Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowożenie uczestników projektu: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów w Gminie Nowe Miasto Lubawskie od września do grudnia 2021r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Nowe Miasto Lubawskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118922
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Podleśna 1
1.5.2.) Miejscowość: Mszanowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 13-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 564726300
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@gminanml.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminanml.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowożenie uczestników projektu: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów w Gminie Nowe Miasto Lubawskie od września do grudnia 2021r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d80d98fe-e3ce-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00112892
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000237/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Dowożenie uczestników projektu: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów w Gminie Nowe Miasto Lubawskie od września do grudnia 2021
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
EFS w ramach RPO Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.gminanml.pl https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.bip.gminanml.pl https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RD.271.9.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
a) Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie usługi transportowej związanej z zapewnieniem przewozu uczestnikom Projektu „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów w Gminie Nowe Miasto Lubawskie” z/do miejsca ich zamieszkania na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne oraz dowóz i odwóz uczestników projektu do/z szkół podstawowych na terenie Gminy Nowe Miasto Lubawskie wraz z zapewnieniem uczniom opieki w czasie przewozu.
b) Świadczenie usług odbywać się będzie w soboty w ilości wyjazdów podanych poniżej:
- w roku 2021: 8 wyjazdów (tj.18.09.2021, 25.09.2021, 09.10.2021, 23.10.2021, 06.11.2021, 20.11.20201, 04.12.2021, 11.12.2021).
c) Transport odbywał się będzie do/z/pomiędzy szkołami:
- Zespołu Szkół im. Rodu Działyńskich w Bratianie,
- Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Jamielniku,
- Szkoły Podstawowej im. Ks. K. Wróblewskiego w Gwiździnach,
- Szkoły Podstawowej w Radomnie,
- Szkoły Podstawowej w Skarlinie.
d) Usługa transportowa obejmuje przewóz uczniów z terenu Gminy Nowe Miasto Lubawskie i zostali zrekrutowani do udziału w projekcie. Opis tras z przewidywaną liczbą uczniów z podziałem na poszczególne szkoły zostały wymienione w załączniku do SWZ.
e) Przewidywana liczba kilometrów na realizację całego przedmiotu zamówienia wynosi 3 200 km. (dojazdy z bazy na trasę i zjazd z trasy do bazy oraz dojazd i zjazd środka transportu zamiennego nie będą wliczane w koszt usługi).
f) Faktyczna ilość kilometrów może ulec zmianie, w zależności od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, wynikających z następujących przyczyn:
- Zmiana ilości dzieci na trasie dowozu powodująca zmianę trasy kursu,
- Zmiana trasy wynikająca z przyczyn niezależnych od Wykonawcy np. objazdy,
- Zmiana rozkładów zajęć dydaktycznych powodująca konieczność uruchomienia dodatkowych kursów lub ograniczenia ilości kursów.
g) Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług zgodnie z harmonogramem ustalonym z Zamawiającym. Przewiduje się rozpoczęcie zajęć w danej szkole o godz. 10:00, zakończenie ok. godz. 13:00.
h) Szczegółowy opis potrzeb Zamawiającego, zawierający długość tras w kilometrach oraz terminy w jakich należy zapewnić dowóz i/lub odwóz uczniów z poszczególnych placówek Zamawiający sporządzi po zakończeniu przygotowania harmonogramu zajęć na rok szkolny objęty zamówieniem.
i) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ustalonego rozkładu jazdy autobusów/ busów oraz rozszerzenia lub zmniejszenia tras, wynikającego ze zmian, których nie był wstanie przewidzieć na etapie podpisania umowy.
j) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody, które wynikną z ruchu pojazdów i przewozu dzieci, przy uwzględnieniu obowiązujących zasad wynikających z obowiązku ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.
k) Wykonawca zapewni podczas wykonywania przewozu opiekę nad uczniami zgodnie
z obowiązkiem wynikającym z art. 39 ust.3 i 4 ustawy Prawo Oświatowe
(Dz.U. z 2021 r., poz. 1082) poprzez zapewnienie wykwalifikowanej opieki jednej osoby dorosłej w każdym środku transportu. Opiekunem powinna być osoba pełnoletnia, sprawna fizycznie, niekarana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, do której obowiązków będzie należało w szczególności:
- opieka i nadzór podczas przewozu uczniów ze szkół do miejsca zamieszkania oraz dowóz i odwóz uczestników projektu na zajęcia.
- opieka i nadzór podczas wsiadania i wysiadania uczniów do/ z pojazdu.
- zwracanie uwagi na uczniów podczas przejazdu.
l) W przypadku stwierdzenia, przez kierowcę lub opiekuna, sytuacji zagrażającej uczniom natychmiastowe poinformowanie o tym fakcie Zamawiającego i Wykonawcę.
m) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości dowożonych dzieci. W przypadku zwiększenia ilości dowożonych uczniów, Wykonawca musi zapewnić ich dowóz na warunkach podanych w ofercie.
n) W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, czasowej zmiany organizacji ruchu, zmiany organizacji pracy szkoły w związku z obchodami uroczystości szkolnych, niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi lub innymi wydarzeniami, które mogą skrócić lub wydłużyć zajęcia lekcyjne, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci i młodzieży zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez dyrektora szkoły oraz w tym samym dniu niezwłocznie poinformować drogą elektroniczną o tym fakcie Zamawiającego.
o) Rzeczywista ilość kilometrów wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego w trakcie trwania umowy i dlatego może ona ulec zmianie. Różnica w ilości kilometrów nie będzie stanowić roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, w szczególności nie powoduje zmiany wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy za świadczone usługi wynikające z przedmiotowego zamówienia.
p) Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zapoznania się z terenem, na którym ma być realizowana usługa dowozu na zajęcia w ramach projektu oraz uzyskania wszelkich niezbędnych informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty zawarcia umowy.
q) Harmonogramy dowozów dzieci będą ustalane w porozumieniu z dyrektorami szkół i liderem projektu w oparciu o plany zajęć dydaktycznych w poszczególnych placówkach.
r) Zamawiający zastrzega możliwość odstępstw od podanego harmonogramu przewozów z powodu zmiany planów zajęć, ilości dzieci, zmiany organizacji roku szkolnego, odpracowywania dni wolnych, itd. Wprowadzenie zmian w rozkładzie przewozów szkolnych nie będzie miało wpływu na cenę jednostkową za km.
Wykonawca zapewni podczas wykonywania przewozu opiekę nad uczniami zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art.39 ust.3 i 4 ustawy Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2021 r., poz. 1082). Zamawiający wyklucza w zadaniu nr I i II możliwość łączenia funkcji kierowcy i opiekuna. Wykonawca stosownie do art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 152 ) sprawdzi osoby wykonujące czynności związane z dowozem i odwozem uczniów (tj. opiekun , kierowca) w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Na dowód tego, Wykonawca przed podpisaniem umowy złoży oświadczenie, z którego będzie wynikało iż: - osoby wykonujące czynności związane z dowozem i odwozem uczniów zostały sprawdzone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym i nie są karane, - Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzenia w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym osoby, które będzie chciał zatrudnić przy wykonywaniu przedmiotowego zamówienia w czasie trwającej już umowy, a jeżeli z rejestru wyniknie, iż osoba została karana za przestępstwa na tle seksualnym Wykonawca nie zatrudni jej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60170000-0 - Wynajem pojazdów przeznaczonych do transportu osób wraz z kierowcą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-18 do 2021-12-11
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku wystąpienia awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa poniższe warunki udziału w postępowaniu dotyczące :1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca musi posiadać aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2021 r. poz. 919, 1005 ze zm.).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający wymaga, aby pojazdy, którymi świadczona będzie usługa dowozu uczniów były w pełni sprawnie technicznie. Stosowane do przewozu pojazdy nie mogą stwarzać zagrożenia dla przewożonych nim osób oraz dla innych uczestników ruchu drogowego. Wykonawca w tym zakresie zobowiązany jest do przestrzegania przepisów określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Rozdziale II SWZ.7.2. Oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1., stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
7.3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt 7.1., także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
7.4. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona składa na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie aktualne na dzień ich złożenia niżej wskazane podmiotowe środki dowodowe.
1) Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające brak podstaw wykluczenia:
Nie wymagane
2) Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu
a) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za wykonanie czynności związanych z dowozem i odwozem uczniów.
7.5. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 7.1. IDW, dane umożliwiające dostęp do tych środków. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności podmiotowych środków dowodowych pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający będzie żądał od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów, jeżeli zaistnieje taka potrzeba.