IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert do wniesienia wadium w wysokości : 500,00 PLN (słownie: pięćset zł ). na każdą z części, wycenioną w składanym formularzu ofertowym 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym Ziemi Piotrkowskiej oddział Błogie nr konta : 41 8973 0003 0040 0040 0143 0005 z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu ZP.271/7/2019/RK na zakup biletów miesięcznych na Dowóz i odwóz dzieci do placówek oświatowych z terenu Gminy Mniszków, w okresie od 02.09.2019 r. do 30.06.2020 r.”. 3. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w ust.2, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 4. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 5. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 7. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Termin płatności |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Załącznik nr 9.1 UMOWA Nr .……. Dla części I,II,III zawarta w dniu ………………… roku w Mniszkowie pomiędzy: Gminą Mniszków, z siedzibą 26-341 Mniszków, ul. Powstańców Wielkopolskich 10, NIP…………………, reprezentowaną przez ..…………………………………………………., przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy- Agnieszki Wójcik, zwaną dalej „Zamawiającym” a firmą: ………………………………………… z siedzibą w …………………………… NIP: …………………………, zwaną dalej „Wykonawcą”, którą reprezentuje: ………………………………………………… W rezultacie dokonania przez Zamawiającego wyboru oferty w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (zwaną dalej ustawa Pzp), została zawarta umowa o następującej treści: § 1 Przedmiot umowy 1. Na podstawie niniejszej umowy Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usługi pod nazwą: „Dowóz i odwóz dzieci do placówek oświatowych z terenu Gminy Mniszków, w okresie od 02.09.2019 r. do 30.06.2020 r.” (przewóz regularny) świadczony na podstawie biletów miesięcznych w roku szkolnym 2019/2020, na trasie …… (nazwa Części zgodnie z ofertą). Szczegółowy zakres usługi objęty umową oraz sposób wykonywania zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia. 2. Przedmiot umowy będzie świadczony zgodnie z rozkładem jazdy w okresie od dnia 02 września 2019 r. do 30 czerwca 2020 r. Przedmiot umowy będzie świadczony na podstawie faktycznie sprzedanych biletów miesięcznych szkolnych zgodnie z listą uczniów dowożonych do szkół. Dowodem upoważniającym ucznia do korzystania z przewozu w ramach niniejszego zamówienia będzie bilet miesięczny, wystawiony przez Wykonawcę dla każdego dowożonego ucznia, wraz z legitymacją uczniowską bądź zaświadczeniem o realizacji przez dziecko rocznego przygotowania przedszkolnego (dot. części I, II, III). Szczegółowa imienna lista uczniów, dla których zostaną zakupione bilety (w rozbiciu na poszczególne placówki oświatowe) zostanie podana do wiadomości Wykonawcy/om oraz do ref. finansowego gminy Mniszków przez Dyrektorów Szkół, przed rozpoczęciem usług przewozu (dot. części I, II, III). 3. W oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 11 sierpnia 2017 r. rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1603 z późn. zm.) przewóz dzieci odbywać się będzie od poniedziałku do piątku każdego tygodnia, w dni nauki szkolnej z wyjątkiem świąt i innych ustawowo wolnych dni od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych (ferie zimowe, oraz zimowa i wiosenna przerwa świąteczna) zgodnie z organizacją pracy w danej szkole. 4. Rozkład jazdy zostanie dostosowany do terminów i godzin określonych przez dyrektora zgodnie z podziałem godzin zajęć szkolnych. W przypadku odpracowania dnia wolnego przez szkołę, szczegóły zostaną ustalone z dyrektorem placówki. 5. Zamawiający zgłosi potrzebę zmiany w realizacji przewozów w określone dni i godziny w przypadku wystąpienia okoliczności nieprzewidzianych związanych z organizacją roku szkolnego np. skrócenia lekcji, zamknięcia szkoły, odpracowywania dnia wolnego. 6. Usługa opisana w § 1 wykonywana będzie przy użyciu autobusu/ów/busu marki………………………………………………………… § 2 1. Wynagrodzenie należne za wykonanie usługi określonej w § 1 : 1) za 1 miesiąc realizacji zamówienia (….. biletów miesięcznych w cenie…..za każdy) wynosi : ……………………………………………..zł. w tym podatek VAT ………..% słownie brutto …………………………………………………………………………………………… 2) za 10 m -cy realizacji zamówienia, w okresie od dnia 02.09. 2019 r .do dnia 30 06.2020 roku. ( ……. biletów miesięcznych) wynosi : ……………………………………zł., w tym podatek VAT …… % słownie brutto .............................................................................................................................................. 2. Na ww. cenę składają się ceny biletów z poszczególnych miejscowości, określone w załączniku nr 1 do umowy § 3 Termin realizacji przedmiotu zamówienia Termin realizacji umowy od 2 września 2019 roku do 30 czerwca 2020 roku. § 4 Obowiązki Wykonawcy 1. Wykonawca zobowiązuje się do podstawienia środka transportu w miejscu rozpoczęcia trasy wskazanej w przedmiocie zamówienia, co najmniej na 5 minut przed planowanym odjazdem. 2. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia przewożonym dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków przejazdu pojazdami sprawnymi technicznie wyposażonymi w środki łączności umożliwiające kontakt ze służbami medycznymi lub porządkowymi i dopuszczonymi do ruchu zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3. Wykonawca w czasie trwania umowy zobowiązany jest do posiadania aktualnych polis ubezpieczeniowych OC i NNW posiadacza pojazdów mechanicznych wykorzystywanych w przedmiocie umowy (w przypadku wznowienia ubezpieczenia Wykonawca każdorazowo musi dostarczyć do Zamawiającego aktualne dokumenty). 4. Wykonawca oświadcza, że posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób. 5. Wykonawca zapewni w pojazdach wykorzystywanych przy wykonywaniu niniejszej umowy czystość i odpowiednią temperaturę. 6. Wykonawca zobowiązuje się podstawić autobus odpowiadający liczebności przewożonej grupy (miejsce siedzące dla każdego przewożonego ucznia). 7. Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usługi przewozu dzieci. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki, zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenia ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy. 8. W przypadku awarii wyznaczonego na zadanie autobusu, Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia pojazdu zastępczego spełniającego właściwe wymagania techniczne i dopuszczonego do ruchu drogowego w czasie: Część I/ Cześć II/ Część III 30 minut od momentu otrzymania zgłoszenia -zgodnie z ofertą. 9. Jeżeli Wykonawca nie dopełni obowiązków wskazanych w ust. 9, Zamawiający obciąży na najbliższej fakturze Wykonawcę karą umowną. 10. Wykonawca nie może powierzyć swoich zadań innej osobie bez zgody Zamawiającego na piśmie. 11. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia opieki podczas przewozu uczniów. 12. Opiekunem podczas dowozu będzie osoba, która posiada: 13. Do obowiązków opiekuna należy: - zapewnienie dzieciom i młodzieży dowożonych do (i z) gminnych placówek oświatowych bezpiecznego wsiadania do pojazdu oraz wysiadania z pojazdu; - zapewnienie stałej opieki i zwracanie uwagi na właściwe zachowanie się dzieci i młodzieży w czasie przejazdu; - niedopuszczenie dzieci i młodzieży do ich przewozu w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu; - sprawowanie nadzoru nad powierzonymi dziećmi i młodzieżą w autobusie w czasie wsiadania i wysiadania; - po zakończeniu zajęć odbieranie dzieci ze szkoły od nauczycieli oraz przekazanie dzieci pod opiekę rodziców/opiekunów lub upoważnionych osób. - opiekun ma zakaz opuszczania pojazdu, jeżeli w autobusie znajdują się dzieci. 14. Opiekun i kierowca autobusu są zobowiązani do kulturalnego zachowania wobec przewożonych dzieci i młodzieży. Kierowca prowadzący pojazd powinien współpracować z opiekunem w celu umożliwienia dzieciom i młodzieży komfortowego przejazdu do i ze szkół. 15. Zmiana pojazdów wykorzystywanych do świadczenia usług oraz zmiana wykazu osób zatrudnionych przez Wykonawcę do realizacji zadania następuje w formie pisemnego powiadomienia bez potrzeby sporządzania aneksu do umowy - po spełnieniu warunków określonych w procedurze o udzielenie zamówienia publicznego i po wyrażeniu zgody przez Zamawiającego. § 4 Wynagrodzenie 1. Koszt usługi będzie obejmował zakup biletów miesięcznych dla ……uczniów - cena jednego biletu miesięcznego wynosi: Część I/Część II/ Część III ………zł brutto (słownie: ………………… zł ……/100). Szacunkowy koszt wykonania przedmiotu umowy wynosi: Część I/Część II/ Część III ………… zł brutto (słownie: …………… zł …/100). 2. Faktury za usługi przewozowe wystawiane będą na dane Zamawiającego według następującego oznaczenia: Gmina Mniszków, ul. Powstańców Wielkopolskich 10, 26-341 Mniszków, NIP 768 17 19 189 3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości dzieci (do 10% w górę i w dół dla tras I,II,II oraz o +/-2 osoby dla trasy IV 4. Faktury wystawione będą na podstawie iloczynu ceny jednostkowej i liczby dostarczonych imiennych biletów miesięcznych wystawionych w danym miesiącu rozliczeniowym. 5. Za wykonanie usługi strony rozliczać się będą na podstawie faktur wystawianych jeden raz w miesiącu przez Wykonawcę, dostarczane do Zamawiającego do 10-go dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu wykonania usługi. 6. Zapłata wynagrodzenia za usługi przewozu uczniów, następować będzie w ciągu…… dni od dostarczenia poprawnej faktury VAT. 7. Zapłata dokonywana będzie przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy: ……………………. 8. Za dzień zapłaty uważany będzie dzień obciążenia rachunku Zamawiającego. 9. Zamawiający zobowiązuje się do odbierania od Wykonawcy faktur elektronicznych za pośrednictwem platformy elektronicznego fakturowania : https://efaktura.gov.pl/ . § 5 Kary umowne i odstąpienie od umowy 1. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy za 30-dniowym uprzedzeniem w przypadku wykonywania przez Wykonawcę umowy w sposób niezgodny z ustalonymi zasadami – dotyczy to w szczególności wymogów bezpieczeństwa. 2. W razie zaistnienia istotnej okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. 3. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i powinno zawierać uzasadnienie. 4. Poza przypadkami wskazanymi w niniejszej umowie oraz w art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zmiana postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna, jeżeli: 1) polega na zmianie ilości przejazdów, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, lub 2) polega na zmianie ilości przewożonych osób (powyżej+/-10%), z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, lub 3) polega na zmianie terminu realizacji usługi, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, lub 4) jest uzasadniona zmianą przepisów prawa, lub 5) wystąpiła losowa przyczyna zmiany osoby lub osób skierowanych do wykonywania zamówienia ze strony Wykonawcy, z zastrzeżeniem, że nowa osoba, która będzie wykonywała przedmiot umowy musi wykazać, że posiada uprawnienia zawodowe do wykonywania powierzonych jej czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wymagane przez Zamawiającego w procedurze o udzielenie zamówienia publicznego będącego przedmiotem umowy, lub 6) wystąpiła losowa przyczyna zmiany podwykonawcy, z zastrzeżeniem, że jeśli Wykonawca w procedurze udzielenia zamówienia publicznego w wyniku, którego zawarto niniejszą umowę posłużył się osobą lub osobami zdolnymi do wykonania zamówienia podwykonawcy, nowy podwykonawca musi również wykazać, że posiada stosowne kwalifikacje zawodowe z obowiązującymi przepisami prawa, wymagane przez Zamawiającego w procedurze o udzielenie zamówienia publicznego będącego przedmiotem umowy, lub 7) nastąpiła zmiana pojazdów skierowanych do realizacji zamówienia, z zastrzeżeniem, że nowy pojazd musi spełniać warunek określony przez Zamawiającego w procedurze o udzielenie zamówienia publicznego będącego przedmiotem umowy, lub 8) wynika z innych szczególnych okoliczności (np. których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 5. Każda ze stron przedkładając drugiej stronie propozycję zmiany, spełniającą wymogi określone w ust. 1, wraz z tą propozycją przedłoży: 1) opis proponowanej zmiany, 2) zakres proponowanej zmiany, 3) szacunki, czy i w jaki sposób zakładana zmiana wpłynie na termin realizacji przedmiotu umowy, oraz 4) szacunki dotyczące wpływu zmiany na wynagrodzenie należne Wykonawcy wraz z uzasadnieniem. 6. Po otrzymaniu propozycji, Wykonawca albo Zamawiający (w zależności od przypadku) w terminie 3 dni zatwierdzi bądź odrzuci otrzymaną propozycję zmiany, bądź w tym terminie wystąpi do strony występującej z propozycją zmiany, przesyłając zmodyfikowaną propozycję zmiany. 7. Każda zmiana do umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. 8. Wykonawca odpowiada za szkodę, jaką poniósł Zamawiający wskutek opóźnienia lub odwołania kursu, jeżeli szkoda powstała z winy Wykonawcy lub wynikła z rażącego niedbalstwa Wykonawcy. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo natychmiastowego rozwiązania umowy, w przypadku nienależytego wykonania umowy, polegającym między innymi na: - nie przestrzeganiu harmonogramu dowozów, - nieutrzymaniu właściwego stanu technicznego pojazdu; - nieprzestrzeganiu przyjętych standardów w zakresie czystości pojazdu i jego obsługi oraz kultury osobistej kierowcy, 10. Strony ustalają, że obowiązującą je formą odszkodowania będą kary umowne w następujących przypadkach i wysokościach: Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne: a. 10 % całego wynagrodzenia umownego brutto w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy, b. za niedopełnienia wymogu zatrudnienia pracowników, o którym mowa w §6 pkt 1 na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy - Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1% łącznej wartości umowy brutto zawartej pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym za każdy miesiąc niedopełnienia wymogu dla któregokolwiek z pracowników wskazanych do realizacji umowy - kara liczona będzie osobno dla każdej pojedynczej nieprawidłowości, c. oddelegowania do wykonywania prac stanowiących przedmiot umowy osób niezatrudnionych na podstawie umowy o pracę – w wysokości 500 zł za każdy stwierdzony przypadek (kara może być nakładana po raz kolejny w odniesieniu do tej samej osoby, jeżeli Zamawiający podczas następnej kontroli stwierdzi, że nadal nie jest ona zatrudniona na umowę o pracę); d. za nieprzedłożenie do wglądu kopii umów o pracę zawartych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę z pracownikami w przypadkach, o których mowa w § 6 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1% łącznej wartości umowy brutto zawartej pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym - za każdy taki przypadek, e. w przypadku dwukrotnego nie wywiązania się ze wskazanych obowiązków w § 6, Zamawiający ma, niezależnie od prawa naliczenia kary umownej, również prawo odstąpienia od umowy, f. za zawarcie umowy z podwykonawcą bez wiedzy Zamawiającego w wysokości 1% wynagrodzenia umownego należnego podwykonawcy, g. za brak zapłaty lub nieterminowej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcom w wysokości 0,5 % wynagrodzenia brutto należnego podwykonawcy, za każdy dzień opóźnienia. h. za nieprzedłożenie do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub projektu jej zmiany w wysokości 0,5 % wynagrodzenia brutto należnego podwykonawcy, za każdy dzień zwłoki, i. za nieprzedłożenie poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany w wysokości 0,5 % wynagrodzenia brutto należnego podwykonawcy, za każdy dzień zwłoki, j. za brak zmiany umowy o podwykonawstwo w zakresie terminu zapłaty w wysokości 0,05 % należnego podwykonawcy, za każdy dzień zwłoki. 11. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w wysokości 20 % całego wynagrodzenia umownego brutto w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn zależnych od Zamawiającego. 12. W przypadku powtórnego zaistnienia którekolwiek ze zdarzeń wymienionych w § 5 ust. 10 lit. a-f, Zamawiającemu, niezależnie od prawa naliczenia kary umownej, przysługuje prawo odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Kary będą potrącane z najbliższej faktury Wykonawcy przedstawionej do zapłaty. 14. W sytuacji, gdy kara umowna nie pokrywa szkody oraz gdy szkoda wynika z okoliczności nieobjętej karami umownymi, Zamawiającemu przysługuje prawo żądania odszkodowania na zasadach ogólnych. § 6 Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę 1. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę (na minimum ½ roczny okres realizacji zamówienia) na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, poz. 1043 z późn. zm.) w zakresie wykonywania czynności związanych z kierowaniem pojazdami mechanicznymi oraz sprawowania opieki podczas przewozu dzieci do szkół. 2. Wykonawca w terminie 10 dni od dnia zawarcia umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu danych osób kierujących pojazdami mechanicznymi oraz osób sprawujących opiekę podczas przewozu dzieci do szkół (imię i nazwisko oraz stanowisko pracy) w formie wykazu. 3. W przypadku zmiany osób oddelegowanych do wykonywania zamówienia przez Wykonawcę, Podwykonawców i dalszych Podwykonawców, Wykonawca jest zobowiązany do zmiany wykazu, o którym mowa w § 6 ust. 2, w terminie 5 dni od zaistnienia zmiany. Zmiana wykazu następuje poprzez złożenie przez Wykonawcę nowego wykazu zawierającego aktualne dane dot. osób, o których mowa w zdaniu powyżej. Zmiana wykazu nie wymaga zawarcia przez Strony aneksu do umowy. 4. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca musi przedstawić umowę/y zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r o ochronie danych osobowych, tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; na wezwanie Zamawiającego Wykonawca przedstawi również potwierdzenie zgłoszenia zatrudnionych pracowników do ubezpieczenia społecznego. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez Wykonawcę. Osoby oddelegowane do wykonywania zamówienia przez Wykonawcę, Podwykonawców i dalszych Podwykonawców są zobowiązane podać imię i nazwisko podczas kontroli przeprowadzanej przez Zamawiającego. W razie odmowy podania danych umożliwiających identyfikację osób wykonujących prace, Zamawiający wzywa Wykonawcę do wydania zakazu wykonywania przez te osoby prac do momentu wyjaśnienia podstawy ich zatrudnienia oraz wzywa Wykonawcę do złożenia pisemnego oświadczenia wskazującego dane osób, które odmówiły podania imienia i nazwiska podczas kontroli Zamawiającego. § 7 Obowiązki i rozliczenia z podwykonawcą 1. Wykonawca wykona osobiście następujący zakres prac wynikających z przedmiotu zamówienia: …………………………….… 2. Wykonawca powierzy Podwykonawcom wykonanie następujących prac: …………………………….… 3. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania lub zaniechania Podwykonawcy, jego przedstawicieli lub pracowników, jak za własne działania lub zaniechania. 4. Z zastrzeżeniem przypadku, w którym Zamawiający nałożył obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę części zamówienia, ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Wykonawca może: a) powierzyć realizację części zamówienia Podwykonawcom, mimo nie wskazania w ofercie takiej części do powierzenia podwykonawcom; b) wskazać inny zakres Podwykonawstwa, niż przedstawiony w Ofercie; c) wskazać innych Podwykonawców niż przedstawieni w Ofercie; d) zrezygnować z Podwykonawstwa. 5. W przypadku, gdy zmiana lub rezygnacja z Podwykonawcy, dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 36b Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22a Pzp, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 6. Umowa z Podwykonawcą powinna stanowić w szczególności, iż: a) terminy zapłaty wynagrodzenia nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej. b) w przypadku uchylania się przez Wykonawcę od obowiązku zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy lub Dalszemu Podwykonawcy, którzy zawarli zaakceptowane przez Zamawiającego Umowy - o Podwykonawstwo, których przedmiotem są usługi, Zamawiający zapłaci bezpośrednio Podwykonawcy kwotę należnego wynagrodzenia bez odsetek należnych Wykonawcy lub Dalszemu Podwykonawcy, zgodnie z treścią Umowy o podwykonawstwie. 7. Umowa o podwykonawstwo nie może zawierać postanowień: 1. uzależniających uzyskanie przez Podwykonawcę płatności od Wykonawcy od zapłaty przez Zamawiającego Wykonawcy wynagrodzenia obejmującego zakres usług wykonanych przez Podwykonawcę; 2. uzależniających zwrot Podwykonawcy kwot zabezpieczenia przez Wykonawcę, od zwrotu zabezpieczenia wykonania umowy przez Zamawiającego Wykonawcy. 8. Zawarcie Umowy o podwykonawstwo powinno być poprzedzone akceptacją projektu tej umowy przez Zamawiającego, natomiast przystąpienie do realizacji przedmiotu umowy przez Podwykonawcę powinno być poprzedzone akceptacją Umowy o podwykonawstwo przez Zamawiającego. 9. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu projektu Umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi nie później niż 7 dni przed jej zawarciem. 10. Jeżeli Zamawiający w terminie 7 dni od dnia przedłożenia mu projektu Umowy o Podwykonawstwo, nie zgłosi na piśmie zastrzeżeń, uważa się, że zaakceptował ten projekt umowy. 11. Po akceptacji projektu Umowy o podwykonawstwo lub po bezskutecznym upływie terminu na zgłoszenie przez Zamawiającego zastrzeżeń do tego projektu, Wykonawca przedłoży poświadczony za zgodność z oryginałem odpis Umowy o podwykonawstwo w terminie 7 dni od dnia zawarcia tej Umowy, jednakże nie później niż na 7 dni przed dniem rozpoczęcia robót przez Podwykonawcę. 12. Jeżeli Zamawiający w terminie 7 dni od dnia przedłożenia Umowy o podwykonawstwo, nie zgłosi na piśmie sprzeciwu, uważa się, że zaakceptował tę umowę. 13. Wykonawca jest zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia należnego Podwykonawcy w terminach płatności określonych w Umowie o podwykonawstwo. 14. Wykonawca przedłoży, wraz z projektem Umowy z podwykonawstwo, odpis z Krajowego Rejestru Sądowego Podwykonawcy lub inny dokument właściwy z uwagi na status prawny Podwykonawcy, potwierdzający uprawnienia osób zawierających umowę w imieniu Podwykonawcy do jego reprezentowania. 15. Do zmian postanowień umów o podwykonawstwo stosuje się zasady mające zastosowanie przy zawieraniu Umowy o Podwykonawstwo. 16. Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć wraz z rozliczeniami należnego mu wynagrodzenia oświadczenia Podwykonawców lub dowody dotyczące zapłaty wymagalnego wynagrodzenia Podwykonawcom Oświadczenia, należycie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania składającego je Podwykonawcy lub dowody powinny potwierdzać brak zaległości Wykonawcy w uregulowaniu wszystkich wymagalnych wynagrodzeń Podwykonawców wynikających z Umów o podwykonawstwo. 17. Jeżeli w terminie określonym w Umowie o podwykonawstwo, którą Zamawiający zaakceptował, Wykonawca nie zapłaci w całości lub w części wymagalnego wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy, Podwykonawca może zwrócić się z żądaniem zapłaty wynagrodzenia bezpośrednio do Zamawiającego. 18. Zamawiający jest zobowiązany wezwać Wykonawcę do zgłoszenia uwag dotyczących zasadności zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia doręczenia Wykonawcy żądania Podwykonawcy. Zamawiający może wstrzymać zapłatę wynagrodzenia Wykonawcy do czasu zgłoszenia uwag. W tym okresie zawieszeniu ulega bieg terminu do zapłaty wynagrodzenia umownego. 19. W przypadku zgłoszenia przez Wykonawcę uwag, o których mowa w pkt 18, podważających zasadność bezpośredniej zapłaty, Zamawiający może złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia Podwykonawcy. 20. Zamawiający jest zobowiązany zapłacić Podwykonawcy należne wynagrodzenie, jeżeli Podwykonawca udokumentuje jego zasadność dokumentami potwierdzającymi wykonanie usług, a Wykonawca nie złoży w trybie określonym w pkt. 18 i 19 uwag w sposób wystarczający wykazujących niezasadność bezpośredniej zapłaty. Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie bez odsetek należnych Podwykonawcy. 21. Kwota należna Podwykonawcy zostanie uiszczona przez Zamawiającego w złotych polskich (PLN). 22. Kwotę zapłaconą Podwykonawcy lub złożoną do depozytu sądowego Zamawiający potrąca z wynagrodzenia należnego Wykonawcy. 23. Konieczność wielokrotnego dokonywania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o którym mowa w ust. 17, lub konieczność dokonania bezpośrednich zapłat na łączną sumę większą niż 5% wartości umowy może stanowić podstawę do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn zależnych od Wykonawcy. 24. Zasady dotyczące Podwykonawców mają odpowiednie zastosowanie do Dalszych Podwykonawców. § 8 Ochrona danych 1. Zamawiający oświadcza, że w celu realizacji niniejszej Umowy powierza Wykonawcy przetwarzanie danych osobowych w trybie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, zwanych dalej Ustawą. Zakres przetwarzania danych obejmuje wszelkie dane osobowe zawarte w dokumentach związanych z realizacją Umowy, a w szczególności: 1) dane pracowników Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych; 2) dane pracowników kontrahentów z którymi współpracuje lub będzie współpracował Zamawiający. 2. Wykonawca oświadcza, że nie będzie przetwarzał powierzonych danych osobowych w państwie nienależącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego. 3. Wykonawca zobowiązuje się wykonać wszelkie czynności wynikające z powierzenia i Ustawy z najwyższą starannością. 4. W przypadku wystąpienia zagrożeń mogących mieć wpływ na odpowiedzialność Zamawiającego, jako Administratora Danych za przetwarzanie powierzonych danych osobowych, Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie podjąć działania w celu ich usunięcia oraz niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 2 dni od uzyskania informacji o wystąpieniu zagrożeń, zawiadomić o nich Zamawiającego. 5. Wykonawca oświadcza, że będzie przetwarzał dane osobowe przy użyciu urządzeń i systemów informatycznych zapewniających odpowiedni poziom bezpieczeństwa wymagany przez rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych. 6. Wykonawca zobowiązuje się spełnić warunki, w tym podjąć środki zabezpieczające powierzone dane. W szczególności zobowiązuje się do: 1) zapewnienia kontroli nad prawidłowością przetwarzania danych osobowych; 2) zastosowania środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzania danych osobowych, a w szczególności zabezpieczenia danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem Ustawy, zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem; 3) dopuszczenia do przetwarzania danych osobowych wyłącznie osób posiadających wydane przez niego upoważnienie; 4) prowadzenia ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania powierzonych danych osobowych; 5) zobowiązania osób upoważnionych, do zachowania danych osobowych oraz sposobów ich zabezpieczenia w tajemnicy, również po zakończeniu realizacji Umowy, poprzez odebranie od tych osób indywidualnych oświadczeń; 6) sporządzenia i aktualizacji dokumentacji. 7. Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie zawiadomić Zamawiającego o: 1) każdym nieupoważnionym dostępie do danych osobowych lub innym naruszeniu przetwarzania danych osobowych; 2) każdym żądaniu otrzymanym bezpośrednio od osoby, której dane przetwarza, w zakresie przetwarzania dotyczących go danych osobowych, powstrzymując się jednocześnie od odpowiedzi na żądanie; 3) wszczęcia przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych kontroli sposobu przetwarzania powierzonych danych. 8. Zamawiający jest uprawniony do kontrolowania sposobu wykonania Umowy o powierzenie przez Wykonawcę oraz przestrzegania przepisów Ustawy i wydanych do niej aktów wykonawczych. W celu wykonania kontroli upoważnieni pracownicy Zamawiającego mają prawo: 1) wstępu do pomieszczeń, w których Wykonawca przetwarza powierzone dane osobowe, żądania złożenia pisemnych i ustnych wyjaśnień w celu ustalenia stanu faktycznego; 2) przeprowadzenia oględzin dokumentów, a także urządzeń, nośników oraz systemów informatycznych służących do przetwarzania powierzonych danych. 3) z czynności kontrolnych sporządza się protokół, którego jeden egzemplarz doręcza się Wykonawcy. 9. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego uchybień w zakresie wykonywania zapisów Umowy w części dotyczącej powierzenia przetwarzania danych lub Ustawy, Zamawiającemu przysługuje prawo do żądania natychmiastowego wstrzymania przetwarzania danych osobowych i wyznaczenia Wykonawcy terminu na usunięcie uchybień. Wykonawca zobowiązany jest usunąć uchybienia w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 10. Wykonawca zobowiązuje się do naprawienia szkody wyrządzonej Zamawiającemu w wyniku naruszenia z własnej winy danych osobowych. W szczególności zobowiązuje się do pokrycia poniesionych przez Zamawiającego kosztów procesu i zastępstwa procesowego, a także odszkodowania na rzecz osoby, której naruszenie dotyczyło. 11. Zobowiązania Wykonawcy z tytułu powierzenia przetwarzania danych osobowych wygasają z dniem wykonania, rozwiązania za wypowiedzeniem lub bez wypowiedzenia albo odstąpienia od niniejszej Umowy. 12. W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 11 Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni, zwrócić Zamawiającemu wszelkie powierzone dane osobowe i skutecznie usunąć je z nośników elektronicznych a także kopie zapasowe pozostające w jego dyspozycji. Z czynności tych należy sporządzić pisemny protokół. Powierzenie trwa do czasu zakończenia tych czynności. § 9 Postanowienia końcowe 1. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Umowę niniejszą sporządza się w trzech jednobrzmiących egzemplarzach: dwa egzemplarze otrzymuje Zamawiający i jeden egzemplarz Wykonawca. 3. Ewentualne spory wynikające z przedmiotowej umowy będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Zamawiającego. 4. Zamawiający zastrzega, iż liczba przewożonych dzieci może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w trakcie realizacji umowy (prawo opcji zgodnie z art. 34 ust. 5 ustawy Pzp –10% / +10% liczby dowożonych uczniów). 5. Wykonawca oświadcza, iż zmniejszenie liczby dowożonych dzieci w trakcie realizacji umowy, nie będzie stanowiło podstawy wysuwania wobec Zamawiającego żadnych roszczeń finansowych lub prawnych z tytułu utraconych korzyści. 6. Osobą upoważnioną do stałego kontaktu z Zamawiającym w sprawie realizacji umowy jest ze strony Wykonawcy ……………………… tel. ……………………. 7. Osobą upoważnioną do stałego kontaktu z Wykonawcą w sprawie realizacji umowy jest ze strony Zamawiającego …………………… tel. ……………………. Załączniki: 1. Lista uczniów dowożonych. Załącznik nr 9.2 UMOWA (dla części IV) zawarta w dniu ……………..w Mniszkowie pomiędzy: Gminą Mniszków (NIP 768-17-19-189) z siedzibą 26-341 Mniszków, ul. Powstańców Wielkopolskich 10, reprezentowaną przez……………………… …………………………………………………….., przy kontrasygnacie: Skarbnika Gminy Mniszków – Agnieszki Wójcik, zwanego dalej Zamawiającym a……………………………………………………………….., NIP ………………, reprezentowanym przez: …………………………………….., zwanym dalej Wykonawcą. Umowa zostaje zawarta z Wykonawcą wybranym w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - część IV w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986; ze zm) § 1. Przedmiot umowy i miejsce wykonywania świadczenia 1.Zamawiający zleca a Wykonawca zobowiązuje się w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej wykonywać na jego rzecz usługi przewozowe w cz. IV zamówienia pn. „„Dowóz i odwóz dzieci do placówek oświatowych z terenu Gminy Mniszków, w okresie od 02.09.2019 r. do 30.06.2020 r.”. 2.Pod pojęciem dowóz niepełnosprawnych dzieci, uczniów rozumie się transport z miejsca zamieszkania do Centrum i z Centrum do miejsca zamieszkania wraz z opieką, która zapewni warunki bezpieczeństwa w trakcie wsiadania, wysiadania oraz przejazdu uczniów. Wykonawca w czasie transportu zapewnia dla dzieci opiekuna. 3.Przedmiotem umowy jest świadczenie przez Wykonawcę usług własnym środkiem transportu do przewozu osób polegających na dowozie dzieci przedszkolnej i szkolnej. Przewidywana ilość dowożonych dzieci – 3: 1) dziecko na wózku – zam. Prucheńsko Duże 2) dziecko bez wózka – zam. Strzelce 3) dziecko bez wózka - zam. Strzelce 4.Dowóz będzie odbywał się z miejsca zamieszkania do Centrum i z Centrum do miejsca zamieszkania wraz z opieką, która zapewni warunki bezpieczeństwa w trakcie wsiadania, wysiadania oraz przejazdu uczniów. Trasa przewozu: Prucheńsko Duże – Strzelce – Piotrków Tryb. – Strzelce – Prucheńsko Duże W/w trasą dowożony ma być również 1 uczeń do Szkoły Podstawowej Nr 5 w Piotrkowie Tryb. przy ul. Jerozolimskiej 73. Razem dzienna długość trasy: 60 km. 5.Do przewozu dzieci Wykonawca zapewni środek transportu: sprawny technicznie i dopuszczony do ruchu, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym na wózkach inwalidzkich zapewniających miejsca siedzące dla wszystkich przewożonych osób, który spełnia warunki wymagane dla autobusów szkolnych oraz co najmniej jeden zastępczy środek transportu o takich samych parametrach, w przypadku awarii pojazdu podstawowego. 6.Usługi dowozowe będą świadczone w godzinach i terminach ustalonych z dyrektorem Centrum „Szansa”. § 2. Terminy i sposób realizacji Strony ustalają termin realizacji przedmiotu umowy od 02.09.2019 r. do 30.06.2020 r. - w dni obowiązkowej nauki szkolnej. § 3. Odpowiedzialność za bezpieczeństwo przewozu dzieci i młodzieży 1. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dzieciom właściwą opiekę oraz niezbędne warunki bezpieczeństwa i higieny, a także ponosi odpowiedzialność za koordynację, organizację i ogólny dozór podczas przewozu. 2. Wykonawca z chwilą rozpoczęcia dowozu przyjmuje na siebie odpowiedzialność za wyrządzone szkody i straty podczas świadczenia usługi. 3. Wykonawca do świadczenia usług przewozowych musi zapewnić, aby środek transportu do przewozu osób był w ciągłej sprawności technicznej i posiadał wymagane badania i przeglądy techniczne określone w odrębnych przepisach. W przypadku wątpliwości co do sprawności technicznej używanych środków transportu do świadczonych usług przewozowych, Zamawiający może żądać ponownego zbadania stanu technicznego ww. pojazdów w określonym terminie. 4. Wykonawca zatrudni kierowcę, który posiada odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 5. Wykonawca zapewnia ubezpieczenie przewożonych uczniów od NW i OC. § 4. Cena za świadczenie usług przewozowych Cena jednostkowa za 1 km przejechanej trasy za świadczenie usługi dowozu dzieci i młodzieży wymienionej w § 1 niniejszej umowy wynosi: cena brutto .…. zł (słownie:………………………………………………), w tym: cena netto ….. zł (słownie:……………..) oraz podatek VAT …….. zł (słownie:………………………………….). Szacunkowa cena całkowita wykonania zamówienia ( cena brutto za 1 km x 60 km x 185 dni nauki szkolnej) wynosi : cena brutto……………zł., słownie brutto : ............................................ w tym podatek VAT …… %. § 5. Rozliczenie świadczonych usług i wynagrodzenie 1. Strony postanawiają, że rozliczenie za świadczenie usługi dowozu dzieci i młodzieży wymienionej w § 1 niniejszej umowy odbywać się będzie na podstawie wystawionej faktury miesięcznie z dołu przyjmując stawkę zgodnie z § 4 za 1 km przejechanej trasy x stała dzienna długość trasy 60 km x liczba dni nauki w ciągu poprzedniego miesiąca, w których świadczono usługę przewozu. 2. Podstawą do wystawienia faktury przez Wykonawcę dowozu dzieci stanowić będzie sporządzony przez Wykonawcę wykaz przejechanych kilometrów, zgodnie z ust.1, potwierdzony przez pracownika Zamawiającego, nadzorującego oświatę. Zamawiający dokona zapłaty należności przelewem na konto Wykonawcy …………… ……………………..…. w terminie …………… dni od daty otrzymania od Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury. 3. Jako termin dokonania zapłaty wynagrodzenia uważany będzie dzień złożenia przez Zamawiającego w banku polecenia przelewu. 4. Zwłoka w zapłacie prawidłowo wystawionej faktury spowoduje obowiązek zapłaty przez Zamawiającego odsetek ustawowych. 5. W przypadku zaistnienia w fakturze nieprawidłowości Zamawiający wzywa Wykonawcę do ich niezwłocznego usunięcia. Za datę dostarczenia faktury będzie uznana data dostarczenia faktury z poprawioną treścią. § 6. Odstąpienie od umowy i kary umowne 1. Strony ustalają za niewykonane lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy kary umowne, w następujących wypadkach i wysokościach: 1) W przypadku odwołania kursu i nie podstawienia pojazdu zastępczego – 10 % miesięcznego wynagrodzenia należnego za kurs którego dotyczy odwołanie i obciążenie Wykonawcy kwotą za wynajem zastępczego środka transportu. 2) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 500,00 zł , za każdy stwierdzony przypadek realizacji przewozu dzieci bez opiekuna oraz 1000 zł za każdy stwierdzony przypadek braku zatrudnienia opiekuna na umowę o pracę, potwierdzony na piśmie przez pracownika Zamawiającego nadzorującego oświatę. 3) Wykonawca upoważnia Zamawiającego do potrącenia kar umownych z należności wynikających z wystawionych przez Wykonawcę faktur miesięcznych, a gdyby okazało się to niemożliwe zobowiązuje się Wykonawcę do zapłaty kar w ciągu 14 dni od daty otrzymania noty obciążeniowej. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody, jeśli kara jej nie pokrywa. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w razie: 1) Wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, odstąpienie od umowy może nastąpić w tym wypadku w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. 2) Gdy Wykonawca nie przystąpił do realizacji umowy lub zaniechał realizacji obowiązków wynikających z umowy, po pisemnym wezwaniu Wykonawcy do realizacji zobowiązań umownych ze wskazaniem terminu przystąpienia do ich realizacji. Prawo odstąpienia od umowy przysługuje Zamawiającemu, jeżeli pomimo upływu terminu zawartego w wezwaniu Wykonawca nie przystąpił do realizacji obowiązków umownych. 3) Powtarzającego się niewykonania lub nienależytego wykonywania przez Wykonawcę obowiązków określonych w umowie, stwierdzonego pisemnym zawiadomieniem Wykonawcy o dostrzeżonym naruszeniu wraz z wezwaniem do ich usunięcia. Prawo odstąpienia od umowy w tym przypadku przysługuje Zamawiającemu, jeżeli pomimo upływu terminu zawartego w wezwaniu Wykonawca nadal dopuszcza się ww. naruszenia obowiązków umownych. 4) Odstąpienie od umowy w przypadku określonym w ust. 2 pkt 2 może nastąpić w terminie 14 dni od bezskutecznego upływu terminu wyznaczonego do przystąpienia do realizacji obowiązków umownych, natomiast w przypadku określonym w ust. 2 pkt 3 – w terminie 30 dni od dnia stwierdzenia, po upływie terminu wyznaczonego do usunięcia naruszenia, kolejnego, choćby jednokrotnego naruszenia obowiązków określonych w umowie. 5) W razie odstąpienia przez Zamawiającego od umowy lub gdy Wykonawca odstąpi od jej realizacji, z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1500,00 zł, 6) Wykonawca nie ma prawa przekazywać ani zlecać innym podmiotom prowadzenia w części lub w całości usług będących przedmiotem niniejszej umowy bez zgody Zamawiającego. § 7. Ustalenia końcowe - Umowa wchodzi w życie z dniem podpisania. - Wszelkie zmiany postanowień umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej podpisanej przez obie strony. - Sprawy nieuregulowane umową podlegają przepisom Kodeksu Cywilnego. - Ewentualne wszelkie spory powstałe przy realizacji niniejszej Umowy, będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny dla siedziby Zamawiającego. Załącznikami stanowiącymi integralną część umowy są: SIWZ znak: ZP.271/7/2019/RK i oferta z dnia…………..,, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. - Umowa została sporządzona w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, jeden egzemplarz dla Wykonawcy i dwa egzemplarze dla Zamawiającego. - Wykonawca nie może dokonać cesji praw wykonania niniejszej umowy na rzecz osoby trzeciej bez pisemnej zgody Zamawiającego. Zamawiający: Wykonawca:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Dotyczy umowy dla części I,II,III Zamawiający zastrzega sobie prawo natychmiastowego rozwiązania umowy, w przypadku nienależytego wykonania umowy, polegającym między innymi na: - nie przestrzeganiu harmonogramu dowozów, - nieutrzymaniu właściwego stanu technicznego pojazdu; - nieprzestrzeganiu przyjętych standardów w zakresie czystości pojazdu i jego obsługi oraz kultury osobistej kierowcy. Dotyczy umowy dla części IV 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w razie: 1) Wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, odstąpienie od umowy może nastąpić w tym wypadku w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. 2) Gdy Wykonawca nie przystąpił do realizacji umowy lub zaniechał realizacji obowiązków wynikających z umowy, po pisemnym wezwaniu Wykonawcy do realizacji zobowiązań umownych ze wskazaniem terminu przystąpienia do ich realizacji. Prawo odstąpienia od umowy przysługuje Zamawiającemu, jeżeli pomimo upływu terminu zawartego w wezwaniu Wykonawca nie przystąpił do realizacji obowiązków umownych. 3) Powtarzającego się niewykonania lub nienależytego wykonywania przez Wykonawcę obowiązków określonych w umowie, stwierdzonego pisemnym zawiadomieniem Wykonawcy o dostrzeżonym naruszeniu wraz z wezwaniem do ich usunięcia. Prawo odstąpienia od umowy w tym przypadku przysługuje Zamawiającemu, jeżeli pomimo upływu terminu zawartego w wezwaniu Wykonawca nadal dopuszcza się ww. naruszenia obowiązków umownych. 4) Odstąpienie od umowy w przypadku określonym w ust. 2 pkt 2 może nastąpić w terminie 14 dni od bezskutecznego upływu terminu wyznaczonego do przystąpienia do realizacji obowiązków umownych, natomiast w przypadku określonym w ust. 2 pkt 3 – w terminie 30 dni od dnia stwierdzenia, po upływie terminu wyznaczonego do usunięcia naruszenia, kolejnego, choćby jednokrotnego naruszenia obowiązków określonych w umowie. 5) W razie odstąpienia przez Zamawiającego od umowy lub gdy Wykonawca odstąpi od jej realizacji, z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1500,00 zł, 6) Wykonawca nie ma prawa przekazywać ani zlecać innym podmiotom prowadzenia w części lub w całości usług będących przedmiotem niniejszej umowy bez zgody Zamawiającego.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-07-31, godzina:
12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe: