Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów do szkół i przedszkoli z terenu Gminy Tczew na podstawie zakupu biletów miesięcznych w roku szkolnym 2021/2022 oraz dowóz uczniów niepełnosprawnych do szkół w roku szkolnym 2021/2022
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ EKONOMICZNO-ADMINISTRACYJNY SZKÓŁ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 190944475
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Parkowa 7
1.5.2.) Miejscowość: Gniszewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-110
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.7.) Numer telefonu: 585 366 161
1.5.8.) Numer faksu: 585 366 161
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kontakt@zeas.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zeas.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz uczniów do szkół i przedszkoli z terenu Gminy Tczew na podstawie zakupu biletów miesięcznych w roku szkolnym 2021/2022 oraz dowóz uczniów niepełnosprawnych do szkół w roku szkolnym 2021/2022
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0efc3920-d96f-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00100225
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003564/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dowóz uczniów do szkół i przedszkoli z terenu Gminy Tczew na podstawie zakupu biletów miesięcznych w roku szkolnym 2021/2022 oraz dowóz uczniów niepełnosprawnych do szkół w roku szkolnym 2021/2022
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal na adres skrzynki Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół w Gniszewie: /ZEAS_GNISZEWO/skrytka, poczty elektronicznej e-mail: kontakt@zeas.edu.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). 2. Szczegółowe określenie wymagań
technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej zawarto w rozdziale VIII SWZ, tj. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych
sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Klauzula informacyjna dotycząca postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO, Administrator informuje, iż: 1) Administrator Danych Osobowych Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Tczew, z siedzibą przy ul. Lecha 12, 83-110 Tczew. 2) Inspektor Ochrony Danych. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania swoich danych osobowych w zakresie działania Administratora, a także przysługujących uprawnień, można skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych – p. Adrianą Głuchowską za pomocą adresu e –mail: iod@gminatczew.pl oraz numeru telefonu: 696 011 969. 3) Cel oraz podstawa prawna przetwarzania.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celach związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, polegającego na
dowozie uczniów do szkół i przedszkoli z terenu Gminy Tczew na podstawie zakupu biletów miesięcznych w roku szkolnym 2021/2022 oraz dowozie uczniów niepełnosprawnych do szkół w roku szkolnym 2021/2022, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji. 4) Prawa osób, których dane są przetwarzane. Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii, prawo żądania ich
sprostowania (poprawienia). Powyższe żądania można przesłać na adres wskazany w pkt 3.1 rozdziału V SWZ. Ponadto, zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 5) Okres przechowywania. Pani/Pana dane osobowe
będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza
4 lata okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. 6) Odbiorcy
danych.Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7) Dobrowolność podania danych osobowych. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych. 8) Profilowanie. Informujemy, że nie podejmujemy decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZEAS.271.1.2021.EK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Dowóz uczniów do szkół i przedszkoli z terenu Gminy Tczew na podstawie zakupu biletów miesięcznych w roku szkolnym 2021/2022. 1) Przedmiotem zamówienia jest usługa dowozu uczniów z terenu Gminy Tczew w roku szkolnym 2021/2022 na podstawie biletów miesięcznych zakupionych u Wykonawcy. Przedmiot zamówienia obejmuje codzienny dowóz uczniów z miejsca zamieszkania do szkoły/przedszkola i z powrotem ze szkoły/przedszkola do miejsca zamieszkania w okresie od 01.09.2021 r. do 30.06.2022 r. w dni nauki szkolnej, z wyłączeniem przerw przewidzianych organizacją roku szkolnego. Zakup biletów obejmuje dowożenie uczniów w graniach administracyjnych Gminy Tczew. 2) Zakres obsługi obejmuje następujące placówki oświatowe:
- Zespół Kształcenia i Wychowania w Swarożynie, - Zespół Kształcenia i Wychowania w Turzy, - Szkoła Podstawowa im. Obrońców Pomorza Gdańskiego w Miłobądzu , - Szkoła Podstawowa w Lubiszewie, - Szkoła Podstawowa w Dąbrówce. 3) Harmonogram dowozu dzieci do i ze szkół/przedszkoli stanowi załącznik nr 7 do SWZ. Godziny przejazdów autobusów, liczba uczniów wsiadających i wysiadających na poszczególnych przystankach, ujęta w załączonym harmonogramie jest poglądowa i przybliżona na bazie bieżącego roku szkolnego oraz szacunków dyrektorów placówek oświatowych i mogą one ulec zmianie. Rzeczywista liczba dzieci, godziny przejazdów autobusów oraz ewentualne korekty tras linii autobusowych zostaną przekazane wybranemu Wykonawcy po podpisaniu umowy i sporządzeniu planów zajęć w miesiącu sierpniu 2021 r. w poszczególnych jednostkach oświatowych. Ponadto harmonogram może ulec zmianie w zależności od nieprzewidzianych bieżących potrzeb organizacyjnych Zamawiającego. 4) Przystanki na trasie wyznacza Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym oraz z dostosowaniem do harmonogramu dowozu dzieci do i ze szkół/przedszkoli są one opisane w załączniku nr 7 do SWZ. 5) Godziny dowozu i odwozu do i ze szkół ustalają Dyrektorzy szkół, których organem prowadzącym jest Gmina Tczew.
6) Wykonawca podczas świadczenia każdego przewozu zobowiązany jest zapewnić uczniom opiekuna. Funkcje opiekuna może sprawować wyłącznie osoba pełnoletnia. Osoba pełniąca funkcję opiekuna będzie zobowiązana do: zapewnienia bezpieczeństwa podczas dowozu do szkół i przedszkoli oraz w drodze powrotnej, zapewnienia bezpiecznego wsiadania do pojazdu oraz wysiadania dzieci z pojazdu, zapewnienia opieki podczas przejścia uczniów z autobusu do budynku szkoły, opieki oraz zwracania uwagi na właściwe zachowanie się dzieci w trakcie przewozu. Zamawiający wyklucza łączenie funkcji kierowcy i opiekuna. Opiekun dowozów: - odpowiada za bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci podczas wsiadania do autobusu, podczas jazdy i wysiadania z autobusu oraz bezpiecznego przejścia na drugą stronę jezdni jeśli zachodzi taka konieczność podczas wyjścia z autobusu, - jest jednym z pracowników mających wpływ na wychowanie powierzonych jego opiece dzieci,
- jest życzliwy wobec powierzonych jego opiece dzieci, ale i wymagający jeśli chodzi o przestrzeganie dyscypliny dowozów, - wszelkie naruszenia dyscypliny dowozów, wynikające ze złego zachowania uczniów zgłasza dyrekcji szkoły,
- opiekun dowozów szkolnych kontroluje przebieg pracy kierowcy, a w szczególności: • sprawdza prędkość jazdy autobusu, • sygnalizuje moment wyjazdu i ruszenia w trasę z kolejnego przystanku, • sprawdza przed wyjazdem prawidłowość oznakowania pojazdu, • sprawdza czy pojazd ma włączone światła awaryjne podczas postoju w trakcie wsiadania i wysiadania dzieci z autobusu,
- opiekun dowozów w szczególności: • wysiada z autobusu podczas wsiadania dzieci do pojazdu, • dba o bezpieczne rozlokowanie dzieci w autobusie, aby podczas jazdy nie uległy jakimś urazom i daje pozwolenie kierowcy do wyjazdu,
• czuwa nad prawidłowym i bezpiecznym zachowaniem uczniów podczas jazdy,
• po zatrzymaniu na przystanku otwiera drzwi i wysiada z autobusu sprawdzając czy nie zagraża jakieś niebezpieczeństwo ze strony innych użytkowników drogi. Jeśli dzieci muszą przejść na drugą stronę jezdni, przeprowadza je, • przed wyruszeniem w dalszą drogę sprawdza czy tylne drzwi są prawidłowo zamknięte i nie zachodzi niebezpieczeństwo wypadnięcia dziecka podczas jazdy.
7) W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz uczniów zgodnie z rozkładem ustalonym z Zamawiającym. 8) Przewidziana liczba uczniów dowożona dziennie: 623. Powyższe dane są przewidziane i ustalone na podstawie uczniów uprawnionych do dowozu na koszt gminy w roku szkolnym 2020/2021 oraz szacunków uprawnionych do dowozu dzieci w roku szkolnym 2021/2022 na podstawie arkuszy organizacyjnych placówek oświatowych. Powyższe dane mogą ulec zmianie w roku szkolnym 2021/2022. 9) Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia przez Wykonawcę innych rozwiązań przebiegu tras dowozów i odwozów uczniów niż zaproponowanych przez Zamawiającego jedynie w przypadku rozwiązań bardziej praktycznych, efektywnych i korzystnych dla Zamawiającego. W takim przypadku Zamawiający musi wyrazić pisemną zgodę na zmianę harmonogramu dowozów i odwozów.
10) W przypadku uczniów korzystających z dowozu w jedną stronę – do lub ze szkoły/przedszkola, cena biletu miesięcznego będzie zmniejszona o 50%.
11) Wykonawca za każdy miesiąc kalendarzowy wyda bilet dla uczniów uprawnionych do przejazdu wg wykazu sporządzonego przez Dyrektorów poszczególnych placówek oświatowych. Wykazy uczniów dowożonych przekazywane będą przez wyznaczonego pracownika Zamawiającego do Wykonawcy za pomocą poczty elektronicznej w formie zbiorczej. Wykonawca na 3 dni przez rozpoczęciem wykonywania usług w danym miesiącu, dostarczy do siedziby Zamawiającego bilety miesięczne, zgodnie z imiennym wykazem uczniów. 12) Rozliczenia dokonywane będą w cyklach miesięcznych, na podstawie zestawień faktycznie zakupionych biletów miesięcznych.
13) Ze względu na różne kierunki dojazdów uczniów do szkół i przedszkoli oraz różne odległości występujące pomiędzy poszczególnymi miejscowościami przedstawionymi w harmonogramie, Wykonawca zobowiązany jest do podania jednej uśrednionej ceny biletu miesięcznego dwustronnego (dowóz i odwóz).
14) Ilość kupowanych biletów miesięcznych w okresie roku szkolnego może ulegać zmianom, z tym że granica zmian nie może przekroczyć plus/minus 15% uczniów (biletów miesięcznych). 15) Wszystkie zmiany dotyczące zmian godzin kursowania autobusu czy tras przejazdu muszą być zgłaszane przez Dyrektorów placówek do Zamawiającego z tygodniowym wyprzedzeniem, który niezwłocznie poinformuje o ww. zmianach Wykonawcę. Zamiany spowodowane warunkami atmosferycznymi bądź innymi nieprzewidzianymi sytuacjami mogą być wprowadzane z pominięciem wskazanego powyżej terminu. 16) W przypadku awarii autobusu Wykonawca podstawi autobus, który spełnia właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym i standardy nie gorsze niż określone przez Zamawiającego w pkt 1.2 lit d) tiret drugi (dla części I) Rozdziału XV SWZ. W przypadku niemożności zrealizowania przewozu Wykonawca pokryje dodatkowo koszty przewozu, który był wynikiem wykonania usługi przez podmiot zastępczy wybrany przez Zamawiającego. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegółowo określono w rozdziale XVII SWZ, tj. Opis kryteriów
oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów, i sposobu oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Tczew do placówek oświatowych w celu realizacji obowiązku szkolnego i nauki w roku szkolnym 2021/2022 1) Przedmiotem zamówienia jest usługa transportowa polegająca na przewozie najkrótszą trasą uczniów niepełnosprawnych na odcinku dom – szkoła – dom, w okresie od 01.09.2021 r. do 30.06.2022 r. Dowóz odbywać się ma po następujących trasach: Dąbrówka – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Dąbrówka, - Malenin – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Malenin, -Miłobądz – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Miłobądz,
- Rokitki – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Rokitki, -Zajączkowo – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Zajączkowo, - Stanisławie – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Stanisławie, - Szczerbięcin – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Szczerbięcin, - Dąbrówka – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Dąbrówka, - Czarlin – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Czarlin, - Szpęgawa – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Szpęgawa, - Turze – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Turze,
- Mieścin – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Mieścin, -Swarożyn – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Swarożyn, - Zabagno – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Zabagno, - Lubiszewo – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Lubiszewo, - Wędkowy – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Wędkowy, - Mieścin – Szkoła Specjalna w Warczu – Mieścin,
- Małżewo – Szkoła Podstawowa numer 10 w Tczewie – Małżewo, -Rokitki – Szkoła Branżowa w Tczewie – Rokitki, - Miłobądz – Punkt Przedszkolny Lawendowy Król w Pruszczu Gdańskim – Miłobądz, - Knybawa - Zespół Placówek Specjalnych - Knybawa. 2) Szacowana ilość dowożonych dzieci dziennie – 34, jest przybliżona i oszacowana na podstawie roku szkolnego 2020/2021 i może ulegać zmianom, w zależności od nowych wniosków składanych przez rodziców/opiekunów prawnych o dowóz dziecka bądź rezygnacji ze zorganizowanego transportu do szkół i ośrodków wychowawczych (rekrutacja do placówek specjalnych trwa cały rok). Zamawiający zastrzega, że z uwagi na brak możliwości dokładnego określenia ilości uczniów, szacunkowo podana ilość dowożonych dzieci może ulec zmianie średnio o 15% w zależności od potrzeb Zamawiającego. 3) Zmianie mogą ulec również trasy przejazdów oraz placówki do których dowożeni są uczniowie niepełnosprawni, w związku z faktem, iż rekrutacja do szkól specjalnych trwa cały rok i Wykonawca na dzień przygotowania opisu nie jest w stanie ostatecznie określić jak kształtować się będzie siatka tras dowozów i odwozów. 4) Przewóz realizowany będzie w dniach od poniedziałku do piątku, z pominięciem ferii oraz dni ustawowo wolnych od pracy, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1603 z późn.zm.). 5) Szacunkowa ilość dni nauki szkolnej, w których realizowana będzie usługa przewozu wynosi 187 dni. 6) Po każdej zmianie ilości przewożonych uczniów Zamawiający przedłoży Wykonawcy aktualny wykaz dowożonych dzieci. W przypadku zmian w ilości dowożonych uczniów, Wykonawca zobowiązuje się do dowożenia uczniów, zgodnie ze zmienionym wykazem, w ciągu 5 dni roboczych od przedłożenia zmian. 7) Przed przystąpieniem do realizacji usługi, Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym ustali optymalny rozkład jazdy, mający na uwadze jak najkrótszy czas przebywania dzieci w podróży. 8) Uczniowie muszą być dowiezieni do placówek w takim czasie, aby mogły rozpocząć zajęcia zgodnie z planem zajęć. Uczniowie powinni być odebrani z placówki po zakończeniu zajęć, jednak nie później niż przed zamknięciem świetlicy. 9) Zamawiający wymaga, aby uczniowie odbierani byli od rodziców/opiekunów prawnych spod domu o ustalonej wcześniej godzinie i po dowiezieniu na zajęcia byli przekazywani pod opiekę nauczyciela lub innej osoby upoważnionej. Po zakończeniu zajęć uczniowie winni być odbierani od nauczycieli w szkole (lub innych osób upoważnionych) i po dowiezieniu pod dom przekazywani pod opiekę rodziców/opiekunów prawnych lub osób upoważnionych. 10) Nie dopuszcza się przekazywania uczniów w drodze powrotnej ze szkoły do domu osobom nieupoważnionym. 11) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pomoc przewożonym osobom przy wsiadaniu do samochodu/mikrobusa i wysiadaniu z niego, odpowiedniego oznakowania samochodu używanego do przewozu osób niepełnosprawnych, zapewnienia przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych samochodu zastępczego, w przypadku awarii samochodu/mikrobusa używanego do realizacji zamówienia o standardach nie gorszych niż określone przez Zamawiającego w pkt 1.2 lit d) tiret drugi (dla części II) Rozdziału XV SWZ. Ponadto, Wykonawca zapewnia osobę pełniącą funkcje opiekuna dla przewożonych osób w trakcie każdego przewozu. Zamawiający wyklucza łączenie funkcji kierowcy i opiekuna. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegółowo określono w rozdziale XVII SWZ, tj. Opis kryteriów
oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów, i sposobu oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące części I oraz części II: a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. Zamawiający nie stawia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie; b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Wykonawca spełni warunek dla części I oraz części II, jeżeli wykaże, że posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób, wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 919 z późn. zm.); c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zmawiający nie stawia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie;d) zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: - w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał lub wykonuje: Dla części I:
min. 2 usługi polegające na przewozie osób w sposób ciągły, przez okres minimum 5 miesięcy w ramach jednej umowy każda. Dla części II: min. 2 usługi polegające na przewozie osób niepełnosprawnych w sposób ciągły, przez okres minimum 5 miesięcy w ramach jednej umowy każda. OBJAŚNIENIE:
Dopuszcza się możliwość przedstawienia usługi wykonywanej, a jeszcze nie zakończonej, zgodnie z zawartą umową, przy czym, część zamówienia już faktycznie wykonana musi spełniać wymogi określone przez Zamawiającego powyżej. - dysponuje narzędziami, tj.: pojazdami w celu wykonania zamówienia publicznego, tj.: Dla części I: • minimum 8 autobusami przystosowanymi do przewozu osób, posiadających minimum 58 miejsc, w tym co najmniej 48 miejsc siedzących, spełniających minimum Europejski standard emisji spalin EURO 3 lub wyższy i roku produkcji nie wcześniejszym niż 2004 – każdy z 8 autobusów, przy czym każdy z wyżej wskazanych autobusów musi posiadać monitoring wewnątrz pojazdów, Dla części II: • minimum 4 samochodami/mikrobusami przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich o minimalnej szerokości wewnątrz pojazdu 1600 mm, o liczbie miejsc siedzących nie mniejszej niż 7. Zamawiający wymaga, aby samochody/mikrobusy wykorzystywane do świadczenia usług dowozu miały rok produkcji nie starszy niż 2010 rok.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej składa dokumenty określone w pkt 4.1.a) rozdziału XX SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących części I oraz części II: 1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - aktualna licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 919 z późn. zm.); 2) zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający w zależności od charakteru, znaczenia, przeznaczenia usług żąda następujących podmiotowych środków dowodowych - wykaz usług wykonanych lub wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane lub są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. Wykaz należy złożyć zgodnie z załączonym wzorem – załącznik nr 3 do SWZ, 3) wykaz narzędzi dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Wykaz należy złożyć zgodnie z załączonym wzorem - załącznik nr 4 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia poza Formularzem oferty, sporządzonym na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ niżej wymienione oświadczenia i dokumenty: a) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ, b) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowypotwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienia, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (jeżeli dotyczy), sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ, c) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w
postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pełnomocnika (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. 2. W przypadku Wykonawcówwspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. wspólników spółki cywilnej, konsorcjum), oświadczenie, o którym mowa w art 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 3. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego
wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. 4. Rozdział XIII SWZ, tj. Sposób oraz termin składania ofert stosuje się odpowiednio do składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy dla części I oraz części II, w tym zmiany o charakterze nieistotnym, wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej w postaci aneksu. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń w umowie bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia jeżeli konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy a wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości pierwotnej umowy.3. Dopuszczalne są również zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, których łączna wartość zmian umowy jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 10% wartości pierwotnej umowy, w przypadku zamówień na usługi lub dostawy, albo 15%, w przypadku zamówień na roboty budowlane, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy. 4. Dopuszczalna jest zmiana przedmiotowej umowy na podstawie art. 455 ust.1 pkt 1 ustawy Pzp, w sytuacji wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami.