Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz dzieci z terenu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny do Zespołu Szkół nr 6 w Rybniku-Boguszowicach w roku szkolnym 2022/2023 – Trasa Nr 5
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA I MIASTO CZERWIONKA-LESZCZYNY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258530
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Parkowa 9
1.5.2.) Miejscowość: Czerwionka-Leszczyny
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-230
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@czerwionka-leszczyny.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czerwionka-leszczyny.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz dzieci z terenu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny do Zespołu Szkół nr 6 w Rybniku-Boguszowicach w roku szkolnym 2022/2023 – Trasa Nr 5
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-92f2ac5a-0cd8-11ed-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00279016
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00011386/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.10 Dowóz dzieci z terenu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny do Zespołu Szkół nr 6 w Rybniku w roku szkolnym 2022/2023 - trasa Nr 5
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/9e1b14a8-795f-4972-8477-3f791badcfe8
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
1) miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
2) ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal
3) poczty elektronicznej: zp@czerwionka-leszczyny.com.pl
a także strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/9e1b14a8-795f-4972-8477-3f791badcfe8
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział
w niniejszym postępowaniu, musi posiadać konto na ePUAP.
Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do
złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji” dostępnych na
ePUAP i udostępnionych również na miniPortalu.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
Korzystnie przez Wykonawcę z miniPortalu jest jednoznaczne z akceptacją dokumentów, o których
mowa powyżej.
3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz
złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
4. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub
elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich
przekazania na ePUAP.
Ponadto oświadczenie woli wyrażone w postaci elektronicznej, zostanie złożone Zamawiającemu z
chwilą, gdy wprowadzone je do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, że Zamawiający mógł
się zapoznać z jego treścią.
5. Identyfikator postępowania stanowi załącznik Nr 6 do SWZ.
Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając
wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w
rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków
komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U.
z 2020 poz. 2452).
7. Ofertę wraz z załącznikami należy sporządzić w formacie danych zgodnym z Rozporządzeniem
Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych
wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych
wymagań dla systemów teleinformatycznych.
Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone powyżej, przekazywane w postępowaniu,
sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych zgodnych z Rozporządzeniem Rady
Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych
wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych
wymagań dla systemów teleinformatycznych lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości
przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w SWZ.
Zamawiający wskazuje jako pożądany format przesyłu danych: pdf.
8. Pozostałe wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej – zgodnie
z pkt 8 i 12 SWZ.
9. Ofertę, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej
opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby/osób upoważnionych do reprezentowania
Wykonawcy.
10. Pozostałe informacje dotyczące użycia podpisu elektronicznego – zgodnie z pkt 12 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązki informacyjne o których
mowa w art 13 ust 1-3
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) przez zamieszczenie wymaganych informacji w dokumentach zamówienia, w tym w
SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.13.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa transportowa dla dzieci z terenu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny do Zespołu Szkół nr 6 w Rybniku-Boguszowicach w roku szkolnym 2022/2023 – Trasa Nr 5 do szkoły i ze szkoły tylko w dniach nauki szkolnej (w dniach w których odbywają się lekcje) w roku szkolnym 2022/2023 tj. w okresie od 01.09.2022 r. do 23.06.2023 r. (łącznie 190 dni tylko zajęć szkolnych).
W przypadku czasowego zamknięcia w roku szkolnym 2022/2023 placówek oświatowych
z powodu np. trwającej epidemii koronawirusa zamówienie w tym okresie nie będzie realizowane. Zamówienie będzie realizowane tylko w dniach nauki szkolnej tj. w dniach,
w których zajęcia szkolne odbywają się na terenie placówki oświatowej (nie dotyczy to dni kiedy placówki oświatowe są zamknięte i nauka realizowana jest zdalnie).
2. Długość tras przejazdu w obie strony codziennie wynosi łącznie 78 km
tj.: 2 x 39 km.
3. Trasa przejazdu ma następujący przebieg:
rozpoczęcie - sołectwo Palowice: ul. Palowicka - ul. Wiejska (I przystanek: „PA” Palowice - Centrum obok Restauracji Palowiczanka przy ulicy Wiejskiej) - ul. Wiejska - ul. Bełkowska (II przystanek: „PA” Palowice - Skrzyżowanie ul. Bełkowska 10) - sołectwo Bełk ul. Palowicka - ul. Główna - ul. Wolności - dzielnica Czerwionka -
ul. Parkowa (III przystanek: przy Urzędzie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny) - na rondzie pierwszy zjazd w ul. Furgoła (IV przystanek: „PA” Dębieńsko Szyb VI) -
dzielnica Dębieńsko - ul. Odrodzenia - ul. Górnicza - ul. Przemysłowa - dzielnica Czuchów - ul. 3 Maja (V przystanek: „PA” Czuchów Sklep) - ul. Cmentarna -
ul. Szewczyka - ul. Rybnicka - dzielnica Leszczyny - ul. Pojdy - ul. Ligonia -
ul. Konopnickiej (VI przystanek: „PA” Leszczyny Konopnickiej) - ul. Czereśniowa -
ul. Pojdy (VII przystanek: „PA” Leszczyny Stare) - ul. Leszczyńska - sołectwo Przegędza - ul. Mikołowska - Miasto Rybnik - ul. Przemysłowa - ul. Miarki -
ul. Prosta - rondo Boguszowickie drugi zjazd - ul. Boguszowicka -
ul. Małachowskiego (VIII przystanek: „PA” przy Zespole Szkół nr 6 ul. Stanisława Małachowskiego 145, 44-251 Rybnik)
gdzie “PA” - oznacza istniejący przystanek autobusowy
Droga powrotna : trasa przejazdu jak wyżej w odwrotnym kierunku.
4. Ilość przewożonych dzieci: 8
5. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia opieki nad przewożonymi dziećmi,
bezpiecznego ulokowania dzieci w pojeździe oraz zapewnienie bezpieczeństwa podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu przez dzieci. W tym celu musi zapewnić na swój koszt co najmniej 1 opiekuna dzieci przeszkolonego z pomocy przedmedycznej lub posiadającego dyplom pielęgniarki zawodowej/pielęgniarza zawodowego na trasie przejazdu w obie strony. Opiekunem dzieci musi być osoba pełnoletnia, mająca pełną zdolność do czynności prawnych, które dają rękojmię bezpiecznego dojazdu do szkoły i ze szkoły. Ponadto opiekun nie może widnieć w rejestrze sprawców przestępstw na tle seksualnym.
6. Wykonawca musi dysponować co najmniej jednym pełnosprawnym autobusem, który umożliwi przewóz łącznie 9 (dziewięciu) osób, bez kierowcy (z miejscami siedzącymi dla wszystkich dzieci oraz opiekuna).
7. Autobus musi umożliwiać bezpieczny przewóz dzieci niepełnosprawnych i być dostosowany do rodzaju niepełnosprawności przewożonych dzieci. Musi posiadać pasy bezpieczeństwa dostosowane do rodzaju niepełnosprawności dzieci.
Wykonawca jest zobowiązany dostosować autobus do przewozu dzieci na własny koszt. Ww. dotyczy również ewentualnego przywrócenia środka transportu do stanu pierwotnego.
8. Zamawiający zastrzega sobie, że w przypadku zaoferowania w ofercie przez Wykonawcę autobusu umożliwiającego przewóz większej ilości osób niż 9 Zamawiający ma prawo zwiększyć ilość przewożonych dzieci do liczby wolnych miejsc w zaoferowanym autobusie.
9. Zmiany (zwiększenie) ilości przewożonych dzieci, o których mowa powyżej, pozostaną bez wypływu na wynagrodzenie Wykonawcy (nastąpią w ramach tego wynagrodzenia) oraz bez wpływu na trasę przejazdu, o której mowa w pkt 2.
10. Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania zamówienia sprawnym technicznie autobusem, posiadającym aktualne badania techniczne oraz polisę ubezpieczenia OC i NW, każdego dnia roboczego w dniach nauki szkolnej, z wyjątkiem okresów wolnych od zajęć. Ponadto w trakcie realizacji zamówienia wykonawca musi posiadać zezwolenie na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym.
11. Dowóz i odwóz dzieci odbywać się będzie według harmonogramu ustalonego przez Dyrektora Szkoły do którego Wykonawca jest zobowiązany się dostosować, przy założeniu, że dowóz uczniów rozpoczynać się będzie nie wcześniej niż o godz. 5:45 z pierwszego przystanku, a przyjazd do szkoły nastąpi nie później niż o godz. 7:00, oraz że powrót uczniów ze szkoły odbywać się będzie pomiędzy godz. 16:45 - 17:45.
12. Wykonawca zobowiązany jest do kontaktu telefonicznego z rodzicami dzieci zamieszkałych w Palowicach każdorazowo przed opuszczeniem bazy w celu ustalenia konieczności wykonania usługi w danym dniu.
W przypadku nieobecności dzieci z sołectwa Palowice, trasa ulegnie skróceniu o 7,7 km. Wykonawcy przysługiwać będzie w takim przypadku wynagrodzenie za faktycznie wykonaną trasę przejazdu (ilość kilometrów).
13. Przewozy rozliczane będą na podstawie podanej w ofercie przez Wykonawcę ceny brutto za 1 km przejazdu (przewozu) usługi transportowej, obejmującej również koszt zatrudnienia kierowcy i opiekuna.
14. Zamawiający finansuje jedynie przewóz dzieci od pierwszego do ostatniego przystanku, zgodnie z trasą przejazdu. Zamawiający nie pokrywa kosztów dojazdu autobusu z bazy i do bazy Wykonawcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-09-01 do 2023-06-23
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Kryterium cena:
Za oferowaną cenę brutto za 1 km przewozu (przejazdy) maksymalnie można otrzymać 60 pkt.
Wykonawcy otrzymują ilość punktów wyliczoną wg poniższego wzoru:
Cn
X1 = ______ x 60% x 100,
Cw
gdzie:
X1 - ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium cena wyliczona
z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku,
Cn - najniższa zaoferowana cena brutto za 1 km przewozu (przejazdu), spośród
wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu,
Cw - cena brutto za 1 km przewozu (przejazdu) danego Wykonawcy zaoferowana
w badanej ofercie.
2) Kryterium rok produkcji pojazdu przeznaczonego do dowozu dzieci:
Za rok produkcji zaoferowanego pojazdu przeznaczonego do dowozu dzieci maksymalnie można otrzymać 24 pkt.
W przypadku gdy Wykonawca w ofercie wskaże więcej niż 1 pojazd przeznaczony do dowozu dzieci, Zamawiający w celu przyznania punktów w przedmiotowym kryterium, weźmie do wyliczeń pod uwagę pojazd, który został najwcześniej wyprodukowany.
Podany przez Wykonawcę rok produkcji pojazdu przeznaczonego do dowozu dzieci będzie punktowany zgodnie z poniższym zestawieniem:
a) 2022 – 2018 X2 = 24 pkt
b) 2017 – 2013 X2= 16 pkt
c) 2012 – 2008 X2 = 8 pkt
W przypadku, gdy zaoferowany przez Wykonawcę pojazd będzie wyprodukowany wcześniej niż w 2008 roku, oferta Wykonawcy otrzyma w przedmiotowym kryterium 0 punktów X2 = 0 pkt.
Odpowiednią ilość punktów w przedmiotowym kryterium otrzymają wszystkie oferty niepodlegające odrzuceniu.
3) Kryterium wysokość kary umownej za każdy dzień nie wykonania lub każdy przypadek nienależytego wykonania umowy:
Wykonawca zobowiązany jest podać w ofercie wysokość kary umownej za każdy dzień nie wykonania lub każdy przypadek nienależytego wykonania umowy wskazując (wybierając) jedną z poniższych kar:
a) 1 % lub,
b) 2 % lub,
c) 3 %
łącznej wartości umowy (cena brutto za 1 km przewozu x 190 dni świadczenia usługi x 78 km).
Za wysokość ww. kary umownej maksymalnie można otrzymać 16 pkt.
Wysokość kary umownej za każdy dzień nie wykonania lub każdy przypadek nienależytego wykonania umowy podana przez Wykonawcę w ofercie będzie punktowana zgodnie z poniższym zestawieniem:
a) 1 % - X3 = 0 pkt,
b) 2 % - X3 = 8 pkt,
c) 3 % - X3 = 16 pkt.
X3 – ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium wysokość kary umownej za każdy dzień nie wykonania lub każdy przypadek nienależytego wykonania umowy.
Odpowiednią ilość punktów w przedmiotowym kryterium otrzymają wszystkie oferty niepodlegające odrzuceniu.
4 Przy obliczaniu punków, o których mowa w pkt 1, Zamawiający zastosuje zaokrąglenie do dwóch miejsc po przecinku wg. zasady, że trzecia cyfra po przecinku od 5 w górę powoduje zaokrąglenie drugiej cyfry po przecinku w górę o 1. Jeśli trzecia cyfra po przecinku będzie mniejsza niż 5, to druga cyfra po przecinku nie ulegnie zmianie.
5. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta oferta, która spełni wszystkie wymagania określone w Specyfikacji Warunków Zamówienia i otrzyma największą łączną ilość punktów, wyliczoną zgodnie ze wzorem:
X = X1 + X2 + X3
gdzie:
X – łączna ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie,
X1 – ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium cena,
X2 – ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium rok produkcji pojazdu przeznaczonego do dowozu dzieci,
X3 – ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium wysokość kary umownej za każdy dzień nie wykonania lub każdy przypadek nienależytego wykonania umowy
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: rok produkcji pojazdu przeznaczonego do dowozu dzieci
4.3.6.) Waga: 24
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: wysokość kary umownej za każdy dzień nie wykonania lub każdy przypadek nienależytego wykonania umowy
4.3.6.) Waga: 16
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący: zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
2. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący: uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
2.1.Warunek udziału w postępowaniu dotyczący posiadania uprawień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca będzie posiadać aktualną licencję na wykonywanie krajowego lub międzynarodowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób.
2.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek określony w pkt 21.2.1 będzie spełniony, jeżeli każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia, o których mowa w pkt 2.1.
Warunek określony w pkt 2.1, będzie także spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia, o których mowa w pkt 2.1, i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie o którym mowa w art. 117 ust 4 ustawy Pzp) .
3. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący: sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
4. Warunki udziału w postępowaniu dotyczące: zdolności technicznej lub zawodowej:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
4.1. Warunek dotyczący potencjału technicznego Wykonawcy zostanie
spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował co najmniej 1 (jednym)
pełnosprawnym autobusem posiadającym aktualne badania
techniczne, który umożliwi przewóz łącznie 9 (dziewięciu) osób, bez kierowcy
(z miejscami siedzącymi dla wszystkich dzieci oraz opiekuna);
4.2. Warunek dotyczący wykształcenia i kwalifikacji zawodowych osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował:
a) co najmniej jednym kierowcą autobusu posiadającym
odpowiednie do oferowanego środka transportu prawo jazdy
oraz
b) co najmniej jednym opiekunem dzieci przeszkolonym z pomocy
przedmedycznej lub posiadającym dyplom pielęgniarki zawodowej/
pielęgniarza zawodowego. Opiekunem musi być osoba pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, pełnoletnia, dająca rękojmię bezpiecznego dojazdu dzieci do szkoły i ze szkoły. Ponadto opiekun nie może widnieć w rejestrze sprawców przestępstw na tle seksualnym.
4.3 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. przez konsorcjum):
a) warunek udziału w postępowaniu określony odpowiednio w pkt 4.1 winien spełniać samodzielnie co najmniej jeden z tych wykonawców,
b) warunek udziału w postępowaniu określony odpowiednio w pkt 4.2 lit a winien spełniać samodzielnie co najmniej jeden z tych wykonawców,
c) warunek udziału w postępowaniu określony odpowiednio w pkt 4.2 lit b winien spełniać samodzielnie co najmniej jeden z tych wykonawców
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, iż łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia i kwalifikacji zawodowych osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, o których mowa w pkt 4.2 wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W przypadku, o którym mowa powyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust 4 ustawy Pzp).
Udostępnianie zasobów
4.4. Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach, w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia i kwalifikacji zawodowych osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, o których mowa w pkt 4.2 Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4.5. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa powyżej, musi potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz musi określać w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
4.6. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 4.1 i 4.2 a także zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
4.7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
4.8. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby.
4.9. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Postanowienia pkt 4.7. stosuje się odpowiednio.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw do
wykluczenia
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu
potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w pkt 21.2 i 21.4 SWZ, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została
najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym przez siebie terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia
wezwania, aktualnych na dzień ich złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) aktualnej licencji na wykonywanie krajowego lub międzynarodowego transportu drogowego w
zakresie przewozu osób
2) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu
wykonania zamówienia wraz z informacją
o podstawie dysponowania tymi zasobami (wykazu środków transportu) (wg wzoru Załącznik Nr 4 do
SWZ)
3) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień, niezbędnych do wykonania
zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami (wg wzoru Załącznik Nr 5 do SWZ)
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) „Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu” (oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy Pzp) wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do SWZ.
W przypadku oferty składanej wspólnie (np. przez konsorcjum) „Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu” (oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy Pzp) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu i w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby wraz z ww. oświadczeniem przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby
W sytuacji o której mowa w pkt 15.3 SWZ Wykonawca wraz z ww. oświadczeniem dołącza do oferty, dowody, że spełnił łącznie przesłanki o których mowa w pkt 15.3 SWZ.
2) w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy, wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielnie zamówienia lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania – odpis/y lub informacja/e z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych a wykonawca wskaże w ofercie dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności dokumentów, o których mowa powyżej, pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający będzie żądać przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie dokumentów.
3) jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy - pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy,
4) jeżeli osoba (osoby) podpisująca dokumenty lub oświadczenia dotyczące odpowiednio podmiotu udostępniającego zasoby lub wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia działa na podstawie pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania odpowiednio podmiotu udostępniającego zasoby lub wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania odpowiednio podmiotu udostępniającego zasoby lub wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia,
5) jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby - zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów,
6) w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie będą ubiegać się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
7) w przypadkach, o których mowa w pkt 12.9.3 SWZ - oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego będzie wynikać, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie o którym mowa w art. 117 ust 4 ustawy Pzp),
8) inne – wg potrzeb i postanowień niniejszej SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku oferty składanej wspólnie (np. przez konsorcjum), Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych).
W takim przypadku do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo może również wynikać z innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Przyjmuje się, że ww. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego obejmuje również pełnomocnictwo (umocowanie) do podpisania oferty.
W takim przypadku wszelka korespondencja będzie prowadzona z Pełnomocnikiem.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie Umowy zgodnie z jej postanowieniami.
2 W przypadku oferty składanej wspólnie (np. przez konsorcjum) każdy wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na postawie art. 108 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, a także na podstawie art. 7 ust. 1. ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek określony w pkt 21.2.1 SWZ będzie spełniony, jeżeli każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia, o których mowa w pkt 21.2.1 SWZ.
Warunek określony w pkt 21.2.1 SWZ, będzie także spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia, o których mowa w pkt 21.2.1 SWZ, i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie o którym mowa w art. 117 ust 4 ustawy Pzp) .
Ponadto w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. przez konsorcjum) :
a) warunek udziału w postępowaniu określony odpowiednio w pkt 21.4.1 SWZ winien spełniać samodzielnie co najmniej jeden z tych wykonawców,
b) warunek udziału w postępowaniu określony odpowiednio w pkt 21.4.2 lit a SWZ winien spełniać samodzielnie co najmniej jeden z tych wykonawców,
c) warunek udziału w postępowaniu określony odpowiednio w pkt 21.4.2 lit b SWZ winien spełniać samodzielnie co najmniej jeden z tych wykonawców.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, iż łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia i kwalifikacji zawodowych osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, o których mowa w pkt 21.4.2 SWZ wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W przypadku, o którym mowa powyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust 4 ustawy Pzp).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z dokumentami zamówienia tj. zapisami projektowanych postanowień umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-09 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-09 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-31