Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz dzieci niepełnosprawnych spełniających obowiązek szkolny zamieszkałych na terenie Gminy Dukla z domu do Ośrodka Rehabilitacyjno–Edukacyjno-Wychowawczym w Rymanowie oraz z Ośrodka do domu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DUKLA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440531
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Trakt Węgierski 11
1.5.2.) Miejscowość: Dukla
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-450
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetarg@dukla.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.dukla.pl//
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Administracja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz dzieci niepełnosprawnych spełniających obowiązek szkolny zamieszkałych na terenie Gminy Dukla z domu do Ośrodka Rehabilitacyjno–Edukacyjno-Wychowawczym w Rymanowie oraz z Ośrodka do domu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c7dc7186-8917-11ee-b55a-a22b2d7f700e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00505586
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c7dc7186-8917-11ee-b55a-a22b2d7f700e
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c7dc7186-8917-11ee-b55a-a22b2d7f700e
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OI.271.17.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie transportu i opieki podczas przewozu 8 wychowanków, posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, zamieszkałych na terenie Gminy Dukla z miejsca zamieszkania do ośrodka, i z ośrodka do miejsca zamieszkania samochodem specjalistycznym w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku, którzy spełniają obowiązek szkolny, obowiązek nauki w Ośrodku Rehabilitacyjno– Edukacyjno - Wychowawczym w Rymanowie.
1. Pod pojęciem dowożenie rozumie się dowożenie uczniów wraz z opieką z punktu odbioru uzgodnionego z rodzicem w miejscu zamieszkania i odwiezienie uczniów wraz z opieką do szkoły (ośrodka) i z powrotem po zakończonych zajęciach
2. Dowóz oraz zapewnienie dwóch opiekunów podczas dowozu dla 8 uczniów niepełnosprawnych do Ośrodka Rehabilitacyjno – Edukacyjno – Wychowawczego w Rymanowie oraz z ośrodka do domu. Dowóz i przywóz odbywał się będzie, codziennie od poniedziałku do piątku (zgodnie z organizacją roku szkolnego oraz harmonogramem zajęć).
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W zakresie wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający określa wymagania co do warunków, na poziomie poniżej opisanym, dotyczących:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku w przedmiotowym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej;
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w/w zakresie jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, tj. licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 poz. 919). Licencja musi być ważna przez cały okres wykonywania zamówienia tj. od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymóg posiadania w/w uprawnień dotyczy każdego nich.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w kwocie nie mniejszej niż wartość podpisanej umowy na realizację niniejszego zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej 1 z wykonawców lub wszyscy łącznie wykażą, że spełniają w/w opisany warunek.
d) zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek jeżeli Wykonawca będzie w posiadaniu pojazdów dostosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych, (kopia dowodów rejestracyjnych pojazdów, którymi Wykonawca będzie realizował zamówienie), samochody przeznaczone do przewozu osób niepełnosprawnych muszą być wyposażone w atestowane urządzenie specjalistyczne (winda, podjazdy dla wózków) – podnośnik umożliwiający zajęcie miejsca osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim, samochody muszą w szczególności posiadać:
- co najmniej dwoje drzwi,
- specjalistyczne oznakowanie wskazujące na przewóz osób niepełnosprawnych, zgodnie z przepisami o rejestracji pojazdów
- aktualne badania techniczne, dopuszczające pojazd do ruchu drogowego,
- fotele wyposażone w bezwładnościowe biodrowe pasy bezpieczeństwa,
- z ogrzewaniem przestrzeni pasażerskiej
Wykonawca wykaże, że dysponuje dopuszczonym do ruchu przynajmniej jednym pojazdem do przewozu osób o liczbie miejsc umożliwiających przewóz 9 osób.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej 1 z wykonawców, wszyscy lub kilku łącznie wykażą, że spełniają warunki określone w niniejszym punkcie.
W/w pojazdy muszą posiadać
• Wymagane prawem aktualne badania techniczne,
• ubezpieczenie komunikacyjne od odpowiedzialności cywilnej (OC) oraz od następstw nieszczęśliwych wypadków.
Przedmiotowe dokumenty Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić w każdym czasie na wezwanie Zamawiającego.
e) Dysponuje:
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować przy realizacji zadania na trasie:
- co najmniej jedną osobą kierowcy, posiadającego stosowną licencję, ukończony kurs I pomocy, ukończone szkolenie na temat terapii osób z autyzmem i osób z głębokim upośledzeniem umysłowym.
- co najmniej 1 osobę, opiekuna, zatrudnionego na umowę o pracę, posiadającego ukończony kurs I pomocy, ukończone szkolenie na temat terapii osób z autyzmem i osób z głębokim upośledzeniem umysłowym.
Kierowca musi spełniać wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 poz. 919) oraz ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.– Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021 poz. 450), określającymi wymagania w stosunku do kierowców, w szczególności posiadającymi stosowne uprawnienia do kierowania pojazdami, badania przeprowadzone przez lekarza uprawnionego do badania osób kierujących pojazdami oraz psychologa uprawnionego do badań psychologicznych i psychotechnicznych, a także aktualne przeszkolenie w zakresie bhp i ppoż.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej 1 z wykonawców, wszyscy lub kilku łącznie wykażą, że spełniają warunki określone w niniejszym punkcie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu:
a) Przedłoży uprawnienia do wykonywania określonej działalności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, tj. licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 poz. 919).
b) Przełoży wykaz pojazdów dostosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych, (kopia dowodów rejestracyjnych pojazdów, aktualne badania techniczne, ubezpieczenie OC którymi Wykonawca będzie realizował zamówienie), samochody przeznaczone do przewozu osób niepełnosprawnych muszą być wyposażone w atestowane urządzenie specjalistyczne (winda, podjazdy dla wózków) – podnośnik umożliwiający zajęcie miejsca osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim,
c) Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować przy realizacji zadania na trasie: co najmniej jedną osobą kierowcy, która będzie posiadać ukończony kurs I pomocy, ukończone szkolenie na temat terapii osób z autyzmem i osób z głębokim upośledzeniem umysłowym;
d) - co najmniej 1 osobę, opiekuna, zatrudnionego na umowę o pracę, posiadającego ukończony kurs I pomocy, ukończone szkolenie na temat terapii osób z autyzmem i osób z głębokim upośledzeniem umysłowym.
Brak podstaw wykluczenia:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4) ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
b) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5) ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik Nr 6 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z art. 439 ustawy Pzp, wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy może podlegać waloryzacji w przypadku kosztów związanych z realizacją zamówienia. Przez zmianę kosztów rozumie się wzrost odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w ofercie.
Szczegółowe przesłanki oraz warunki ich wprowadzenia zawarte są w załączniku nr 5 do SWZ - projekt umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-01 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-c7dc7186-8917-11ee-b55a-a22b2d7f700e
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-01 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni