Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów do szkół dla których organem prowadzącym jest Gmina Księżpol w roku szkolnym 2022/2023
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KSIĘŻPOL
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950369095
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Biłgorajska 12
1.5.2.) Miejscowość: Księżpol
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-415
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@ksiezpol.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugksiezpol.bip.lubelskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz uczniów do szkół dla których organem prowadzącym jest Gmina Księżpol w roku szkolnym 2022/2023
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9eb0a00d-1237-11ed-a35f-e2885ab918a3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00287902
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00014288/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Dowóz uczniów do szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Księżpol, w roku szkolnym 2022/2023
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pzp.ksiezpol.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pzp.ksiezpol.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu: Platformy Zamówień Publicznych Zamawiającego : https://pzp.ksiezpol.pl
2) Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
3) Instrukcja Użytkownika - korzystania z Platformy Zamówień Publicznych znajduje się na Portalu, w zakładce „Pomoc” pod adresem https://pzp.ksiezpol.pl/#/help
4) Ogólne zasady korzystania z Platformy:
a) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie https://pzp.ksiezpol.pl/#/authentication/login
b) Wykonawca aby przystąpić do postępowania musi założyć konto na Platformie https://pzp.ksiezpol.pl//#/authentication/register gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, otrzymuje link aktywacyjny a następnie ustanawia hasło;
c) Proces rejestracji Wykonawcy jest w pełni automatyczny, po zarejestrowaniu należy podać dane firmy, którą osoba zakładająca konto reprezentuje.
5) Zamawiający, zgodnie z art. 67 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, określa następujące wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przy wykorzystaniu Platformy Zakupowej, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
b) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 10, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa najlepiej najnowszej dostępnej wersji obsługująca TLS 1.2 z wyjątkiem Internet Explorer;
d) włączona obsługa JavaScript;
e) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.;
6) Zamawiający, zgodnie z §11 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452) podaje następujące informacje na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:
a) dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach: .doc, .pdf, .zip, .docx, .xls, .xlsx, .rar, .7zip, .jpg, .jpeg, .png, .txt, .tiff .xades, .sig,
b) informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: - plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zamówień Publicznych Zamawiającego i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert;
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu platformy Microsoft Azure, który jest synchronizowany ze znacznikiem czasu UTC.
2. Ofertę, oświadczenia i dokumenty muszą zostać podpisane przez Wykonawcę przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego .
1) zalecenia odnośnie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
a) dla dokumentów w formacie „pdf” zaleca się podpis w formacie PAdES;
b) dla dokumentów w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać formatem XAdES;
2) zalecenia odnośnie podpisu osobistego:
a) dla dokumentów w formacie „pdf” lub „xml” zaleca się podpis wewnętrzny (otoczony);
b) dokumenty w formie innej niż „pdf” zaleca się podpisywać podpisem zewnętrznym lub otaczającym;
3) zalecenia odnośnie podpisu zaufanego:
a) wielkość dokumentów nie może przekroczyć 10MB, dostępny format podpisu „xml”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Księżpol ul. Biłgorajska 12, 23-415 Księżpol tel. 84 6877420; fax 84 6877432; e-mail info@ksiezpol.pl;
2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem ochrony danych osobowych: tel. 604521364; mail: biuro@myszkowiak.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu podstawowego oraz w celu archiwizacji i przeprowadzanych kontroli;
4. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi ustawa Prawo zamówień publicznych. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18-19 oraz 74 -76 ustawy Pzp.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, oraz przez okres wynikający z przepisów szczególnych dotyczących archiwizacji. Okresy te dotyczą również Wykonawców, którzy złożyli oferty i nie zostały one uznane, jako najkorzystniejsze (nie zawarto z tymi Wykonawcami umowy).
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan prawo:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CUW.251.12.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie dowozu uczniów do szkół dla których organem prowadzącym jest Gmina Księżpol w roku szkolnym 2022/2023 wraz z zapewnieniem opieki w czasie dowożenia.
2. Zamówienie obejmuje dowożenie uczniów do następujących szkół:
a) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Księżpolu;
b) Szkoła Podstawowa im. Zofii Krawieckiej w Majdanie Starym;
c) Szkoła Podstawowa w Korchowie Pierwszym;
d) Szkoła Podstawowa w Rakówce;
3. Warunki realizacji zamówienia:
1) Pod pojęciem dowożenie uczniów do szkoły należy rozumieć:
a) przywiezienie uczniów z miejsca zamieszkania (przystanek w danej miejscowości) do szkoły, nie wcześniej niż 15 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych; b) odwiezienie uczniów ze szkół do miejsca zamieszania (przystanek w danej miejscowości) zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Dyrektorów szkół.
2) Dowożenie uczniów odbywać się będzie w dni nauki szkolnej, w okresie od dnia 01 września 2022 r. do dnia 23 czerwca 2023 r.
3) Liczba dowożonych uczniów : 355 (liczba dowożonych uczniów może ulegać zmianom). Zamawiający zastrzega że liczba uczniów dowożonych w poszczególnych miesiącach może ulegać zmianom. Dyrektorzy szkół w sytuacji wystąpienia zmian przekażą informacje o liczbie dowożonych uczniów na kolejny miesiąc w terminie do 25 dnia miesiąca.
4) Liczba dni nauki szkolnej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1603). w roku szkolnym 2022/2023 wynosi 186 dni.
5) Do obliczenia szacunkowej wartości oferty całorocznych kosztów dowożenia uczniów należy przyjąć: - liczbę uczniów 355; - liczbę miesięcy 10.
6) W roku szkolnym 2022/2023 wystąpią przerwy w nauce szkolnej, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego ustalonego w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego w tym: a) Zimowa przerwa świąteczna , b) Ferie zimowe
c) Wiosenna przerwa świąteczna, d) Ustawowe dni wolne od zajęć lekcyjnych. , e) Zakończenie roku szkolnego 23.06.2023 r.
7) Dowóz uczniów w poszczególnych szkołach: A) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Księżpolu, ul. Biłgorajska 11, 23-415 Księżpol zajęcia rozpoczynają się o godzinie 8:00, Trasa I: Płusy - 4, Księżpol (od strony Borek) - 9, Borki - 8, Zynie – 3, Żary – 3. Łącznie – 27 uczniów.
Trasa II: Markowicze - 20, Stare Króle – 16, Gliny - 3, Zynie - 2 Łącznie - 41uczniów. Razem: 68 uczniów
B) Szkoła Podstawowa im. Zofii Krawieckiej w Majdanie Starym, Majdan Stary 21, 23-414 Majdan Stary, zajęcia rozpoczynają się o godzinie 7.45.
Trasa III: Kulasze – 2, Nowy Lipowiec - 8, Stary Lipowiec – 10. Majdan Nowy – 23, Łącznie – 43 uczniów. Trasa IV: Zanie/Zynie – 3 , Majdan Stary – 25, Łącznie - 28 uczniów. Trasa V: Cegielnia Markowicze - 10, Gliny – 4, Majdan Nowy( rondo)– 22, Łącznie 36 uczniów. Trasa VI : Rogale – 37 uczniów , Razem 144 uczniów.
C) Szkoła Podstawowa w Korchowie Pierwszym, Korchów Pierwszy 86 B, 23-415 Księżpol , zajęcia rozpoczynają się o godzinie 8:00,
Trasa VII: Szarajówka - 3, Korchów Drugi - 29, Korchów Pierwszy – 10. Łącznie – 42 uczniów. Trasa VIII: Markowicze – 1,Płusy - 38, Korchów Pierwszy – 16 Łącznie - 55 uczniów. Razem: 97 uczniów.
D) Szkoła Podstawowa w Rakówce, Rakówka 1, 23-415 Księżpol zajęcia rozpoczynają się o godzinie 8:00. Trasa IX: Budzyń -13, Zawadka – 18, Rakówka – 2. Łącznie: 33 uczniów. Trasa X: Przymiarki Dolne – 1, Przymiarki Górne – 9, Marianka – 3. Łącznie – 13 uczniów. Razem: 46 uczniów.
8) Odwożenie uczniów ze szkół nastąpi na podstawie obowiązującego w danym roku szkolnym planu lekcji. Godziny dowozu i odwozu podane są szacunkowo i mogą ulec zmianie. Szczegółowy harmonogram dowozu i dowozu uczniów zostanie opracowany przez Dyrektorów szkół i przekazany Wykonawcy. Dzieci muszą zostać przywiezione do szkoły najwcześniej 15 minut przed rozpoczęciem zajęć szkolnych.
9) Trasy i godziny odwożenia uczniów do miejsca zamieszkania zostały określone w rozdziale 4 ust. 3 pkt. 9 SWZ.
10) Warunki realizacji zamówienia :
I. Szczegółowy rozkład kursowania autobusów dowożących uczniów do szkół w poszczególne dni tygodnia niezbędnych do przywiezienia i odwiezienia uczniów Wykonawca ustali indywidualnie z każdym Dyrektorem szkoły.
II. Uczniowie będą dowożeni z przystanków autobusowych komunikacji publicznej, lub innych miejsc uzgodnionych z Zamawiającym i Dyrektorami szkół.
III. Przewozy uczniów odbywać się mogą wyłącznie środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 988 ze zm.), Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 180 ze zm.), Ustawie z dnia 15 listopada 1984 r. prawo przewozowe (tj. Dz. U. z 2020 r. , poz. 8 ze zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (tj. Dz. U. z 2016 r. , poz. 2022 ze zmian.).
IV. Do wykonania zamówienia zamawiający wymaga min. 6 pojazdów, które zapewnią terminowy dowóz uczniów do wszystkich szkół z poszczególnych tras podanych w punktach 7 i 9. Pojazd powinien posiadać odpowiednią Ilość miejsc do przewozu uczniów na poszczególnych trasach. Liczba uczniów zakwalifikowanych do dowożenia określona jest w punkcie 7.
V. Przewoźnik w ramach obowiązujących przepisów zapewnia przewożonym uczniom bezpieczne warunki i opiekę w czasie dowożenia zgodnie z przepisami.
VI. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania usługi w ramach komunikacji publicznej, pod warunkiem, że zostaną zapewnione miejsca dla wszystkich przewożonych uczniów.
VII. Przewoźnik, na własny koszt dostarczy dowożonym uczniom bilety miesięczne, identyfikatory lub inny dokument, uprawniający uczniów do bezpłatnego przejazdu autobusem dowożącym uczniów do szkół. W innym przypadku Przewoźnik jest zobowiązany do zabezpieczania miejsca w autobusie i bezpłatnego przewozu wszystkich uczniów oczekujących na każdym przystanku autobusowym i innym miejscu do tego wyznaczonym, tak jak w przypadku wydania identyfikatorów lub innych dokumentów uprawniających do przejazdu.
VIII. W przypadku awarii będącego na trasie autobusu, Wykonawca zabezpieczy autobus zastępczy spełniający wymagania określone przez Zamawiającego do realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego. Maksymalny czas wymiany autobusu po awarii Zamawiający ustala na 40 minut od stwierdzenia awarii. O awarii autobusu wiozącego uczniów, Wykonawca niezwłocznie informuje szkołę i Zamawiającego.
IX. Na okoliczność każdego przypadku awarii autobusu na trasie dowożenia uczniów właściwa szkoła i przewoźnik sporządzają protokół, w którym zawarte są co najmniej następujące dane:
a) data i godzina zdarzenia,
b) trasa przejazdu i miejsce awarii,
c) nazwa przewoźnika wykonującego usługę,
d) nazwa szkoły, z której znajdują się uczniowie w autobusie,
e) godzina poinformowania dyrektora szkoły o zdarzeniu,
f) godzina podstawienia innego autobusu do przewozu uczniów,
g) łączny czas opóźnienia dojazdu do celu.
X. Za sporządzenie protokołu odpowiedzialnym jest dyrektor szkoły, której uczniowie byli przewożeni uszkodzonym autobusem.
XI. W terminie do 5 dni od daty rozpoczęcia roku szkolnego i każdorazowo przy trwałych zmianach w ilości dowożonych dzieci, Dyrektorzy placówek oświatowych przekażą Wykonawcy imienne listy dzieci i młodzieży do dowozu. XII. Kierowca powinien mieć łączność telefoniczną z Wykonawcą, szkołami i Zamawiającym. 4. Rozwiązania równoważne – nie dotyczy
5. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy.
1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę i podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320) wskazane poniżej czynności w zakresie: kierowaniu autobusami podczas realizacji przedmiotu zamówienia,
2) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 9b do SWZ.
3) Zamawiający nie określa innych wymagań w zakresie zatrudnienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
6. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.
7. Zgodnie z art. 100 ust. 1 zamawiający wymaga aby Wykonawca podczas wykonania usługi uwzględnił dostępność dla wszystkich użytkowników w tym osób niepełnosprawnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-09-01 do 2023-06-23
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert :cena 60% , czas wymiany autobusu po awarii 40% 2. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas wymiany autobusu po awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym określa się minimalne poziomy zdolności dotyczące:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a. warunek zostanie spełniony po złożeniu przez wykonawcę prawidłowo wypełnionego oświadczenia o spełnianiu warunków - załącznik nr 2 do SWZ oraz aktualnej licencji na wykonanie krajowego transportu drogowego lub zezwolenia na wykonywanie przewozów, zgodnie z ustawą o transporcie drogowym lub dokumentu równoważnego (pozwalającego na przewóz określonej w wykazie tras liczby).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże:
a) posiada narzędzia, wyposażenie zakładu lub urządzenia technicznych dostępne wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami tj. Wykonawca winien wykazać, że dysponuje bazą transportową do przewozu drogowego uczniów do 18 lat. Warunek zostanie oceniony na podstawie złożonego wykazu posiadanego taboru samochodowego. tj. minimum 6 pojazdów, odpowiadających przedmiotowi zamówienia (wszyscy pasażerowie muszą mieć zapewnione miejsca - zgodnie z liczbą pasażerów zawartą w opisie tras w rozdziale 4 SIWZ)
b) posiada niezbędnych kwalifikacji zawodowych osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, tj.: Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem osobowym tj. co najmniej 6 osobami posiadającymi ważne uprawnienia i badania lekarskie niezbędne do kierowania środkami transportu przeznaczonymi do przewozu osób. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych i doświadczeniu tych osób.
c) Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej 1 usługę dowozu dzieci do szkół przez okres co najmniej 1 roku szkolnego, o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto – w ramach jednej umowy, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy usługi zostały wykonane zgodnie z umową i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2) W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) Aktualnej licencji na wykonanie krajowego transportu drogowego lub zezwolenia na wykonywanie przewozów, zgodnie z ustawą o transporcie drogowym lub dokumentu równoważnego.
b) Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, , wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.
c) Wykaz taboru- inne dokumenty zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.
d) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, oraz dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane– zgodnie z Załącznikiem nr 10 do SWZ. z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy zostały wykonane zgodnie umową i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 t.j.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SWZ;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, 1) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 , składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ;
2) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni wykonawcy zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ;
2. w przypadku polegania przez wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, 1) przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1 , także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ;
5) w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, wykonawca składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ;
3. dokumenty, z których wynika potwierdzenie umocowania do działania w imieniu wykonawcy
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba, że zamawiający może je uzyskać za pośrednictwem bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a wykonawca w formularzu oferty wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w odniesieniu do wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, jak również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby;
b) w przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności dokumentów o których mowa w lit. a, pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów;
c) pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy, jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit. a;
d) pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium: w wysokości 3 000,00 zł, (słownie: trzy tysiące złotych 00/100),
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2. ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 229 i 1572).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego:
Gminy Księżpol ul. Biłgorajska 12, 23-415 Księżpol,
Lubelski Bank Spółdzielczym Oddział w Księżpolu
nr rachunku: 71 9614 0008 2001 0000 0967 0001
z adnotacją „Wadium Dowożenie uczniów – Znak sprawy: CUW.251.12.2022”.
5. Zamawiający zaleca by wpłaty wadium były dokonywane z znacznym wyprzedzeniem ze względny na powstanie ryzyka opóźnienia związanego z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych. 6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 3 ppkt 2-4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Wadium takie musi obejmować cały okres związania z ofertą. Treść gwarancji lub poręczenia nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.
7. Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie gwarancji lub poręczeń należy wskazać Gmina Księżpol, ul. Biłgorajska 12, 23-415 Księżpol.
8. W przypadku, o którym mowa w pkt 6, gwarancja lub poręczenie musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
9. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wykonawcy dokumentu do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty wadium – płatne na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego.
10. W gwaranci lub poręczeniu musi zostać podany adres e-maila oraz adres pocztowy, na który zamawiający prześle oświadczenie o zwolnieniu wadium.
11. Dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesione w formie gwarancji bankowej czy ubezpieczeniowej nie może być utrudnione. W treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory rozstrzygane będą zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.
12. Warunki zwrotu i zatrzymania wadium są określone w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
13. Zatrzymanie wadium wraz z odsetkami następuje w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku, o którym mowa w pkt. 1 wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo lub inny dokument
potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy winno być załączone do oferty.
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać
wykluczeniu, natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu wykonawcy wskazują zgodnie z wymaganiami
zamawiającego.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy
i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
5. Wykonawcy wini wraz z ofertą przedstawić oświadczenia, o których mowa w rozdz. 6 pkt 5 i 6 SWZ. 6 W przypadku
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego w odniesieniu do warunków dotyczących
zdolności technicznej lub zawodowej mogą łącznie spełniać warunki udziału w postępowaniu.
7 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonują usługi, do
realizacji których te zdolności są wymagane.
8 W przypadku, o którym mowa w pkt 7 wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni wykonawcy.
9 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenie o
niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców w zakresie, w jakim
każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
10 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w
odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych
podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
11 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą
polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te
zdolności są wymagane.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projekt umowy stanowi zał. nr 9 do SWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na zasadach określonych w ustawie Pzp, oraz w sposób i na warunkach określonych w projekcie umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-10 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://pzp.ksiezpol.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-10 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-09-08