Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz i odwóz dzieci i młodzieży do szkół i przedszkoli z terenu gminy Rojewo w roku szkolnym 2021/2022 na podstawie biletów miesięcznych ulgowych z ustawową ulgą przysługującą młodzieży szkolnej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Rojewo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350790
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rojewo 8
1.5.2.) Miejscowość: Rojewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 88-111
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 52 35 113 20
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: szoik@rojewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.rojewo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz i odwóz dzieci i młodzieży do szkół i przedszkoli z terenu gminy Rojewo w roku szkolnym 2021/2022 na podstawie biletów miesięcznych ulgowych z ustawową ulgą przysługującą młodzieży szkolnej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1092acaa-dfe3-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00108880
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/ | https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z zapisami w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SZOIK.I.271.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: jest realizacja usług przewozowych na podstawie biletów miesięcznych ulgowych z ustawową ulgą przysługującą dzieciom i młodzieży szkolnej uczęszczających do szkół i przedszkoli z terenu gminy Rojewo w roku szkolnym 2021/2022 w terminie od 01.09.2021 r, do 30.06.2022r. na utworzonych przez wykonawcę liniach regularnych, z pierwszeństwem przejazdu dzieci i młodzieży z biletem miesięcznym w cenach biletów ustalonych w niniejszym postepowaniu;
2. Wspólny Słownik Zamówień CPV:
Główny przedmiot zamówienia: 60112000-6- usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
3. Wykonawca zobowiązany jest umożliwić przejazdy dzieci i młodzieży do szkół i z powrotem w celu realizacji zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych;
4. Cena biletów miesięcznych, zgodnie z art. 5 ust 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r o uprawnieniach do bezpłatnych i ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego ( Dz.U. z 2018 poz. 295 z późn. zm.) powinna uwzględniać ulgi przysługujące dzieciom i młodzieży w okresie od rozpoczęcia odbywania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego do ukończenia szkoły podstawowej.
5. Prognozowane zapotrzebowanie na bilety:
a) bilet ulgowy dla dzieci i młodzieży, w okresie od rozpoczęcia odbywania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego do ukończenia szkoły podstawowej- 219 szt.
b) bilet normalny dla dzieci 4,5 latki- 10 szt.
Zestawienie liczby dowożonych dzieci do placówek oświatowych przedstawiono w załączniku Nr 11 do SWZ;
6. Imienne bilety miesięczne uprawniać będą uczniów do przejazdu z miejsca ich zamieszkania do szkół oraz z powrotem w dni nauki szkolnej przewidziane w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie organizacji roku szkolnego.
7. Zamówienie na bilety będzie złożone w terminie najpóźniej do 25 dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, na który bilety mają być wystawione. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia zamówionych biletów w terminie do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc wykonania usługi. W miesiącu wrześniu zapotrzebowanie na bilety będzie złożone do 3 września, a Wykonawca dostarczy zamówione bilety do 8 września.
8. W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w dniu wolnym od zajęć wykonawca zobowiązany jest zapewnić dowóz i odwóz uczniów zgodnie z harmonogramem ustalonym z dyrektorami szkół w terminie co najmniej 3 dni przed planowaną usługą.
9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia do rozkładu jazdy nowych przystanków komunikacyjnych.
10. Zamawiający zapewnia opiekę nad dziećmi dowożonymi w autobusach w czasie trwania przewozu z wyznaczonego przystanku w miejscu zamieszkania do szkoły i ze szkoły do wyznaczonego przystanku w miejscu zamieszkania
11. Przedmiot zamówienia zawiera bezpłatny przewóz opiekunów, których Wykonawca zobowiązany jest zabrać z terenu gminy Rojewo w miejscu umówionym z Zamawiającym po podpisaniu umowy;
12. Linie komunikacji regularnej muszą być ułożone przez Wykonawcę i oznaczone w taki sposób, aby umożliwiały dzieciom, w dni nauki szkolnej, dojazd z wyznaczonego przystanku w miejscu zamieszkania do szkoły oraz ze szkoły do przystanku w miejscu zamieszkania;
13. Wykonawca zaplanuje harmonogram przywozu i odwozu do szkół i przedszkoli dzieci i młodzieży z terenu gminy Rojewo na podstawie informacji zawartych w załącznikach Nr 10 i 11 do SWZ
14. Wykonawca zapewni dowóz dzieci i młodzieży na planowaną godzinę rozpoczęcia zajęć lekcyjnych w poszczególnych placówkach oświatowych oraz powrót z placówek oświatowych ( 1 dzień w tygodniu-odwozy po 5 i 7 godzinie lekcyjnej oraz 4 dni w tygodniu odwozy po 5,7 i 8 godzinie lekcyjnej) w godzinach od 12:30 do 15.15. Adresy placówek oświatowych:
a) Zespół Szkolno-Przedszkolny w Rojewie:
-Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Górskiego w Rojewie, Rojewo 131, 88-111 Rojewo
-Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Górskiego w Rojewie- Filia Liszkowo, Liszkowo 82, 88-180 Złotniki Kujawskie
-Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Górskiego w Rojewie- Filia Ściborze Ściborze 7a, 88-111 Rojewo
b) Szkoła Podstawowa im. bł. ks. M. Skrzypczaka w Rojewicach, Rojewice 19, 88-111 Rojewo
15. Ustalenie ostatecznego rozkładu jazdy Wykonawca dokonuje w porozumieniu z dyrektorami placówek oświatowych. Trasa powinna przebiegać możliwie najkrótszą drogą.
16. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby dowożonych uczniów. W przypadku zmiany liczby dzieci dojeżdżających Wykonawca dostosuje trasy i liczbę kursów do potrzeb sprawnego dowozu dzieci do szkół na warunkach podanych w ofercie.
17. Z tytułu zmniejszenia ilości dowożonych uczniów Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat, a Wykonawca nie będzie rościł pretensji, ani żądał rekompensaty finansowej jeżeli wartość zamówienia będzie mniejsza niż szacowana przez Zamawiającego.
18. Kursy winny odbywać przy zachowaniu norm bezpieczeństwa obowiązujących w zakresie transportu drogowego osób oraz przewozu dzieci szkolnych, a także dostosowaniu liczby kursów oraz liczby miejsc siedzących pojazdów na poszczególnych kierunkach do ilości przewożonych dzieci.
19. Przewozy dzieci odbywać się mogą wyłącznie środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach Prawo o ruchu drogowym ( tekst jedn. Dz.U z 2020 poz 110 z późn. zm.) oraz rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2016 poz 2022 z poźn. zm.)
a) Wykonawca musi zapewnić dzieciom bezpieczny przewóz, tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny, w tym miejsca siedzące dla każdego dziecka, w trzech autobusach posiadających co najmniej 50 miejsc siedzących+1
b) Zamawiający wymaga zapewnienia w pojazdach przewożących dzieci, w okresie niskich temperatur, tj. poniżej 100 C, odpowiedniej temperatury, wynoszącej co najmniej 150 C
c) Pojazdy uczestniczące w dowozach muszą odpowiadać ogólnym warunkom przewozu osób, muszą posiadać ważne polisy ubezpieczenia OC i NW oraz aktualne badania techniczne
20. Zamawiający zastrzega możliwe odstępstwa od przewidywanego przewozu, uzależnione od zmiany planów lekcji, ilości dzieci, likwidacji szkoły, zmiany organizacji roku szkolnego w szczególności;
a) Zmiany w ilości dowożonych dzieci (zmniejszenie lub zwiększenie liczby przewożonych dzieci z poszczególnych miejscowości)
b) Zmiany w godzinach odjazdów pojazdów ustalone w porozumieniu z dyrektorami placówek oświatowych i kierownikiem SZOIK,
c) o ww. zmianach dyrektorzy placówek oświatowych powiadomią, w formie pisemnej i elektronicznej, Wykonawcę i kierownika SZOIK przynajmniej 1 dzień przed ich wprowadzeniem do godz. 15.00
d) w sytuacjach nagłych spowodowanych wypadkami losowymi, taki jak nagła ewakuacja szkoły dopuszcza się powiadomienie telefoniczne.
21. Wykonawca zabezpiecza przewozy na wszystkich liniach w dni nauki szkolnej.
22. Do realizacji zamówienia wymagane są 3 autobusy, które będą posiadały odpowiednią ilość miejsc siedzących.
23. W przypadku awarii autobusu wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić dyrektora szkoły i kierownika SZOIK o zaistniałym fakcie i podstawić pojazd zastępczy o nie gorszym standardzie.
24. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z postanowieniami SWZ ,wzoru umowy z należytą starannością, a także obowiązującymi przepisami i wymaganymi zezwoleniami oraz według wskazówek Zamawiającego.
25. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wizji lokalnej.
26. Informacja o składaniu ofert częściowych i zamówieniach uzupełniających
1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
3. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających do zamówienia podstawowego
4. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Według kryteriów oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu zastępczego
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysokość świadczenia postojowego
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeśli posiada zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z art. 5 ust 1 ustawy o transporcie drogowym ( tekst jedn. Dz.U. z 2019 poz. 2140 z późn zm.) lub ważną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wydaną na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 300.000,00 zł ( trzysta tysięcy zł). Spełnienie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonej, opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca ma ubezpieczoną odpowiedzialność cywilną
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonywali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, co najmniej 2 usługi polegające na transporcie drogowym osób o wartości minimum 100.000 brutto każda
b) dysponuje lub będzie dysponował odpowiednią ilością sprawnego taboru samochodowego, dopuszczonego do ruchu według obowiązujących przepisów w przewozach pasażerskich i oznakowanego właściwie do charakteru przewozu, tj. trzema pojazdami posiadającymi co najmniej 50 miejsc siedzących + 1 (zał. nr 12 do SWZ)
c) dysponują osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania autobusami, prawo jazdy kategorii D oraz uprawnienia do przewozu osób.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z zapisami w SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z zapisami w SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zgodnie z zapisami w SWZ5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ.Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.