Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój do szkoły
specjalnej”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Świeradów-Zdrój
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821397
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 11 Listopada 35
1.5.2.) Miejscowość: Świeradów-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-850
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@swieradowzdroj.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://swieradowzdroj.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój do szkoły
specjalnej”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-14b1ae87-123c-11ed-8c68-c68bc3dc99bc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00287496
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00014546/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój do szkoły specjalnej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.umswieradowzdroj.nv.pl/m,1466,uslugi-i-dostawy.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy zamawiającym a
wykonawcami, w szczególności składanie pytań, oświadczeń, wniosków (innych niż wskazanych w pkt 11), zawiadomień oraz
przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej: zp@swieradowzdroj.pl We
wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem zamawiający i wykonawcy posługują się numerem referencyjnym
sprawy, tj. GMiI.271.11/2022.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów
elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r.
w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452)
oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych
oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
UWAGA:
Pytania wykonawców o wyjaśnienie treści SWZ nie muszą być składane z uwzględnieniem powyższych Rozporządzeń ani nie
muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły w pkt 34 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły w pkt 34 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GMiI.271.11/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie w okresie od 01.09.2022 r. do końca roku szkolnego 2022/2023 usług transportu oraz opieki w czasie przewozu niepełnosprawnych dzieci i uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Świeradów – Zdrój (szacowana liczba dzieci – 4;) i z terenu Gminy Olszyna dwóch uczniów (miejsce zamieszkania: Nowa Świdnica 13 ok. 1,5 km licząc w jedną stronę od skrętu z Biedrzychowic z głównej trasy do Nowej Świdnicy) do szkoły specjalnej w Lubaniu SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W LUBANIU ul. Kopernika 1. Zamawiający wymaga zapewnienia opieki nad dziećmi w trakcie przewozu jak również obowiązkiem Wykonawcy jest doprowadzenie i przyprowadzenie dzieci do i ze szkoły, dzieci muszą być cały czas pod opieką.
ŁĄCZNIE SZACOWANA LICZBA DZIECI – 6 (przewidywana możliwość zwiększenia liczby dzieci o 1 ucznia; liczba dowożonych dzieci i uczniów może się zmieniać w trakcie realizacji zamówienia).
Dowóz odbywał się będzie na trasie z miejsca zamieszkania uczniów do szkoły w Lubaniu i przywóz po zajęciach lekcyjnych do miejsca zamieszkania. Na każdy dzień tygodnia zostanie określona trasa, która w trakcie realizacji usługi może być modyfikowana w zależności od potrzeb Zamawiającego. W trakcie trwania ferii, świąt lub innych dni wyznaczonych przez dyrektora szkoły jako wolne od zajęć przewozy nie będą się odbywały. W roku szkolnym 2022/2023, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego ustalonym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, przewiduje się 186 dni nauki szkolnej.
Czas przebywania uczniów w samochodzie/busie podczas dowozu do szkoły bądź ze szkoły do domu nie może przekraczać 1 godziny. Dziecko nie może zostać przywiezione do szkoły wcześniej niż na 45 minut przed rozpoczęciem zajęć.
Wykonawca zobowiązany będzie w ciągu dnia wykonywania usługi odbyć trzy kursy:
1. RANO: Świeradów-Zdrój - Świeradów-Zdrój Os. Czerniawa – Gmina Olszyna miejscowość Nowa Świdnica – Lubań (SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W LUBANIU ul. Kopernika 1); ilość dzieci 6, ilość km – 47.
UWAGA: Wykonawca po odbytym kurskie może czekać na dzieci lub wrócić do swojej siedziby kursem za który Zamawiający nie będzie ponosił kosztów.
2. POWRÓT jednego dziecka: Lubań - (SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W LUBANIU ul. Kopernika 1) - Gmina Olszyna miejscowość Nowa Świdnica - Świeradów-Zdrój; ilość dzieci 1, ilość km – 40
3. KURS: Świeradów-Zdrój - Lubań - (SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W LUBANIU ul. Kopernika 1)
UWAGA: w tym kursie bus musi na pusto pojechać ze Świeradowa do Lubania po 5 dzieci, pusty kurs - 40 km ( Świeradów- Lubań), powrót z 5 dzieci kursem tym samym co rano (47 km)
Lubań - (SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W LUBANIU ul. Kopernika 1) - Gmina Olszyna miejscowość Nowa Świdnica - Świeradów-Zdrój Os. Czerniawa – Świeradów-Zdrój; ilość dzieci 5, ilość km – 47, łączna ilość kilometrów w tym kurskie – 87 km.
ŁĄCZNIE DZIENNA ILOŚĆ KILOMETRÓW = kurs 1 – 47 km + kurs 2 – 40 km + kurs 3 – 87 km = 174 km
Wykonawca musi dysponować osobami posiadającymi następujące kwalifikacje i uprawnienia:
a) kierowcą z prawem jazdy uprawniającym do kierowania busem i zaświadczeniem uprawniającym do przewozu osób,
b) opiekunem z kursem udzielania pierwszej pomocy oraz posiadającym uprawnienia do pełnienia funkcji opiekuna w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych.
ZASTRZEŻENIE: kierowca nie może być jednocześnie opiekunem, w autobusie musi znajdować się kierowca i opiekun
Wykonawca musi dysponować busem wyposażonym w pasy bezpieczeństwa, który zostanie użyty do wykonania zamówienia. Pojazd służący do przewozów musi posiadać aktualne badania techniczne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 186 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
17.2 Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności, obowiązujących przez cały
okres realizacji zamówienia, tzn. licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób
wydanej zgodnie z ustawą z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (j.t. Dz. U. z 2019 r.,
poz. 2140 ze zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie,
w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Z uwagi na ryczałtowy
charakter wynagrodzenia, zmiany umowy mogą nastąpić na podstawie okoliczności, o których
mowa w art. 454 i art. 455 Pzp, Prawa zamówień publicznych, a w szczególności:
2 - Ze względu na ograniczenia w ilości znaków, zmiany umowy sa opisane w par. 8 umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-10 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa podpisaną ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-10 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-09-08