Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Miasta i Gminy Kańczuga do
placówek oświatowych w celu realizacji obowiązku szkolnego i nauki oraz dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Kańczuga w 2022 roku
1.3.1 Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Miasta i Gminy Kańczuga do placówek oświatowych w celu realizacji obowiązku szkolnego i nauki oraz dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Kańczuga w 2022 roku
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Część 1 / Trasa 1
Dowóz dzienny 13+/-5 uczniów niepełnosprawnych z miejsca zamieszkania dziecka do Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Jarosławiu, zlokalizowanego w Jarosławiu na ul. Witosa 18, Wilsona 6 oraz Jana Pawła II 30 oraz powrót do miejsca zamieszkania dziecka.
Dowóz będzie realizowany w dniach od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem wakacji i ferii zimowych i świątecznych oraz dni ustawowo wolnych od pracy, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 46, poz. 432 z późn. zm.) oraz w dniach uroczystości okazjonalnych takich jak np. dzień dziecka.
W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić dowóz dzieci w tym dniu.
Przebieg trasy:
Sietesz-Siedleczka-Łopuszka Wielka-Kańczuga-Łopuszka Mała-Żuklin-Pantalowice-Rączyna
Krzeczowice-Jarosław oraz powrót
Szacunkowa ilość kilometrów na w/w trasie wynosi: 135 km/jeden kurs i dotyczy „pełnych kursów” tj. przejazdów z dziećmi (długość trasy nie obejmuje dojazdu autobusów po dzieci i tzw. „pustych przebiegów”).
Zamawiający przewiduje szacunkowo 192 kursów w okresie realizacji umowy- część 1.
Jako jeden kurs należy rozumieć przewóz uczniów niepełnosprawnych na odcinku dom – szkoła/placówka – dom w danym dniu.
Zamawiający informuje, iż wskazana ilość kursów na danej trasie przyjęta została w celu ustalenia wartości oferty i porównania złożonych ofert. Rozliczenie z tytułu wykonania niniejszego zamówienia nastąpi na podstawie faktycznej ilości zrealizowanych kursów.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości dowożonych dzieci w trakcie roku. Zmiany mogą dotyczyć zmniejszenia liczby dowożonych dzieci np. w przypadku choroby, lub zwiększenia liczby dowożonych dzieci np. w przypadku dołączenia do w/w ośrodków, szkół innych dzieci z terenu Miasta i Gminy Kańczuga, po każdej zmianie Zamawiający przedłoży Wykonawcy aktualny wykaz uczniów. Zamawiający zastrzega, iż z uwagi na brak możliwości dokładnego określenia ilości usług, podana szacunkowa ilość kursów na danej trasie może ulec zmianie średnio o 10 % w zależności od potrzeb Zamawiającego.
W przypadku zmian liczby dowożonych uczniów Wykonawca zobowiązuje się do dowożenia uczniów, zgodnie ze zmienionym wykazem od następnego dnia po wprowadzeniu przez strony zmiany umowy w zakresie wykazu uczniów i miejsca ich odbioru bez zmiany stawki za jeden kurs świadczonej usługi.
W przypadku choroby uczniów lub innej przyczyny losowej która uniemożliwi dowóz uczniów do szkoły w danym dniu za ten dzień Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie. Strony uzgadniają, że w przypadku wystąpienia okoliczności związanych z wystąpieniem siły wyższej np. pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 powodująca zamknięcie szkół/ przedszkoli/ placówek, które to wpływają na należyte wykonanie przedmiotu zamówienia, ustalają iż za okres zamknięcia placówki, której dotyczy umowa, pomimo gotowości Wykonawcy do świadczenia usługi transportowej wynagrodzenie nie będzie przysługiwało. W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązującego reżimu sanitarnego.
Wykonawca usługi musi zapewnić punktualny, bezpieczny i bezawaryjny przewóz osób niepełnosprawnych/uczniów. Przed przystąpieniem do realizacji usługi wykonawca ustali
optymalny rozkład jazdy, mając na uwadze jak najkrótszy czas przebywania dzieci w podróży wraz z uwzględnieniem następujących założeń :
a) osoby należy dowieźć do Ośrodka/ placówek/szkoły w takim czasie, aby mogły punktualnie rozpocząć zajęcia zgodnie z planem zajęć,
b) po zakończeniu uczestnicy zajęć powinni być odbierani bez zbędnego oczekiwania, Uczniowie powinni być odebrani z placówek po zakończeniu zajęć, jednak nie później niż przed zamknięciem świetlicy.
c) szczegółowe godziny kursów Wykonawca ustali z Zamawiającym i zostaną zapisane w Umowie w formie załącznika.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo przewożonych osób.
Wykonawca musi zapewnić przewożonym osobom odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny tj.:
a) utrzymywać pojazd w czystości i porządku,
b) przestrzegać przepisy p. poż. i BHP,
c) ubezpieczyć przewożone osoby na czas przewozu z tytułu szkód, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem zamówienia.
Zamawiający wymaga, aby uczniowie niepełnosprawni odbierani byli od rodziców/ opiekunów prawnych spod domu o ustalonej wcześniej godzinie i po dowiezieniu na zajęcia byli przekazywani pod opiekę nauczyciela lub innej osoby upoważnionej.
Po zakończeniu zajęć uczniowie niepełnosprawni winni być odbierani od nauczycieli
w szkole/przedszkolu (lub od innych osób upoważnionych) i po dowiezieniu pod dom przekazywani pod opiekę rodziców/opiekunów prawnych lub osób upoważnionych.
Nie dopuszcza się przekazywania uczniów w drodze powrotnej ze szkoły do domu osobom nieupoważnionym.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca do realizacji Części 1-4 Zamówienia dysponował do wykonania usługi odpowiednim potencjałem technicznym będącym własnością lub w dyspozycji Wykonawcy dopuszczonym do ruchu zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2021 poz. 450 z późn.zm). Wykonawca na każdą Część zamówienia zapewnia jeden samochód na jedną trasę oraz jeden dodatkowy samochód stanowiący zabezpieczenie wykonania usługi w przypadku awarii sprawnych technicznie, umożliwiających bezpieczny przewóz wymaganej ilości uczniów/dzieci w jednym czasie, w ilości miejsc siedzących dostosowanej do liczby uczniów przewożonych na każdej z tras, wyposażonym w atestowany sprzęt zabezpieczający, klimatyzację, sprawną instalację grzewczą, specjalne oznakowanie. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest podstawić pojazd zastępczy spełniający wymagania określone w SWZ. Maksymalny czas podstawienia samochodu zastępczego w przypadku awarii wynosi 45 minut (włącznie z podstawieniem nowego pojazdu na miejsce awarii)
Wykonawca w części 1, 2 3 winien zapewnić pojazd konstrukcyjnie przeznaczony do przewozu osób niepełnosprawnych, z windą dla wózków i 2 miejsca w samochodzie na wózki inwalidzkie, który posiada aktualne badania techniczne dopuszczające pojazd do ruchu drogowego oraz obowiązkowe ubezpieczenia komunikacyjne OC i NW. Pojazd powinien być oznaczony z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy niebieskiej z międzynarodowym symbolem wózka inwalidzkiego barwy białej. Tablice te powinny być wykonane z materiału odblaskowego. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pomoc przewożonym osobom przy wsiadaniu do samochodu i wysiadaniu z niego.
WARUNKI DODATKOWE, NIEZBĘDNE DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
W czasie codziennego transportu dzieci z miejsca zamieszkania do placówki/ośrodka i z powrotem do miejsca zamieszkania Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie zapewnić osobę pełniącą funkcję opiekuna z kwalifikacjami w tym z pomocą przedmedyczną (dotyczy Części 1 – 4 zamówienia), dla przewożonych osób w trakcie każdego przewozu. Zamawiający wyklucza łączenie funkcji kierowcy i opiekuna.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość wglądu do dokumentów potwierdzających posiadanie wyżej wymienionych uprawnień przed podpisaniem umowy.
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
Część 2 / Trasa 2
Dowóz dzienny 1 ucznia niepełnosprawnego z miejsca zamieszkania do Specjalistycznego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Laszczynach 75a oraz powrót do miejsca zamieszkania dziecka. Dzienny przewóz będzie realizowany w dniach od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem wakacji i ferii zimowych i świątecznych oraz dni ustawowo wolnych od pracy, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego oraz (Dz. U. z 2002 r. Nr 46, poz. 432 z późn. zm.) w dniach uroczystości okazjonalnych takich jak np. dzień dziecka.
W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić dowóz dziecka w tym dniu.
Zamawiający zaznacza i zastrzega, iż umowa może być zawarta na krótszy okres lub wcześniej rozwiązana ze względu na umieszczenie ucznia w placówce zapewniającej całodobową opiekę.
Przebieg trasy:
Siedleczka – Laszczyny 75 a – Siedleczka
Szacunkowa ilość kilometrów na w/w trasie wynosi : 68 km/jeden kurs i dotyczy „pełnych kursów” tj. przejazdów z dzieckiem (długość trasy nie obejmuje dojazdu autobusów po dziecko i tzw. „pustych przebiegów”).
Zamawiający przewiduje szacunkowo 185 kursów w okresie realizacji umowy- część 2.
Jako jeden kurs należy rozumieć przewóz uczniów niepełnosprawnych na odcinku dom – szkoła/placówka – dom w danym dniu.
Zamawiający informuje, iż wskazana ilość kursów na danej trasie przyjęta została w celu ustalenia wartości oferty i porównania złożonych ofert. Rozliczenie z tytułu wykonania niniejszego zamówienia nastąpi na podstawie faktycznej ilości zrealizowanych kursów.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości dowożonych dzieci w trakcie roku. Zmiany mogą dotyczyć zmniejszenia liczby dowożonych dzieci np. w przypadku choroby, lub zwiększenia liczby dowożonych dzieci np. w przypadku dołączenia do w/w ośrodków, szkół innych dzieci z terenu Miasta i Gminy Kańczuga, po każdej zmianie Zamawiający przedłoży Wykonawcy aktualny wykaz uczniów. Zamawiający zastrzega, iż z uwagi na brak możliwości dokładnego określenia ilości usług, podana szacunkowa ilość kursów na danej trasie może ulec zmianie średnio o 10 % w zależności od potrzeb Zamawiającego.
W przypadku zmian liczby dowożonych uczniów Wykonawca zobowiązuje się do dowożenia uczniów, zgodnie ze zmienionym wykazem od następnego dnia po wprowadzeniu przez strony zmiany umowy w zakresie wykazu uczniów i miejsca ich odbioru bez zmiany stawki za jeden kurs świadczonej usługi.
W przypadku choroby uczniów lub innej przyczyny losowej która uniemożliwi dowóz uczniów do szkoły w danym dniu za ten dzień Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie. Strony uzgadniają, że w przypadku wystąpienia okoliczności związanych z wystąpieniem siły wyższej np. pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 powodująca zamknięcie szkół/ przedszkoli/ placówek, które to wpływają na należyte wykonanie przedmiotu zamówienia, ustalają iż za okres zamknięcia placówki, której dotyczy umowa, pomimo gotowości Wykonawcy do świadczenia usługi transportowej wynagrodzenie nie będzie przysługiwało. W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązującego reżimu sanitarnego.
Wykonawca usługi musi zapewnić punktualny, bezpieczny i bezawaryjny przewóz osób niepełnosprawnych/uczniów. Przed przystąpieniem do realizacji usługi wykonawca ustali
optymalny rozkład jazdy, mając na uwadze jak najkrótszy czas przebywania dzieci w podróży wraz z uwzględnieniem następujących założeń :
a) osoby należy dowieźć do Ośrodka/ placówek/szkoły w takim czasie, aby mogły punktualnie rozpocząć zajęcia zgodnie z planem zajęć,
b) po zakończeniu uczestnicy zajęć powinni być odbierani bez zbędnego oczekiwania, Uczniowie powinni być odebrani z placówek po zakończeniu zajęć, jednak nie później niż przed zamknięciem świetlicy.
c) szczegółowe godziny kursów Wykonawca ustali z Zamawiającym i zostaną zapisane w Umowie w formie załącznika.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo przewożonych osób.
Wykonawca musi zapewnić przewożonym osobom odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny tj.:
a) utrzymywać pojazd w czystości i porządku,
b) przestrzegać przepisy p. poż. i BHP,
c) ubezpieczyć przewożone osoby na czas przewozu z tytułu szkód, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem zamówienia.
Zamawiający wymaga, aby uczniowie niepełnosprawni odbierani byli od rodziców/ opiekunów prawnych spod domu o ustalonej wcześniej godzinie i po dowiezieniu na zajęcia byli przekazywani pod opiekę nauczyciela lub innej osoby upoważnionej.
Po zakończeniu zajęć uczniowie niepełnosprawni winni być odbierani od nauczycieli
w szkole/przedszkolu (lub od innych osób upoważnionych) i po dowiezieniu pod dom przekazywani pod opiekę rodziców/opiekunów prawnych lub osób upoważnionych.
Nie dopuszcza się przekazywania uczniów w drodze powrotnej ze szkoły do domu osobom nieupoważnionym.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca do realizacji Części 1-4 Zamówienia dysponował do wykonania usługi odpowiednim potencjałem technicznym będącym własnością lub w dyspozycji Wykonawcy dopuszczonym do ruchu zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2021 poz. 450 z późn.zm). Wykonawca na każdą Część zamówienia zapewnia jeden samochód na jedną trasę oraz jeden dodatkowy samochód stanowiący zabezpieczenie wykonania usługi w przypadku awarii sprawnych technicznie, umożliwiających bezpieczny przewóz wymaganej ilości uczniów/dzieci w jednym czasie, w ilości miejsc siedzących dostosowanej do liczby uczniów przewożonych na każdej z tras, wyposażonym w atestowany sprzęt zabezpieczający, klimatyzację, sprawną instalację grzewczą, specjalne oznakowanie. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest podstawić pojazd zastępczy spełniający wymagania określone w SWZ. Maksymalny czas podstawienia samochodu zastępczego w przypadku awarii wynosi 45 minut (włącznie z podstawieniem nowego pojazdu na miejsce awarii)
Wykonawca w części 1, 2 3 winien zapewnić pojazd konstrukcyjnie przeznaczony do przewozu osób niepełnosprawnych, z windą dla wózków i 2 miejsca w samochodzie na wózki inwalidzkie, który posiada aktualne badania techniczne dopuszczające pojazd do ruchu drogowego oraz obowiązkowe ubezpieczenia komunikacyjne OC i NW. Pojazd powinien być oznaczony z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy niebieskiej z międzynarodowym symbolem wózka inwalidzkiego barwy białej. Tablice te powinny być wykonane z materiału odblaskowego. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pomoc przewożonym osobom przy wsiadaniu do samochodu i wysiadaniu z niego.
WARUNKI DODATKOWE, NIEZBĘDNE DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
W czasie codziennego transportu dzieci z miejsca zamieszkania do placówki/ośrodka i z powrotem do miejsca zamieszkania Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie zapewnić osobę pełniącą funkcję opiekuna z kwalifikacjami w tym z pomocą przedmedyczną (dotyczy Części 1 – 4 zamówienia), dla przewożonych osób w trakcie każdego przewozu. Zamawiający wyklucza łączenie funkcji kierowcy i opiekuna.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość wglądu do dokumentów potwierdzających posiadanie wyżej wymienionych uprawnień przed podpisaniem umowy.
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
Część 3 / Trasa 3
Dowóz: 5 +/-2 uczniów niepełnosprawnych w poniedziałek z miejsca zamieszkania ucznia do Ośrodka Rehabilitacyjno -Edukacyjno-Wychowawczego w Jarosławiu, ul. Jana Pawła II 30 oraz odwóz w piątek z Ośrodka do miejsca zamieszkania ucznia.
Ze względu na pobyt uczniów w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym w Jarosławiu, ul. Jana Pawła II 30, potrzeba dowozu i odwozu uczniów występuje tylko w poniedziałki i w piątki lub inne dni tygodnia, w których zaczyna się i kończy tydzień nauki.
Przewóz będzie realizowany w poniedziałek oraz w piątek lub inne dni tygodnia, w których zaczyna się i kończy tydzień nauki, z wyjątkiem wakacji i ferii zimowych i świątecznych oraz dni ustawowo wolnych od pracy, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 46, poz. 432 z późn. zm.) oraz w dniach uroczystości okazjonalnych takich jak np. dzień dziecka. W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić dowóz dzieci w tym dniu.
Przebieg trasy:
Poniedziałek lub inny dzień tygodnia, w którym zaczyna się tydzień nauki: Łopuszka Wielka -Łopuszka Mała- Krzeczowice – Jarosław
Piątek lub inny dzień tygodnia, w którym kończy się tydzień nauki: Jarosław - Krzeczowice - Łopuszka Mała - Łopuszka Wielka
Szacunkowa ilość kilometrów na w/w trasie wynosi: 72 km/jeden kurs i dotyczy „pełnych kursów” tj. przejazdów z dziećmi (długość trasy nie obejmuje dojazdu autobusów po dzieci i tzw. „pustych przebiegów”).
Zamawiający przewiduje szacunkowo 75 kursów w okresie realizacji umowy - część 3
Jako jeden kurs należy rozumieć przewóz uczniów niepełnosprawnych na odcinku dom – szkoła/placówka – dom w danym dniu.
Zamawiający informuje, iż wskazana ilość kursów na danej trasie przyjęta została w celu ustalenia wartości oferty i porównania złożonych ofert. Rozliczenie z tytułu wykonania niniejszego zamówienia nastąpi na podstawie faktycznej ilości zrealizowanych kursów.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości dowożonych dzieci w trakcie roku. Zmiany mogą dotyczyć zmniejszenia liczby dowożonych dzieci np. w przypadku choroby, lub zwiększenia liczby dowożonych dzieci np. w przypadku dołączenia do w/w ośrodków, szkół innych dzieci z terenu Miasta i Gminy Kańczuga, po każdej zmianie Zamawiający przedłoży Wykonawcy aktualny wykaz uczniów. Zamawiający zastrzega, iż z uwagi na brak możliwości dokładnego określenia ilości usług, podana szacunkowa ilość kursów na danej trasie może ulec zmianie średnio o 10 % w zależności od potrzeb Zamawiającego.
W przypadku zmian liczby dowożonych uczniów Wykonawca zobowiązuje się do dowożenia uczniów, zgodnie ze zmienionym wykazem od następnego dnia po wprowadzeniu przez strony zmiany umowy w zakresie wykazu uczniów i miejsca ich odbioru bez zmiany stawki za jeden kurs świadczonej usługi.
W przypadku choroby uczniów lub innej przyczyny losowej która uniemożliwi dowóz uczniów do szkoły w danym dniu za ten dzień Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie. Strony uzgadniają, że w przypadku wystąpienia okoliczności związanych z wystąpieniem siły wyższej np. pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 powodująca zamknięcie szkół/ przedszkoli/ placówek, które to wpływają na należyte wykonanie przedmiotu zamówienia, ustalają iż za okres zamknięcia placówki, której dotyczy umowa, pomimo gotowości Wykonawcy do świadczenia usługi transportowej wynagrodzenie nie będzie przysługiwało. W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązującego reżimu sanitarnego.
Wykonawca usługi musi zapewnić punktualny, bezpieczny i bezawaryjny przewóz osób niepełnosprawnych/uczniów. Przed przystąpieniem do realizacji usługi wykonawca ustali
optymalny rozkład jazdy, mając na uwadze jak najkrótszy czas przebywania dzieci w podróży wraz z uwzględnieniem następujących założeń :
a) osoby należy dowieźć do Ośrodka/ placówek/szkoły w takim czasie, aby mogły punktualnie rozpocząć zajęcia zgodnie z planem zajęć,
b) po zakończeniu uczestnicy zajęć powinni być odbierani bez zbędnego oczekiwania, Uczniowie powinni być odebrani z placówek po zakończeniu zajęć, jednak nie później niż przed zamknięciem świetlicy.
c) szczegółowe godziny kursów Wykonawca ustali z Zamawiającym i zostaną zapisane w Umowie w formie załącznika.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo przewożonych osób.
Wykonawca musi zapewnić przewożonym osobom odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny tj.:
a) utrzymywać pojazd w czystości i porządku,
b) przestrzegać przepisy p. poż. i BHP,
c) ubezpieczyć przewożone osoby na czas przewozu z tytułu szkód, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem zamówienia.
Zamawiający wymaga, aby uczniowie niepełnosprawni odbierani byli od rodziców/ opiekunów prawnych spod domu o ustalonej wcześniej godzinie i po dowiezieniu na zajęcia byli przekazywani pod opiekę nauczyciela lub innej osoby upoważnionej.
Po zakończeniu zajęć uczniowie niepełnosprawni winni być odbierani od nauczycieli
w szkole/przedszkolu (lub od innych osób upoważnionych) i po dowiezieniu pod dom przekazywani pod opiekę rodziców/opiekunów prawnych lub osób upoważnionych.
Nie dopuszcza się przekazywania uczniów w drodze powrotnej ze szkoły do domu osobom nieupoważnionym.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca do realizacji Części 1-4 Zamówienia dysponował do wykonania usługi odpowiednim potencjałem technicznym będącym własnością lub w dyspozycji Wykonawcy dopuszczonym do ruchu zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2021 poz. 450 z późn.zm). Wykonawca na każdą Część zamówienia zapewnia jeden samochód na jedną trasę oraz jeden dodatkowy samochód stanowiący zabezpieczenie wykonania usługi w przypadku awarii sprawnych technicznie, umożliwiających bezpieczny przewóz wymaganej ilości uczniów/dzieci w jednym czasie, w ilości miejsc siedzących dostosowanej do liczby uczniów przewożonych na każdej z tras, wyposażonym w atestowany sprzęt zabezpieczający, klimatyzację, sprawną instalację grzewczą, specjalne oznakowanie. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest podstawić pojazd zastępczy spełniający wymagania określone w SWZ. Maksymalny czas podstawienia samochodu zastępczego w przypadku awarii wynosi 45 minut (włącznie z podstawieniem nowego pojazdu na miejsce awarii)
Wykonawca w części 1, 2 3 winien zapewnić pojazd konstrukcyjnie przeznaczony do przewozu osób niepełnosprawnych, z windą dla wózków i 2 miejsca w samochodzie na wózki inwalidzkie, który posiada aktualne badania techniczne dopuszczające pojazd do ruchu drogowego oraz obowiązkowe ubezpieczenia komunikacyjne OC i NW. Pojazd powinien być oznaczony z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy niebieskiej z międzynarodowym symbolem wózka inwalidzkiego barwy białej. Tablice te powinny być wykonane z materiału odblaskowego. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pomoc przewożonym osobom przy wsiadaniu do samochodu i wysiadaniu z niego.
WARUNKI DODATKOWE, NIEZBĘDNE DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
W czasie codziennego transportu dzieci z miejsca zamieszkania do placówki/ośrodka i z powrotem do miejsca zamieszkania Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie zapewnić osobę pełniącą funkcję opiekuna z kwalifikacjami w tym z pomocą przedmedyczną (dotyczy Części 1 – 4 zamówienia), dla przewożonych osób w trakcie każdego przewozu. Zamawiający wyklucza łączenie funkcji kierowcy i opiekuna.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość wglądu do dokumentów potwierdzających posiadanie wyżej wymienionych uprawnień przed podpisaniem umowy.
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
Część 4 / Trasa 4
Dowóz dzienny 25+/-4 uczniów z miejscowości Lipnik, Chodakówka, Sietesz Górna do Szkoły Podstawowej im. Św. Jadwigi Królowej w Sieteszy Sietesz 329 oraz 8+/-4 uczniów 5 i 6 letnich z miejscowości Lipnik, Chodakówka, Sietesz Górna do Miejsko Gminnego Przedszkola w Kańczudze – oddział w Sieteszy, na zajęcia lekcyjne oraz odwożeniu do miejsca zamieszkania po zakończeniu zajęć lekcyjnych.
Dzienny przewóz będzie realizowany w dniach od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem wakacji i ferii zimowych i świątecznych oraz dni ustawowo wolnych od pracy, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 46, poz. 432 z późn. zm.) oraz w dniach uroczystości okazjonalnych takich jak np. dzień dziecka. W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić dowóz dzieci w tym dniu.
Przebieg trasy:
Trasa dowozu :
1. Lipnik – Szkoła Podstawowa w Sieteszy, Miejsko Gminne Przedszkole w Kańczudze – filia w Sieteszy i z powrotem,
2. Chodakówka – Szkoła Podstawowa w Sieteszy, Miejsko Gminne Przedszkole w Kańczudze – filia w Sieteszy i z powrotem,
3. Sietesz Górna – Szkoła Podstawowa w Sieteszy, Miejsko Gminne Przedszkole w Kańczudze – filia w Sieteszy i z powrotem.
Szacunkowa ilość kilometrów na w/w trasie wynosi: 50 km/jeden kurs i dotyczy „pełnych kursów” tj. przejazdów z dziećmi (długość trasy nie obejmuje dojazdu autobusów po dzieci i tzw. „pustych przebiegów”).
Zamawiający przewiduje szacunkowo 185 kursów w okresie realizacji umowy- część 4.
Jako jeden kurs należy rozumieć przewóz uczniów/dzieci na odcinku dom – szkoła/przedszkole– dom w danym dniu.
Zamawiający informuje, iż wskazana ilość kursów na danej trasie przyjęta została w celu ustalenia wartości oferty i porównania złożonych ofert. Rozliczenie z tytułu wykonania niniejszego zamówienia nastąpi na podstawie faktycznej ilości zrealizowanych kursów.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości dowożonych dzieci w trakcie roku. Zmiany mogą dotyczyć zmniejszenia liczby dowożonych dzieci np. w przypadku choroby, lub zwiększenia liczby dowożonych dzieci np. w przypadku dołączenia do w/w ośrodków, szkół innych dzieci z terenu Miasta i Gminy Kańczuga, po każdej zmianie Zamawiający przedłoży Wykonawcy aktualny wykaz uczniów. Zamawiający zastrzega, iż z uwagi na brak możliwości dokładnego określenia ilości usług, podana szacunkowa ilość kursów na danej trasie może ulec zmianie średnio o 10 % w zależności od potrzeb Zamawiającego.
W przypadku zmian liczby dowożonych uczniów Wykonawca zobowiązuje się do dowożenia uczniów, zgodnie ze zmienionym wykazem od następnego dnia po wprowadzeniu przez strony zmiany umowy w zakresie wykazu uczniów i miejsca ich odbioru bez zmiany stawki za jeden kurs świadczonej usługi.
W przypadku choroby uczniów lub innej przyczyny losowej która uniemożliwi dowóz uczniów do szkoły w danym dniu za ten dzień Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie. Strony uzgadniają, że w przypadku wystąpienia okoliczności związanych z wystąpieniem siły wyższej np. pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 powodująca zamknięcie szkół/ przedszkoli/ placówek, które to wpływają na należyte wykonanie przedmiotu zamówienia, ustalają iż za okres zamknięcia placówki, której dotyczy umowa, pomimo gotowości Wykonawcy do świadczenia usługi transportowej wynagrodzenie nie będzie przysługiwało. W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązującego reżimu sanitarnego.
Wykonawca usługi musi zapewnić punktualny, bezpieczny i bezawaryjny przewóz osób niepełnosprawnych/uczniów. Przed przystąpieniem do realizacji usługi wykonawca ustali
optymalny rozkład jazdy, mając na uwadze jak najkrótszy czas przebywania dzieci w podróży wraz z uwzględnieniem następujących założeń :
a) osoby należy dowieźć do Ośrodka/ placówek/szkoły w takim czasie, aby mogły punktualnie rozpocząć zajęcia zgodnie z planem zajęć,
b) po zakończeniu uczestnicy zajęć powinni być odbierani bez zbędnego oczekiwania, Uczniowie powinni być odebrani z placówek po zakończeniu zajęć, jednak nie później niż przed zamknięciem świetlicy.
c) szczegółowe godziny kursów Wykonawca ustali z Zamawiającym i zostaną zapisane w Umowie w formie załącznika.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo przewożonych osób.
Wykonawca musi zapewnić przewożonym osobom odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny tj.:
a) utrzymywać pojazd w czystości i porządku,
b) przestrzegać przepisy p. poż. i BHP,
c) ubezpieczyć przewożone osoby na czas przewozu z tytułu szkód, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem zamówienia.
W przypadku dowozu uczniów do Szkoły Podstawowej w Sieteszy oraz Miejsko – Gminnego Przedszkola w Sieteszy (część 4 Zamówienia) Wykonawca zatrzymywać się będzie w miejscach ustalonych z Dyrektorem Szkoły i Dyrektorem Przedszkola wskazanych w załączniku do umowy.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca do realizacji Części 1-4 Zamówienia dysponował do wykonania usługi odpowiednim potencjałem technicznym będącym własnością lub w dyspozycji Wykonawcy dopuszczonym do ruchu zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2021 poz. 450 z późn.zm). Wykonawca na każdą Część zamówienia zapewnia jeden samochód na jedną trasę oraz jeden dodatkowy samochód stanowiący zabezpieczenie wykonania usługi w przypadku awarii sprawnych technicznie, umożliwiających bezpieczny przewóz wymaganej ilości uczniów/dzieci w jednym czasie, w ilości miejsc siedzących dostosowanej do liczby uczniów przewożonych na każdej z tras, wyposażonym w atestowany sprzęt zabezpieczający, klimatyzację, sprawną instalację grzewczą, specjalne oznakowanie. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest podstawić pojazd zastępczy spełniający wymagania określone w SWZ. Maksymalny czas podstawienia samochodu zastępczego w przypadku awarii wynosi 45 minut (włącznie z podstawieniem nowego pojazdu na miejsce awarii)
WARUNKI DODATKOWE, NIEZBĘDNE DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
W czasie codziennego transportu dzieci z miejsca zamieszkania do placówki/ośrodka i z powrotem do miejsca zamieszkania Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie zapewnić osobę pełniącą funkcję opiekuna z kwalifikacjami w tym z pomocą przedmedyczną (dotyczy Części 1 – 4 zamówienia), dla przewożonych osób w trakcie każdego przewozu. Zamawiający wyklucza łączenie funkcji kierowcy i opiekuna.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość wglądu do dokumentów potwierdzających posiadanie wyżej wymienionych uprawnień przed podpisaniem umowy.
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
Art. 109 ust. 1 pkt 4
VIP Transport - Luxury Tour Rzeszów
Rzeszów (podkarpackie)
LUXURY - PREMIUM -VIP TRANSPORT RZESZÓW - LUXURY TOUR
Rzeszów (podkarpackie)
VIP Transport Rzeszów
Rzeszów (podkarpackie)
VIP Transport - Luxury Tour Rzeszów
Rzeszów (podkarpackie)
LuxuryTour Rzeszów perfekcja w każdej podróży.
Rzeszów (podkarpackie)
PREMIUM VIP TRANSPORT RZESZÓW
Rzeszów (podkarpackie)
VIP TRANSPORT - AIRPORT RZESZÓW JASIONKA
Rzeszów (podkarpackie)
VIP Transport Rzeszów
Rzeszów (podkarpackie)
CONCIERGE Twój osobisty asystent na najwyższym poziomie - RZESZÓW
Rzeszów (podkarpackie)