Dowóz uczniów niepełnosprawnych wraz z opieką na zajęcia lekcyjne z Gminy Zator,

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Dowóz uczniów niepełnosprawnych wraz z opieką na zajęcia lekcyjne z Gminy Zator, w okresie wrzesień 2024 r. – czerwiec 2025 r.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoZator
  • WojewództwoMałopolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2024-08-21
  • ZamawiającyBurmistrz Zatora
  • Data publikacji ogłoszenia2024-08-13
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00456668
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów niepełnosprawnych wraz z opieką na zajęcia lekcyjne z Gminy Zator, w okresie wrzesień 2024 r. – czerwiec 2025 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Burmistrz Zatora

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072181913

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Zator

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-640

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski

1.5.7.) Numer telefonu: 338412212

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zator.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zator.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dowóz uczniów niepełnosprawnych wraz z opieką na zajęcia lekcyjne z Gminy Zator, w okresie wrzesień 2024 r. – czerwiec 2025 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b859773b-4035-4775-9256-ced7ca20312b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00456668

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00021397/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Dowóz uczniów niepełnosprawnych wraz z opieką na zajęcia lekcyjne z Gminy Zator, w okresie wrzesień 2024 r. – czerwiec 2025 r.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b859773b-4035-4775-9256-ced7ca20312b

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Komunikacja w postępowaniu, z
wyłączeniem składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-
Zamówienia, dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/, za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w
zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pomocą „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności
przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również
dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). Dopuszcza się również komunikację za pomocą
poczty elektronicznej (adres e-mail Zamawiającego: zamowienia @zator.pl. Dokumenty elektroniczne składane są jako załączniki.
2) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3) Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania.
4) Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w
sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od
Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415).
5) Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach
rozporządzenia
Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się
jako załączniki.
6) W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
7) Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i
przekazuje się jako załącznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści
wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
8) Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące
tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U.
z 2022 r. poz. 1233) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio
oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): XXIII. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): XXIII. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DI.271.20.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zamówienie dotyczy dowozu uczniów niepełnosprawnych wraz z opieką na zajęcia lekcyjne z Gminy Zator, w okresie wrzesień 2024 r. – czerwiec 2025 r.
Przewóz uczniów będzie odbywać się do:
1) Specjalnego Ośrodek Szkolno – Wychowawczego w Oświęcimiu, ul. Obozowa 31
- 4 uczniów.
Trasa przewozu obejmuje miejscowości: Zator (ul. Księcia Wacława), Podolsze (ul. Zatorska, ul. Dobra, ul. Zielona) - Oświęcim:
• trasa ranna: od zabrania pierwszego ucznia z Zatora do wysadzenia uczniów w szkole
w Oświęcimiu - około 26 km,
• trasa popołudniowa: od zabrania uczniów ze szkoły w Oświęcimiu do wysadzenia ostatniego ucznia w Zatorze – około 26 km.
2) Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kalwarii Zebrzydowskiej, ul. Władysława Niemczynowskiego 1 - 2 uczniów.
Trasa przewozu obejmuje miejscowości: Graboszyce (ul. Główna) – Kalwaria Zebrzydowska:
• trasa ranna: od zabrania pierwszego ucznia z Graboszyc do wysadzenia uczniów
w szkole w Kalwarii Zebrzydowskiej - około 24 km,
• trasa popołudniowa: od zabrania uczniów ze szkoły w Kalwarii Zebrzydowskiej do wysadzenia ostatniego ucznia w Graboszycach – około 24 km.
1. Zamawiający zastrzega, ze liczba dzieci jest aktualna na dzień zawarcia umowy i może ulec zmianie w czasie realizacji zamówienia, nie więcej jednak niż o 4 osoby W ciągu dnia planuje się zorganizowanie dwóch kursów dla każdej trasy w tym jeden rano tj. dowóz uczniów z miejsca zamieszkania do szkoły oraz drugi kurs powrotny po zakończonych zajęciach szkolnych. Szacunkowa dzienna liczba kilometrów wynosi 100 km i dotyczy tylko „pełnych kursów” tj. przejazdów z dziećmi (długość trasy nie obejmuje dojazdu po dzieci i tzw. „pustych przebiegów). Ilość km może ulec zmianie w czasie realizacji zamówienia w przypadku zmniejszenia lub zwiększenia się liczby uczniów, zmiany adresu zamieszkania ucznia, zmiany trasy lub zmiany placówki oświatowej. Szczegółowy harmonogram dowozu Wykonawca ustali z rodzicami dziecka przed rozpoczęciem realizacji zamówienia. O każdej zmianie Zamawiający poinformuje Wykonawcę na piśmie, podając wymagane dane. W przypadku zmiany liczby dowożonych uczniów Wykonawca zapewni ich dowóz na warunkach podanych w złożonej ofercie.
2. Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie dowozu wraz z opieką dla uczniów niepełnosprawnych przystosowanymi pod względem technicznym do tego celu pojazdami samochodowymi, właściwymi do przewozu osób niepełnosprawnych, dostosowanymi do stopnia niepełnosprawności, wyposażonymi w odpowiedni sprzęt ułatwiający wsiadanie i wysiadanie, w tym jeśli zajdzie taka konieczność dziecku/uczniowi poruszającemu się na wózku inwalidzkim, tj. wind lub najazdów dla wózków inwalidzkich oraz odpowiednie zabezpieczenie dla przewozu dzieci/uczniów i wózków oraz pasy bezpieczeństwa biodrowo – barkowe do przypinania dzieci/uczniów znajdujących się na wózkach. (Aktualnie Gmina Zator nie ma zgłoszonych wniosków na dowóz zorganizowany uczniów poruszających się na wózkach inwalidzkich).
3. Jeśli zajdzie taka potrzeba Wykonawca zapewni transport wózków inwalidzkich tych dzieci/uczniów, które mają udokumentowany problem z samodzielnym poruszaniem się. (Aktualnie Gmina Zator nie ma zgłoszonych wniosków na dowóz zorganizowany uczniów poruszających się na wózkach inwalidzkich).
4. W związku z tym, że wykonywane przewozy odbywają się w formie komunikacji zamkniętej przewóz uczniów odbywać się będzie na podstawie list imiennych posiadanych przez opiekuna. Wykaz uczniów wraz z adresami zamieszkania Zamawiający przekaże Wykonawcy przed przystąpieniem do wykonania usługi oraz w każdym przypadku zaistnienia zmiany ilości uczniów objętych przewozem. Wykonawca zobowiązuje się do przetwarzania i zabezpieczenia udostępnianych danych osobowych w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.
5. Usługa świadczona będzie w dni nauki szkolnej, tj. od 2 września 2024r. do 27 czerwca 2025r. za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od zajęć oraz ferii i dni świątecznych. Przewidywana ilość kursów: 188 dni. Przy czym liczba kursów może ulec zmianie w związku z dopasowaniem przewozów do harmonogramu nauczania, zapewniając obecność uczniów w zajęciach w pełnym zakresie z wyłączeniem dni wolnych od zajęć oraz w związku z nieobecnością uczniów na zajęciach.
6. Jeden kurs obejmuje przewóz uczniów tam i z powrotem.
7. Usługa obejmować będzie dowóz uczniów z miejsca zamieszkania do placówek oświatowych oraz odwóz do miejsca zamieszkania po zakończonych zajęciach szkolnych wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdu. Dzieci odbierane będą rano z miejsca zamieszkania o ustalonej wcześniej godzinie i po odwiezieniu do szkoły odprowadzane przez opiekuna na zajęcia, a następnie odwożone po zakończonych zajęciach szkolnych do miejsca zamieszkania i oddawane pod opiekę rodzica/opiekuna prawnego. Niedopuszczalne jest pozostawienie dziecka bez opieki. Po uzgodnieniu z rodzicem/opiekunem prawnym dopuszcza się zabierane ucznia z najbliższego miejscu zamieszkania przystanku autobusowego.
8. Wykonawca ustali optymalny rozkład jazdy, mając na uwadze jak najkrótszy czas przebywania ucznia w podróży, z uwzględnieniem, że uczeń powinien być dowieziony do szkoły w takim czasie, aby możliwe było rozpoczęcie przez niego o czasie zajęć lekcyjnych i zabierany po ich zakończeniu bez zbędnego oczekiwania.
9. Szczegółowe godziny kursów Wykonawca ustali z rodzicami/opiekunami prawnymi uczniów po otrzymaniu wykazu dzieci od Zamawiającego, w oparciu o tygodniowy plan lekcji. Ostatecznie ustalony rozkład jazdy, który będzie stanowił załącznik do umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu przed przystąpieniem do wykonywania usługi a o wszelkich zmianach rozkładu w trakcie obowiązywania umowy będzie niezwłocznie powiadamiał Zamawiającego w formie pisemnej.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany tras przewozu uczniów, ilości kursów oraz terminów ich wykonywania ze względu na okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a podyktowanych potrzebami Zamawiającego wynikającymi z realizacji obowiązku zapewnienia uczniom dowozu do szkoły.
11. Wykonawca w ramach umowy zapewni opiekę w czasie przewozu. Opieka może być sprawowana wyłącznie przez osobę pełnoletnią, posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, która w świetle obowiązujących przepisów może pracować z osobami nieletnimi. Dodatkowo osoba ta musi posiadać udokumentowane przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy medycznej lub przedmedycznej. Funkcji opiekuna nie może sprawować kierowca.
12. Osoba pełniąca funkcję opiekuna będzie zobowiązana w szczególności do:
a) zapewnienia bezpieczeństwa uczniom w trakcie przewozu w tym zapewnienia bezpiecznego wsiadania do pojazdu, korzystania z pojazdu w trakcie jazdy oraz bezpiecznego wysiadania z pojazdu;
b) doprowadzania uczniów z pojazdu do szkoły i przekazania ich pod opiekę nauczyciela, po zakończonych zajęciach przyprowadzania ze szkoły do pojazdu a po zawiezieniu ucznia do miejsca zamieszkana przekazanie pod opiekę rodziców (prawnych opiekunów). W razie potrzeby opiekun ma obowiązek udzielić pomocy dziecku w szatni w przebraniu się;
c) utrzymywania stałego kontaktu z rodzicami/opiekunami prawnymi, dyrektorami poszczególnych placówek oświatowych, wykonawcą oraz zamawiającym w sprawach dotyczących zmian w organizacji przewozów;
d) w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu przewozu dzieci niezwłoczne poinformowanie rodziców/opiekunów prawnych, dyrektora odpowiedniej placówki oświatowej, wykonawcę oraz zamawiającego.
Osoba sprawująca opiekę powinna być wyposażona w środek łączności (telefon komórkowy).
13. Rodzic lub prawny opiekun dziecka w przypadku nieobecności ucznia w szkole z powodu choroby lub innej sytuacji zobowiązany będzie do zgłoszenia Wykonawcy oraz Zamawiającemu nieobecności dziecka najpóźniej w dniu poprzedzającym usługę transportu. Brak zgłoszenia będzie traktowane jako realizacja usługi transportu bez zakłóceń.
14. Uczniowie będą odbierani od rodziców/opiekunów prawnych spod domu o ustalonej wcześniej godzinie i po odwiezieniu do szkoły odprowadzane przez opiekuna na zajęcia.
15. Uczniowie i opiekun powinni mieć w pojeździe zapewnione miejsca siedzące. Wykonawca nie może przewozić osób trzecich w pojazdach, którymi świadczona jest usługa dowozu – w trakcie przewozu.
16. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany tras przewozu uczniów, ilości kursów oraz terminów ich wykonywania ze względu na okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy a podyktowanych potrzebami Zamawiającego wynikającymi z realizacji obowiązku zapewnienia uczniom dowozu do szkoły – na warunkach określonych w niniejszej umowie lub ustawie – Prawo zamówień publicznych.
17. Wykonawca musi dysponować przynajmniej trzema, w pełni sprawnymi, przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych pojazdami, z których trzeci pojazd stanowi rezerwę w przypadku awarii pojazdu podstawowego.
18. W przypadku awarii środka transportowego wykonawca zapewni zastępczy środek transportu. Pojazd przewożący uczniów musi być sprawny technicznie, spełniać wszelkie wymogi do przewozu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej zawarte w obowiązujących przepisach prawa oraz powinien posiadać zgodnie z obowiązującymi przepisami odpowiednie oznakowanie pojazdu do przewozu dzieci niepełnosprawnych.
19. Pojazdy którymi będzie wykonywany przedmiot zamówienia muszą spełniać wszystkie wymagania techniczne, przewidziane odpowiednimi przepisami, muszą być objęte ubezpieczeniem OC i NNW oraz posiadać sprawne ogrzewanie i klimatyzację wg potrzeb. Dokumenty pojazdów do okazania przed podpisaniem umowy.
20. Pojazdy muszą posiadać normę emisji spalin minimum EURO 4 w przypadku pojazdów z silnikiem benzynowym oraz EURO 5 w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla. Dokumenty pojazdów do okazania przed podpisaniem umowy.
21. Rocznik pojazdów wykorzystywanych do realizacji zamówienia nie starszy niż 2014.
22. Projektowane postanowienia umowy (projekt umowy) stanowią załącznik nr 1A do niniejszej specyfikacji.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2025-06-27

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji / podstawienie sprawnego pojazdu w przypadku awarii

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7, 8, 9, 10 ustawy Pzp, z zachowaniem przepisów art. 110 ust. 2 ustawy, oraz nie podlegają wykluczeniu w przypadkach wskazanych w przepisie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r, poz. 507);
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu -Wykonawca musi spełnić warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczące:
1. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Wykonawcy muszą posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje.
2. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
Potwierdzeniem spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej, będzie posiadanie dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną ubezpieczenia co najmniej 75 000,00 zł. Z przedstawionych dokumentów musi wynikać, że ubezpieczenie jest opłacone i ważne.
Zdolność techniczna lub zawodowa:
• za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, jeżeli Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał minimum jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia oraz posiada dowody dokumentujące tę usługę. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej;
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą spełniać wspólnie warunek zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie posiadanego doświadczenia.
• Wykonawca musi dysponować niezbędnym sprzętem przeznaczonym do realizacji zamówienia. Trzy pojazdy przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, z których jeden stanowi rezerwę w przypadku awarii pojazdu podstawowego.
• Wykonawca będzie dysponował przynajmniej dwiema osobami – opiekunami dzieci: nie karanymi, o nieposzlakowanej opinii i posiadającymi pełnię praw obywatelskich.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą spełniać wspólnie warunek zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie posiadanego doświadczenia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających:
brak podstaw wykluczenia w postępowaniu, tj.:
• oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.2023.0.1689 t.j.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, według załącznika nr 9 do SWZ;
• odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, chyba, że dokument taki Zamawiający może uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych;
• oświadczenia o aktualności – jako załącznik nr 10 do SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających:
spełnianie warunków udziału w postępowaniu, tj.:
• wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, wraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, zawierający należyte wykonanie minimum jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, - jako załącznik nr 7 do SWZ.
Dowodami (potwierdzeniami), o których mowa powyżej, mogą być:
- poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej.
• dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia nie mniej niż 75.000,00 złotych (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych). Z przedstawionych dokumentów musi wynikać, że ubezpieczenie jest opłacone i ważne.
• wykazu niezbędnego sprzętu przeznaczonego do realizacji zamówienia – wg załącznika nr 8 do SWZ. Dokumenty pojazdów do okazania przed podpisaniem umowy.
• oświadczenia opiekuna dzieci – załącznik nr 11 do SWZ

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Przystępujący do postępowania zobowiązany jest do złożenia wadium w wysokości: 2 200,00 zł (słownie: dwa tysiące dwieście złotych 00/100).
2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Zatorze: 60 8136 0000 0000 1544 2000 0170
5. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą.
6. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
7. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy najpóźniej załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
- nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być nazwa i adres zamawiającego
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
- kwotę gwarancji/poręczenia,
- termin ważności gwarancji/poręczenia,
- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
8. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
9. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp. Zaleca się podanie adresu elektronicznego/e-mail na który Zamawiający może przesłać oświadczenie o zwolnieniu wadium.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki, bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę).
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z rozdziałem XI ust. 5 pkt 5.3. SWZ (nie dotyczy spółki cywilnej), o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (rozdział XI ust. 5 pkt 5.1. SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia – każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
5.1. Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 uPzp ( rozdz. XI ust. 5 pkt 5.5. SWZ), z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
7. Dopuszcza się aby wadium – o ile dotyczy - zostało wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z poniższym zastrzeżeniem.
W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego, co oznacza że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, tj.: działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Przewidywane zmiany umowy zostały opisane w § 13 projektu umowy - Zał. nr 1A do SWZ - Projektowane Postanowienia
Umowy (projekt umowy)

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-21 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Sposób składania ofert został opisany w rozdziale XII SWZ

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-21 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-19

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę naprawę akumulatora w samochodzie - Chrzanów
  • Lokalizacja zleceniamałopolskie
  • Data dodania21-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Mam problem z ładowaniem akumulatora - samochód hyundai Santa Fe 2200 rok 2006. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.