Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów do jednostek oświatowych prowadzonych przez
Gminę Wierzbinek
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WIERZBINEK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019332
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Powstańców Styczniowych 110
1.5.2.) Miejscowość: Wierzbinek
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-619
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@wierzbinek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wierzbinek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz uczniów do jednostek oświatowych prowadzonych przez
Gminę Wierzbinek
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9346a952-27e1-4520-bd6d-c34aebf098b1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00407667
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00012145/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dowóz uczniów do jednostek oświatowych prowadzonych przez Gminę Wierzbinek
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wierzbinek
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/wierzbinek
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia
30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie
(Dz. U. poz. 2452) określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na
platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej
niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux,
lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, nie rekomenduje się przeglądarki Internet
Explorer;
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie
UTF8,
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas
(hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych
budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OŚiZP.271.5.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja przewozów szkolnych w okresie od 2 września 2024 roku do dnia 27 czerwca 2025 roku obejmujących dowóz uczniów do jednostek oświatowych prowadzonych przez Gminę Wierzbinek
1) Zamówienie obejmuje dowóz z punktów zbiórek na terenie poszczególnych miejscowości oraz odwóz do punktów zbiórek w poszczególnych miejscowościach uczniów lub wychowanków, którym organ prowadzący na podstawie art. 32 ust. 5 i 6 oraz art. 39 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900.) zobowiązany jest zapewnić bezpłatny transport i opiekę w czasie drogi do szkoły autobusami stanowiącym własność Wykonawcy. Usługi dotyczą obsługi następujących jednostek oświatowych:
a. Szkoły Podstawowej w Boguszycach,
b. Szkoły Podstawowej w Morzyczynie,
c. Szkoły Podstawowej w Sadlnie,
d. Szkoły Podstawowej w Zaryniu.
Na potrzeby postępowania, przyjmuje się, że średni dzienny limit kilometrów podczas trwania umowy, będzie wynosić 501 km . Ilość dni dowozu 187, jest to wartość szacunkowa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2025-06-27
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dyspozycyjność
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna, warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:
aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie
z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2021 r. poz. 919 ze zm.).
W przypadku oferty wspólnej, zgodnie z treścią art. 117 ust. 2 Pzp powyższy warunek musi spełniać ten wykonawca, który
będzie realizował przewozy. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do
oferty oświadczenie, z którego wynika, który z wykonawców realizować będzie przedmiot zamówienia.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia do wysokości kwoty co najmniej
100 000 złotych;
4) zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający uzna, warunek za spełniony, jeżeli:
a) Wykonawca wykaże, że wykonał należycie, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie co najmniej 1 usługi dowozu uczniów lub
wychowanków do jednostek oświatowych o łącznej wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł (brutto). W przypadku usług
nadal wykonywanych, wykonawca powinien wykazać, że czas trwania usługi wynosi co najmniej jeden rok szkolny lub rok
kalendarzowy oraz wartość tych usług wynosi łącznie co najmniej 200 000,00 zł brutto.
W przypadku oferty wspólnej, zgodnie z treścią art. 117 ust. 2 Pzp, powyższy warunek może zostać spełniony łącznie przez
Wykonawców.
W przypadku o którym mowa w art. 118 (poleganie na potencjale podmiotu trzeciego) w zakresie spełniania tego warunku,
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00305098/01 z dnia 2023-07-13
2023-07-13 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
powyższy warunek musi spełniać podmiot, który udostępnia zasoby Wykonawcy.
W przypadku gdy wartość dotycząca ww. warunku wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w
oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania. Za datę wszczęcia postępowania
Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w tym dniu średni kurs NBP
nie będzie opublikowany Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem ogłoszenia.
b) Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować trzema kierowcami, /w przypadku oferty wspólnej warunek może być
spełniony łącznie przez Wykonawców/, którzy spełniają wymagania określone w art. 39a ust. 1 ustawy z dnia 6 września
2001 r.
o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 919 ze zm.) tj. posiadających uprawnienia niezbędne do wykonywania
przewozów o wskazanym w postępowaniu w tej części charakterze i wykazujących się co najmniej 2 - letnim
doświadczeniem zawodowym po uzyskaniu uprawnień;
c) Wykonawca dysponuje łącznie 3 pojazdami posiadającymi co najmniej 40 miejsc siedzących. Wszystkie pojazdy muszą
posiadać ważny przegląd techniczny oraz ubezpieczenie OC.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ.
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w ust 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału
w postępowaniu.
3. Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona , do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu
o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie
z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 919 ze zm.);
2) dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
3) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawca, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz
z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
4) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;– załącznik nr 5 do SWZ;
5) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za świadczenie usług kierowania pojazdami, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 6 do SWZ.
6) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami – wykaz pojazdów, którymi realizowana jest usługa – załącznik nr 7 do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
5000,00PLN
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
AMAWIAJĄCY przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru wykonawcy, w następującym zakresie:
1. Wynagrodzenie WYKONAWCY za wozokilometr przewozu może ulec zmianie w przypadkach przewidzianych w § 7 .
2. Inne zmiany:
1) zmiany ilości kilometrów w ramach poszczególnych tras oraz dziennej ilości kilometrów, uwarunkowanej planem zajęć i
liczbą uczniów, której dowóz dotyczy;
2) zmiany przebiegu tras określonych w załączniku do niniejszej umowy, związanych z:
a) zmianą planu zajęć w szkołach w związku z organizacją pracy szkoły;
b) czasową zmianą organizacji ruchu na ustalonej trasie przewozu trwającej dłużej niż
dwa miesiące;
c) zmianami organizacji dowozów i przebiegu tras z inicjatywy WYKONAWCY uzgodnione z ZAMAWIAJĄCYM oraz
dyrektorami szkół, w ramach dziennego limitu kilometrów;
d) pojawieniem się konieczności organizowania dowozu uczniom z miejscowości do tej pory nieobjętych dowozem lub do
innych niż dotychczasowe jednostek oświatowych.
3) zmiany ilości wykorzystywanego w realizacji zamówienia taboru, w przypadku konieczności zaangażowania większej
bądź mniejszej ilości pojazdów w związku z ilością uczniów oraz potrzebami placówek;
4) zmiany pojazdów, którymi realizowana jest usługa;
5) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą ZAMAWIAJĄCEGO.
3. Warunki zmian, o których mowa w ust. 1 i 2:
1) inicjowanie zmian - zmiany na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego;
2) uzasadnienie zmian – prawidłowa realizacja przedmiotu zamówienia, obniżenie kosztów, zwiększenie kilometrów
uzależnione planem zajęć i liczbą uczniów, rozwiązanie stosunku pracy, lepsze dostosowanie świadczonych usług do
potrzeb Zamawiającego;
3) forma zmian – aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności w przypadku zmian wskazanych w ust. 1,
ust. 2 pkt 1 (zwiększenie średniej dziennej ilości kilometrów ponad limit wskazany w umowie), pkt 3, pkt 5.
4. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano
wyboru Wykonawcy, chyba że zmiana będzie dotyczyła zdarzeń wskazanych w ust. 1 i 2 lub:
1) wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym
wpływ na realizację przedmiotu umowy;
2) zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
3) wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych wystąpieniem siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie
przedmiotu umowy zgodnie z umową, rozumiana jako wydarzenie nieprzewidywalne o charakterze przypadkowym lub
naturalnym (żywiołowym, ), nie do uniknięcia, pozostające poza racjonalną kontrolą stron, następstwom którego
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/wierzbinek
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-19 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni