Dowóz i odwóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Drawsko Pomorskie do przedszkoli,...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Dowóz i odwóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Drawsko Pomorskie do przedszkoli, szkół i placówek zapewniających odpowiednią formę kształcenia w okresie od 02.09.2024r. do 31.12.2024r.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoDrawsko Pomorskie
  • WojewództwoZachodniopomorskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2024-08-19
  • ZamawiającyGmina Drawsko Pomorskie
  • Data publikacji ogłoszenia2024-08-09
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00451874
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz i odwóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Drawsko Pomorskie do przedszkoli, szkół i placówek zapewniających odpowiednią formę kształcenia w okresie od 02.09.2024r. do 31.12.2024r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Drawsko Pomorskie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920742

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: gen. W. Sikorskiego 41

1.5.2.) Miejscowość: Drawsko Pomorskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 78-500

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: drawsko@drawsko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.drawsko.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dowóz i odwóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Drawsko Pomorskie do przedszkoli, szkół i placówek zapewniających odpowiednią formę kształcenia w okresie od 02.09.2024r. do 31.12.2024r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f29e6453-6ef7-4ad6-9917-40906d55e010

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00451874

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00008344/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Dowóz uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f29e6453-6ef7-4ad6-9917-40906d55e010

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl (korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne), z zastrzeżeniem art. 61 ust. 2 ustawy.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e Zamówienia określają Regulamin Platformy e-Zamówienia dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum pomocy”.
2) Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”…
3) Zasady określone w powyższym ustępie nie dotyczą dokumentów składanych przez wykonawców po wyborze oferty, w celu
zawarcia umowy.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w postaci katalogu

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna została zawarta w Rozdz. 41 SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna została zawarta w Rozdz. 41 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IR.271.9.2024.PW

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dowóz i odwóz uczniów do placówki w Gudowie.
1. Podstawą do ułożenia tras przewozu są dane dotyczące: liczby przewożonych osób, ściśle określonej trasy przewozu. Przewóz powinien odbywać się najkrótszą możliwą trasą.
2. Dowożenie i odwożenie dzieci odbywać się będzie według zaproponowanego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Zamawiającego rozkładu jazdy.
3. Dzieci winny być dowożone do placówek nie wcześniej niż o 7:30 i nie później niż na godzinę 8:00, a odwożone do domów o godzinie nie później niż o 15:00 w dni nauki szkolnej.
4. Dokładne oznaczenie przedziałów czasowych i przystanków w jakich powinien być wykonany dowóz dzieci do placówki oraz ich odwiezienie po zakończeniu zajęć ustalane będzie pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym.
5. Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi w taki sposób, aby czas przebywania uczniów w podróży był jak najkrótszy, co oznacza nie więcej niż 60 minut, a nadto winien uwzględniać to, aby przewożeni uczniowie mogli punktualnie rozpocząć zajęcia lekcyjne bez zbędnego oczekiwania na nie, a nadto aby po ich zakończeniu byli odwożeni bez zbędnego oczekiwania.
6. Rozkład jazdy winien być opracowany tak, aby dzienna trasa przewozu była najkrótsza w danym dniu. Rozkład jazdy nie może przekraczać ilość kilometrów przedstawionych w załączniku nr 11 do SWZ.
7. Wykonawca zobowiązany jest ustalić dni dowozu i odwozu uczniów oraz dni wolne od zajęć z dyrektorami poszczególnych placówek.
8. Wykaz miejscowości oraz liczba uczniów z poszczególnych miejscowości został przedstawiony w załączniku nr 11 do SWZ.
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany tras i ilości kilometrów w trakcie realizacji zamówienia przy zachowaniu obowiązującej stawki za kilometr.
10. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości dowożonych dzieci. W przypadku zwiększenia ilości dowożonych dzieci Wykonawca musi zapewnić ich dowóz na warunkach podanych w ofercie.
11. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług przewozowych - ze względu na przewóz dzieci niepełnosprawnych - wyjątkowo starannie i bezpiecznie, łącznie z roztoczeniem opieki nad dziećmi w czasie całego przejazdu oraz wsiadania i wysiadania dzieci z pojazdu.
12. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia opieki wszystkim dzieciom w czasie świadczenia usługi, poprzez zatrudnienie opiekuna czuwającego nad bezpieczeństwem dzieci podczas przewozu, wsiadania i wysiadania z pojazdu, przechodzenia przez jezdnię do pojazdu i z pojazdu. Funkcji opiekuna nie może pełnić kierowca pojazdu.
13. Pojazdy, którymi będzie świadczona usługa powinny być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym do przewozu dzieci na wózkach inwalidzkich, posiadać w szczególności klimatyzację, ogrzewanie, przesłony przeciwsłoneczne na szybach, pasy bezpieczeństwa oraz foteliki, zimą oczyszczone z lodu i śniegu stopnie. Należy zapewnić miejsca siedzące dla wszystkich uczniów.
14. Pojazdy służące do przewozu dzieci muszą być przeznaczone do tego celu i dostosowanie do liczby przewożonych dzieci. Wyklucza się łączenie przewozów dzieci z innymi osobami (np. przewozy liniowe).
15. Przewozy dzieci odbywać się mogą wyłącznie środkami transportu przystosowanymi do przewozu dzieci niepełnosprawnych tj. dodatkowe wewnętrzne zabezpieczenia, zapewniające bezpieczny transport, dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego dowożonego dziecka.
16. Pojazdy muszą posiadać polisę OC i NNW dla wszystkich przewożonych osób, wszystkie wymagane przepisami prawa badania techniczne dla pojazdów oraz przez cały okres realizacji zamówienia aktualną licencję, pozwolenia, zezwolenia, certyfikaty, wymagane przepisami prawa i niezbędne do prawidłowej realizacji usługi.
17. Pojazdy służące do przewozu dzieci muszą być nie starsze niż 17 lat.
18. W przypadku braku możliwości wykonania usługi, Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt zapewni pojazd zastępczy odpowiadający przepisom prawa oraz zapisami zawartej umowy.
19. W przypadku niezapewnienia przez Wykonawcę środków transportu, o których mowa w ust. 18, Zamawiający zleci wykonanie tej usługi innemu przewoźnikowi, obciążając kosztami Wykonawcę.
20. Cena winna być ustalona za 1 km przewozu dzieci.
21. Ustalone wynagrodzenie brutto za km przewozu obejmuje wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zadania, w szczególności dowożenia i odwożenie dzieci, zapewnienie im opieki, koszty ubezpieczenia pojazdu, podatki.
22. Wynagrodzenie za 1 km nie ulegnie zmianie przez cały okres obowiązywania umowy.
23. Zamawiający finansuje jedynie przewóz dzieci od pierwszej do ostatniej miejscowości, wymienionymi w załączniku nr 11 do SWZ. Zamawiający nie pokrywa dojazdu autobusów i pojazdów z bazy i na bazę Wykonawcy.
24. Wykonawca zapozna się z miejscem świadczenia usługi, a warunki atmosferyczne i stan techniczny dróg nie będą podstawą do domagania się zmiany wynagrodzenia.
25. Kierowcy muszą posiadać wszystkie wymagane przepisami prawa badania i uprawnienia. Kierowcy wyposażeni są w identyfikatory oraz telefony komórkowe.
26. Wykonawca zapewni opiekuna, którego zadaniem jest nadzór nad uczniami w czasie dowozu, udzielania czynnej pomocy dzieciom w czasie wsiadania, zajmowania miejsc i przy wysiadaniu oraz przekazanie uczniów rodzicom, pracownikom przedszkola, szkoły lub placówki, dopilnowanie aby każde dziecko było zapięte, pasem bezpieczeństwa w czasie transportu, opiekunem nie może być kierowca. Opiekunowie przekazują uczniów uprawnionym osobom (w miejscu wsiadania/wysiadania – rodzicom albo upoważnionym przez nich osobom, w placówce oświatowej – upoważnionym pracownikom placówki). Opiekun zostanie zatrudniony przez Wykonawcę w ramach ceny za usługę. Opiekę nad dziećmi w czasie przewozu sprawuje co najmniej jeden opiekun w każdym z pojazdów. Za właściwe sprawowanie opieki nad dziećmi podczas przewozów jest odpowiedzialny Wykonawca i ponosi on całkowitą odpowiedzialność za szkodę związaną z uszczerbkiem na zdrowiu lub życiu przewożonych dzieci, podczas podróży, po wyjściu przez nich z pojazdu oraz przed odjazdem pojazdu.
27. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody, które wynikają z ruchu pojazdów i przewozu dzieci przy uwzględnieniu zasad wynikających z obowiązku ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dowóz i odwóz uczniów do placówki w Radowie Wielkim.
1. Podstawą do ułożenia tras przewozu są dane dotyczące: liczby przewożonych osób, ściśle określonej trasy przewozu. Przewóz powinien odbywać się najkrótszą możliwą trasą.
2. Dowożenie i odwożenie dzieci odbywać się będzie według zaproponowanego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Zamawiającego rozkładu jazdy.
3. Dzieci winny być dowożone do placówek nie wcześniej niż o 7:30 i nie później niż na godzinę 8:00, a odwożone do domów o godzinie nie później niż o 15:00 w dni nauki szkolnej.
4. Dokładne oznaczenie przedziałów czasowych i przystanków w jakich powinien być wykonany dowóz dzieci do placówki oraz ich odwiezienie po zakończeniu zajęć ustalane będzie pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym.
5. Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi w taki sposób, aby czas przebywania uczniów w podróży był jak najkrótszy, co oznacza nie więcej niż 60 minut, a nadto winien uwzględniać to, aby przewożeni uczniowie mogli punktualnie rozpocząć zajęcia lekcyjne bez zbędnego oczekiwania na nie, a nadto aby po ich zakończeniu byli odwożeni bez zbędnego oczekiwania.
6. Rozkład jazdy winien być opracowany tak, aby dzienna trasa przewozu była najkrótsza w danym dniu. Rozkład jazdy nie może przekraczać ilość kilometrów przedstawionych w załączniku nr 11 do SWZ.
7. Wykonawca zobowiązany jest ustalić dni dowozu i odwozu uczniów oraz dni wolne od zajęć z dyrektorami poszczególnych placówek.
8. Wykaz miejscowości oraz liczba uczniów z poszczególnych miejscowości został przedstawiony w załączniku nr 11 do SWZ.
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany tras i ilości kilometrów w trakcie realizacji zamówienia przy zachowaniu obowiązującej stawki za kilometr.
10. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości dowożonych dzieci. W przypadku zwiększenia ilości dowożonych dzieci Wykonawca musi zapewnić ich dowóz na warunkach podanych w ofercie.
11. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług przewozowych - ze względu na przewóz dzieci niepełnosprawnych - wyjątkowo starannie i bezpiecznie, łącznie z roztoczeniem opieki nad dziećmi w czasie całego przejazdu oraz wsiadania i wysiadania dzieci z pojazdu.
12. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia opieki wszystkim dzieciom w czasie świadczenia usługi, poprzez zatrudnienie opiekuna czuwającego nad bezpieczeństwem dzieci podczas przewozu, wsiadania i wysiadania z pojazdu, przechodzenia przez jezdnię do pojazdu i z pojazdu. Funkcji opiekuna nie może pełnić kierowca pojazdu.
13. Pojazdy, którymi będzie świadczona usługa powinny być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym do przewozu dzieci na wózkach inwalidzkich, posiadać w szczególności klimatyzację, ogrzewanie, przesłony przeciwsłoneczne na szybach, pasy bezpieczeństwa oraz foteliki, zimą oczyszczone z lodu i śniegu stopnie. Należy zapewnić miejsca siedzące dla wszystkich uczniów.
14. Pojazdy służące do przewozu dzieci muszą być przeznaczone do tego celu i dostosowanie do liczby przewożonych dzieci. Wyklucza się łączenie przewozów dzieci z innymi osobami (np. przewozy liniowe).
15. Przewozy dzieci odbywać się mogą wyłącznie środkami transportu przystosowanymi do przewozu dzieci niepełnosprawnych tj. dodatkowe wewnętrzne zabezpieczenia, zapewniające bezpieczny transport, dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego dowożonego dziecka.
16. Pojazdy muszą posiadać polisę OC i NNW dla wszystkich przewożonych osób, wszystkie wymagane przepisami prawa badania techniczne dla pojazdów oraz przez cały okres realizacji zamówienia aktualną licencję, pozwolenia, zezwolenia, certyfikaty, wymagane przepisami prawa i niezbędne do prawidłowej realizacji usługi.
17. Pojazdy służące do przewozu dzieci muszą być nie starsze niż 17 lat.
18. W przypadku braku możliwości wykonania usługi, Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt zapewni pojazd zastępczy odpowiadający przepisom prawa oraz zapisami zawartej umowy.
19. W przypadku niezapewnienia przez Wykonawcę środków transportu, o których mowa w ust. 18, Zamawiający zleci wykonanie tej usługi innemu przewoźnikowi, obciążając kosztami Wykonawcę.
20. Cena winna być ustalona za 1 km przewozu dzieci.
21. Ustalone wynagrodzenie brutto za km przewozu obejmuje wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zadania, w szczególności dowożenia i odwożenie dzieci, zapewnienie im opieki, koszty ubezpieczenia pojazdu, podatki.
22. Wynagrodzenie za 1 km nie ulegnie zmianie przez cały okres obowiązywania umowy.
23. Zamawiający finansuje jedynie przewóz dzieci od pierwszej do ostatniej miejscowości, wymienionymi w załączniku nr 11 do SWZ. Zamawiający nie pokrywa dojazdu autobusów i pojazdów z bazy i na bazę Wykonawcy.
24. Wykonawca zapozna się z miejscem świadczenia usługi, a warunki atmosferyczne i stan techniczny dróg nie będą podstawą do domagania się zmiany wynagrodzenia.
25. Kierowcy muszą posiadać wszystkie wymagane przepisami prawa badania i uprawnienia. Kierowcy wyposażeni są w identyfikatory oraz telefony komórkowe.
26. Wykonawca zapewni opiekuna, którego zadaniem jest nadzór nad uczniami w czasie dowozu, udzielania czynnej pomocy dzieciom w czasie wsiadania, zajmowania miejsc i przy wysiadaniu oraz przekazanie uczniów rodzicom, pracownikom przedszkola, szkoły lub placówki, dopilnowanie aby każde dziecko było zapięte, pasem bezpieczeństwa w czasie transportu, opiekunem nie może być kierowca. Opiekunowie przekazują uczniów uprawnionym osobom (w miejscu wsiadania/wysiadania – rodzicom albo upoważnionym przez nich osobom, w placówce oświatowej – upoważnionym pracownikom placówki). Opiekun zostanie zatrudniony przez Wykonawcę w ramach ceny za usługę. Opiekę nad dziećmi w czasie przewozu sprawuje co najmniej jeden opiekun w każdym z pojazdów. Za właściwe sprawowanie opieki nad dziećmi podczas przewozów jest odpowiedzialny Wykonawca i ponosi on całkowitą odpowiedzialność za szkodę związaną z uszczerbkiem na zdrowiu lub życiu przewożonych dzieci, podczas podróży, po wyjściu przez nich z pojazdu oraz przed odjazdem pojazdu.
27. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody, które wynikają z ruchu pojazdów i przewozu dzieci przy uwzględnieniu zasad wynikających z obowiązku ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dowóz i odwóz uczniów do placówki w Bobrowie i Drawsku Pomorskim.
1. Podstawą do ułożenia tras przewozu są dane dotyczące: liczby przewożonych osób, ściśle określonej trasy przewozu. Przewóz powinien odbywać się najkrótszą możliwą trasą.
2. Dowożenie i odwożenie dzieci odbywać się będzie według zaproponowanego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Zamawiającego rozkładu jazdy.
3. Dzieci winny być dowożone do placówek nie wcześniej niż o 7:30 i nie później niż na godzinę 8:00, a odwożone do domów o godzinie nie później niż o 15:00 w dni nauki szkolnej. Dowożenie uczniów do Placówki w Bobrowie – Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Bobrowie nie wcześniej niż na godzinę 10:50.
4. Dokładne oznaczenie przedziałów czasowych i przystanków w jakich powinien być wykonany dowóz dzieci do placówki oraz ich odwiezienie po zakończeniu zajęć ustalane będzie pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym.
5. Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi w taki sposób, aby czas przebywania uczniów w podróży był jak najkrótszy, co oznacza nie więcej niż 60 minut, a nadto winien uwzględniać to, aby przewożeni uczniowie mogli punktualnie rozpocząć zajęcia lekcyjne bez zbędnego oczekiwania na nie, a nadto aby po ich zakończeniu byli odwożeni bez zbędnego oczekiwania.
6. Rozkład jazdy winien być opracowany tak, aby dzienna trasa przewozu była najkrótsza w danym dniu. Rozkład jazdy nie może przekraczać ilość kilometrów przedstawionych w załączniku nr 11 do SWZ.
7. Wykonawca zobowiązany jest ustalić dni dowozu i odwozu uczniów oraz dni wolne od zajęć z dyrektorami poszczególnych placówek.
8. Wykaz miejscowości oraz liczba uczniów z poszczególnych miejscowości został przedstawiony w załączniku nr 11 do SWZ.
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany tras i ilości kilometrów w trakcie realizacji zamówienia przy zachowaniu obowiązującej stawki za kilometr.
10. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości dowożonych dzieci. W przypadku zwiększenia ilości dowożonych dzieci Wykonawca musi zapewnić ich dowóz na warunkach podanych w ofercie.
11. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług przewozowych - ze względu na przewóz dzieci niepełnosprawnych - wyjątkowo starannie i bezpiecznie, łącznie z roztoczeniem opieki nad dziećmi w czasie całego przejazdu oraz wsiadania i wysiadania dzieci z pojazdu.
12. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia opieki wszystkim dzieciom w czasie świadczenia usługi, poprzez zatrudnienie opiekuna czuwającego nad bezpieczeństwem dzieci podczas przewozu, wsiadania i wysiadania z pojazdu, przechodzenia przez jezdnię do pojazdu i z pojazdu. Funkcji opiekuna nie może pełnić kierowca pojazdu.
13. Pojazdy, którymi będzie świadczona usługa powinny być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym do przewozu dzieci na wózkach inwalidzkich, posiadać w szczególności klimatyzację, ogrzewanie, przesłony przeciwsłoneczne na szybach, pasy bezpieczeństwa oraz foteliki, zimą oczyszczone z lodu i śniegu stopnie. Należy zapewnić miejsca siedzące dla wszystkich uczniów.
14. Pojazdy służące do przewozu dzieci muszą być przeznaczone do tego celu i dostosowanie do liczby przewożonych dzieci. Wyklucza się łączenie przewozów dzieci z innymi osobami (np. przewozy liniowe).
15. Przewozy dzieci odbywać się mogą wyłącznie środkami transportu przystosowanymi do przewozu dzieci niepełnosprawnych tj. dodatkowe wewnętrzne zabezpieczenia, zapewniające bezpieczny transport, dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego dowożonego dziecka.
16. Pojazdy muszą posiadać polisę OC i NNW dla wszystkich przewożonych osób, wszystkie wymagane przepisami prawa badania techniczne dla pojazdów oraz przez cały okres realizacji zamówienia aktualną licencję, pozwolenia, zezwolenia, certyfikaty, wymagane przepisami prawa i niezbędne do prawidłowej realizacji usługi.
17. Pojazdy służące do przewozu dzieci muszą być nie starsze niż 17 lat.
18. W przypadku braku możliwości wykonania usługi, Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt zapewni pojazd zastępczy odpowiadający przepisom prawa oraz zapisami zawartej umowy.
19. W przypadku niezapewnienia przez Wykonawcę środków transportu, o których mowa w ust. 18, Zamawiający zleci wykonanie tej usługi innemu przewoźnikowi, obciążając kosztami Wykonawcę.
20. Cena winna być ustalona za 1 km przewozu dzieci.
21. Ustalone wynagrodzenie brutto za km przewozu obejmuje wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zadania, w szczególności dowożenia i odwożenie dzieci, zapewnienie im opieki, koszty ubezpieczenia pojazdu, podatki.
22. Wynagrodzenie za 1 km nie ulegnie zmianie przez cały okres obowiązywania umowy.
23. Zamawiający finansuje jedynie przewóz dzieci od pierwszej do ostatniej miejscowości, wymienionymi w załączniku nr 11 do SWZ. Zamawiający nie pokrywa dojazdu autobusów i pojazdów z bazy i na bazę Wykonawcy.
24. Wykonawca zapozna się z miejscem świadczenia usługi, a warunki atmosferyczne i stan techniczny dróg nie będą podstawą do domagania się zmiany wynagrodzenia.
25. Kierowcy muszą posiadać wszystkie wymagane przepisami prawa badania i uprawnienia. Kierowcy wyposażeni są w identyfikatory oraz telefony komórkowe.
26. Wykonawca zapewni opiekuna, którego zadaniem jest nadzór nad uczniami w czasie dowozu, udzielania czynnej pomocy dzieciom w czasie wsiadania, zajmowania miejsc i przy wysiadaniu oraz przekazanie uczniów rodzicom, pracownikom przedszkola, szkoły lub placówki, dopilnowanie aby każde dziecko było zapięte, pasem bezpieczeństwa w czasie transportu, opiekunem nie może być kierowca. Opiekunowie przekazują uczniów uprawnionym osobom (w miejscu wsiadania/wysiadania – rodzicom albo upoważnionym przez nich osobom, w placówce oświatowej – upoważnionym pracownikom placówki). Opiekun zostanie zatrudniony przez Wykonawcę w ramach ceny za usługę. Opiekę nad dziećmi w czasie przewozu sprawuje co najmniej jeden opiekun w każdym z pojazdów. Za właściwe sprawowanie opieki nad dziećmi podczas przewozów jest odpowiedzialny Wykonawca i ponosi on całkowitą odpowiedzialność za szkodę związaną z uszczerbkiem na zdrowiu lub życiu przewożonych dzieci, podczas podróży, po wyjściu przez nich z pojazdu oraz przed odjazdem pojazdu.
27. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody, które wynikają z ruchu pojazdów i przewozu dzieci przy uwzględnieniu zasad wynikających z obowiązku ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.1. Nie podlegają wykluczeniu.
1.2. Spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ.
2. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę ubiegającego się o udzielenia zamówienia, spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących [art. 112 ust 2 ustawy]:
2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym [art. 113 ustawy]: Opis spełnienia warunków:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający nie dokona oceny spełnienia tego warunku w postępowaniu.
2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika z odrębnych przepisów [art. 114 ustawy]:
Opis spełnienia warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca:
2.2.1. Wykaże, że posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego
transportu drogowego osób.
Warunek ten ma być spełniony:
− samodzielnie przez Wykonawcę , lub
− przez minimum jeden inny podmiot udostępniający Wykonawcy uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i który zrealizuje usługę ,lub
− w przypadku Wykonawców występujących wspólnie – samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
Zamawiający uzna za spełnione warunki dla wszystkich części zamówienia jeżeli Wykonawca posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego.
2.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej [art. 115 ustawy]:
Opis spełnienia warunków:
2.3.1 Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca
Wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę gwarancyjną min. 200.000,00 zł na cały okres realizacji zamówienia
Warunek ten ma być spełniony:
− samodzielnie przez Wykonawcę , lub
− przez minimum jeden inny podmiot udostępniający Wykonawcy wymagania dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej, lub
− w przypadku Wykonawców występujących wspólnie – samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie
Zamawiający uzna za spełnione warunki dla wszystkich części zamówienia jeżeli Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę gwarancyjną min. 200.000,00 zł
2.4. Zdolności technicznej lub zawodowej [art. 116 ustawy]:
Opis spełnienia warunków:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca:
2.4.1. Wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum jedną usługę ciągłą polegającą na przewozie uczniów przez okres min. 3 miesięcy o wartości nie mniejszej niż 50.000,00 zł brutto.
Warunek ten ma być spełniony:
− samodzielnie przez Wykonawcę , lub
− przez minimum jeden inny podmiot udostępniający Wykonawcy swoją wiedzę i doświadczenie i który zrealizuje usługę ,lub
− w przypadku Wykonawców występujących wspólnie – samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
Zamawiający uzna za spełnione warunki jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał jedno zamówienie o wymaganej wartości dla wszystkich części zamówienia.
W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
2.4.2. Wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował pojazdami niezbędnymi do realizacji zamówienia tj.:
- dla Części nr I - nie mniej niż dwoma pojazdami o łącznej liczbie miejsc siedzących dla minimum 21 uczniów;
- dla Części nr II - nie mniej niż jednym pojazdem o liczbie miejsc siedzących dla minimum 8 uczniów;
- dla Części nr III - nie mniej niż jednym pojazdem lub większą liczbą pojazdów o łącznej liczbie miejsc siedzących dla minimum 35 uczniów.
Warunek ten ma być spełniony:
− samodzielnie przez Wykonawcę , lub
− przez minimum jeden inny podmiot udostępniający Wykonawcy swoje pojazdy ,lub
− w przypadku Wykonawców występujących wspólnie – samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
WAŻNE:
Pojazdy powinny być dopuszczone do ruchu zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 ze zm.), oraz dostosowane do potrzeb przewożonych uczniów niepełnosprawnych w tym wyposażonych w pasy bezpieczeństwa dostosowane do wieku przewożonych uczniów.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia [art. 116 ust. 2 ustawy].
Jeżeli Wykonawca powołuje sią na doświadczenie w realizacji usług, wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz o którym mowa w rozdziale 25 pkt. 2.2 SWZ, dotyczy usług faktycznie przez niego wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych – również faktycznie przez niego wykonanych;
3. Powoływanie się na zasoby innych podmiotów (podmiotów trzecich)
3.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. [art. 118 ust 1 ustawy]
3.2. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów informacji w oświadczeniach wymienionych w Rozdziale 15, pkt 3.1 SWZ (załączniki nr 2 i 3 do SWZ).
3.3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego [na podstawie art. 108 i 109 ustawy], Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia tj. :odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ten składa każdy z Wykonawców oddzielnie (jeśli dotyczy).
1. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia wyżej wymienionych podmiotowych środków dowodowych dotyczących tych podmiotów, potwierdzających że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
2. Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem udostępniającym zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia wyżej wymienionych podmiotowych środków dowodowych dotyczących tych podwykonawców, potwierdzających że nie zachodzą wobec tych podwykonawców podstawy wykluczenia z postępowania.
1. Zamawiający informuje, że jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania, w tym na etapie składania ofert podlegających negocjacjom lub niezwłocznie po ich złożeniu, wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień ich złożenia.
2. Jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, Zamawiający może w każdym czasie wezwać Wykonawcę lub Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia
3. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
4. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia:
1) podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego bądź Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca dostarczył dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów [§ 13 rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy
5. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów, o których mowa w §13 ust. 1 Rozporządzenia, pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający żąda złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz na potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Zamawiający w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia tj. [art. 274 ust. 1 ustawy]:
2.1. Aktualnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z Wykonawców.
2.2. Wykazu usług wykonanych – według wzoru stanowiącego odpowiednio załącznik nr 5 do SWZ, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Wykaz usług wykonanych należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ. W przedmiotowym wykazie usług Wykonawca winien wskazać informacje w zakresie określonym w warunkach z rozdziału 24 pkt. 2.4.1 SWZ.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z Wykonawców.
2.3. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
Wykaz należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 6a, 6b, 6c do SWZ (właściwego dla danej części zamówienia) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z Wykonawców.
2.4. Dokument potwierdzający że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego w SWZ. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z Wykonawców.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie:
1) Dla Części I – Dowóz i odwóz uczniów do placówki w Gudowie - 1.800,00 zł (słownie: tysiąc osiemset złotych 00/100).
2) Dla Części II - Dowóz i odwóz uczniów do placówki w Radowie Wielkim - 800,00 zł (słownie: osiem set złotych 00/100).
3) Dla Części III - Dowóz i odwóz uczniów do placówki w Bobrowie i Drawsku Pomorskim - 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100).
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu – przelewem na rachunek Zamawiającego,
2) w gwarancjach bankowych;
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462 ze zm.).
3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 12 1020 2847 0000 1702 0009 6602. W tytule przelewu należy wpisać: „Wadium w postępowaniu nr IR.271.9.2024.PW.”
4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 3, przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt. 2, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia.
6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 ustawy, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy [art. 117 ust. 4 ustawy] - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9 do SWZ.
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. [art. 117 ust. 2 ustawy]
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. [art. 117 ust. 3 ustawy]
Uwaga: Oświadczenie ma być złożone wraz z ofertą (jeżeli dotyczy). Oświadczenie ma być podpisane przez każdego w Wykonawców występujących wspólnie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Został określony załączniku nr 4a, 4b, 4c do SWZ "wzór umowy"

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-19 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w SWZ, należy złożyć za pośrednictwem Platformy ezamówienia. 2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania ofert opisane zostały w Regulaminie Platformy e Zamówienia, dostępnym na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-19 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-17

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej:
Zamiast: odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w Rozdziale 25 ust. 3 SWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Dokument ten, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem. [§3 ust. 2 Rozporządzenia].
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wniesienie sofy na 2 piętro - Goleniów
  • Lokalizacja zleceniazachodniopomorskie
  • Data dodania21-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wniesienie sofy na 2 piętro Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI