Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów do jednostek oświatowych prowadzonych przez
Gminę Wierzbinek
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WIERZBINEK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019332
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Powstańców Styczniowych 110
1.5.2.) Miejscowość: Wierzbinek
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-619
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@wierzbinek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wierzbinek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz uczniów do jednostek oświatowych prowadzonych przez
Gminę Wierzbinek
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6c1a8c4b-0f2c-11ed-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00284458
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00041468/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dowóz uczniów do jednostek oświatowych prowadzonych przez Gminę Wierzbinek
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wierzbinek
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/wierzbinek
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia
30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie
(Dz. U. poz. 2452) określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na
platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej
niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux,
lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, nie rekomenduje się przeglądarki Internet
Explorer;
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie
UTF8,
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas
(hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016
r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem danych osobowych jest Gmina Wierzbinek.
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod
adresem e-mail: andrzej.andrzejewski-iod8@wp.pl
3) telefon: 503906669l
4) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji – w szczególności
w celu rozpatrywania ofert, udzielania odpowiedzi na pytania, zawarcia umowy;
5) odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy PZP;
6) dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP przez okres 4 lat od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata,
okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy;
7) obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących Oferenta jest wymogiem
ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego;
8) w odniesieniu do danych osobowych Oferenta decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
9) Oferent posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Oferenta (w
przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie
dużego wysiłku Oferent może zostać zobowiązany do wskazania dodatkowych informacji mających na
celu sprecyzowanie żądania,
w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych (skorzystanie z
prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może
naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania,
w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub
państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Oferent uzna, że
przetwarzanie danych osobowych dotyczących Oferenta narusza przepisy RODO. Organem
właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa;
10) Oferentowi nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Oferenta jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OŚiZP.271.12.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja przewozów szkolnych w okresie od 1 września 2022 roku do dnia 23 czerwca 2023 roku obejmujących dowóz uczniów do jednostek oświatowych prowadzonych przez Gminę Wierzbinek
1) Zamówienie obejmuje dowóz z punktów zbiórek na terenie poszczególnych miejscowości oraz odwóz do punktów zbiórek w poszczególnych miejscowościach uczniów lub wychowanków, którym organ prowadzący na podstawie art. 32 ust. 5 i 6 oraz art. 39 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.) zobowiązany jest zapewnić bezpłatny transport i opiekę w czasie drogi do szkoły autobusami stanowiącym własność Wykonawcy. Usługi dotyczą obsługi następujących jednostek oświatowych:
a. Szkoły Podstawowej w Boguszycach,
b. Szkoły Podstawowej w Morzyczynie,
c. Szkoły Podstawowej w Sadlnie,
d. Szkoły Podstawowej w Zaryniu.
Na potrzeby postępowania, przyjmuje się, że średni dzienny limit kilometrów podczas trwania umowy, będzie wynosić 501 km . Ilość dni dowozu 186, jest to wartość szacunkowa.
2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zapewnienia dowozów i odwozów uczniów
i wychowanków, wobec których nie posiada takiego obowiązku, zgodnie z treścią art. 32 ust. 7 oraz art. 39 ust. 3 pkt 2 i ust. 4a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
(Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.).
3. Dowóz uczniów i wychowanków o których mowa w ust. 2 niniejszego działu, będzie odbywać się w przypadku dysponowania w pojeździe na danej trasie wolnymi miejscami.
4. Szczegółowe dane obejmujące wykaz ilościowy wychowanków i uczniów objętych dowozem wg miejscowości dla każdej z jednostek oraz proponowany przebieg tras autobusów w okresie od 1 września 2022 r. do 23 czerwca 2023 r. stanowi Załącznik nr 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w przebiegu tras, które uzależnione są od liczby dowożonych uczniów oraz godzin i organizacji pracy poszczególnych jednostek oświatowych.
5. Zamawiający zastrzega, iż liczba kilometrów realizowanych w ramach przewozów szkolnych może ulec zmianie poprzez zwiększenie bądź zmniejszenie dziennej ilości kilometrów w związku ze zgłaszanymi potrzebami jednostek / potrzebami uczniów lub wychowanków, zmianami w organizacji roku szkolnego i liczby osób korzystających z przewozów, jak również zmian wynikających z wystąpienia COVID-19, wprowadzenia nauki zdalnej.
6. Zamawiający pozostawia sobie możliwość skorzystania z prawa opcji
o którym mowa w art. 441 ustawy w zakresie realizacji przewozów okazjonalnych (tj. wycieczki, wyjazdy na zawody, konkursy) uczniów jednostek oświatowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Wierzbinek. Całkowity wymiar opcji w okresie trwania umowy nie przekroczy 2000,00 km. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od potrzeb zgłaszanych przez jednostki oświatowe w tym zakresie. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-09-01 do 2023-06-23
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dyspozycyjność
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna, warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:
aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie
z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2021 r. poz. 919 ze zm.).
W przypadku oferty wspólnej, zgodnie z treścią art. 117 ust. 2 Pzp powyższy warunek musi
spełniać ten wykonawca, który będzie realizował przewozy. W takim przypadku wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego
wynika, który z wykonawców realizować będzie przedmiot zamówienia.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada polisę
ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z
przedmiotem zamówienia do wysokości kwoty co najmniej
100 000 złotych;
4) zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający uzna, warunek za spełniony, jeżeli:
a) Wykonawca wykaże, że wykonał należycie, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym
okresie co najmniej 2 usługi dowozu uczniów lub wychowanków do jednostek oświatowych o
łącznej wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł (brutto). W przypadku usług nadal
wykonywanych, wykonawca powinien wykazać, że czas trwania usługi wynosi co najmniej jeden
rok szkolny lub rok kalendarzowy oraz wartość tych usług wynosi łącznie co najmniej 200 000,00
zł brutto.
W przypadku oferty wspólnej, zgodnie z treścią art. 117 ust. 2 Pzp, powyższy warunek może
zostać spełniony łącznie przez Wykonawców.
W przypadku o którym mowa w art. 118 (poleganie na potencjale podmiotu trzeciego) w zakresie
spełniania tego warunku, powyższy warunek musi spełniać podmiot, który udostępnia zasoby
Wykonawcy.
W przypadku gdy wartość dotycząca ww. warunku wyrażona będzie w walucie obcej,
Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty
wszczęcia postępowania. Za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę
umieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w tym dniu średni kurs
NBP nie będzie opublikowany Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem
ogłoszenia.
b) Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować trzema kierowcami, /w przypadku oferty
wspólnej warunek może być spełniony łącznie przez Wykonawców/, którzy spełniają wymagania
określone w art. 39a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r.
o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 919 ze zm.) tj. posiadających uprawnienia
niezbędne do wykonywania przewozów o wskazanym w postępowaniu w tej części charakterze i
wykazujących się co najmniej 2 - letnim doświadczeniem zawodowym po uzyskaniu uprawnień;
c) Wykonawca dysponuje łącznie 3 pojazdami posiadającymi co najmniej 40 miejsc siedzących.
Wszystkie pojazdy muszą posiadać ważny przegląd techniczny oraz ubezpieczenie OC.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00124653/01 z dnia 2021-07-23
2021-07-23 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków
udziału w postępowaniu: 1) licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie
z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 919 ze zm.);
2) dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
3) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawca, który złożył odrębną ofertę, ofertę
częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o
przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz
z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku
o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej –
załącznik nr 4 do SWZ;
4) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również
wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których
dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających,
czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są
wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych
nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie
powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;– załącznik nr 5 do SWZ;
5) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
odpowiedzialnych za świadczenie usług kierowania pojazdami, wraz z informacją na temat ich
kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 6 do SWZ.
6) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usługi w
celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami – wykaz
pojazdów, którymi realizowana jest usługa – załącznik nr 7 do SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
ZAMAWIAJĄCY przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w następującym zakresie:
1. Wynagrodzenie WYKONAWCY za wozokilometr przewozu może ulec zmianie w przypadkach przewidzianych w § 7 .
2. Inne zmiany:
1) zmiany ilości kilometrów w ramach poszczególnych tras oraz dziennej ilości kilometrów, uwarunkowanej planem zajęć i liczbą uczniów, której dowóz dotyczy;
2) zmiany przebiegu tras określonych w załączniku do niniejszej umowy, związanych z:
a) zmianą planu zajęć w szkołach w związku z organizacją pracy szkoły;
b) czasową zmianą organizacji ruchu na ustalonej trasie przewozu trwającej dłużej niż
dwa miesiące;
c) zmianami organizacji dowozów i przebiegu tras z inicjatywy WYKONAWCY uzgodnione z ZAMAWIAJĄCYM oraz dyrektorami szkół, w ramach dziennego limitu kilometrów;
d) pojawieniem się konieczności organizowania dowozu uczniom z miejscowości do tej pory nieobjętych dowozem lub do innych niż dotychczasowe jednostek oświatowych.
3) zmiany ilości wykorzystywanego w realizacji zamówienia taboru, w przypadku konieczności zaangażowania większej bądź mniejszej ilości pojazdów w związku z ilością uczniów oraz potrzebami placówek;
4) zmiany pojazdów, którymi realizowana jest usługa;
5) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą ZAMAWIAJĄCEGO.
3. Warunki zmian, o których mowa w ust. 1 i 2:
1) inicjowanie zmian - zmiany na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego;
2) uzasadnienie zmian – prawidłowa realizacja przedmiotu zamówienia, obniżenie kosztów, zwiększenie kilometrów uzależnione planem zajęć i liczbą uczniów, rozwiązanie stosunku pracy, lepsze dostosowanie świadczonych usług do potrzeb Zamawiającego;
3) forma zmian – aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności w przypadku zmian wskazanych w ust. 1, ust. 2 pkt 1 (zwiększenie średniej dziennej ilości kilometrów ponad limit wskazany w umowie), pkt 3, pkt 5.
4. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zmiana będzie dotyczyła zdarzeń wskazanych w ust. 1 i 2 lub:
1) wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym
wpływ na realizację przedmiotu umowy;
2) zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
3) wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych wystąpieniem siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z umową, rozumiana jako wydarzenie nieprzewidywalne o charakterze przypadkowym lub naturalnym (żywiołowym, COVID-19), nie do uniknięcia, pozostające poza racjonalną kontrolą stron, następstwom którego strony nie mogły zapobiec, uniemożliwiające którejkolwiek ze stron realizację zobowiązań w ramach niniejszej umowy;
4) rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia, w związku z realizacją umowy.
5) pozostałe zmiany określone w umowie.
5. Niedopuszczalna jest jednak pod rygorem nieważności zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzenie nowych postanowień do umowy niekorzystnych dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnianiu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-08 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-08 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni