Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów z terenu gminy Nekla do szkół w roku szkolnym 2024/2025 – przewóz uczniów z niepełnosprawnościami
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NEKLA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258098
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Dworcowa 10
1.5.2.) Miejscowość: Nekla
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-330
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 614373197
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.kamel@gminanekla.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.nekla.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz uczniów z terenu gminy Nekla do szkół w roku szkolnym 2024/2025 – przewóz uczniów z niepełnosprawnościami
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-26b50fee-e530-4563-a0b0-58577440678c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00445786
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00057476/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dowóz uczniów do szkół w roku szkolnym 2024/2025
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-26b50fee-e530-4563-a0b0-58577440678c
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, wszelka komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcą/-ami, odbywa się przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej:
a) Ofertę wraz z oświadczeniami i dokumentami, o których mowa w rozdziale VII pkt 1, wykonawca składa za pośrednictwem portalu dedykowanego zamówieniom publicznym, tj. https://ezamowienia.gov.pl/pl/.
b) Pozostała komunikacja, tj. wnioski o wyjaśnienie treści SWZ, wezwania do uzupełnienia oferty/wyjaśnień, zapytania, odpowiedzi/wyjaśnienia/uzupełnienia, zawiadomienia o wyborze oferty/unieważnieniu postępowania/odrzuceniu oferty odbywa się przy użyciu poczty elektronicznej.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu zostały określone w:
a) Instrukcji interaktywnej: Oferty, wnioski i prace konkursowe (Jak złożyć ofertę, wniosek lub pracę konkursową na Platformie e-
Zamówienia, Załącznik nr 15 do SWZ) – https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2022/07/Oferty-5.2.1a.pdf.
3. Preferowanym przez zamawiającego formatem danych jest format .pdf.
4. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania: na platformę e-Zamówienia lub na skrzynkę e-mailową.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej RODO, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana/Państwa danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Nekla z siedzibą w: Urząd Miasta i Gminy Nekla, ul. Dworcowa 10, 62-330 Nekla, tel. (61) 4-386-011,
e-mail: nekla@gminanekla.pl;
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Nekla jest Pan Tomasz Powała, kontakt: adres e-mail: iod@gminanekla.pl1;
Pani/Pana/Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia klasycznego (nr sprawy: ZZ.271.20.2024) pn. Dowóz uczniów z terenu gminy Nekla do szkół w roku szkolnym 2024/2025 – przewóz uczniów z niepełnosprawnościami, prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami Pani/Pana/Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.), dalej ustawa – Pzp;
4) Pani/Pana/Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 421 ust. 4 ustawy – Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
5) obowiązek podania przez Panią/Pana/Państwa danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana/Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy – Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy – Pzp;
6) w odniesieniu do Pani/Pana/Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) posiada Pani/Pan/Państwo:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana/Państwa dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana/Państwa danych osobowych2;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO3;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan/Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana/Państwa dotyczących narusza przepisy RODO;
8) nie przysługuje Pani/Panu/Państwu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana/Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
1Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
2Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą – Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
3Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZZ.271.20.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa przewozu dzieci w wieku przedszkolnym oraz dzieci w wieku szkolnym, uczęszczających do Niepublicznego Ośrodka Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego „ARKA” we Wrześni w roku szkolnym 2024/2025.
2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia:
2.1. przewóz uczniów z niepełnosprawnościami (z dysfunkcjami ruchu i dysfunkcjami umysłowymi) do Niepublicznego Ośrodka Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego „ARKA” we Wrześni na trasie:
Barczyzna - Nekla - Starczanowo - Września (szacunkowa liczba km – 30 dziennie),
Trasa powrotna: Września - Barczyzna - Nekla - Starczanowo (szacunkowa liczba km – 30 dziennie).
Poprzez usługę Zamawiający rozumie podstawienie środka transportu (bus) przystosowanego do przewozu uczniów z niepełnosprawnościami (3 osoby) wraz z opiekunem posiadającym specjalistyczne kwalifikacje dot. usług opiekuńczych dla uczniów z niepełnosprawnościami pod wskazany adres zamieszkania w miejscowości położonej na terenie gminy Nekla oraz przewóz uczniów do Niepublicznego Ośrodka Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego „ARKA” we Wrześni ul. Piastów 15 i ul. Sołtysiaka 15. Odwóz w tym samym dniu, w odstępie 7-8 godzin (przewóz uczniów na trasie powrotnej do miejscowości wyjściowej położonej na terenie gminy Nekla). Opiekuna zapewnia Wykonawca. Do obowiązków kierowcy i opiekuna jest odbiór dziecka z domu a w przypadku dziecka z niepełnosprawnością wniesienie do pojazdu, wniesienie do szkoły, i odwrotnie. Opiekun musi posiadać przygotowanie zawodowe do pracy z osobami niepełnosprawnymi i uprawnienia do udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2025-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferty oceni komisja przetargowa.
2. Oferta w kryterium ceny może uzyskać maksymalnie 60 punktów.
3. Oferta w kryterium – serwis (tj. podstawienie zastępczego środka transportu) może uzyskać od 0 do 40 punktów.
4. Punkty za ww. kryteria obliczone zostaną z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
5. Oferta, która przedstawi najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie
uznana za najkorzystniejszą. Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Serwis (tj. podstawienie zastępczego środka transportu)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy – Pzp w zakresie:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi stosowny odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi licencję lub zezwolenie na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wydaną przez organy, o których mowa w art. 7 ustawy z dn. 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1123, z 2024 r. poz. 728).
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie opisuje szczegółowo warunku w tym zakresie. Potwierdzeniem spełnienia przedmiotowego warunku będzie złożenie oświadczenia zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ.
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
- w okresie ostatnich trzech lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej dwie usługi (w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych uwzględniane są również nadal wykonywane), o wartości nie mniejszej niż 30 000,00 zł brutto każda polegające na dowozie uczniów z niepełnosprawnościami do szkół, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane lub są wykonywane, z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
- dysponuje następującym wyposażeniem w celu wykonania zamówienia publicznego – wykonawca musi dysponować co najmniej dwoma busami przystosowanymi do przewozu minimum 3 osób z niepełnosprawnościami każdy. Środek transportu winien być sprawny technicznie, wyposażony w pasy bezpieczeństwa, ogrzewany, zapewniający przewóz osób na wózku inwalidzkim;
- Wykonawca musi posiadać wszelkie uprawnienia do wykonywania przewozu osób, stosownie do treści ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym a ponadto pojazdy muszą posiadać aktualną i ważną polisę ubezpieczenia OC i NW;
- Wykonawca winien posiadać dokument stanowiący standardy ochrony małoletnich wynikające z ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 560), w szczególności zapisy wynikające z art. 21 i 22c ww. ustawy, a osoba prowadząca pojazd (kierowca) oraz wszystkie osoby wykonujące prace polegające na sprawowaniu opieki w trakcie transportu osób niepełnosprawnych muszą spełniać standardy o których mowa powyżej, pod odpowiedzialnością przewidzianą w ww. ustawie;
- dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia publicznego – min. 2 kierowcami uprawnionymi do kierowania pojazdami (bus) oraz min. dwóch opiekunów posiadających przygotowanie zawodowe do pracy z osobami niepełnosprawnymi i uprawnienia do udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 6 do SWZ) w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – w przypadku spółki cywilnej oświadczenie składa każdy ze wspólników,
2. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności – w przypadku spółki cywilnej zaświadczenie składa każdy ze wspólników oraz spółka cywilna,
3. zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności – w przypadku spółki cywilnej zaświadczenie składa każdy ze wspólników oraz spółka cywilna,
4. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – w przypadku spółki cywilnej wpis do CEIDG składa każdy ze wspólników z osobna,
Zamawiający zastrzega sobie możliwość pobierania wpisu z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej dostępnej pod następującym adresem strony: https://aplikacja.ceidg.gov.pl/ceidg/ceidg.public.ui/search.aspx,
lub z Krajowego Rejestru Sądowego dostępnego pod następującym adresem strony: https://ekrs.ms.gov.pl/web/wyszukiwarka-krs/strona-glowna/index.html
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. licencja w zakresie krajowego transportu drogowego osób wydaną przez organy, o których mowa w art. 7 ustawy z dn. 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1123, z 2024 r. poz. 728),
2. oświadczenie w zakresie ochrony małoletnich wynikające z ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich,
3. wykaz usług (załącznik nr 8 do SWZ),
4. wykaz wyposażenia (pojazdów) (załącznik nr 9 do SWZ),
5. wykaz osób (załącznik nr 10 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Dokumenty wymagane w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia, tj. oferty wspólnej:
a) dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia, jeżeli ustanowienie pełnomocnika nie jest zawarte w umowie konsorcjum; do oferty należy dołączyć notarialnie poświadczone pełnomocnictwo,
b) dokumenty potwierdzające, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności oraz, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 108 ustawy – Pzp – dla każdego partnera z osobna; pozostałe dokumenty składane są wspólnie,
c) dokument potwierdzający spełnianie warunków łącznie, przez wykonawców składających ofertę wspólną jako konsorcjum, jednakże brak podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 108 tejże ustawy, każdy z wykonawców wykazuje osobno,
d) przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru oferty) wykonawca składający ofertę wspólną mają obowiązek przedstawić zamawiającemu umowę konsorcjum, która spełniać musi następujące warunki:
- zawarcie umowy na okres nie krótszy niż okres realizacji zamówienia wraz z okresem rękojmi lub gwarancji; w zależności od tego, który z terminów jest dłuższy,
- jasne sprecyzowanie celu gospodarczego, w jakim została ona zawarta,
- wskazywanie reprezentanta (lidera) konsorcjum,
- niemożliwość wypowiedzenia umowy przez któregokolwiek z jego członków w trakcie realizacji zamówienia wraz z okresem gwarancji/rękojmi,
- niemożliwość dokonywania zmian w treści zawartej umowy bez zgody zamawiającego,
- wszelkie rozliczenia finansowe, w tym płatności faktur, zamawiający dokonuje z liderem konsorcjum,
- z umowy wynikać musi, iż członkowie konsorcjum odpowiadają solidarnie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wzór umowy stanowi załącznik nr 12 do SWZ.
Wszelkie zmiany i uzupełnienia warunków umowy mogą być dokonywane za zgodą Stron, wyrażoną na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności, o ile nie będzie to sprzeczne z ustawą – Pzp. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy, pod rygorem nieważności, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba, że zachodzi jedna z następujących okoliczności wskazanych w art. 455 ust. 1 i 2 tejże ustawy.
Zmiany umowy są możliwe w zakresie zmiany organizacji i tras przewozu lub ilości wykonywanych kursów, w sytuacji zmian organizacji pracy szkoły oraz zmian organizacyjnych dotyczących uczniów.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-14 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-14 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-12
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
NEGOCJACJE:
Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością prowadzenia negocjacji zgodnie z art. 275 pkt 2 ustawy Pzp.
1. Negocjacje będą prowadzone w zakresie kryterium – ceny.
2. Zamawiający nie przewiduje ograniczenia liczby wykonawców, których zaprosi do negocjacji.
3. W przypadku, gdy Zamawiający nie będzie prowadził negocjacji, dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród ofert niepodlegających odrzuceniu spośród ofert złożonych w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu.
4. Wobec wykonawców, którzy w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu złożyli oferty, zostaną zastosowane środki informacyjne zgodnie z art. 287 ust. 3 ustawy Pzp.
5. W przypadku gdy Zamawiający będzie prowadził negocjacje, zaprosi wykonawców do negocjacji złożonych w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu ofert zgodnie z art. 289
ust. 1 – 3 i 5 oraz art. 290 ustawy Pzp.
6. Prowadzone negocjacje mają charakter poufny zgodnie z art. 291 ustawy Pzp.
7. Zamawiający informuje równocześnie wszystkich wykonawców, których oferty złożone w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu nie zostały odrzucone, o zakończeniu negocjacji oraz zaprasza ich do składania ofert dodatkowych. W zaproszeniu zamawiający określi sposób i termin składania ofert dodatkowych, język w jakim muszą być one sporządzone oraz termin otwarcia ofert dodatkowych.