Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Susz z miejsca zamieszkania do szkół i placówek szkolno-wychowawczych w roku szkolnym 2021/2022 wraz z zapewnieniem opieki podczas dowozu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SUSZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170748086
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Józefa Wybickiego 6
1.5.2.) Miejscowość: Susz
1.5.3.) Kod pocztowy: 14-240
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 55 278 61 15
1.5.8.) Numer faksu: 55 278 62 22
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: susz@susz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.susz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Susz z miejsca zamieszkania do szkół i placówek szkolno-wychowawczych w roku szkolnym 2021/2022 wraz z zapewnieniem opieki podczas dowozu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ae129e98-bd49-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00064031
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00006489/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.24 Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Susz z miejsca zamieszkania do szkół i placówek szkolno - wychowawczych w roku szkolnym 2021/2022 wraz z zapewnieniem opieki podczas dowozu.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/susz3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/susz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 2. Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z Załącznikiem nr 2 do “Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”, zwanego dalej Rozporządzeniem KRI. 3. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 pzp., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf. 4. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń: a) .zip, b) .7Z 5. UWAGA !!! Wśród rozszerzeń powszechnych a niewystępujących w Rozporządzeniu KRI występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie. 6. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują elektronicznie za pomocą platformazakupowa.pl (dalej jako „Platforma”), dostępną pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/susz i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania (nie dotyczy składania ofert). 7. Korzystanie z platformy zakupowej przez Wykonawcę jest bezpłatne. 8. Szczegółowe informacje znajdują się w rozdziale XII SWZ do niniejszego postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Susz, z siedzibą w Suszu przy ul. Józefa Wybickiego 6, 14-240 Susz, z którą można kontaktować się pisemnie na adres siedziby lub poprzez adres e-mail: susz@susz.pl lub telefonicznie pod nr 55 278 60 15. 2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: inspektor@susz.pl . 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy pzp. 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO. 8) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia); b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RLZP.I.271.12.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Susz do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego przy Zespole Szkół Rolniczych w Kisielicach w roku szkolnym 2021/2022 wraz z zapewnieniem opieki podczas dowozu. Przewidywana liczba uczniów na podanej trasie: 17. Ogólny opis systemu przewozu 1)Trasa przewozu powinna być w miarę możliwości najkrótszym odcinkiem drogi pomiędzy placówką, a miejscem zamieszkania ucznia niepełnosprawnego. 2) Wykonawca dostosuje godziny dowożenia uczniów do godzin rozpoczęcia i zakończenia zajęć z zachowaniem zasady, że pierwszy uczeń na trasie, dowożony do placówki, będzie zabierany spod miejsca zamieszkania nie wcześniej, niż godzinę przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ostatni z uczniów będzie odwożony do miejsca zamieszkania nie później, niż godzinę po zakończeniu zajęć. 3) Godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć dla dowożonych uczniów Zamawiający przekaże Wykonawcy do 27 sierpnia 2021 r. Godziny dowożenia mogą zostać zmienione z uwagi na potrzeby placówki, w szczególności wynikające z rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego lub innych dni uroczyście przez nie obchodzonych. 4) Wykonawca jest zobowiązany do stałej łączności z dyrektorami placówek, a w szczególności informowania dyrektora o awariach i spóźnieniach trwających powyżej 10 minut. 5) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości wykonania zamówienia w okresie i na warunkach określonych w umowie także poprzez zorganizowanie zastępczego wykonania transportu przez innego przewoźnika na koszt i ryzyko Wykonawcy, na warunkach określonych umowie, w wypadku przemijających zdarzeń losowych uniemożliwiających przejściowo wykonanie umowy przy użyciu własnych pojazdów Wykonawcy. W przypadku awarii Wykonawca ma obowiązek zawiadomić o tym fakcie dyrektora szkoły/ośrodka, do której są przewożone dzieci, oraz podstawić pojazd zastępczy w czasie do 30 minut od chwili wystąpienia awarii. 6) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania wymogów prawnych dotyczących przewozu niepełnosprawnych, pojazdy powinny być ubezpieczone i posiadać aktualne przeglądy techniczne. W pojazdach w okresie zimowym i letnim powinna być zapewniona odpowiednia temperatura. 7) Listę uczniów Zamawiający przekaże Wykonawcy przy podpisaniu umowy jako jej załącznik. 8) W trakcie przewozu opiekę nad dziećmi niepełnosprawnymi sprawuje opiekun. Opiekunem musi być osoba pełnoletnia, która jest przeszkolona w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Opieka obejmuje uczniów podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu oraz w czasie przejazdu. 9) Zamawiający w każdym czasie trwania umowy może skontrolować pojazd w zakresie jego zgodności z warunkami SWZ. 10) Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania oględzin pojazdu przed podpisaniem umowy. Podczas oględzin pojazdu Zamawiający w szczególności będzie sprawdzał: • dopuszczenie pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych (wpis do dowodu rejestracyjnego jako przeznaczenie – dowóz osób niepełnosprawnych), • możliwość przewozu osób niepełnosprawnych, w tym osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim, tj. spełniającym wymogi techniczne umożliwiające załadunek i wyładunek osoby niepełnosprawnej poruszającej się na wózku inwalidzkim. Pojazd musi być wyposażony w urządzenie w postaci podnośnika lub wjazdu na wózki inwalidzkie oraz umocowania wózków wraz z pasażerem podczas transportu, • wyposażenie w pasy bezpieczeństwa zgodnie z wyposażeniem fabrycznym bądź homologacją pojazdu, • ważne badania diagnostyczne, • odpowiednie oznakowanie pojazdu, • aktualne ubezpieczenie (OC), • odpowiednie warunki bhp i warunki higieniczne. 11) Przed podpisaniem umowy Zamawiający sprawdzi zaświadczenie o przeszkoleniu w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej osób, które będą sprawować opiekę nad uczniami podczas przewożenia. Wykonawca po dokonaniu przez Zamawiającego weryfikacji zaświadczeń przekaże ich kserokopię podbitą za zgodność z oryginałem. 12) Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kserokopię dokumentów pojazdów (podbite za zgodność z oryginałem), które zostały zgłoszone do realizacji przedmiotu umowy. W skład tych dokumentów wchodzi dowód rejestracyjny, polisa OC.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.1) W kryterium „Cena” (C): cena najniższa brutto (spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu) / cena brutto oferty badanej x 60 pkt. a) podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto za 1 km podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym. b) cena ofertowa brutto za 1 km musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. c) cena może być tylko jedna; nie dopuszcza się wariantowości cen. d) Wykonawca określi cenę oferty zgodnie z własną kalkulacją. Cena jednostkowa brutto będzie obowiązywać przez cały okres trwania zamówienia. e) cena jednostkowa w zł brutto to koszt 1 km transportu. f) dla wyliczenia ceny ofertowej zamówienia, którą należy podać w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) Zamawiający przyjmuje: 1/ szacunkową ilość świadczonych usług, tj. 187 dni realizacji zamówienia, 2/ oszacowaną ilość kilometrów do przejechania dziennie w ramach realizacji usługi, tj. * trasa dla części I: punkt początkowy trasy: Lubnowy Małe, Lubnowy Wielkie, Kamieniec, Rudniki, Różnowo, Bronowo, ul. Prabucka, ul. Świętego Floriana, ul. Krótka, osiedle Brzostowe, do punkt końcowy: Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Kisielicach ul. Daszyńskiego 12, 14-220 Kisielice. Długość trasy łącznie: 40 km tam i 40 km z powrotem = 80 km dziennie. 3/ łączną liczbę km do przejechania w trakcie realizacji usługi Cena ofertowa brutto = 187 dni x 80 km dziennie x Cena jednostkowa za 1 km; g) ilość przejechanych kilometrów w ciągu roku szkolnego (zarówno w danym dniu, jak i w trakcie całego okresu realizacji usługi) może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu, co może spowodować zmniejszenie lub zwiększenie wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, które będzie liczone w oparciu o ilość przejechanych kilometrów oraz ceny jednostkowej za 1 km. Przejechanie mniejszej ilości kilometrów w roku szkolnym nie będzie upoważniało Wykonawcy do żądania zrealizowania całości zamówienia lub rekompensaty pieniężnej za niezrealizowaną część zamówienia. 1.2) W kryterium „Wiek pojazdów, którymi realizowana będzie usługa” (Wp): W formularzu oferty w wykazie pojazdów należy podać zgodnie z wymaganym warunkiem 1 pojazd do przewozu niepełnosprawnych na każde zadanie. Wykonawca otrzyma odpowiednio następującą liczbę punktów za każdy pojazd z roku produkcji od 2019 do 2021 – 40 punktów, od 2017 do 2018 – 30 punktów, od 2015 do 2016 – 20 punktów, od 2013 do 2014 – 10 punktów, 2012 i poniżej – 0 punktów, Punkty zostaną przyznane na podstawie oświadczenia złożonego w pkt. 2 „formularza ofertowego” – załącznik nr 1 do SWZ. UWAGA !!! : W przypadku niepodania w ofercie informacji na temat pojazdu, którym realizowana będzie usługa, bądź też informacje te będą niekompletne Zamawiający uzna taką ofertę za niezgodną z warunkami zamówienia, a co za tym idzie, zostanie ona odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy pzp. 2. Ocenę oferty (Of) stanowi suma punktów określona dla poszczególnych kryteriów wg wzoru: Of= C + Wp, gdzie: Of- ilość punktów uzyskana przez ofertę badaną; C- ilość punktów uzyskana przez ofertę w kryterium cena; Wp- ilość punktów uzyskana przez ofertę w kryterium wiek pojazdów, którymi realizowana będzie usługa; 3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie najwyższą liczbę punktów tj. przedstawiająca najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert wg powyższego wzoru. Zamawiający może przyznać Wykonawcy maksymalnie 100 punktów. 3. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną. 4. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, z zachowaniem na-stępującej zasady: jeżeli parametr miejsca tysięcznego jest poniżej 5 to parametr setny zaokrągla się w dół, jeżeli parametr miejsca tysięcznego jest 5 i powyżej to parametr setny zaokrągla się w górę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wiek pojazdów, którymi realizowana będzie usługa
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Susz do Szkoły Podstawowej w Kamieńcu i Ośrodka Rehabilitacyjno – Edukacyjno-Wychowawczego w Prabutach w roku szkolnym 2021/2022 wraz z zapewnieniem opieki podczas dowozu. Przewidywana liczba uczniów na podanej trasie: 5. Ogólny opis systemu przewozu 1)Trasa przewozu powinna być w miarę możliwości najkrótszym odcinkiem drogi pomiędzy placówką, a miejscem zamieszkania ucznia niepełnosprawnego. 2) Wykonawca dostosuje godziny dowożenia uczniów do godzin rozpoczęcia i zakończenia zajęć z zachowaniem zasady, że pierwszy uczeń na trasie, dowożony do placówki, będzie zabierany spod miejsca zamieszkania nie wcześniej, niż godzinę przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ostatni z uczniów będzie odwożony do miejsca zamieszkania nie później, niż godzinę po zakończeniu zajęć. 3) Godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć dla dowożonych uczniów Zamawiający przekaże Wykonawcy do 27 sierpnia 2021 r. Godziny dowożenia mogą zostać zmienione z uwagi na potrzeby placówki, w szczególności wynikające z rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego lub innych dni uroczyście przez nie obchodzonych. 4) Wykonawca jest zobowiązany do stałej łączności z dyrektorami placówek, a w szczególności informowania dyrektora o awariach i spóźnieniach trwających powyżej 10 minut. 5) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości wykonania zamówienia w okresie i na warunkach określonych w umowie także poprzez zorganizowanie zastępczego wykonania transportu przez innego przewoźnika na koszt i ryzyko Wykonawcy, na warunkach określonych umowie, w wypadku przemijających zdarzeń losowych uniemożliwiających przejściowo wykonanie umowy przy użyciu własnych pojazdów Wykonawcy. W przypadku awarii Wykonawca ma obowiązek zawiadomić o tym fakcie dyrektora szkoły/ośrodka, do której są przewożone dzieci, oraz podstawić pojazd zastępczy w czasie do 30 minut od chwili wystąpienia awarii. 6) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania wymogów prawnych dotyczących przewozu niepełnosprawnych, pojazdy powinny być ubezpieczone i posiadać aktualne przeglądy techniczne. W pojazdach w okresie zimowym i letnim powinna być zapewniona odpowiednia temperatura. 7) Listę uczniów Zamawiający przekaże Wykonawcy przy podpisaniu umowy jako jej załącznik. 8) W trakcie przewozu opiekę nad dziećmi niepełnosprawnymi sprawuje opiekun. Opiekunem musi być osoba pełnoletnia, która jest przeszkolona w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Opieka obejmuje uczniów podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu oraz w czasie przejazdu. 9) Zamawiający w każdym czasie trwania umowy może skontrolować pojazd w zakresie jego zgodności z warunkami SWZ. 10) Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania oględzin pojazdu przed podpisaniem umowy. Podczas oględzin pojazdu Zamawiający w szczególności będzie sprawdzał: • dopuszczenie pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych (wpis do dowodu rejestracyjnego jako przeznaczenie – dowóz osób niepełnosprawnych), • możliwość przewozu osób niepełnosprawnych, w tym osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim, tj. spełniającym wymogi techniczne umożliwiające załadunek i wyładunek osoby niepełnosprawnej poruszającej się na wózku inwalidzkim. Pojazd musi być wyposażony w urządzenie w postaci podnośnika lub wjazdu na wózki inwalidzkie oraz umocowania wózków wraz z pasażerem podczas transportu, • wyposażenie w pasy bezpieczeństwa zgodnie z wyposażeniem fabrycznym bądź homologacją pojazdu, • ważne badania diagnostyczne, • odpowiednie oznakowanie pojazdu, • aktualne ubezpieczenie (OC), • odpowiednie warunki bhp i warunki higieniczne. 11) Przed podpisaniem umowy Zamawiający sprawdzi zaświadczenie o przeszkoleniu w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej osób, które będą sprawować opiekę nad uczniami podczas przewożenia. Wykonawca po dokonaniu przez Zamawiającego weryfikacji zaświadczeń przekaże ich kserokopię podbitą za zgodność z oryginałem. 12) Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kserokopię dokumentów pojazdów (podbite za zgodność z oryginałem), które zostały zgłoszone do realizacji przedmiotu umowy. W skład tych dokumentów wchodzi dowód rejestracyjny, polisa OC.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.1) W kryterium „Cena” (C): cena najniższa brutto (spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu) / cena brutto oferty badanej x 60 pkt. a) podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto za 1 km podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym. b) cena ofertowa brutto za 1 km musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. c) cena może być tylko jedna; nie dopuszcza się wariantowości cen. d) Wykonawca określi cenę oferty zgodnie z własną kalkulacją. Cena jednostkowa brutto będzie obowiązywać przez cały okres trwania zamówienia. e) cena jednostkowa w zł brutto to koszt 1 km transportu. f) dla wyliczenia ceny ofertowej zamówienia, którą należy podać w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) Zamawiający przyjmuje: 1/ szacunkową ilość świadczonych usług, tj. 187 dni realizacji zamówienia, 2/ oszacowaną ilość kilometrów do przejechania dziennie w ramach realizacji usługi, tj. * trasa dla części II : punkt początkowy trasy: Michałowo, ul. 11-go Listopada, ul. Słowiańska, Szkoła Podsta-wowa w Kamieńcu Kamieniec 20, Bronowo, Ośrodek Rehabilitacyjno – Edukacyjno – Wy-chowawczy w Prabutach ul. Grunwaldzka 4, 82-550 Prabuty. Długość trasy łącznie: 25 km tam i 25 km z powrotem = 50 km dziennie. 3/ łączną liczbę km do przejechania w trakcie realizacji usługi Cena ofertowa brutto = 187 dni x 50 km dziennie x Cena jednostkowa za 1 km; g) ilość przejechanych kilometrów w ciągu roku szkolnego (zarówno w danym dniu, jak i w trakcie całego okresu realizacji usługi) może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu, co może spowodować zmniejszenie lub zwiększenie wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, które będzie liczone w oparciu o ilość przejechanych kilometrów oraz ceny jednostkowej za 1 km. Przejechanie mniejszej ilości kilometrów w roku szkolnym nie będzie upoważniało Wykonawcy do żądania zrealizowania całości zamówienia lub rekompensaty pieniężnej za niezrealizowaną część zamówienia. 1.2) W kryterium „Wiek pojazdów, którymi realizowana będzie usługa” (Wp): W formularzu oferty w wykazie pojazdów należy podać zgodnie z wymaganym warunkiem 1 pojazd do przewozu niepełnosprawnych na każde zadanie. Wykonawca otrzyma odpowiednio następującą liczbę punktów za każdy pojazd z roku produkcji: od 2019 do 2021 – 40 punktów, od 2017 do 2018 – 30 punktów, od 2015 do 2016 – 20 punktów, od 2013 do 2014 – 10 punktów, 2012 i poniżej – 0 punktów, Punkty zostaną przyznane na podstawie oświadczenia złożonego w pkt. 2 „formularza ofertowego” – załącznik nr 1 do SWZ. UWAGA !!! : W przypadku niepodania w ofercie informacji na temat pojazdu, którym realizowana będzie usługa, bądź też informacje te będą niekompletne Zamawiający uzna taką ofertę za niezgodną z warunkami zamówienia, a co za tym idzie, zostanie ona odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy pzp. 2. Ocenę oferty (Of) stanowi suma punktów określona dla poszczególnych kryteriów wg wzoru: Of= C + Wp, gdzie: Of- ilość punktów uzyskana przez ofertę badaną; C- ilość punktów uzyskana przez ofertę w kryterium cena; Wp- ilość punktów uzyskana przez ofertę w kryterium wiek pojazdów, którymi realizowana będzie usługa; 3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie najwyższą liczbę punktów tj. przedstawiająca najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert wg powyższego wzoru. Zamawiający może przyznać Wykonawcy maksymalnie 100 punktów. 3. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną. 4. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, z zachowaniem na-stępującej zasady: jeżeli parametr miejsca tysięcznego jest poniżej 5 to parametr setny zaokrągla się w dół, jeżeli parametr miejsca tysięcznego jest 5 i powyżej to parametr setny zaokrągla się w górę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wiek pojazdów, którymi realizowana będzie usługa
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada aktualne zezwolenie lub licencję na wykonywa-nie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia o 6 września 2011 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 poz. 2140 ze zm.), Zamawiający wymaga by Wykonawca posiadał licencję/zezwolenie przez cały okres realizacji zamówienia.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 4) zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: Część I: 4.1.1.) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 3 usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia. Przez „usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia“ należy rozumieć świadczenie usług w zakresie transportu drogowego osób niepełnosprawnych o wartości min. 50.000,00 zł brutto (każda usługa). 4.1.2.) dysponuje min. 1 pojazdem dopuszczonym do ruchu na terytorium RP (z ważnym badaniem technicznym), posiadającym min. 19 miejsc siedzących opisanych w dowodzie rejestracyjnym w tym miejsce siedzące dla kierowcy, opiekuna i 17 uczniów; wszyscy uczniowie niepełnosprawni mają mieć zapewnione miejsca siedzące, przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym do przewozu osób na wózkach inwalidzkich (z odpowiednią homologacją, a w przypadku jej braku opinią rzeczoznawcy, stwierdzającą przystosowanie pojazdów do przewozu osób niepełnosprawnych wraz z informacją o podstawie dysponowania tym zasobem), wyposażonymi w pasy bezpieczeństwa, a w przypadku przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich dodatkowo pasy bezpieczeństwa biodrowo-barkowe, przednie i tylne uchwyty mocujące wózek inwalidzki do podłoża, podnośnik lub wjazd na wózki inwalidzkie; Pojazd musi spełniać następujące wymagania: • być dopuszczony do przewozu osób niepełnosprawnych (wpis do dowodu rejestracyjnego jako przeznaczenie – transport/dowóz osób niepełnosprawnych), •posiadać dowody rejestracyjne pojazdu/pojazdów wraz z opłaconymi ubezpieczeniami OC, • możliwość przewozu osób niepełnosprawnych, w tym osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim, tj. spełniającym wymogi techniczne umożliwiające załadunek i wyładunek osoby niepełnosprawnej poruszającej się na wózku inwalidzkim. Pojazd musi być wyposażony w urządzenie w postaci podnośnika lub wjazdu na wózki inwalidzkie oraz umocowania wózków wraz z pasażerem podczas transportu, • posiadać umocowanie wózków wraz z pasażerem podczas transportu, • być wyposażone w pasy bezpieczeństwa zgodnie z wyposażeniem fabrycznym bądź homologacją pojazdu, • posiadać ważne badani techniczne, • mieć odpowiednie oznakowanie pojazdu,
• spełniać odpowiednie warunki bhp, p. poż i warunki higieniczne. 4.1.3.) dysponuje osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia do obsługi pojazdu samochodowego oraz osobami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje do pełnienia funkcji opiekuna wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (na 1 pojazd przypada 1 kierowca i 1 opiekun). Opiekun zatrudniony na umowę o pracę posiadający przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz doświadczenie w opiece nad niepełnosprawnymi. Kierowca zatrudniony na umowę o pracę, posiadający ważne prawo jazdy. Część II: 4.2.1) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia.
Przez „usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia“ należy rozumieć świadczenie usług w zakresie transportu drogowego osób niepełnosprawnycho wartości min. 50.000,00 zł brutto (każda usługa). 4.2.2.) dysponuje min. 1 pojazdem dopuszczonym do ruchu na terytorium RP (z ważnym badaniem technicznym), posiadającym min. 8 miejsc siedzących opisanych w dowodzie rejestracyjnym, w tym miejsca siedzące dla kierowcy, opiekuna, 5 dzieci oraz 1 miejsce dla dziecka na wózku inwalidzkim; wszystkie dzieci niepełnosprawne mają mieć zapewnione miejsca siedzące, przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym do przewozu osób na wózkach inwalidzkich (z odpowiednią homologacją, a w przypadku jej braku opinią rzeczoznawcy, stwierdzającą przystosowanie pojazdów do przewozu osób niepełnosprawnych wraz z informacją o podstawie dysponowania tym zasobem), wyposażonym w pasy bezpieczeństwa, a w przypadku przewozu niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich dodatkowo pasy bezpieczeństwa biodrowo-barkowe, przednie i tylne uchwyty mocujące wózek inwalidzki do podłoża, podnośnik lub wjazd na wózki inwalidzkie. Pojazd musi spełniać następujące wymagania: • być dopuszczony do przewozu osób niepełnosprawnych (wpis do dowodu rejestracyjnego jako przeznaczenie – transport/dowóz osób niepełnosprawnych), • posiadać dowody rejestracyjne pojazdu/pojazdów wraz z opłaconymi ubezpieczeniami OC, • mieć możliwość przewozu osób niepełnosprawnych, a także osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim, tj. spełniającym wymogi techniczne umożliwiające załadunek i wyładunek osoby niepełnosprawnej poruszającej się na wózku inwalidzkim – konieczne posiadanie specjalistycznej windy, platformy lub szyn najazdowych • posiadać umocowanie wózków wraz z pasażerem podczas transportu, • być wyposażone w pasy bezpieczeństwa zgodnie z wyposażeniem fabrycznym bądź homologacją pojazdu, • posiadać ważne badani techniczne, • mieć odpowiednie oznakowanie pojazdu, • spełniać odpowiednie warunki bhp, p. poż i warunki higieniczne. 4.2.3.) dysponuje osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia do obsługi pojazdu samochodowego oraz osobami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje do pełnienia funkcji opiekuna wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (na 1 pojazd przypada 1 kierowca i 1 opiekun). Opiekun zatrudniony na umowę o pracę posiadający przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz doświadczenie w opiece nad niepełnosprawnymi. Kierowca zatrudniony na umowę o pracę, posiadający ważne prawo jazdy. 2. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających si e o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łącz-nie spełnianie warunków przez Wykonawcę. 3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.