Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz i odwóz dzieci i uczniów z terenu Gminy Będków na zajęcia szkolne
w Zespole Szkolno -Przedszkolnym w Będkowie i w placówkach oświatowych
położonych poza Gminą Będków w roku szkolnym 2024/2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BĘDKÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647894
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Parkowa 3
1.5.2.) Miejscowość: Będków
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-319
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@bedkow.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bedkow.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz i odwóz dzieci i uczniów z terenu Gminy Będków na zajęcia szkolne
w Zespole Szkolno -Przedszkolnym w Będkowie i w placówkach oświatowych
położonych poza Gminą Będków w roku szkolnym 2024/2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d59652f3-3476-41b4-a8ef-5d337ede0a90
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00423918
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00039565/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dowóz i odwóz dzieci i uczniów z terenu Gminy Będków na zajęcia szkolne w Zespole Szkolno -Przedszkolnym w Będkowie i w placówkach oświatowych położonych poza Gminą Będków w roku szkolnym 2024/2025
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d59652f3-3476-41b4-a8ef-5d337ede0a90
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wyko-nawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-d59652f3-3476-41b4-a8ef-5d337ede0a90
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne
9.3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:
Aneta Kowara, tel. 44 725 70 10, e-mail: sekretariat@bedkow.eu lub a.kowara@bedkow.eu
Leokadia Wiktor, tel. 44 725 70 10, e-mail: sekretariat@bedkow.eu lub l.wiktor@bedkow.eu
9.4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
9.5. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia
9.6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o
9.7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia , o którym mowa w pkt 9.5 SWZ, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
9.8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 9.5 SWZ, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje się jako załącznik),
lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
9.10. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
9.11. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert opisano w rozdziale 11 SWZ) odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
z uwagi na ograniczoną liczbę znaków formularza Zamawiający wskazuje, że informacje o sposobie komunikacji zawiera rozdział IX SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-d59652f3-3476-41b4-a8ef-5d337ede0a90
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający
informuje, że:
1) jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane
Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
na zadanie pn.: „Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie dowozu i odwozu dzieci i uczniów z terenu Gminy Będków na zajęcia w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Będkowie i w placówkach oświatowych położonych poza Gminą Będków w roku szkolnym 2024/2025” prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność.
5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) Wykonawcy nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.3.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ nr 1
„Zapewnienie dzieciom i uczniom z terenu Gminy Będków przejazdu do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w dniach od 02.09.2024 r. do 27.06.2025 r. na podstawie sprzedanych biletów miesięcznych”.
1. Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż biletów miesięcznych, na podstawie których dzieci i uczniowie będą uprawnieni do przejazdu do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Będkowie z miejsca zamieszkania oraz po zajęciach do przejazdu z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Będkowie do miejsca zamieszkania.
2. Usługa świadczona będzie w dni nauki szkolnej przez okres 10 miesięcy począwszy od 02.09.2024 r. z wyłączeniem wakacji, ferii zimowych , dni świątecznych i innych dni dodatkowo wolnych od nauki .
3. Szacunkowa liczba dzieci przewożonych do przedszkola i szkoły wynosi: 161 osób dziennie. Liczba ta jest wielkością szacunkową i może ulec zmianie w okresie trwania umowy.
4. Szacunkowa dzienna ilość km: 236 km.
5. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług przewozowych własnymi środkami transportowymi na trasach uzgodnionych z Zamawiającym i Dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Będkowie wg sporządzonego szczegółowego rozkładu dowozu i odwozu uczniów (z określonymi godzinami) ustalonego w porozumieniu z Dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Będkowie.
6. Realizacja usługi ma umożliwić dzieciom i uczniom przyjazd do szkoły na 10 minut przed rozpoczęciem lekcji tj. na 7.50. Po zakończonych zajęciach dzieci odwożone będą w dwóch turach: pierwsza od 12.45 lub 13.50 druga od 14.45 lub 15.30.
7. Zamawiający zastrzega sobie, iż maksymalny czas przejazdu w trakcie dowozu lub odwozu nie może przekroczyć 45 minut, a dowóz musi rozpocząć się najwcześniej na godzinę przed rozpoczęciem zajęć i zakończyć godzinę po zakończeniu zajęć.
8. Wykonawca obowiązany jest zapewnić każdemu dziecku miejsce siedzące.
9. Dowóz i odwóz ma być świadczony na podstawie biletów miesięcznych, z uwzględnieniem przysługujących uczniom ulg ustawowych w przewozach transportem publicznym, określonych w ustawie z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (tj. Dz.U. z 2024 r., poz. 380). Podstawą do sprzedaży biletów miesięcznych będą imienne listy uczniów zawierające dane ucznia oraz relacje przewozu. Dyrektor Szkoły zobowiązany będzie dokonywać aktualizacji imiennej listy uczniów w przypadku, gdy taka okoliczność nastąpi i zobowiązany będzie niezwłocznie przekazać listę wykonawcy przewozu.
10. Realizacja usługi ma umożliwić uczniom i dzieciom przejazd autobusami z miejsca zamieszkania do szkoły oraz ze szkoły do miejsca zamieszkania, z uwzględnieniem godzin rozpoczęcia i zakończenia zajęć szkolnych, a także dostosowaniu liczby kursów oraz pojemności (liczby miejsc) autobusów, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie oraz zgodnie z następującymi wykazami:
Wykaz nr 1 - Liczba dzieci i uczniów dowożonych do szkoły z poszczególnych miejscowości,
Wykaz nr 2 - Wykaz miejsc zatrzymywania się pojazdu (przystanków).
Pod pojęciem miejsca zamieszkania należy rozumieć przystanek znajdujący się w Wykazie nr 2, z którego dziecko lub uczeń rozpocznie przejazd do szkoły lub na którym skończy przejazd ze szkoły.
11. Wykonawca biorąc pod uwagę opis przedmiotu zamówienia i wszystkie stawiane przez Zamawiającego warunki decyduje, jaką ilością pojazdów wykona usługę.
12. Pojazdy służące do przewozu uczniów muszą być w pełni sprawne technicznie i gwarantować pełne bezpieczeństwo przy przewozie dzieci zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, być oznakowane stosownie do charakteru świadczonych usług, utrzymane w czystości oraz ogrzewane w okresie zimowym.
13. Wykonawca w ciągu maksymalnie 1 godziny od chwili wystąpienia awarii zobowiązany jest do uruchomienia pojazdu zastępczego.
14. W każdym autobusie Wykonawca zapewni opiekuna. Opiekę może sprawować osoba dorosła, sprawna fizycznie, niekarana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, posiadająca ważne zaświadczenie o odbytych szkoleniach z zakresu bhp oraz pierwszej pomocy przedmedycznej. Opieka nie może być sprawowana przez kierowcę.
15. Opiekun sprawuje opiekę nad dziećmi, dba o ich bezpieczeństwo w czasie ich przewozu, oraz podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu.
16. Wykonawca stosownie do art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. Przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j Dz.U. z 2024 r. poz. 560) sprawdzi osoby wykonujące czynności związane z dowozem i odwozem uczniów (tj. opiekuna i kierowcę) w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Na dowód tego, Wykonawca w terminie 7 dni od podpisania umowy oraz na każde żądanie Zamawiającego złoży oświadczenie, z którego będzie wynikało iż opiekun i kierowca wykonujący czynności związane z dowozem i odwozem uczniów zostały sprawdzone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym i nie są karane,
- Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzenia w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym osoby, które będzie chciał zatrudnić przy wykonywaniu przedmiotowego zamówienia w czasie trwającej już umowy, a jeżeli z rejestru wyniknie, iż osoba została karana za przestępstwa na tle seksualnym Wykonawca nie zatrudni jej.
17. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania przez dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Będkowie kontroli sposobu wykonywania usługi dowozu uczniów i sprawdzania obecności opiekunów odpowiedzialnych za opiekę nad uczniami.
18. Podstawą wystawienia biletów będą imienne listy uczniów przekazywane przez Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Wykonawcy.
Kody CPV:
60100000-9 – usługi w zakresie transportu drogowego
60112000-6 – usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2025-06-27
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie usługi w zakresie dowozu i odwozu dzieci i uczniów z terenu gminy Będków do placówek oświatowych w Piotrkowie Tryb.
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług transportowych polegających na dowożeniu i odwożeniu uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Będków do i z Centrum Edukacyjno-Rehabilitacyjnego „SZANSA”, ul. Wolborska 86, 97-300 Piotrków Tryb. oraz do i z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego ul. Al. 3-go Maja 28/34 wraz z zapewnieniem opieki nad dziećmi w czasie przewozów.
2. Dowożenie uczniów do szkół odbywać się będzie w dniach od poniedziałku do piątku w terminie od dnia 02.09.2024 r. roku do dnia 27.06.2025 r. roku z wyłączeniem wakacji, ferii zimowych, dni świątecznych i innych dodatkowo wolnych dni od nauki szkolnej.
3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje trasę przewozu z miejsc zamieszkania dzieci tj. z miejscowości Brzustów , Sługocice i Rzeczków do placówek oświatowych w Piotrkowie Tryb.
Szacowana odległość w km: 30,5 km.
4. Przewidywana liczba przewożonych dzieci – 3 osoby
5. Wykonawca w porozumieniu z rodzicami/opiekunami prawnymi i placówkami, do których dowożeni będą uczniowie ustali przed rozpoczęciem roku szkolnego 2024/2025 optymalną trasę dowozu, mając na uwadze jak najkrótszy czas przebywania ucznia w podróży, z uwzględnieniem, że uczeń powinien być dowieziony do placówki w takim czasie, aby możliwe było rozpoczęcie przez niego zajęć lekcyjnych i zabieranie ucznia
po ich zakończeniu bez zbędnego oczekiwania.
6. Łączna maksymalna szacunkowa ilość przewozów objętych zamówieniem w okresie od 02.09.2024 r. do 27.06.2025 wynosi 372 przewozy.
7. Zamawiający zastrzega możliwość zmian godzin przyjazdu i odjazdu w trakcie trwania roku szkolnego.
8. Przyjęta szacunkowa ilości dni zajęć w placówkach oświatowych w okresie od 02.09.2024 r. do 27.06.2025 r. wynosi 186 dni.
9. Łączna ilość przewozów podana przez Zamawiającego jest wielkością szacunkową określoną dla zapewnienia przewozu i miejsc siedzących dla wszystkich przewożonych uczniów w określonych godzinach każdego dnia nauki. W trakcie trwania umowy liczba faktycznie wykonanych przewozów w poszczególnych dniach może ulec zmianie.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z dowozu w przypadku choroby lub zgłoszonego braku zamiaru korzystania z przewozu w danym dniu przez wszystkie przewożone dzieci.
11. Zamawiający zastrzega sobie prawo szczegółowej weryfikacji ilości wykonanych przewozów.
12. Łączna liczba uczniów objętych dowozem jest liczbą aktualną na dzień ogłaszania zamówienia i może ulec zmianie w okresie trwania umowy.
13. Zamówienie nie obejmuje dojazdu pojazdów do przystanków rozpoczynających trasy z siedziby Wykonawcy ani powrotu pojazdów z przystanków kończących trasy.
14. Wykonawca musi zapewnić miejsce siedzące dla każdego przewożonego dziecka.
15. Wykonawca w czasie przewozu dzieci musi zapewnić im odpowiednią opiekę. Opieka powinna być sprawowana w czasie przewozu, wsiadania i wysiadania z pojazdu. Opiekę może sprawować osoba dorosła, sprawna fizycznie, niekarana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, posiadająca ważne zaświadczenie o odbytych szkoleniach z zakresu bhp oraz pierwszej pomocy przedmedycznej.
16. Wykazany opiekun powinien doprowadzić dziecko do placówki oświatowej – rano przekazując go nauczycielowi lub osobie upoważnionej i z powrotem odebrać ucznia z placówki. Nie dopuszcza się, by kierowca pojazdu był jednocześnie opiekunem. Uczeń po dowiezieniu do miejsca zamieszkania będzie przekazywany pod opiekę rodziców/opiekunów prawnych lub osób wskazanych przez rodziców/opiekunów prawnych. Nie dopuszcza się przekazywania ucznia osobom nieupoważnionym.
17. Wykonawca stosownie do art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. Przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j Dz.U. z 2024 r. poz. 560) sprawdzi osoby wykonujące czynności związane z dowozem i odwozem uczniów (tj. opiekuna i kierowcę) w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Na dowód tego, Wykonawca w terminie 7 dni od podpisania umowy oraz na każde żądanie Zamawiającego złoży oświadczenie, z którego będzie wynikało iż opiekun i kierowca wykonujący czynności związane z dowozem i odwozem uczniów zostały sprawdzone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym i nie są karane,
- Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzenia w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym osoby, które będzie chciał zatrudnić przy wykonywaniu przedmiotowego zamówienia w czasie trwającej już umowy, a jeżeli z rejestru wyniknie, iż osoba została karana za przestępstwa na tle seksualnym Wykonawca nie zatrudni jej.
18. Pojazd, którym będzie świadczona usługa w okresie obowiązywania umowy musi posiadać ubezpieczenie OC, NNW i aktualne badania techniczne dopuszczające pojazd do ruchu, a kierowca stosowne uprawnienia do kierowania takim pojazdem. W przypadku nieobecności kierowcy wykonującego przewozy Wykonawca zapewni kierowcę zastępczego posiadającego stosowne uprawnienia.
19. Pojazd służący do przewozu uczniów musi być w pełni sprawny technicznie i gwarantować pełne bezpieczeństwo przy przewozie dzieci zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, być oznakowany stosownie do charakteru świadczonych usług, utrzymany w czystości oraz ogrzewany w okresie zimowym.
20. Zamawiający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku, których uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna spowodowana jest działaniem lub zaniechaniem Wykonawcy lub osób przy pomocy, których wykonuje usługę. Ubezpieczenie uczniów od wszelkich szkód i następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych podczas przewozów spoczywa na Wykonawcy.
Rozliczenie za wykonany przewóz.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60140000-1 - Nieregularny transport osób
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2025-06-27
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie usługi w zakresie dowozu i odwozu dzieci i uczniów z terenu gminy Będków do placówek oświatowych w Koluszkach i Łodzi.
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług transportowych polegających na dowożeniu i odwożeniu uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Będków do i ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Koluszkach ul. Budowlanych 8, do Szkoły Podstawowej nr 128 w Łodzi, ul, Niciarniana 2a oraz do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla dzieci niewidomych i słabowidzących w Łodzi, ul. Dziewanny 24 wraz z zapewnieniem opieki nad dzieckiem w czasie przewozów.
2. Dowożenie uczniów do szkół odbywać się będzie w dniach od poniedziałku do piątku w terminie od dnia 02.09.2024 roku do dnia 27.06.2025 roku z wyłączeniem wakacji, ferii zimowych, dni świątecznych i innych dodatkowo wolnych dni od nauki szkolnej.
3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje trasę przewozu z miejsc zamieszkania dzieci tj. z miejscowości Rzeczków, Remiszewice, Drzazgowa Wola do w/w placówek.
Szacowana odległość w km : 62,5 km.
4. Przewidywana liczba przewożonych dzieci – 4 ( 2 osoby do Koluszek, w tym 1 osoba dowóz do internatu i po zakończeniu tygodnia z internatu oraz 2 osoby do Łodzi).
5. Planowane godziny przyjazdów i odjazdów:
Godzina rozpoczęcia zajęć - godz. 7.45 -8.00 -1 przewóz
Godzina zakończenia zajęć – godz.13.20– 15.45 - 1 przewóz.
6. Łączna maksymalna szacunkowa ilość przewozów objętych zamówieniem w okresie od 02.09.2024 r. do 30.06.2025 r. wynosi 372 przewozy.
7. Zamawiający zastrzega możliwość zmian godzin przyjazdu i odjazdu w trakcie trwania roku szkolnego.
8. Przyjęta szacunkowa ilości dni zajęć w placówkach oświatowych w okresie od 02.09.2024 r. do 27.06.2025 r. wynosi 186 dni.
9. Łączna ilość przewozów podana przez Zamawiającego jest wielkością szacunkową określoną dla zapewnienia przewozu i miejsc siedzących dla wszystkich przewożonych uczniów w określonych godzinach każdego dnia nauki. W trakcie trwania umowy liczba faktycznie wykonanych przewozów w poszczególnych dniach może ulec zmianie.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z dowozu w przypadku choroby lub zgłoszonego braku zamiaru korzystania z przewozu w danym dniu przez wszystkie przewożone dzieci..
11. Zamawiający zastrzega sobie prawo szczegółowej weryfikacji ilości wykonanych przewozów.
12. Łączna liczba uczniów objętych dowozem jest liczbą aktualną na dzień ogłaszania zamówienia i może ulec zmianie w okresie trwania umowy.
13. Zamówienie nie obejmuje dojazdu pojazdów do przystanków rozpoczynających trasy z siedziby Wykonawcy ani powrotu pojazdów z przystanków kończących trasy.
14. Wykonawca musi zapewnić miejsce siedzące dla każdego przewożonego dziecka.
15. Wykonawca w czasie przewozu dzieci musi zapewnić im odpowiednią opiekę. Opieka powinna być sprawowana w czasie przewozu, wsiadania i wysiadania z pojazdu. Opiekę może sprawować osoba dorosła, sprawna fizycznie, niekarana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, posiadająca ważne zaświadczenie o odbytych szkoleniach z zakresu bhp oraz pierwszej pomocy przedmedycznej.
16. Wykazany opiekun powinien doprowadzić dziecko do placówki oświatowej – rano przekazując go nauczycielowi lub osobie upoważnionej i z powrotem odebrać ucznia z placówki. Nie dopuszcza się, by kierowca pojazdu był jednocześnie opiekunem. Uczeń po dowiezieniu do miejsca zamieszkania będzie przekazywany pod opiekę rodziców/opiekunów prawnych lub osób wskazanych przez rodziców/opiekunów prawnych. Nie dopuszcza się przekazywania ucznia osobom nieupoważnionym.
17. Zamawiający wyklucza możliwość łączenia funkcji kierowcy i opiekuna. Wykonawca stosownie do art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. Przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j Dz.U. z 2024 r. poz. 560) sprawdzi osoby wykonujące czynności związane z dowozem i odwozem uczniów (tj. opiekuna i kierowcę) w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Na dowód tego, Wykonawca w terminie 7 dni od podpisania umowy oraz na każde żądanie Zamawiającego złoży oświadczenie, z którego będzie wynikało iż opiekun i kierowca wykonujący czynności związane z dowozem i odwozem uczniów zostały sprawdzone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym i nie są karane,
- Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzenia w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym osoby, które będzie chciał zatrudnić przy wykonywaniu przedmiotowego zamówienia w czasie trwającej już umowy, a jeżeli z rejestru wyniknie, iż osoba została karana za przestępstwa na tle seksualnym Wykonawca nie zatrudni jej.
18. Pojazd, którym będzie świadczona usługa w okresie obowiązywania umowy musi posiadać ubezpieczenie OC, NNW i aktualne badania techniczne dopuszczające pojazd do ruchu, a kierowca stosowne uprawnienia do kierowania takim pojazdem. W przypadku nieobecności kierowcy wykonującego przewozy Wykonawca zapewni kierowcę zastępczego posiadającego stosowne uprawnienia.
19. Pojazd służący do przewozu uczniów musi być w pełni sprawny technicznie i gwarantować pełne bezpieczeństwo przy przewozie dzieci zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, być oznakowany stosownie do charakteru świadczonych usług, utrzymany w czystości oraz ogrzewany w okresie zimowym.
20. Zamawiający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku, których uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna spowodowana jest działaniem lub zaniechaniem Wykonawcy lub osób przy pomocy, których wykonuje usługę. Ubezpieczenie uczniów od wszelkich szkód i następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych podczas przewozów spoczywa na Wykonawcy.
Rozliczenie za wykonany przewóz.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60140000-1 - Nieregularny transport osób
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2025-06-27
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.1.1. Oświadczenia należy złożyć wg wymogów załącznika nr 3 i 4 do SWZ.
6.1.2. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o którym mowa w pkt 6.1 SWZ lub są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wezwie Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
6.1.3. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych oświadczeń, o których mowa w pkt 6.1 SWZ.
6.1.4. Jeżeli złożone przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w pkt 6.1 SWZ budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
6.2. W przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 3a do SWZ.
6.3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień złożenia):
6.3.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
2) pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy - pełnomocnictwo zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 z późn. zm.) winno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
3) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru ewidencji,
4) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych,
o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 70 z późn. zm.) Załącznik nr 2.1 do SWZ.
5) Wykazu usług zrealizowanych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartościom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dowodów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane z należytą starannością, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu, stanowi załącznik Nr 5 do SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca na spełnienie warunków udziału w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, realizował usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane z należytą starannością wg wykazu stanowiącego załącznik Nr 5 do SWZ.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli:
Część I
- wykonawca wykaże, że wykonał co najmniej 1 usługę związaną z przewozem osób o łącznej wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł brutto,
część II
- wykonawca wykaże, że wykonał usługę lub usługi związane z przewozem osób niepełnosprawnych o łącznej wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto,
część III
- wykonawca wykaże, że wykonał usługę lub usługi związane z przewozem osób niepełnosprawnych o łącznej wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto,
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli:
Część I
Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum 2 pojazdami/autobusami
Część II
Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum 1 pojazdem przystosowany do przewozu dzieci/uczniów niepełnosprawnych
Część III
Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum 1 pojazdem przystosowany do przewozu dzieci/uczniów niepełnosprawnych
a) do każdej pozycji z wykazu należy przedłożyć dokument, że usługa została wykonana należycie. Z załączonych dokumentów jednoznacznie winno wynikać, że przewoźnik świadczy usługi w zakresie przewozu osób.
b) wykonawca wykaże, że dysponuje pojazdami do świadczenia usługi, będącej przedmiotem zamówienia. Wykaz pojazdów wg zał.nr 7do SWZ przeznaczonych do realizacji zamówienia wraz z informacją o formie dysponowania pojazdami, stanie sprzętu/typ, rok produkcji, wyposażenie dodatkowe, itp.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości:
Część I – 2 500,00 PLN (słownie zł: dwa tysiące pięćset złotych 00/100).
Część II – 850,00 PLN (słownie zł: osiemset pięćdziesiąt 00/100)
Cześć III – 1 500,00 PLN (słownie zł: tysiąc pięćset złotych 00/100)
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku z następujących form:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Będkowie nr 65 8985 0004 0070 0737 6088 0081 z dopiskiem: „Wadium część ….. na: „Dowóz i odwóz dzieci i uczniów z terenu Gminy Będków na zajęcia szkolne w Zespole Szkolno -Przedszkolnym w Będkowie i w placówkach oświatowych położonych poza Gminą Będków w roku szkolnym 2024/2025”
4. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie pieniądza, za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium w formie gwarancji lub poręczenia należy przekazać w oryginale w postaci elektronicznej tj. dokument gwarancji lub poręczenia podpisany elektronicznym podpisem kwalifikowanym przez gwaranta lub poręczyciela.
6. Złożone poręczenie/gwarancja musi zawierać:
1) Termin obowiązywania gwarancji/poręczenia od dnia składania ofert co najmniej do końca okresu związania ofertą na kwotę wskazaną w ust. 1;
2) Informacje, że udzielona gwarancja/poręczenie stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz Zamawiającego dotyczące przedmiotowego postępowania;
3) Zobowiązanie zgodne z art. 98 ust. 6 ustawy – Prawo zamówień publicznych:
„Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej,
b) wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.
7. Zamawiający zwróci wadium Wykonawcy na zasadach określonych w art. 98 ust. 15 Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
8.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
8.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
8.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
8.4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
18.1. Projekt Umów stanowią Załączniki od Nr 6 do 6b do SWZ.
18.2. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowień Projektu Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-31 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem www.ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-31 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-29