,,Dowóz uczniów do placówek oświatowych w roku szkolnym 2020/2021’’

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
,,Dowóz uczniów do placówek oświatowych w roku szkolnym 2020/2021’’
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoMniów
  • WojewództwoŚwiętokrzyskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-07-01
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyUrząd Gminy w Mniowie
  • Data publikacji ogłoszenia2020-06-23
  • Numer ogłoszenia553779-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 553779-N-2020 z dnia 2020-06-23 r.

Urząd Gminy w Mniowie: ,,Dowóz uczniów do placówek oświatowych w roku szkolnym 2020/2021’’
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Mniowie, krajowy numer identyfikacyjny 54988400000000, ul. ul. Centralna  9 , 26-080  Mniów, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. +48 41 3737002, e-mail ug@mniow.pl, faks +48 41 3737004.
Adres strony internetowej (URL):
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne mniow.biuletyn.net
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
mniow.biuletyn.net

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w wersji papierowej na adres wskazany poniżej
Adres:
Centrum Usług Wspólnych w Mniowie, Mniów ul. Centralna 9, 26-080 Mniów

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ,,Dowóz uczniów do placówek oświatowych w roku szkolnym 2020/2021’’
Numer referencyjny: CUW.271.1.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. ,,Dowóz uczniów do placówek oświatowych w roku szkolnym 2020/2021’’, zlokalizowanych odpowiednio na terenie Gminy Mniów, Gminy Łopuszno oraz Miasta Kielce. Zamówienie zostało podzielone na 3 Części: 1) Część nr 1 – Dowóz uczniów do placówek oświatowych na terenie Gminy Mniów w roku szkolnym 2020/2021, 2) Część nr 2 – Dowóz uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych na terenie Miasta Kielce w roku szkolnym 2020/2021.3) Część nr 3 – Dowóz uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych na terenie Gminy Łopuszno w roku szkolnym 2020/2021.

II.5) Główny kod CPV: 60130000-8
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2020-09-01   lub zakończenia: 2021-06-25
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2020-09-01 2021-06-25

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek, posiadania ważnej licencji uprawniającej do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2140 z późn. zm.). Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie złożonych dokumentów.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca przedłoży wykaz minimum 2 (dwóch) usług, wykonanych w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie-, które odpowiadają swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia, o wartości nie mniejszej niż:Część 1 – 150 000,00 zł brutto;Część 2 – 30 000,00 zł brutto;Część 3 – 15 000,00 zł brutto;każda wraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie, przy czym każda z usług musi spełniać poniższe warunki:1) 9 (dziewięć) miesięcy - minimalna ciągłość trwania każdej z wykonywanych usług określona w miesiącach. 2) 100 (sto) km dziennie - minimalna długość dziennych tras w czasie każdej z wykonywanych usług (do części 1 i części 2) i 30 (trzydzieści) km dziennie - minimalna długość dziennych tras w czasie każdej z wykonywanych usług (do części 3). Wykonawcy muszą dysponować odpowiednią ilością pojazdów do realizacji zamówienia o podanej poniżej ilości miejsc w tym siedzących dla poszczególnych części:Część 1- minimum 2 autobusów (busów) o ilości miejsc siedzących min. 60w przypadku złożenia oferty na część nr 1;Część 2 - minimum 1 autobusu (busa) o ilości miejsc siedzących min. 10, w przypadku złożenia oferty na część nr 2;Część 3 - minimum 1 autobusu (busa) przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych, wyposażony w windę i miejsce na wózek inwalidzki z liczbą miejsc siedzących min. 5, w przypadku złożenia oferty na część nr 3;Każdy z oferowanych autobusów musi spełniać wymogi Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 110 z późn. zm.) o których mowa w art. 2 pkt 41a oraz wymogi § 22 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm.).Zamawiający zastrzega, iż zmiana zaoferowanych autobusów może nastąpić jedynie po złożeniu pisemnego wniosku Wykonawcy i uzyskaniu zgody Zamawiającego. Do wniosku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć dokumenty potwierdzające, iż nowe pojazdy służące do wykonania przedmiotu umowy spełniają warunki określone powyżej. Wykonawcy muszą dysponować odpowiednią liczbą kierowców, którzy będą do dyspozycji Wykonawcy na cały okres realizacji przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części:Część 1 – - minimum 2 kierowców ,w przypadku złożenia oferty na część nr 1;Część 2 - minimum 1 kierowcy w przypadku złożenia oferty na część nr 2;Część 3 - minimum 1 kierowcy w przypadku złożenia oferty na część nr 3;- z których każdy: 1) posiada przygotowanie zawodowe do wykonania przedmiotu zamówienia tj.: posiada Prawo jazdy kategorii D - spełniania wymagania określone w art. 39a ust. 1 pkt 3-5 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2140 z późn. zm.)2) ma ukończone szkolenie o którym mowa w art. 6 ust. 3a i 3b Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 110 z późn. zm.).Zamawiający zastrzega, iż zmiana kierowcy może nastąpić jedynie po złożeniu pisemnego wniosku Wykonawcy i uzyskaniu zgody Zamawiającego. Zmiana kierowcy, może nastąpić również bez podania przyczyny przez Zamawiającego (z przyczyn dla niego wiadomych). Ocena spełniania w/w warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wg formuły spełnia/nie spełnia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 2. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 3. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 4. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt. III 4) (1-3)
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Wykonawca przedłoży wykaz minimum 2 (dwóch) usług, wykonanych w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie-, które odpowiadają swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia, o wartości nie mniejszej niż:Część 1 – 150 000,00 zł brutto;Część 2 – 30 000,00 zł brutto;Część 3 – 15 000,00 zł brutto;każda wraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie, przy czym każda z usług musi spełniać poniższe warunki:1) 9 (dziewięć) miesięcy - minimalna ciągłość trwania każdej z wykonywanych usług określona w miesiącach. 2) 100 (sto) km dziennie - minimalna długość dziennych tras w czasie każdej z wykonywanych usług (do części 1 i części 2) i 30 (trzydzieści) km dziennie - minimalna długość dziennych tras w czasie każdej z wykonywanych usług (do części 3). oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów przedkłada- oświadczenie wykonawcy. 2. Wykaz autobusów (busów) dostępnych wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami oraz wykaz kierowców którzy będą do dyspozycji wykonawcy w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami. 3. Licencja uprawniająca do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2140 z późn. zm.) .
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Dokument potwierdzający niezaleganie z opłacaniem podatków przez wykonawcę oraz że nie otwarto jego likwidacji.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Pisemne zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykaz części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiający wymaga zabezpieczenia oferty wadium.Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w następującej wysokości: 1) Na Część nr 1 zamówienia – 7 000,00 zł (siedem tysięcy złotych 00/100), 2) Na Część nr 2 zamówienia – 2 000,00 zł (dwa tysiące złotych 00/100),3) Na Część nr 3 zamówienia – 500,00 zł (pięćset złotych 00/100),Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299). Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania w przypadku, gdy: 1) oferta nie będzie zabezpieczona wadium przez cały okres związania ofertą, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, 2) wadium zostało wniesione w innej formie lub w mniejszej wysokości niż określił Zamawiający. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: 24 8493 0004 0030 0547 1658 0002Na przelewie należy umieścić adnotację: „Wadium, Znak sprawy: CUW.271.1.2020 – Część zamówienia nr ….”. Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku Zamawiającego, a nie data wydania dyspozycji przelewu, dlatego Wykonawca powinien uwzględnić potrzebny czas, który upływa od momentu wydania polecenia przelewu do momentu uznania rachunku Zamawiającego. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) niepieniężnej – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi być czynnością jednostronnie zobowiązującą, mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp oraz zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty kwoty wadium na rzecz Zamawiającego. Oryginalny dokument poręczenia lub gwarancji należy dołączyć do oferty w sposób umożliwiający jego wyjęcie np. w oddzielnej koszulce.Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 46 ust.1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Czas podstawienia pojazdu zastępczego 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności w warunkach określonych w art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wynikających ze zmian w ustawodawstwie mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy poprzez dostosowanie treści umowy do obligatoryjnych uregulowań zmienionych przepisów.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-07-01, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Dowóz uczniów do placówek oświatowych na terenie Gminy Mniów w roku szkolnym 2020/2021
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiot zamówienia obejmuje dowóz uczniów do szkół na godzinę rozpoczęcia zajęć lekcyjnych ustaloną przez dyrekcję placówki oświatowej oraz odwóz po zakończonych zajęciach lekcyjnych w dni nauki szkolnej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2017r. poz. 1603 z późn. zm.) na terenie Gminy Mniów w roku szkolnym 2020/2021 na trasach: miejsce zamieszkania- szkoła- miejsce zamieszkania.Trasa nr 1 SP Grzymałków →Wrzoski → Kuźniaki →Wiązowa → Wólka Kłucka → Mokry Bór → Skoki → SP Grzymałków Łączna dzienna ilość km dla trasy nr 1 –ok. 14kmTrasa nr 2SP Grzymałków → Pałęgi →Straszów → Sośnina → Gliniany Las → SP GrzymałkówŁączna dzienna ilość km dla trasy nr 2 –ok. 11,5 kmTrasa nr 3SP Mniów → Pępice (Barania Góra)→ SP Cierchy → Cierchy → Piaski →Malmurzyn→ Stachura (wjazd) → SP MniówŁączna dzienna ilość km dla trasy nr 3 –ok. 17 kmTrasa nr 4SP Mniów → Węgrzynów → Borki → Zachybie → Borki → SP Grzymałków → Borki → Węgrzynów → SP MniówŁączna dzienna ilość km dla trasy nr 4 –ok. 14 kmTrasa nr 5SP Grzymałków → Skoki→ Mokry Bór → Wólka Kłucka → Wiązowa→ Kuźniaki →Wólka Kłucka →Wrzoski → SP GrzymałkówŁączna dzienna ilość km dla trasy nr 5 –ok. 14,4 kmTrasa nr 6SP Grzymałków → Pałęgi → Straszów → Sośnina → Gliniany Las → SP GrzymałkówŁączna dzienna ilość km dla trasy nr 6 –ok. 11,5 kmTrasa nr 7SP Grzymałków → Skoki→ Mokry Bór → Wólka Kłucka → Wiązowa→ Kuźniaki →Wólka Kłucka →Wrzoski → Pałęgi → Straszów → Sośnina → Gliniany Las →SP GrzymałkówŁączna dzienna ilość km dla trasy nr 7 –ok. 22 kmTrasa nr 8SP Mniów → Pielaki → Pieradła → Lisie Jamy →Przełom → Olszyna → Mniów → Stachura (wjazd) → Piaski → Malmurzyn → Cierchy → SP Cierchy → Pępice (Barania Góra)→ SP MniówŁączna dzienna ilość km dla trasy nr 8 –ok. 31 kmPodana ilość kilometrów jest ilością szacunkową służącą do prawidłowego opracowania oferty. Szczegóły związane z dowozem i odwozem tj.: liczba uczniów, godziny przywozu i odwozu, miejsca wsiadania i wysiadania, będą ustalane przez dyrektorów poszczególnych szkół z wybranym oferentem. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości dowożonych uczniów (do 15%), która jest wielkością szacunkową i związaną z tym zmianą tras dowozu uczniów i miejsc przystanków (zabierania uczniów). Podane ilości uczniów z poszczególnych miejscowości są aktualne na dzień ogłoszenia zamówienia. Dzieci wskazane do dowozów przez Dyrektorów szkół z miejscowości: • Pępice 13 uczniów • Węgrzynów 50 uczniów• Stachura 18 uczniów• Lisie Jamy 11 uczniów• Piaski 18 uczniów • Malmurzyn 6 uczniów• Przełom 14 uczniów• Olszyna 2 uczniów• Cierchy 5 uczniów• Pielaki 4 uczniów• Mokry Bór 13 uczniów• Skoki 27 uczniów• Wólka Kłucka (Wiązowa, Wrzoski) 50 uczniów• Straszów 22 uczniów• Sośnina 9 uczniów• Gliniany Las 21 uczniów• Pałęgi 16 uczniów• Pieradła 2 uczniów• Borki 58 uczniów• Zachybie 10 uczniów• Kuźniaki 3 uczniówUczniowie rano muszą być pod daną szkołę dowiezieni nie później niż na 10 minut przez rozpoczęciem zajęć lekcyjnych, a odwóz ma się rozpoczęć po zakończonych zajęciach lekcyjnych spod danej szkoły do miejscowości zamieszkania. Oferent zobowiązany jest do zapewnienia w autobusie miejsc siedzących dla wszystkich uczniów oraz opiekuna, bezpieczeństwa uczniów w czasie dowozu i odwozu. Wielkość pojazdów na całej trasie lub na danym odcinku trasy należy dostosować do ilości przewożonych osób. W uzgodnieniu z dyrekcją szkoły oferent zapewnia bezpłatny przejazd wyznaczonym opiekunom na danej trasie. W okresie, gdy temperatura na zewnątrz pojazdu będzie niższa niż +5 ºC, Wykonawca zobowiązany jest do ogrzewania pojazdu bez dodatkowego wynagrodzenia. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich wymogów prawnych dotyczących przewozów dzieci szkolnych. Dowożenie dzieci odbywać się ma środkami transportu z aktualnym przeglądem technicznym, odpowiednio oznakowanymi i ubezpieczonymi. Zamawiający zapewnia opiekę nad dziećmi w czasie dowozu i przywozu.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 60130000-8,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2020-09-01
data zakończenia: 2021-06-25
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Czas podstawienia pojazdu zastępczego 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Dowóz uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych na terenie Miasta Kielce w roku szkolnym 2020/2021
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiot zamówienia obejmuje dowóz uczniów niepełnosprawnych do szkół specjalnych w Kielcach na godzinę rozpoczęcia zajęć lekcyjnych ustaloną przez dyrekcję placówki oświatowej oraz odwóz po zakończonych zajęciach lekcyjnych w dni nauki szkolnej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2017r. poz. 1603 z późn. zm.) w roku szkolnym 2020/2021 na trasach: miejsce zamieszkania- szkoła- miejsce zamieszkania. Usługa winna być wykonana własnym środkiem transportu.Liczba uczniów do przewozu – 6 (na dzień przygotowywania SIWZ) Rogowice – 1 osobaMniów – 2 osobyGrzymałków- 1 osobaPępice – 2 osobyDowóz na zajęcia do szkół na terenie miasta Kielce:• Zespół Szkół Nr 1 Specjalnych ul. Szkolna 29, 25-604 Kielce• Niepubliczna Szkoła Podstawowa Specjalna dla dzieci z zaburzeniami rozwoju ,,Droga Do Sukcesu’’ w Kielcach ul. Krakowska 360, 25-820 Kielce• Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy nr 2 w Kielcach ul. Kryształowa 6 25 – 705 KielcePrzebieg dzienny środka transportu określa się na około 125 kmUczniowie rano muszą być pod daną szkołę dowiezieni nie później niż na 10 minut przez rozpoczęciem zajęć lekcyjnych, a odwóz ma się rozpoczęć po zakończonych zajęciach lekcyjnych spod danej szkoły do miejscowości zamieszkania. Oferent zobowiązany jest do zapewnienia w autobusie/busie miejsc siedzących dla wszystkich uczniów oraz opiekuna, bezpieczeństwa uczniów w czasie dowozu i odwozu. Wielkość pojazdu na całej trasie należy dostosować do ilości przewożonych osób. Szczegółowy harmonogram przewozu dzieci ustalany będzie z Kierownikiem Centrum Usług Wspólnych w Mniowie w siedzibie Zamawiającego. Oferent zapewnia bezpłatny przejazd opiekunowi na trasie. W okresie, gdy temperatura na zewnątrz pojazdu będzie niższa niż +5 ºC, Wykonawca zobowiązany jest do ogrzewania pojazdu bez dodatkowego wynagrodzenia. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich wymogów prawnych dotyczących przewozów dzieci szkolnych. Dowożenie dzieci odbywać się ma środkami transportu z aktualnym przeglądem technicznym, odpowiednio oznakowanymi i ubezpieczonymi. Zamawiający zapewnia opiekę nad dziećmi w czasie dowozu i przywozu.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 60130000-8,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2020-09-01
data zakończenia: 2021-06-25
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Czas podstawienia pojazdu zastępczego 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 3 Nazwa: Dowóz uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych na terenie Gminy Łopuszno w roku szkolnym 2020/2021
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiot zamówienia obejmuje dowóz ucznia niepełnosprawnego do Powiatowego Zespołu Szkół w Łopusznie na godzinę rozpoczęcia zajęć lekcyjnych ustaloną przez dyrekcję placówki oświatowej oraz odwóz po zakończonych zajęciach lekcyjnych w dni nauki szkolnej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2017r. poz. 1603 z późn. zm.) w roku szkolnym 2020/2021 na trasach: miejsce zamieszkania- szkoła- miejsce zamieszkania. Usługa winna być wykonana własnym środkiem transportu wyposażonym w windę dla niepełnosprawnych i miejsce na wózek inwalidzki. Liczba uczniów do przewozu – 1 (na dzień przygotowywania SIWZ) Grzymałków- 1 osobaDowóz na zajęcia:• Powiatowy Zespół Szkół w Łopusznie ul. Kasztanowa 39, 26-070 ŁopusznoPrzebieg dzienny środka transportu określa się na około 32 kmUczeń rano mu być pod daną szkołę dowieziony nie później niż na 10 minut przez rozpoczęciem zajęć lekcyjnych, a odwóz ma się rozpoczęć po zakończonych zajęciach lekcyjnych spod szkoły do miejscowości zamieszkania. Oferent zobowiązany jest do zapewnienia w autobusie/busie miejsca siedzącego dla ucznia oraz opiekuna, bezpieczeństwa ucznia w czasie dowozu i odwozu. Wielkość pojazdu na całej trasie należy dostosować do ilości przewożonych osób. Szczegółowy harmonogram przewozu ustalany będzie z Kierownikiem Centrum Usług Wspólnych w Mniowie w siedzibie Zamawiającego. Oferent zapewnia bezpłatny przejazd opiekunowi na trasie. W okresie, gdy temperatura na zewnątrz pojazdu będzie niższa niż +5 ºC, Wykonawca zobowiązany jest do ogrzewania pojazdu bez dodatkowego wynagrodzenia. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich wymogów prawnych dotyczących przewozów dzieci szkolnych. Dowożenie ucznia odbywać się ma środkami transportu z aktualnym przeglądem technicznym, odpowiednio oznakowanymi i ubezpieczonymi. Zamawiający zapewnia opiekę nad dzieckiem w czasie dowozu i przywozu.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 60130000-8,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2020-09-01
data zakończenia: 2021-06-25
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Czas podstawienia pojazdu zastępczego 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę usługi w zakresie transportu uczestników projektu - Masłów Pierwszy
  • Lokalizacja zleceniaświętokrzyskie
  • Data dodania20-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę usługi w zakresie transportu uczestników projektu. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.