Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych w Pruszkowie do placówek oświatowych.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Pruszków
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015834660
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: J.I. Kraszewskiego 14/16
1.5.2.) Miejscowość: Pruszków
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-800
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@miasto.pruszkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pruszkow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych w Pruszkowie do placówek oświatowych.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2772b32f-5802-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00304581
2.6.) Wersja ogłoszenia: 02
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003322/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.24 Świadczenie usług w zakresie zapewnienia uczniom niepełnosprawnym zamieszkałm na terenie Miasta Pruszkowa transportu i opieki w czasie przewozu do szkół i placówek oświatowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.um.pruszkow.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://bip.um.pruszkow.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1/ Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
2/ Dane osobowe wykonawcy będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Dowóz dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych w Pruszkowie do placówek oświatowych.
3/ Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp, a także art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
4/ Dane osobowe wykonawcy zawarte w protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
5/ Klauzula informacyjna, o której mowa w art. 13 ust. 1 i 2 RODO znajduje się w załączniku nr 9 do SWZ.
6/ Zamawiający nie planuje przetwarzania danych osobowych wykonawcy w celu innym niż cel określony w ppkt 2) powyżej. Jeżeli administrator będzie planował przetwarzać dane osobowe w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane (tj. cel określony w ppkt 2) powyżej), przed takim dalszym przetwarzaniem poinformuje on osobę, której dane dotyczą, o tym innym celu oraz udzieli jej wszelkich innych stosownych informacji, o których mowa w art. 13 ust. 2 RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 7/ Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:
- obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego;
- obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawca przekazuje zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego.
8/ W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem w postępowaniu, wykonawca składa oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – treść oświadczenia została zawarta pod treścią zawierającą dane osoby trzeciej - załącznik nr 6 do SWZ – Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu zamówienia.
9/ Zamawiający informuje, że:
- Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie.
Udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
- W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (związanych z prawem wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
- Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.
- W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
- W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WSR.271.80.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje:
Dowóz dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych w Pruszkowie do placówek oświatowych. Zapewnienie transportu 92 uczniom niepełnosprawnym przystosowanymi do tego celu samochodami wyposażonymi w atestowany sprzęt zabezpieczający, zgodnie wykazem tras.
Wykaz tras:
I trasa - Pruszków – Warszawa, ul. Skaryszewska 8 - 1 dziecko
II trasa - Pruszków - Warszawa, ul. Elektoralna 12/14 - 1 dziecko
III trasa - Pruszków – Warszawa, ul. Szczęśliwiecka 45/47 - 4 dzieci
IV trasa - Pruszków – Warszawa, ul. Koźmińska 7 - 1 dziecko
V trasa - Pruszków – Warszawa, ul. Zakroczymska 6 - 3 dzieci
VI trasa - Pruszków – Leszno, ul. Sochaczewska 4 - 2 dzieci
VII trasa - Pruszków - Brwinów, ul. Konopnickiej 1 - 1 dziecko
VIII trasa - Pruszków – Brwinów, ul. Szkolna 18 - 5 dzieci
IX trasa - Pruszków – Grodzisk Mazowiecki, ul. Kilińskiego 21 - 2 dzieci
X trasa - Pruszków - Piastów, ul. Bohaterów Wolności 43 - 2 dzieci
XI trasa - Pruszków – Pruszków, ul. Wapienna 2 - 55 dzieci
XII trasa - Pruszków – Pruszków, ul. Pływacka 16 - 1 dziecko
XIII trasa - Pruszków – Pruszków, ul. Wojska Polskiego 34 - 1 dziecko
XIV trasa - Pruszków – Pruszków, ul. Promyka 49 - 1 dziecko
XV trasa - Pruszków – Warszawa. ul. Różana 22/24 - 2 dziecko
XVI trasa - Pruszków – Lubiczów, ul. Warszawska 65B - 6 dziecko
XVII trasa - Pruszków – Warszawa, ul. Kopińska 6/10 - 1 dziecko
XVIII trasa - Pruszków – Parzniew, ul. Radości 2 - 2 dzieci
XIX trasa - Pruszków – Warszawa ul. Skuterowa 9 - 1 dziecko
UWAGA:
Szczegółowy wykaz dowozu dzieci określa załącznik A (dokumentacja przetargowa dostępna w całości na stronie internetowej prowadzonego postępowania https://bip.um.pruszkow.pl).
W przypadku zmiany ilości dowożonych dzieci w ciągu roku zmiana ta będzie wprowadzona aneksem do umowy.
Wykonanie przedmiotu zamówienia.
Wykonawca ma obowiązek uwzględnić następujące założenia:
a) zapewnienia transportu dzieciom niepełnosprawnym przystosowanymi do tego celu samochodami wyposażonymi
w atestowany sprzęt zabezpieczający,
b) zapewnienia transportu dzieci na wózkach inwalidzkich,
c) zagwarantowania bezpieczeństwa przewożonym dzieciom niepełnosprawnym a także ich mienia podczas przewozu,
d) zagwarantowania opieki w czasie przewozu; pomoc przy wsiadaniu, rozłożenie /złożenie wózków, doprowadzenie dziecka do budynku oświatowego, w razie potrzeby przeniesienie dziecka z wózka inwalidzkiego do samochodu, pilnowanie zabezpieczenia dzieci pasami lub przewożenia w fotelikach (dostarczonych przez rodziców lub opiekunów prawnych),
Dodatkowe obowiązki Wykonawcy:
a) stosowania przepisów ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018r (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).
b) przestrzegania zasad przetwarzania i ochrony przetwarzanych danych osobowych zgodnie z przepisami w/w ustawy;
c) wykorzystania danych wyłącznie w celu świadczenia usługi transportowej w zakresie dowożenia dzieci niepełnosprawnych wraz z opieką na trasie z domu do szkoły i z powrotem.
d) realizowanie usług transportowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności:
- w zgodzie z ustawą z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (t. j. Dz.U. z 2021 r., poz. 919 z późniejszymi zmianami)
- ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz.U. z 2021 r., poz. 450 z późniejszymi zmianami),
e) przed przystąpieniem do realizacji usługi Wykonawca ustali optymalny rozkład jazdy dla poszczególnych tras mając na
uwadze jak najkrótszy czas przebywania dziecka w podróży i z uwzględnieniem następujących założeń:
- dziecko powinno być dowożone do szkoły na godzinę rozpoczęcia zajęć lekcyjnych i zabieranie po ich zakończeniu, bez zbędnego oczekiwania;
- szczegółowy rozkład godzin przewozów ustali Wykonawca z dyrektorami poszczególnych szkół, do których uczęszczają dzieci oraz z rodzicami – opiekunami uczniów;
- rozkład godzin przewozu Wykonawca przekaże na żądanie macierzystej szkoły ucznia lub Wydziału Edukacji Miasta Pruszkowa, ul. Kraszewskiego 14/16, pok. 100, po uzyskaniu informacji od dyrektorów szkół/placówek o godzinach rozpoczęcia i kończenia zajęć.
f) Podczas przewozu dzieci, Wykonawca zapewni opiekę nad dziećmi. Pracownicy Wykonawcy sprawujący opiekę muszą być wyposażeni w środek łączności np. telefon komórkowy.
g) Wykonawca będzie odbierał dzieci od rodziców/opiekunów i po odwiezieniu na zajęcia przekazywał pod opiekę nauczycieli.
Po zakończeniu zajęć Wykonawca będzie odbierał dzieci od nauczycieli i po odwiezieniu do domu przekazywał pod opiekę
rodziców lub opiekunów.
h) W przypadku niemożności zrealizowania usługi w danym dniu, Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania zastępstwa
zapewniającego równorzędny poziom usługi i poinformowania o tym fakcie rodziców.
i) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczne i terminowe przewożenie dzieci.
j) Wszystkie wykazane pojazdy, w przypadku wyboru Wykonawcy, muszą być zgłoszone do licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób. W każdym pojeździe wykorzystywanym do transportu powinien znajdować się wypis licencji.
k) W okresie realizacji umowy, w odniesieniu do floty samochodów używanych do wykonywania umowy Wykonawca jest zobowiązany spełnić wymagania określone w ustawie z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 110).
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: parametry techniczne (rok produkcji samochodu)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
- Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że posiada:
- aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. transporcie drogowym (j. t. Dz.U. z 2021 r., poz. 919 ze zm.)
- Zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że
1/ wykonał usługi, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych tzn. nieprzerwanie przez okres min. 11 miesięcy również wykonywanych usług, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, w tym:
- nie mniej niż 2 usługi polegające na przewozie osób niepełnosprawnych o różnym rodzaju niepełnosprawności do placówek oświatowych.
Każda przedstawiona usługa musi mieć wartość brutto min. 450 000,00 zł
W przypadku zamówienia wykonywanego uznany zostanie zakres już należycie wykonany o wartości min. 450 000,00 zł. brutto.
2/ dysponuje lub będzie dysponował osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia, tj. co najmniej:
- 8 kierowców posiadających uprawnienia zawodowe wynikające z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 919 z późniejszymi zmianami)
- 8 opiekunów - posiadającymi przygotowanie do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjno - opiekuńczych wobec dzieci w szczególnych przypadkach medycznych (autyzm, padaczka, zachowania agresywne)
w czasie ich przewozu na trasie dom - szkoła - dom oraz posiadające przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy medycznej lub przedmedycznej.
3/ dysponuje potencjałem technicznym tj.:
- co najmniej 8 pojazdami samochodowymi przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych, oznakowanymi i wyposażonymi w specjalistyczny atestowany sprzęt (podesty – najazdy oraz szyny mocujące wózki inwalidzkie w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia), wyprodukowane nie wcześniej niż w 2014 roku.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat – także dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną Wykonawca musi złożyć oddzielnie zaświadczenia dla każdego ze wspólników oraz oddzielnie dla spółki.
c) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem potwierdzającym, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną Wykonawca musi złożyć oddzielnie zaświadczenia dla każdego ze wspólników oraz oddzielnie dla spółki.
d) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 Ustawy Pzp – sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.
W przypadku oferty wspólnej ww. informację składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną Wykonawca musi złożyć oddzielnie zaświadczenia dla każdego ze wspólników.
e) oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2020 poz.1076 i 1086) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej wg wzoru – załącznik nr 7 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) aktualna licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób, o której mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r o transporcie drogowym (t. j. Dz.U. z 2021 r., poz. 910 z późniejszymi zmianami)
2. potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej (doświadczenie, kwalifikacje zawodowe kadry technicznej):
a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych- nieprzerwanie przez okres min. 11 miesięcy - w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
c) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – potencjał techniczny.
Wzór wykazu narzędzi stanowi załącznik nr 5a do SWZ.
UWAGA: (dotycząca wszystkich oświadczeń i podmiotowych środków dowodowych):
Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:
1) może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu dane umożliwiające dostęp do tych środków;
2) podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1 Pzp.
3) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność - załącznik wykonawcy .
4) Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1/ Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 20 000,00 zł. (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 0/100).
2/ Wadium musi obejmować pełen okres związania.
3/ Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4/ Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: numer rachunku: 29 1240 6973 1111 0010 8643 4291, w tytule przelewu powołując się na nazwę postępowania.
W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna je za wniesione skutecznie jedynie w przypadku wpływu pieniędzy na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5/ Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach, o których mowa w ust. 10.3/ pkt b - d należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu.
6/ W przypadku wnoszenia przez wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać następujące elementy:
- nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być: Gmina Miasto Pruszków,
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
- kwotę gwarancji/poręczenia,
- termin ważności gwarancji/poręczenia,
- zobowiązanie gwaranta, do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
7/ Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać nieodwoływalne i bezwarunkowe, na żądanie zgłoszone przez zamawiającego, zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP. Ponadto powinien być wskazany termin obowiązywania gwarancji (poręczenia), który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
8/ W przypadku gdy wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł je w sposób nieprawidłowy, lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą bądź złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
9/ Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
10/ Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:
- Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
- Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
3. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Z treści pełnomocnictwa powinno wynikać umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców.
Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w przypadkach i na zasadach określonych w art. 455 ustawy prawo zamówień publicznych.
2. Poza warunkami zmiany umowy określonymi w art. 455 ustawy prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy
w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć, tj:
a) zmianę wynagrodzenia Wykonawcy w sytuacji zwiększenia lub zmniejszenia liczby dzieci korzystających z usługi (wskutek nieprzewidzianych wcześniej okoliczności),
b) zmianę wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku całkowitego zamknięcia szkół dla nauki stacjonarnej, wynikającego z przepisów powszechnie obowiązującego prawa poprzez przyjęcie, że Wykonawcy będzie przysługiwać wynagrodzenie za gotowość do świadczenia usługi dowozu dzieci niepełnosprawnych z terenu Miasta Pruszków polegającej na utrzymania odpowiedniej floty samochodowej
i stanu zatrudnienia określonego wymogami SWZ i złożoną ofertą w celu niezwłocznego wznowienia świadczenia usługi po ustaniu prawnych ograniczeń w wysokości stanowiącej iloczyn dni nauki szkolnej w danym miesiącu i 42,5% dziennej stawki dowozu brutto – obliczonej jako suma dziennych stawek brutto określonych w umowie dla każdego ucznia zgłoszonego do dowozu,
c) zmianę wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku częściowego zamknięcia szkół dla nauki stacjonarnej, bądź w sytuacji spadku frekwencji dowożonych dzieci do szkół w stosunku do zgłoszonych do dowozu dzieci poniżej 80% poprzez przyjęcie, że Wykonawca będzie uprawniony do otrzymania wynagrodzenia miesięcznego złożonego z dwóch składowych, tj. za dowiezionych w danym miesiącu uczniów
w wysokości iloczynu dni nauki szkolnej w danym miesiącu i dziennej stawki dowozu brutto, obliczonej jako suma dziennych stawek brutto określonych
w umowie dla każdego ucznia dowiezionego, a za uczniów nieobecnych w szkole, a zgłoszonych do dowozu Wykonawcy należeć się będzie wynagrodzenie za gotowość do świadczenia usługi w wysokości stanowiącej iloczyn dni nauki szkolnej w danym miesiącu i 42,5% dziennej stawki dowozu brutto obliczonej jako suma dziennych stawek brutto określonych w umowie dla każdego ucznia nieobecnego w szkole, a zgłoszonego do dowozu.
d) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku konieczności zmiany lub dodania
nowych tras przejazdu,
e) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy wynikającej z rezygnacji z części usługi przez Zamawiającego lub wprowadzenie usługi zamiennej.
3. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-16 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na miniPortalu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-16 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Dokumenty składane razem z oferta:
- Oferta przygotowana na formularzu ofertowym.
- Formularzu cenowy
- Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
- wadium
- Pełnomocnictwo – jeśli dotyczy.
- Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
- Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa, wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogą być one udostępniane, oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
- Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Wszelkie wymagania dotyczące zakresu i formy dokumentów składających się na ofertę opisano w SWZ w Rozdz. II pkt. 9 ppkt. 9.1.