Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz osób z niepełnosprawnością do specjalistycznych placówek oświatowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CHOCZEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675250
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Pierwszych Osadników 17
1.5.2.) Miejscowość: Choczewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-210
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.7.) Numer telefonu: 585723913
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@choczewo.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.choczewo.com.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz osób z niepełnosprawnością do specjalistycznych placówek oświatowych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1c87c83b-f391-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00134271
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00008332/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Przewóz osób niepełnosprawnych do specjalistycznych placówek oświatowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania zostały określone w rozdziale 11 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1),
dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Choczewo z siedzibą Urząd
Gminy Choczewo, ul. Pierwszych Osadników 17, 84-210 Choczewo, tel. 585723913.
inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Piotr Grabowski tel. 607466510.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Dowóz osób z
niepełnosprawnością do specjalistycznych placówek oświatowych” –sygn.
RIGKiOŚ.271.ZP.TP.06.2021
prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 11
września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.),
dalej „ustawa Pzp”;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez
okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania
umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana
dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z
udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania
określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Zamawiający informuje, iż „Klauzula informacyjna ogólna dla interesantów Urzędu Gminy
Choczewo” znajduje się na stronie BIP Urzędu Gminy Choczewo w zakładce: „Klauzula informacyjna
dotycząca danych osobowych”
http://bip.choczewo.com.pl/artykul/78/1098/klauzula-informacyjna-dot-przetwarzania-danychosobowych-w-urzedzie-gminy-choczewo
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIGKiOŚ.271.ZP.TP.06.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług transportowych w zakresie dowożenia
uczniów/dzieci z niepełnosprawnością zamieszkałych na terenie Gminy Choczewo do
specjalistycznych placówek oświatowych w Wejherowie oraz do PZS nr 2 w Wejherowie na
trasie z domu do szkoły i z powrotem w okresie od 2 września 2021 r. do 24.06.2022 r. w dniach,
w których prowadzone są zajęcia dydaktyczne i opiekuńczo – wychowawcze, zgodnie z
kalendarium roku szkolnego i przedszkolnego 2021/2022.
2. Ilość dowożonych dzieci na dzień sporządzenia opisu przedmiotu zamówienia w roku szkolnym
2021/2022 wynosi 17, które uczęszczają do następujących placówek oświatowych:
1) Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego, Wejherowo, ul Sobieskiego 279,
2) Niepublicznego Ośrodka Rewalidacyjno – Wychowawczego, Wejherowo, ul. Chopina 15,
3) Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Bohaterskiej Załogi ORP „Orzeł”, Wejherowo,
ul. Strzelecka 9.
Planowana liczba dzieci/uczniów dowożonych na rok szkolny 2021/2022 może wzrosnąć o 5 osób
(dotyczy miejsc w pojeździe dowożącym dzieci niepełnosprawne). Zmiana liczby osób
przewożonych nie wpływa na zmianę wartości wynagrodzenia.
Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia liczby dzieci/uczniów oraz zwiększenia lub
zmiany liczby placówek, w sytuacji gdy rodzic zmieni placówkę lub wpłynie nowy wniosek
o zapewnienie dowozu dziecka niepełnosprawnego do szkoły lub placówki oświatowej.
Średnia długość tras w ciągu dnia wynosi około 270 km.
Średnia długość tras w ciągu dnia może ulec zwiększeniu do około 330 km.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany godzin dowozu i odwozu ze względu na
zmianę organizacji pracy szkoły lub w przypadku zgłoszenia nieobecności uczniów (np. z
powodu choroby).
Godziny odwozu dzieci są następujące, wyjazd następuje o godzinie 6:00 z miejscowości
Choczewo, pojazd zabiera dzieci z poszczególnych miejscowości, w których oni zamieszkują
Uczniowie muszą być do godziny 7:45 najpóźniej dostarczeni do szkoły. O godzinie 15:00
następuje odbiór uczniów spod szkoły, po czym odwożeni zostają do swojego miejsca
zamieszkania.
Przewozy realizowane są tam i z powrotem w dniach, w których dzieci uczęszczają do szkoły,
oraz w dni pracy przedszkola poza feriami zimowymi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-02 do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rok produkcji pojazdu
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
-uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca musi wykazać, że posiada licencję zezwalającą na wykonywanie
krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób zgodnie z ustawą z dnia 6
września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2240).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w
warunek musi spełniać wykonawca który będzie realizował zakres zamówienia, z
którym wiąże się obowiązek posiadania licencji;
-zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w okresie ostatnich 3 lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, w wykonaniu co najmniej jednej usługi polegającej na
przewozie dzieci do placówek oświatowych, świadczonej w sposób ciągły w okresie
minimum 4 miesięcy.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w
warunek musi spełniać co najmniej jeden wykonawca. W przypadku, gdy wykonawca
polega na zdolnościach innego podmiotu, podmiot udostępniający zasób zobowiązany
będzie zrealizować usługi, których wskazane zdolności dotyczą (podwykonawstwo).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej,
o której mowa w Rozdziale 8 ust. 1 ppkt 2d) niniejszej SWZ:
a) wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z
podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te
zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane
należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty
wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były świadczone, a jeżeli z uzasadnionej
przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów – inne dokumenty – z wykorzystaniem załączonego wzoru – załącznik nr 5
do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie:
1) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
zobowiązania,
2) zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia. Pełnomocnictwo musi obejmować wszystkie czynności związane ze złożeniem
kompletnej oferty.
2. Pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać
z załączonych do oferty dokumentów. Pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać
postępowanie, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania. Z pełnomocnictwa powinna
wynikać wola wszystkich wykonawców o ich wspólnym występowaniu w postępowaniu. Wszelka
korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszcza się zmianę postanowień zawartych w umowie w przypadku:
a) Wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie
mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,
b) Wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych:
- siłą wyższą uniemożliwiającą wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SWZ,
-zmianą danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np.
zmiana nr rachunku bankowego),
-zmianą danych teleadresowych,
c) Pojawienia się konieczności zmiany terminu obowiązywania umowy z uwagi na
skrócenie lub wydłużenie roku szkolnego albo wstrzymanie, zawieszenie lub
ograniczenie zajęć szkolnych prowadzonych w placówkach określonych w §1 ust.
1 – Strony przewidują możliwość zmiany §5 umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia lub wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Sposób złożenia oferty opisany został w Istrukcji użytkowania dostępnej na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-10 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-08