Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
DOWÓZ UCZNIÓW DO SZKÓŁ PODSTAWOWYCH z terenu Miasta i Gminy Czerwińsk nad Wisłą
W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto i Gmina Czerwińsk nad Wisłą
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 611015715
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Władysława Jagiełły 16
1.5.2.) Miejscowość: Czerwińsk nad Wisłą
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-150
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL922 - Ciechanowski
1.5.7.) Numer telefonu: 242315860
1.5.8.) Numer faksu: 2423154199
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@czerwinsk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.czerwinsk.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
DOWÓZ UCZNIÓW DO SZKÓŁ PODSTAWOWYCH z terenu Miasta i Gminy Czerwińsk nad Wisłą
W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b453c7d1-ef9f-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00130095
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00129801/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Czerwińsk nad Wisłą w roku szkolnym 2021/2021
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://czerwinsk.bipgmina.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://czerwinsk.bipgmina.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja do upływu terminu składania ofert oraz po wyborze najkorzystniejszej oferty pomiędzy zamawiającym, a wykonawcami obywa się jedynie za pośrednictwem e-PUAP dostępnego pod adresem https://epuap.gov.pl/wps/portal lub miniPortalu, który jest dostępny pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrze Miasta i Gminy Czerwińsk nad Wisłą z siedzibą w Czerwińsku nad Wisłą, przy ul. Władysława Jagiełły 16, który reprezentuje Gminę Czerwińsk nad Wisłą, jest kierownikiem Urzędu Gminy Czerwińsk nad Wisłą;
2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować pod adresem e-mail iodo@czerwinsk.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań i obowiązków prawnych nałożonych na Administratora ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, tj. w celu udzielenia zamówienia publicznego, zawarcia i wykonania umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przesyłu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). W zakresie, w jakim obowiązek podania przez Panią/Pana danych nie wynika z ustawy Pzp, pozostałe dane mogą być przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody, tj. art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Dotyczy to w szczególności danych ułatwiających kontakt z Panią/Panem, takich jak adres e-mail lub numer telefonu;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 288 i 1086), dalej „ustawa Pzp”, ponadto odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być w szczególności: Poczta Polska S.A., bank obsługujący jednostkę, podmioty świadczące dla Administratora usługi: kurierskie, prawne oraz inne organy publiczne i jednostki organizacyjne Miasta i Gminy Czerwińsk nad Wisłą, Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, Krajowa Izba Odwoławcza, a w przypadku umów współfinansowanych podmioty współfinansujące, kontrolujące i zarządzające lub inne podmioty zaangażowane w realizację programu, z którego pochodzi dofinansowanie, podmiot zewnętrzny nie uczestniczący w postępowaniu oraz inne organy publiczne, sądy i inni odbiorcy legitymujący się interesem prawnym w pozyskaniu danych osobowych;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UMiG.II.271.3.AK.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są usługi przewozu, polegające na przywozie i odwozie uczniów do i ze szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Czerwińsk nad Wisłą w dni nauki szkolnej w trybie stacjonarnym.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena punktowa ofert zostanie przeprowadzona przy zastosowaniu następujących kryteriów:
cena: maksymalnie 60 pkt.
bezpłatny miesięczny limit dodatkowych kilometrów danej oferty: maksymalnie 30 pkt.
czas podstawienia pojazdu zastępczego: maksymalnie 10 pkt.
ŁĄCZNIE: 100 pkt.
Przyjęto punktowy sposób oceny ofert:
kryterium ceny:
Liczba punktów= (najniższa cena spośód wszystkich ofert nieodrzuconych)/(cena oferty badanej) x 60
kryterium bezpłatnego miesięcznego limitu dodatkowych kilometrów punktowanej jest następująco:
0 km – 0 pkt.
400 km – 10 pkt.
800 km – 20 pkt.
1.000,00 km – 30 pkt.
WAŻNA INFORMACJA!
Przyjęcie innego bezpłatnego miesięcznego limitu dodatkowych kilometrów lub jego nieokreślenie
w formularzu ofertowym spowoduje odrzucenie oferty.
kryterium deklarowanego czasu postawienia autobusu zastępczego jest punktowane następująco:
30 minut – 10 pkt.
40 minut – 5 pkt.
50 minut – 0 pkt.
WAŻNA INFORMACJA!
Przyjęcie innego deklarowanego czasu postawienia autobusu zastępczego lub jego nieokreślenie
w formularzu ofertowym spowoduje odrzucenie oferty.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Bezplatny miesięczny limit dodatkowych kilometrów
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy spełniający warunki określone w art. 57 ustawy – Prawo zamówień publicznych, tj.:a) nie podlegają wykluczeniu;
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu, przy czym, zgodnie z art. 122 ust. 2, warunki udziału
w postępowaniu mogą dotyczyć:
(1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
(2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
(3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
(4) zdolności technicznej lub zawodowej.
2. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania,
w okolicznościach, o których mowa w:
a) art. 108 ustawy – Prawo zamówień publicznych;
b) art. 109 ustawy – Prawo zamówień publicznych.
3. Zamawiający odrzuca ofertę także, jeżeli:
a) jest niezgodna z ustawą;
b) jej treść nie odpowiada treści Specyfikacji Warunków Zamówienia, z zastrzeżeniem art. 223 ust. 2 pkt. 3 ustawy PZP;
c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 z późn. zm.);
d) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
e) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
f) zawiera błędy w obliczeniu ceny;
g) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawione omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt. 3 ustawy PZP;
h) jej przyjęcie naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa państwa,
a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób;
i) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
ROZDZIAŁ VII
OCENA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
1. Posiadają kompetencje lub uprawnienia do wykonywania określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Warunek będzie spełniony, jeżeli wykonawca przedłoży w formie kopii poświadczonej z oryginału uprawnienia przewoźnika drogowego – aktualną licencję/koncesję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób na postawie ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 919, 1005 z późn. zm.)
2. Posiadają sytuację ekonomiczną i finansową zapewniającą wykonanie zamówienia tj.: posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum: 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy zł 00/100).
Warunek będzie spełniony, jeżeli wykonawca przedłoży informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy,
w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, na kwotę nie mniejszą niż 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy zł 00/100).
WAŻNA INFORMACJA!
W przypadku złożenia przez wykonawcę dokumentu, na potwierdzenie warunku, zawierających dane wyrażone
w innych walutach niż PLN, zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) obowiązujący w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Bazie Zamówień Publicznych.
3. Posiadają w dyspozycji odpowiednie zaplecze techniczne tj. 4 kierowców autobusów (3 + 1 rezerwowy) posiadających prawo jazdy kategorii D, a także 4 pracowników (3 + 1 rezerwowy) zapewniających opiekę dowożonym uczniom w czasie jazdy, a także podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu przez osobę inną niż kierowca.
Warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z formularzem ofertowym załącznik nr 5 do SWZ (wykaz osób przewidzianych do wykonania zamówienia).
4. Posiadają w dyspozycji odpowiednie zaplecze techniczne spełniające wszelkie określonym prawem wymagania, tj.: autobusy przystosowane do przewozu uczniów oraz posiadające rozwiązania techniczne służące zapewnieniu ich dostępności dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej zdolności ruchowej (warunek, o którym mowa w art. 52 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2019 poz. 1696 z późn. zm.).
Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował następującą ilością takich pojazdów:
a) dwoma autobusami posiadającymi, co najmniej 60 miejsc siedzących;
b) dwoma autobusami posiadającymi, co najmniej 55 miejsc siedzących;
tj. łącznie 3 autobusami + 1 rezerwowym, z których żaden nie może być straszy, niż wyprodukowany w 2011 roku, przeznaczony do przewozu uczniów z terenu Miasta i Gminy Czerwińsk nad Wisłą oraz spełniający wszelkie warunki przez obowiązujące akty prawne.
WAŻNA INFORMACJA!
Autobusy muszą być dostosowane do przewozu uczniów, posiadać odpowiednią liczbę miejsc wskazaną w SWZ, odpowiednio oznakowane (posiadać następujące tabliczki w widocznym miejscu: tabliczkę koloru żółtego z czarnym napisem „Autobus szkolny”, znak „Stop” oraz znak „Uwaga Dzieci”).
Warunek będzie spełniony, jeżeli wykonawca złoży wraz z formularzem ofertowym załącznik nr 4 do SWZ (wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych).
5. Posiadają odpowiednie doświadczenie w realizacji przedmiotu zamówienia, tj. wykonawca w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy, w tym okresie wykonał: co najmniej dwie usługi przewozu osób minimum trzema autobusami w sposób ciągły przynajmniej przez jeden rok szkolny o wartości jednego zamówienia minimum 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).
Warunek będzie spełniony, jeżeli wykonawca przedłoży zaświadczenie o realizacji usługi przewozu osób minimum trzema autobusami w sposób ciągły przynajmniej przez jeden rok szkolny o wartości jednego zamówienia minimum 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) lub list referencyjny z ww. informacjami.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z formularzem ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ, wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących dokumentów:1. oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2 do SWZ;
2. oświadczenia o braku podstaw wykluczenia – załącznik nr 3 do SWZ;
3. wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych– załącznik nr 4 do SWZ;
4. wykaz osób przewidzianych do wykonania zamówienia – załącznik nr 5 do SWZ;
5. pełnomocnictwo wskazujące, że osoba występująca w imieniu wykonawcy, ubiegającego się
o udzielenie zamówienia, jest do tego upoważniona, jeżeli nie wynika to z dokumentów potwierdzających zasady reprezentacji (pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii),
Na wezwanie zamawiającego, wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, złoży w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualne na dzień złożenia oświadczenie i/lub dokumenty na potwierdzenie:
1. Wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zawartych
w niniejszym SWZ:
a) licencje/koncesje na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób;
b) informacje banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, na kwotę nie mniejszą niż 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy zł 00/100).
WAŻNA INFORMACJA!
Dokumenty te należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
2. Braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia określonym w rozdziale VI SWZ.
Warunek będzie spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi odpis z właściwego rejestru lub z centrum ewidencji
i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru i ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstawy wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany w niniejszej umowie mogą być dokonane w przypadku:1) zmiany zakresu przedmiotu zamówienia pod warunkiem, że jest korzystna dla zamawiającego lub zaszły okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy np. zmiana przystanków, częstotliwość kursów;
2) zmiany nazw, siedziby stron umowy, innych danych identyfikacyjnych;
3) zmiany podwykonawcy lub zakresu zamówienia powierzonego podwykonawcy, pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w SWZ i niniejszej umowie;
4) zmiany liczby dowożonych dzieci;
5) zmiany trasy realizacji usługi przewozu uczniów z powodu okoliczności niezależnych od stron umowy;
6) wystąpienie okoliczności niezależnych od wykonawcy i zamawiającego skutkujących niemożliwością realizacji przedmiotu umowy;
7) zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego;
8) wskazanym w art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych
z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
2. W przypadku okoliczności stanowiących podstawę do zmian postanowień umowy wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie zmian w przedmiotowej umowie.
3. Jeżeli zamawiający uzna, że okoliczności wskazane przez wykonawcę, jako stanowiące podstawę do zmiany umowy nie są zasadne, wykonawca zobowiązany jest do realizacji usługi przewozu zgodnie z niniejszą umową.
4. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę, jednakże nie stanowią one zobowiązania zamawiającego do wyrażenia zgody na ich wprowadzenie.