„Dowóz uczniów do szkół z terenu Gminy Zbąszynek w okresie od 2 września 2019 r....

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Dowóz uczniów do szkół z terenu Gminy Zbąszynek w okresie od 2 września 2019 r. do 30 czerwca 2021 r.”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoZbąszynek
  • WojewództwoLubuskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-08-23
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Zbąszynek
  • Data publikacji ogłoszenia2019-08-16
  • Numer ogłoszenia586887-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 586887-N-2019 z dnia 2019-08-16 r.

Gmina Zbąszynek: „Dowóz uczniów do szkół z terenu Gminy Zbąszynek w okresie od 2 września 2019 r. do 30 czerwca 2021 r.”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
„Dowóz uczniów do szkół z terenu Gminy Zbąszynek w okresie od 2 września 2019 r. do 30 czerwca 2021 r.”
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zbąszynek, krajowy numer identyfikacyjny 97077055700000, ul. Rynek  1 , 66-210  Zbąszynek, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 683 849 140, e-mail przetargi@zbaszynek.pl, faks 683 849 484.
Adres strony internetowej (URL): www.zbaszynek.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
bip.zbaszynek.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
bip.zbaszynek.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
za pośrednictwem operatorów pocztowych lub osobiście
Adres:
Sekretariat Urzędu Miejskiego. ul. Rynek1 66-210 Zbąszynek, biuro nr 12

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Dowóz uczniów do szkół z terenu Gminy Zbąszynek w okresie od 2 września 2019 r. do 30 czerwca 2021 r.”
Numer referencyjny: RIT.IV.271.15.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Termin realizacji przedmiotu zamówienia 02-09-2019r. do 30-06-2021r. w dni nauki szkolnej. 2. Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 3. Opis przedmiotu zamówienia: CZĘŚĆ NR I Dowożenie uczniów do szkół: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi im. II Armii Wojska Polskiego w Zbąszynku, Szkoła Podstawowa Pomnik Rodła w Dąbrówce Wlkp., Szkoła Podstawowa im. Marcina Rożka w Kosieczynie w roku szkolnym 2019/2020 oraz w roku szkolnym 2020/2021 4.1. Przewozy dzieci odbywać się mogą wyłącznie środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach ustawy - Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U z 2017 r. poz.1260 z późn. zm.). i innych przepisach związanych z przewozem osób, ustawy z dnia 6 września 2001 r.o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 1907 z późn. zm). 4.2. Opiekę nad dziećmi i młodzieżą w czasie przewozów organizuje i zapewnia Wykonawca. Zamawiający wyklucza łączenie funkcji opiekuna i kierowcy. 4.3. Dowóz dzieci odbywać się będzie w dni nauki szkolnej. 4.4. Przy przygotowaniu oferty należy uwzględnić organizację roku szkolnego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. (Dz. U. 2002r. Nr 46, poz.432 z późn. zm.) oraz wynikające z niej przerwy w zajęciach szkolnych, 4.5. Szczegółowe oznaczenie przystanków oraz godzin dowozu do szkoły i odwozu dzieci po zakończonych zajęciach uzgodnione zostanie pomiędzy Wykonawcą, a dyrektorami szkół w ustalonym przez strony terminie przed rozpoczęciem zajęć szkolnych. 4.6. W przypadku odpracowywania zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie rozkładem jazdy ustalonym przez dyrektorów szkół. 4.7. Oprócz kursów wynikających z harmonogramu Zamawiający może zlecić przywóz dzieci na okolicznościowe imprezy i odwóz do domu. Przejazdy te będą zlecać każdorazowo dyrektorzy szkół. 4.8. Wykonawca musi zapewnić uczniom bezpieczny przewóz, tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny. 4.9. Dowożenie uczniów odbywać się będzie na następujących trasach: Trasa 1: Zbąszynek – Stradzewo (autobus) Przebieg trasy: Zbąszynek- Stradzewo- Kręcka Winnica – Kręcko – Szkoła Podstawowa Kosieczyn – Szkoła Podstawowa Zbąszynek 1 kurs to 17 km. Potrzebne szacowane kursy 1 rano, 2 po południu. Szacowana ilość dzieci – 37 SP Kosieczyn, 2 - SP Zbąszynek; Trasa 2: Zbąszynek – Rogoziniec (autobus) Przebieg trasy: Zbąszynek- Rogoziniec (CPN)- Rogoziniec – Szkoła Podstawowa Dąbrówka Wlkp.- Chlastawa - Szkoła Podstawowa Zbąszynek 1 kurs to 24 km. Potrzebne szacowane kursy 1 rano, 2 po południu. Szacowana ilość dzieci – 31 do SP w Dąbrówce, potem z Chlastawy 31 uczniów do SP w Zbąszynku; Trasa 3: Zbąszynek – Boleń (bus) Przebieg trasy: Zbąszynek - Nowy Gościniec – Szkoła Podstawowa Kosieczyn – Samsonki – Boleń – Depot – Technikum Leśne w Rogozińcu – Szkoła Podstawowa Dąbrówka Wlkp. - Zbąszynek 1 kurs to 40 km. Potrzebne szacowane kursy 1 rano, 2 po południu. Szacowana ilość dzieci – 11, w tym 3 z Nowego Gościńca do SP w Kosieczynie, 8 z pozostałych miejscowości do SP w Dąbrówce Wlkp. 4.10. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany godzin przewozów do czasu ustalenia godzin rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych w szkołach. 4.11. Zamawiający przy wykonaniu zamówienia zastrzega sobie możliwość wprowadzenia dodatkowych warunków wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie zamiany dni przewozu dzieci w przypadkach wystąpienia nieprzewidzianych w planie dni nauczania w czasie tygodnia np.: w sobotę za inny dzień w tygodniu. 4.12. Wykonawca zobowiązuje się w przypadku awarii pojazdu, którym świadczy usługi do podstawienia przy każdorazowej awarii zastępczego środka transportu - odpowiadającego przepisom dotyczącym świadczonych usług. 4.13. W razie awarii pojazdu w czasie wykonywania usługi, wykonawca zobowiązany jest podstawić inny pojazd, nie później niż w ciągu pół godziny. 4.14. W przypadku nie podstawienia samochodu w ciągu dwóch godzin od planowanej godziny rozpoczęcia kursu Wykonawca pokrywa pełne koszty wynajmu innego przewoźnika. 4.15. Wykonawca zapewni dyspozycyjność w uzasadnionych przypadkach uroczystości szkolnych lub Imprez okolicznościowych (np.: choinka, dyskoteka, itp.), 4.16. Pojazdy dowożące uczniów muszą być wyposażone w sprawną instalację grzewczą. Ponadto pojazdy, którymi wykonawca będzie wykonywał zamówienie winny być sprawne przez cały okres wykonywania zamówienia i gwarantować maksimum bezpieczeństwa przewożonych uczniów z godnie z obowiązującymi przepisami technicznymi i normami dotyczącymi transportu zbiorowego osób, posiadać oznakowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami, ubezpieczenie w zakresie OC, NW przez cały okres wykonywania zamówienia. Wymogiem jest by realizowane kursy dowozów i odwozów do szkół odbywały się autobusami dostosowanymi do przewozu odpowiedniej liczby dzieci na poszczególnych trasach. Autobusy posiadać muszą zgodne z obowiązującymi przepisami oznakowanie dla przewozu dzieci i młodzieży. Autobusy/bus wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia nie powinny być wyprodukowane przed rokiem 1999. Wszyscy przewożeni uczniowie obowiązkowo musza mieć miejsca siedzące w autobusie/ busie/, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany tras przewozu uczniów w tygodniu, terminów ich wykonywania oraz liczby uczniów, ze względu na okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a podyktowanych potrzebami zamawiającego wynikającymi z realizacji obowiązku zapewnienia uczniom dowozu do szkoły. Ponadto dyrektor szkoły może, w danym roku szkolnym, ustalić dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych w wymiarze do 8 dni. W przypadku zaistnienia faktu braku konieczności dowozu na całej trasie, bądź jego części w dniach wolnych od zajęć dydaktyczno – wychowawczych Wykonawca rozliczy je wg faktycznie zrealizowanych kilometrów. Wykonawca zapewnia uczniom opiekę i bezpieczny przewóz m.in. za pośrednictwem zatrudnionych opiekunów dowozu (innych osób niż kierowca), których ma obowiązek we własnym zakresie przeszkolić w zakresie ich obowiązków i odpowiedzialności. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia przewożonym uczniom właściwej opieki i do przestrzegania wszystkich wymogów prawnych dotyczących przewozu dzieci szkolnych. Wykonawca, działając zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2018 r. poz.405), w przypadku zatrudnienia osób do opieki nad dziećmi ma obowiązek sprawdzić, czy dane osoby zatrudnianej są zamieszczone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. W celu zapewnienia warunków bezpieczeństwa przewożonym uczniom, zamawiający zastrzega sobie prawo prowadzenia własnych lub zlecania odpowiednim służbom i inspekcjom (Policja, Inspekcja Transportu Drogowego), kontroli sposobu prowadzenia dowozu i spełniania przez Wykonawcę ustalonych warunków realizacji dowozów. Liczba dni dowozu w okresie trwania umowy – 440 Dzienna liczba kilometrów - 243 Opłacone NNW dla pasażerów. Do obsługi realizacji dowozu uczniów do ww. szkół, należy zabezpieczyć: a) Trasa 1 – autobus 45 miejsc siedzących; b) Trasa 2 – autobus 45 miejsc siedzących; oraz autobus zastępczy, c) Trasa 3 – pojazd 9 miejsc siedzących (plus pojazd zastępczy). Kody Wspólnego Słownika Zamówień: 60120000-6 Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego CZĘŚĆ NR 2 4.1. Dowożenie uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Zbąszynek do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Zbąszyniu w roku szkolnym 2019/2020 oraz w roku szkolnym 2020/2021 . 4.2. Trasa: Zbąszynek – Kręcko – Zbąszyń SOSW (bus) 1 kurs to 32 km. Potrzebne szacowane kursy 1 rano, 1 po południu. Szacowana ilość dzieci – 3. 1 osoba z Kręcka, 2 osoby ze Zbąszynka. Dzieci są zabierane z miejsca zamieszkania do Ośrodka SOSW i do miejsca zamieszkania odwożone po zajęciach w szkole Wymagania dotyczące sposobu realizacji przedmiotu zamówienia: - dzieci dowożone będą codziennie od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej, - dokładne godziny dowozu i przywozu dzieci ustalone będą z Dyrekcją Szkoły, uzależnione są od ich rozkładu zajęć w szkole. 4.3. Dowóz dzieci odbywać się będą w dni nauki szkolnej. 4.4. Przy przygotowaniu oferty należy uwzględnić organizację roku szkolnego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. (Dz. U. 2002r. Nr 46, poz.432 z późn. zm.) oraz wynikające z niej przerwy w zajęciach szkolnych. 4.5. Zamawiający wyklucza łączenie funkcji opiekuna i kierowcy. 4.6. Transport realizowany będzie w dni nauki szkolnej, z miejsca zamieszkania dzieci do szkoły i odwóz po zajęciach lekcyjnych do miejsca zamieszkania. 4.7. Dzieci będą odbierane od rodziców spod domu o ustalonej wcześniej godzinie i po odwiezieniu do szkoły odprowadzane przez Wykonawcę na salę lekcyjną. Po zakończeniu zajęć dzieci będą odbierane przez Wykonawcę z sali lekcyjnej i po odwiezieniu pod dom przekazywane pod opiekę rodziców lub upoważnionych osób. 4.8. Dzieci powinny być dowiezione do szkoły, w takim czasie aby mogły rozpocząć zajęcia zgodnie z planem zajęć. 4.9. Dzieci ze szkoły będą odbierane bezpośrednio po zakończeniu swoich zajęć lekcyjnych około godziny15:00. 4.10. Środki transportu, którymi świadczona będzie usługa muszą posiadać ubezpieczenie OC i NW, aktualne badania techniczne dopuszczające pojazdy do ruchu oraz wszelkie konieczne zabezpieczenia do przewożenia osób niepełnosprawnych. 4.11. W okresach zimowych pojazd dowożący dzieci musi być ogrzewany, a na stopniach wejściowych do pojazdu nie może zalegać lód i nie mogą one być śliskie. Szczególną uwagę należy zwrócić podczas wchodzenia, schodzenia i przeprowadzania dzieci przez ulice w celu zapewnienia bezpieczeństwa. 4.12. Dowożenie uczniów odbywać się będzie na trasie: Kręcko - Zbąszynek – SOSW Zbąszyń – (kurs rano i po zajęciach) Autobusy/bus wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia nie powinny być wyprodukowane przed rokiem 1998. Wszyscy przewożeni uczniowie obowiązkowo musza mieć miejsca siedzące w autobusie/ busie/, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany tras przewozu uczniów w tygodniu, terminów ich wykonywania oraz liczby uczniów, ze względu na okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a podyktowanych potrzebami zamawiającego wynikającymi z realizacji obowiązku zapewnienia uczniom dowozu do szkoły. Ponadto dyrektor szkoły może, w danym roku szkolnym, ustalić dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych w wymiarze do 8 dni. W przypadku zaistnienia faktu braku konieczności dowozu na całej trasie, bądź jego części w dniach wolnych od zajęć dydaktyczno – wychowawczych Wykonawca rozliczy je wg faktycznie zrealizowanych kilometrów. Wykonawca zapewnia uczniom opiekę i bezpieczny przewóz m.in. za pośrednictwem zatrudnionych opiekunów dowozu (innych osób niż kierowca), których ma obowiązek we własnym zakresie przeszkolić w zakresie ich obowiązków i odpowiedzialności. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia przewożonym uczniom właściwej opieki i do przestrzegania wszystkich wymogów prawnych dotyczących przewozu dzieci szkolnych. Wykonawca, działając zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2018 r. poz.405), w przypadku zatrudnienia osób do opieki nad dziećmi ma obowiązek sprawdzić, czy dane osoby zatrudnianej są zamieszczone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. W celu zapewnienia warunków bezpieczeństwa przewożonym uczniom, zamawiający zastrzega sobie prawo prowadzenia własnych lub zlecania odpowiednim służbom i inspekcjom (Policja, Inspekcja Transportu Drogowego), kontroli sposobu prowadzenia dowozu i spełniania przez Wykonawcę ustalonych warunków realizacji dowozów. Liczba dni dowozu w okresie trwania umowy – 440 Dzienna liczba kilometrów - 64 Potrzebne pojazdy: 1 autobus 9 osobowy. Opłacone NNW dla pasażerów. Środki transportu zastępcze. Kody Wspólnego Słownika Zamówień: 60130000-8 Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego. 5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych 6. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej 7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówień uzupełniających. 8. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom: 8.1. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 8.2. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy, Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 8.3. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w pkt. V.3 niniejszej Specyfikacji (art. 22a ust. 1 ustawy Pzp.), w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby zamawiający powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 8.4. Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić na wezwanie zamawiającego dokumenty, o których mowa w pkt. VII.2. ppkt. 1 - 4 w odniesieniu do podwykonawców. 8.5. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Obowiązek ten dotyczy również dalszych podwykonawców. 8.6. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 8.7. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. 9. Wymagania stawiane wykonawcy: 9.1. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 9.2. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, 9.3. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 9.4. Określenie przez wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 9.5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 9.6. Wymagania dot. zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę. 9.7. Zamawiający zgodnie z ast.29ust.3a ustawy PZP wymaga aby w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca lub podwykonawcy zatrudnili do wykonania umowy na podstawie umowy o pracę co najmniej: a/ dla Części nr I - 3 pracowników – kierowców - opiekuna do każdego pojazdu przeworzącego dzieci b/ dla Części nr II - 1 pracownika – kierowcę - opiekuna do każdego pojazdu przeworzącego dzieci 9.8. Wymogi odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia pracowników na podstwie umowy. Zamawiający jest uprawniony w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia w/w wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów, - przeprowadzanie kontroli na miejscu na miejscu wykonywania świadczenia. 9.9. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcą osób wykonujących wskazane w punkcie 9.8 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a/ oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawców kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz.922). 10. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawców wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 11.7 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości 5.000,00 zł za każdy przypadek naruszenia. 11. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 11.7 czynności oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości 0,1% wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki. 12. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

II.5) Główny kod CPV: 60120000-6
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2019-09-02   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2019-09-02 2021-06-30

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej – Wykonawca musi posiadać licencję na przewóz osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2019 r. poz. 58), Zezwolenie na przewóz regularny specjalny na terenie gminy Zbąszynek, 2) kierowcy zatrudnieni do obsługi zamówienia: - dla autobusów; Prawo jazdy kategorii D lub D1, Ważne szkolenia okresowe potwierdzone wpisem do prawa jazdy o kodzie 95, Ważne badania psychologiczne do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy. - dla busa ; Prawo jazdy kat. B, Ważne badania psychologiczne do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej firmy na kwotę nie mniejszą niż 50.000,00 zł dla obu części
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a/ Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 1 zadanie tożsame z przedmiotem zamówienia (dowóz uczniów do szkół): - dla Części I o wartości brutto nie mniejszej jak 200.000,00 zł. - dla Części II o wartości brutto nie mniejszej jak 40.000,00 zł. b/ posiada bądź będzie dysponował w momęcie realizacji zamówienia autobusami: - dla Części I – co najmniej: 2 autobusami z co najmniej 45 miejscami siedzącymi, i 1 autobusem – busem z 9 miejscami siedzącymi - dla Części II – co najmniej 1 autobusem - busem – z 9 miejscami siedzącymi.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Tak
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3) oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (dokument należy złożyć najpóźniej 3 dni po otwarciu ofert)
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Licencję na przewóz osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (dz. U. z 2013 r. poz. 1414 ze zm.) 2) Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokumentu potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 50.000,00 zł Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, spełniających wymagania SIWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;, o ile odnośnej dokumentacji Zamawiający nie będzie mógł uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (j. t. Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 ze zm.)
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
1) wykaz dostaw lub usług wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane lub są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.-Zał nr. 5
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
CENA 60,00
Termin Płatności 10,00
Rok produkcji pojazdów 15,00
Wartość NNW 15,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Nie
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:

IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-08-23, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam transportu 5-10 skrzynek - Hoorn - Gorzów Wielkopolski
  • Lokalizacja zlecenialubuskie
  • Data dodania24-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam transportu 5-10 skrzynek z Nibbixwoud (okolice Hoorn, Pólnocna Holandia) do Polski - Gorzów Wielkopolski. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI