, konsorcja).
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobligowani są do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
3. Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
4. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem wykonawców.
5. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. W odniesieniu do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z § 11 wzoru umowy (załącznik nr 2 i 2a do SWZ), Zamawiający przewidział zmiany w umowie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-18 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://niechlow.ezamawiajacy.pl/pn/niechlow/demand/165397/notice/public/details
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-18 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni