IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 2 500,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące pięćset złotych 00/100).2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy:a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Nr konta: 55 1020 3541 0000 5602 0309 4943 z dopiskiem wadium w postępowaniu przetargowym pn.: „Dowóz dzieci i uczniów do szkół na terenie Gminy Działdowo”. b) poręczeniach bankowych;c) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych;d) gwarancjach bankowych;e) gwarancjach ubezpieczeniowych;f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium.4. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium.5. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że co innego wynika z przepisów prawa.6. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 1 SIWZ rachunek bankowy Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert.7. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.8. Dokument potwierdzający wpłatę musi być dołączony do oferty.9. W przypadku składania wadium w innej postaci Wykonawca winien przedstawić ORYGINAŁ gwarancji/poręczenia (chyba, że z warunków gwarancji/poręczenia jednoznacznie wynika, że Zamawiający może zrealizować uprawnienia wynikające z gwarancji/poręczenia niezależnie od tego kto posiada oryginał gwarancji/poręczenia, czy dokument został zwrócony, zniszczony itd. – wówczas może być przedstawiona kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę). 10. Wykonawca może wymieniony dokument załączyć do składanej Oferty. Należy wówczas umieścić go w oddzielnej, zamkniętej kopercie z jednoznacznym określeniem zawartości – „wadium” (tak by Zamawiający nie był zmuszony otwierać oferty przed upewnieniem się, że wadium zostało złożone przez Wykonawcę). W każdym razie wadium, w tym również w formie gwarancji lub poręczenia, musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1- 4 p. z. p. 12. Zamawiający zatrzyma wadium w sytuacji wystąpienia ustawowych podstaw do jego zatrzymania.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
-
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
-
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
-
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
-
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
-
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
-
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
-
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
-
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
-
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Czas postawienia autokaru zastępczego na wypadek awarii |
20,00 |
Termin płatności faktury |
20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
-
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
-
Informacje dodatkowe
-
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
-
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
-
Wstępny harmonogram postępowania:
-
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
-
Informacje dodatkowe:
-
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
-
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
-
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
U M O W A Nr ……………na "Dowóz dzieci i uczniów do szkół na terenie Gminy Działdowo” Niniejsza umowa, została zawarta w dniu ……………………….. po przeprowadzeniu postępowania o zamówienie publiczne w trybie przetargu nieograniczonegopomiędzy Gminą Działdowo, ul. Księżodworska 10, 13-200 Działdowo NIP 571-16-02-084 REGON 130378025reprezentowaną przez:1) Pana Mirosława Zielińskiego – Wójta Gminy, przy kontrasygnacie Pani Beaty Antoszewskiej – Skarbnika Gminy Działdowo, zwaną dalej Zamawiającym,a ……………………………………………………………………………z siedzibą w ………………………………………………………….…….NIP ………………………… REGON …………………………..………reprezentowanym przez:1) ……………………………………………………………………………2) …………………………………………………………………………….zwanym dalej Przewoźnikiem,Stosownie do dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w postępowaniu nr FZK.271.7.2020 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych strony zawarły umowę następującej treści:§ 11.Przedmiotem umowy jest usługa polegająca na dowożeniu uczniów na zajęcia szkolne i odwożeniu po zakończeniu zajęć szkolnych z należytą starannością do miejsc zamieszkania ustalonych w „Harmonogramie przewozu uczniów” stanowiącym załącznik nr 1 do umowy samochodami/autokarami do przewozu osób2. Przewoźnik będzie realizował zamówienie własnym transportem na trasach określonych w harmonogramie w ramach przewozów regularnych specjalnych lub przewozów regularnych (na podstawie biletów miesięcznych) w krajowym transporcie drogowym na podstawie ustawy o transporcie zbiorowym. 3.W celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów i ich opiekunów Przewoźnik powinien użyć do przewozów samochodów osobowych spełniających w szczególności następujące warunki:1/ sprawnych technicznie – zgodnie z wymogami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym,2/ posiadających ubezpieczone miejsca dla pasażerów na podstawie zawartej umowy o odpowiedzialności cywilnej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 24 marca 2000r. w sprawie ogólnych warunków obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów,3/ powinny być oznaczone, że przewożą uczniów , 4/ spełniających wymogi sanitarne,5/ ogrzewanych w okresie jesienno-zimowym.6/ kierowcy zatrudnieni przez Przewoźnika powinni spełniać warunki określone w Prawie Przewozowym (Dz. U. z 2020r., poz. 8) oraz inne określone w odrębnych przepisach.4. Dowodem zawarcia umów obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z użyciem przez „przewoźnika” niżej wymienionych samochodów do przewozów uczniów /ubezpieczenie OC/ są polisy ubezpieczeniowe,5. Przewozów uczniów należy dokonywać zgodnie z warunkami ustalonymi w „Harmonogramie przewozu uczniów”- dokument ten stanowi odpowiednio załącznik Nr 1 do umowy.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany „Harmonogramu przewozów uczniów w tym również zmiany tras dowozu do szkół, jeżeli uzasadniona potrzeba zostanie zgłoszona przez dyrektorów szkół 7. Przewoźnik oświadcza, że przed zawarciem umowy uzyskał od Zamawiającego wszystkie informacje, które mogłyby mieć wpływ na ryzyko i okoliczności realizacji przedmiotu umowy, w tym na ustalenie wysokości wynagrodzenia umownego, a nadto oświadcza, że zapoznał się ze wszystkimi dokumentami oraz warunkami, które są niezbędne i konieczne do wykonania przez niego zamówienia bez konieczności uzupełnień i ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych kosztów i w związku z tym nie wnosi i nie będzie wnosił w przyszłości żadnych zastrzeżeń.8.Przewoźnik oświadcza, że przed zawarciem umowy zapoznał się z warunkami lokalnymi dla realizacji przedmiotu umowy, w tym szczególnie z możliwością organizacji transportu na danej trasie i w związku z tym nie wnosi i nie będzie wnosił w przyszłości żadnych zastrzeżeń.9.Przewoźnik zobowiązuje się wykonać przedmiot niniejszej umowy z dołożeniem najwyższej staranności i zachowaniem zasad etyki zawodowej.10.W przypadku powstania jakichkolwiek przeszkód bądź problemów związanych z wykonaniem przedmiotu umowy Przewoźnik zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego.11. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających Przewoźnikowi zapewnienie wykonania przewozu, Przewoźnik zobowiązany jest do zapewnienia na własny koszt i ryzyko zastępczego wykonania usługi przez innego przewoźnika, który powinien spełniać wszelkie wymagania i obowiązki wynikające ze świadczenia przedmiotowej usługi i przepisów prawa. O przewoźniku zastępczym Przewoźnik jest zobowiązany poinformować Zamawiającego.12.W przypadku niewykonania obowiązków wynikających z ust.11,wykonanie zastępcze zleci Zamawiający, a Przewoźnik zobowiązany będzie do pokrycia całości kosztów poniesionych przez Zamawiającego z tytułu wynajęcia innego środka transportu.§ 21.Wymagany termin rozpoczęcia dowozu ustala się na dzień - 18 stycznia 2021r.2. Wymagany termin zakończenia – 25.06.2021r.3. Przewozy odbywać się będą 5 dni w tygodniu z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od nauki, przerw świątecznych i ferii zimowych.4. Przewóz uczniów odbywać się będzie dwukrotnie w ciągu dnia ,w tym:a/ dowóz uczniów do szkoły na zajęcia lekcyjne,b/ dowóz uczniów po zajęciach lekcyjnych do miejsc zamieszkania.§ 31. Wynagrodzenie miesięczne będzie obliczane poprzez iloczyn ilości rzeczywiście zakupionych biletów i ceny za bilet miesięczny według wzoru: ilość biletów x ……….. zł (słownie: ……… zł) i płatne będzie na podstawie faktury wystawionej przez Przewoźnika.2. Szacunkowa wysokość całości wynagrodzenia wynosi:………………. Brutto: słownie …………………………………….) w tym podatek VAT w wysokości ….% wynosi ……………….zł i jest zależne od ilości zakupionych biletów.3. Do powyższych rozliczeń ma zastosowanie art. 5a ustawy z dnia 20 czerwca 1992 roku o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu drogowego.4. Dopuszcza się zmianę liczby kupowanych biletów miesięcznych w danym miesiącu5. Należność za przewóz płatna będzie przelewem na konto Przewoźnika w ciągu ……. dni od otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT.6. Fakturę wystawiać należy - Nabywca: Gmina Działdowo, ul. Księżodworska 10, 13-200 Działdowo. NIP: 571-16-02-084.7. Ustala się, że przewóz opiekuna, czyli osoby wyznaczonej przez Zamawiającego będzie wykonywany przez Przewoźnika nieodpłatnie. § 41.W związku z realizacją przedmiotu umowy dyrektor szkoły, do której dowożeni i odwożeni są uczniowie ma prawo odmówić wyjazdu uczniów na trasę dowozu lub odwozu bez ponoszenia z tego tytułu konsekwencji finansowych w wypadku podstawienia przez „Przewoźnika” samochodu nie zapewniającego wymogów bezpieczeństwa przewozu o których mowa w § 1.ust.3 niniejszej umowy§ 5W związku z realizacją przedmiotu umowy „Przewoźnik”:1/ ponosi odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przewożonym uczniom i ich opiekunom w zakresie określonym w:a/ zawartej umowie ubezpieczenia oc na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 marca 2000r w sprawie ogólnych warunków obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów, Ustawy z dnia 15 listopada 1984r - Prawo przewozowe oraz w Kodeksie Cywilnym.§ 6.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli dowozów w zakresie:1) punktualności dowozów do szkoły,2) ogrzewania i warunków sanitarnych,3) zatrudnienia osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z usługami czyli kierujących pojazdami.2. Osobą upoważnioną do kontroli dowozów jest dyrektor szkoły, do której dowożeni są uczniowie lub osoba upoważniona przez Wójta.§ 71. Wykonawca w dniu podpisania umowy, zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu pisemne oświadczenie wraz z listą zatrudnionych osób, potwierdzające, że osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z usługami czyli kierujący pojazdami, przez cały okres ich trwania, będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę.2. Na każde żądanie Zamawiającego w terminie do 10 dni licząc od daty pisemnego wezwania, Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności określone w ust. 1 tj.: poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopii umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy. 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności przez cały okres realizacji umowy, w szczególności poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia ww. osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy.4. W przypadku rozwiązania umowy o pracę z osobą wykonującą usługi określone w ust. 1, Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia, w sytuacji zaistnienia takiej potrzeby, niezwłocznie jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia rozwiązania umowy, innej osoby spełniającej kryteria. Taka sytuacja nie może mieć wpływu na ciągłość świadczenia usługi.§ 81. Przewoźnik zapłaci Zamawiającemu kary umowne w następujących przypadkach:a) za niewłaściwe lub niezgodne z umową wykonanie usługi (np. niezatrzymanie się w umówionym miejscu, nieterminowy przyjazd), w wysokości 1 000,00zł za każde stwierdzone przez Zamawiającego zdarzenie;b) za każdorazowe niewykonanie usługi, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, w wysokości 1000 złotych za każde stwierdzone przez Zamawiającego zdarzenie;c) za odstąpienie przez Wykonawcę z jego winy od realizacji umowy, w wysokości 20 % wartości brutto przedmiotu umowy określonej w § 3 d) za świadczenie usług przewozowych taborem niespełniającym wymogów określonych w powyższej umowie, w wysokości 2000,00zł za każde stwierdzone przez Zamawiającego zdarzenie;e) za nieprzedstawienie w terminie dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia osób zgodnie z § 9 umowy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1000,00 złotych brutto za każde takie nieprzedstawienie.3.Strony zastrzegają sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego przenoszącego wysokość zastrzeżonych kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody przed sądami powszechnymi.4. Zamawiający ma prawo potrącić bez zgody Przewoźnika naliczone kary umowne wraz z odsetkami ustawowymi za zwłokę od tych kar w wynagrodzenia ustalonego w § 3 ust.2 niniejszej umowy.§ 91.Stronom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w następujących sytuacjach:2.Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy:1/ w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.,2/jeżeli zostanie ogłoszona upadłość lub rozwiązanie firmy „Przewoźnika”3/jeżeli zostanie wydany nakaz zajęcia majątku Przewoźnika,4/ jeżeli przewoźnik nie rozpoczął przewozów do którejkolwiek szkoły bez uzasadnionych przyczyn oraz nie kontynuuje ich pomimo wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie,5/ jeżeli Przewoźnik przerwał przewozy z przyczyn niezależnych od Zamawiającego na okres dłuższy niż dwa dni do którejkolwiek szkoły na terenie gminy,6/ w wypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że samochody osobowe podstawione do przewozu uczniów, bądź też kierowcy upoważnieni do ich obsługi powodują zagrożenie dla zdrowia lub życia przewożonych uczniów.3.Przewoźnikowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy:1/ jeżeli Zamawiający nie wywiązuje się z obowiązku zapłaty faktur mimo dodatkowego wezwania, w terminie jednego miesiąca od upływu terminu na zapłatę faktur określonego w niniejszej umowie,2/ jeżeli Zamawiający zawiadomi „Przewoźnika”, iż wobec zaistnienia uprzednio nie przewidzianych okoliczności, o których mowa w ust.2 pkt.1 niniejszego paragrafu nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Niego.4. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i powinno zawierać uzasadnienie.5. W wypadku odstąpienia od umowy „Przewoźnika” oraz Zamawiającego obciążają następujące obowiązki szczegółowe:1/ w terminie 7 dni od daty odstąpienia od umowy „Przewoźnik” przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół w zakresie dokonanych przewozów wg stanu na dzień odstąpienia stanowiący podstawę do zapłaty wynagrodzenia,2/ Zamawiający obowiązany jest do zapłaty wynagrodzenia za dokonane przewozy zgodnie z ustaleniami protokołu, o których mowa w pkt. l3/ w sprawach spornych, jeżeli ugoda nie zostanie zawarta, Strony sporządzają odrębnyprotokół rozbieżności.§ 10Umowę przewozów zawiera się na czas oznaczony od dnia 18 stycznia 2021r. do 25 czerwca 2021 r.§ 11W przypadku okresu ubezpieczenia krótszego niż czas realizacji umowy Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu sukcesywnie nowy dokument lub polisę obejmującą pozostały okres.§ 121. Zmiany i uzupełnienia do niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i zgody obu stron.2. W okresie trwania umowy Przewoźnik zobowiązany jest zawiadomić Zamawiającego niezwłocznie o następujących zdarzeniach dotyczących Wykonawcy:a) zmiana siedziby lub nazwy, b) zmiana osób reprezentujących,c) ogłoszenie upadłości lub likwidacji,d) wydany nakaz zajęcia majątku Wykonawcy,e) zawieszenie działalności.3. Zamawiający, po stwierdzeniu, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, o których mowa w art. 15 r w ust. 1 ustawy z dnia 30 marca 2020r.o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 i innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw, mogą wpłynąć lub wpływają na należyte wykonanie umowy, o której mowa w ust. 1, może w uzgodnieniu z Przewoźnikiem dokonać zmiany umowy, o której mowa w art. 144 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, w szczególności przez: 1) zmianę terminu wykonania umowy lub jej części, lub czasowe zawieszenie wykonywania umowy lub jej części, 2) zmianę sposobu wykonywania usługi,3) zmianę zakresu świadczenia wykonawcy i odpowiadającą jej zmianę wynagrodzenia wykonawcy – o ile wzrost wynagrodzenia spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekroczy 50% wartości pierwotnej umowy.§ 13W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego, ze szczególnym uwzględnieniem tytułu XXV pod nazwą „Umowa przewozu” dział I i dział II, przepisy Ustawy z dnia 15 listopada 1984 r.– Prawo Przewozowe oraz przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 marca 2000r w sprawie ogólnych warunków obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów.§ 14Umowę niniejszą sporządza się w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których dwa otrzymuje Zamawiający a jeden „Przewoźnik”.Załączniki do umowy1. Harmonogram przewozu uczniów,2. Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych nr ………….…………………….. …………………………. Zamawiający Przewoźnik……………………….. Skarbnik GminyZałącznik nr 1 do Umowy nr …………….na "Dowóz dzieci i uczniów do szkół na terenie Gminy Działdowo” z dnia …………………….HARMONOGRAM PRZEWOZU UCZNIÓW W OKRESIE OD 18.01.2021r. do 25.06.2021r.SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. GÓRSKIEGO W BURKACIEMiejscowości z których dojeżdżają dzieci do SP w Burkacie Liczba dzieci dojeżdżających z danej miejscowościFilice 26Niestoja 17Skurpie 7Turza Wielka 8RAZEM 58SZKOŁA PODSTAWOWA IM. J. KORCZAKA W KSIĘŻYM DWORZEMiejscowości z których dojeżdżają dzieci do SP w Księżym Dworze Liczba dzieci dojeżdżających z danej miejscowościKurki 30Kisiny 27Wysoka 31Pierławki 23Pierławki - Wysoka 2RAZEM 113SZKOŁA PODSTAWOWA W PETRYKOZACH Miejscowości z których dojeżdżają dzieci do SP w Petrykozach Liczba dzieci dojeżdżających z danej miejscowościGnojno 18Gnojenko 2Zakrzewo 26Rywociny 3RAZEM 49SZKOŁA PODSTAWOWA IM. PRZYJACIÓŁ PRZYRODY POLSKIEJ W KLĘCZKOWIE Miejscowości z których dojeżdżają dzieci do SP w Klęczkowie Liczba dzieci dojeżdżających z danej miejscowościKrasnołąka 28Komorniki 2Pożary 28Wilamowo 5RAZEM 63SZKOŁA PODSTAWOWA IM. A. MICKIEWICZA W UZDOWIEMiejscowości z których dojeżdżają dzieci do SP w Uzdowie Liczba dzieci dojeżdżających z danej miejscowościKramarzewo-wybudowania 6Myślęta 18Sękowo 6Grzybiny 19RAZEM 49SZKOŁA PODSTAWOWA W RUSZKOWIEMiejscowości z których dojeżdżają dzieci do SP w Ruszkowie Liczba dzieci dojeżdżających z danej miejscowościJankowice 20Mosznica 3Lipówka 6RAZEM 29SZKOŁA PODSTAWOWA IM. A. GRUBBYW SŁAWKOWIEMiejscowości z których dojeżdżają dzieci do SP w Sławkowie Liczba dzieci dojeżdżających z danej miejscowościKramarzewo – wieś 16Gąsiorowo 19Lipówka 15Uzdowo 1RAZEM 51ŁĄCZNA LICZBA UCZNIÓW 4121. Przywozy uczniów do szkół:Godzina wyjazdu z miejscowości ucznia – nie wcześniej niż 700Godzina przyjazdu ucznia do szkoły – nie później niż godziny rozpoczęcia zajęć w poszczególnych szkołach po uzgodnieniu i dostosowaniu planu lekcji przez dyrektorów.2. Odwozy uczniów, ze względu na różne godziny zakończenia zajęć przez poszczególne klasy odbywać będą się dla każdej szkoły dwoma kursami: po 5 godzinie lekcyjnej z maksymalnym czasem oczekiwania na odjazd do 15 minut i po 7 godzinie lekcyjnej z maksymalnym czasem oczekiwania na odjazd do 15 min.3. W uzasadnionych przez dyrektora przypadkach, spowodowanych koniecznością realizacji większej liczby godzin lekcyjnych, raz w tygodniu, dopuszcza się odwóz uczniów po 8 godzinie lekcyjnej z maksymalnym czasem oczekiwania na odjazd do 15 min. Wyznaczony dzień zostanie określony po uzgodnieniach dyrektorów z Zamawiającym i Wykonawcą.Załącznik nr 2 do Umowy nr …………….na "Dowóz dzieci i uczniów do szkół na terenie Gminy Działdowo” z dnia ……………….UMOWA POWIERZENIA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH Nr ………………….zawarta w dniu …………….. (zwana dalej „Umową”) pomiędzy:Gminą Działdowo, ul. Księżodworska 10, 13-200 DziałdowoNIP 571-16-02-084 REGON 130378025reprezentowaną przez:1) Pana Mirosława Zielińskiego – Wójta Gminy, przy kontrasygnacie Pani Beaty Antoszewskiej – Skarbnika Gminy Działdowo, zwaną dalej Administratorem,a ……………………………………………………………………………z siedzibą w ………………………………………………………….…….NIP ………………………… REGON …………………………..………reprezentowaną/-ym przez:1) ……………………………………………………………………………2) …………………………………………………………………………….zwaną/-ym dalej Podmiotem przetwarzającym § 1Powierzenie przetwarzania danych osobowych1. Administrator powierza Podmiotowi przetwarzającemu dane osobowe do przetwarzania w trybie art. 28 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej Rozporządzeniem).2. Administrator oświadcza, że jest Administratorem powierzanych danych osobowych w rozumieniu przepisów Rozporządzenia oraz, że powierzane dane zgromadził zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa z uwzględnieniem obowiązku informacyjnego o którym mowa w art. 13 i 14 Rozporządzenia.3. Zasady i cele przetwarzania określa niniejsza Umowa, która nie narusza obowiązków wynikających z Rozporządzenia.4. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się przetwarzać powierzone mu dane osobowe zgodnie z niniejszą umową, Rozporządzeniem oraz z innymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego, które chronią prawa właścicieli powierzanych danych.5. Podmiot przetwarzający oświadcza, iż stosuje środki organizacyjne i techniczne spełniające wymogi Rozporządzenia oraz chroniące prawa osób, których dane są powierzane do przetwarzania. § 2Zakres i cel przetwarzania danych1. Administrator powierza Podmiotowi przetwarzającemu dane osobowe związane z realizacją przedmiotowego zamówienia. 2. Powierzone przez Administratora dane osobowe będą przetwarzane przez Podmiot przetwarzający wyłącznie w celu realizacji Umowy nr …………. na dowóz dzieci i uczniów do szkół na terenie Gminy Działdowo z dnia …………….. (dalej umowa główna).§ 3Obowiązki podmiotu przetwarzającego 1. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia:a. do stosowania środków technicznych i organizacyjnych zapewniających adekwatny stopień bezpieczeństwa powierzanych danych osobowych odpowiadający ryzyku związanemu z ich przetwarzaniem (art. 32 w związku z art. 28 ust. 3 lit. c RODO),b. dołożyć należytej staranności przy przetwarzaniu powierzonych danych osobowych,c. do poinformowania Administratora przed rozpoczęciem przetwarzania danych o realizacji ewentualnego obowiązku prawnego polegającego na przekazaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej (art. 28 ust. 3. lit. a RODO),d. do nadania upoważnień do przetwarzania danych osobowych wszystkim osobom, które będą przetwarzały powierzone dane w celu realizacji niniejszej umowy,e. do odebrania od osób upoważnionych stosownych oświadczeń o zobowiązaniu do zachowania w tajemnicy treści przetwarzanych danych, zarówno w trakcie zatrudnienia ich w Podmiocie przetwarzającym, jak i po jego ustaniu (art. 28 ust. 3. lit. b RODO).2. Podmiot przetwarzający po zakończeniu świadczenia usług związanych z przetwarzaniem, lub po rozwiązaniu umowy, zwraca Administratorowi wszystkie dane osobowe oraz usuwa wszelkie ich istniejące kopie, chyba że przepisy powszechnie obowiązującego prawa Unii lub prawa krajowego nakazują przechowywanie tych danych osobowych.3. Podmiot przetwarzający, w miarę możliwości i w niezbędnym zakresie, pomaga Administratorowi, poprzez odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, wywiązywać się z obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której dane dotyczą w zakresie wykonywania jej praw określonych w rozdziale III Rozporządzenia.4. Podmiot przetwarzający, uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne mu informacje, pomaga Administratorowi wywiązać się z obowiązków określonych w art. 32 - 36 Rozporządzenia.5. Podmiot przetwarzający po stwierdzeniu naruszenia ochrony danych osobowych:a. niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 24 h od stwierdzenia naruszenia, informuje Administratora o tym fakcie i podaje wszelkie znane informacje dotyczące naruszenia,b. ustala przyczynę naruszenia lub wskazuje czynności podjęte w celu ustalenia tej przyczyny,c. podejmuje wszelkie czynności mające na celu ograniczenie skutków naruszenia, usuniecie naruszenia oraz zabezpieczenie danych osobowych w sposób należyty przed dalszymi naruszeniami,d. zbiera wszelkie możliwe dane i dokumenty, które mogą pomóc w ustaleniu okoliczności naruszenia i przeciwdziałaniu podobnym naruszeniom w przyszłości,e. udziela Administratorowi wszelkiej pomocy w identyfikacji i zawiadomieniu osób, których praw dotyczyło naruszenie oraz w obsłudze ich roszczeń.6. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Administratora danych o:a. wszelkich postępowaniach, w szczególności administracyjnych lub sądowych, dotyczących przetwarzania przez Podmiot przetwarzający powierzonych danych,b. wszelkich decyzjach administracyjnych lub orzeczeniach dotyczących przetwarzania tych danych skierowanych do Podmiotu przetwarzającego, c. wszelkich planowanych lub realizowanych w Podmiocie przetwarzającym kontrolach i inspekcjach dotyczących przetwarzania powierzonych na podstawie niniejszej umowy danych, w szczególności prowadzonych przez przedstawicieli Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych lub powołanego po wejściu w życie Rozporządzenia organu nadzorczego. § 4Prawo kontroli1. Na pisemny wniosek Administratora, Podmiot przetwarzający udziela informacji na temat przetwarzania powierzonych danych osobowych, w tym na temat zastosowanych przy przetwarzaniu danych osobowych środków technicznych i organizacyjnych, w ustalonym przez Administratora terminie nie krótszym niż 3 dni robocze od dnia otrzymania wniosku.2. Administrator ma prawo do przeprowadzenia audytów, realizowanych przez siebie lub upoważnionego audytora, oraz inspekcji spełnienia obowiązków określonych w niniejszej umowie w zakresie określonym w art. 28 ust. 3 lit. h RODO. 3. Podmiot przetwarzający umożliwia i przyczynia się do realizacji audytów i inspekcji.4. O planowanym audycie lub inspekcji Administrator informuje Podmiot przetwarzający nie później niż na 7 dni przed ich planowanym terminem w formie pisemnej w tym elektronicznej.5. Administrator ma prawo do przeprowadzania audytów i inspekcji także u podwykonawców przetwarzania w trybie i zakresie określonym w niniejszej umowie. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się zapewnić możliwość przeprowadzenia audytów i inspekcji u podmiotów, którym podpowierzył, w trybie §5 niniejszej umowy, przetwarzanie danych osobowych powierzonych przez Administratora.6. O wynikach audytów i inspekcji Administrator informuje pisemnie Podmiot przetwarzający. Informacja pisemna zawiera opis podjętych czynności, opis ustalonego stanu faktycznego, wnioski ustalone na podstawie zgromadzonych informacji i jasno sformułowane zalecenia. 7. Podmiot przetwarzający podejmuje działania naprawcze w zakresie stwierdzonych uchybień lub przekazuje wyjaśnienia o przyczynach niepodjęcia takich działań w terminie wskazanym przez Administratora.§ 5Dalsze powierzenie danych do przetwarzania1. Dalsze powierzanie przetwarzania danych osobowych innym podmiotom jest dopuszczalne jedynie w celu wykonania niniejszej umowy po uzyskaniu uprzedniej pisemnej zgody Administratora danych. 2. Podmiot przetwarzający może przekazać powierzone dane osobowe do państwa trzeciego wyłącznie w przypadku:a. pisemnego polecenia Administratora,b. konieczności spełnienia obowiązku jaki nakłada na Podmiot przetwarzający prawo Unii lub prawo państwa członkowskiego, któremu podlega Podmiot przetwarzający. Podmiot przetwarzający informuje Administratora danych o tym obowiązku prawnym, o ile prawo nie zabrania udzielania takiej informacji z uwagi na ważny interes publiczny.3. Podmiot, któremu podpowierzane jest przetwarzanie, w tym podmiot w państwie trzecim, winien spełniać te same gwarancje i obowiązki jakie zostały nałożone na Podmiot przetwarzający w niniejszej Umowie. 4. Odpowiedzialność wobec Administratora za niewywiązanie się ze spoczywających na podwykonawcy obowiązków ochrony danych ponosi Podmiot przetwarzający.§ 6Odpowiedzialność Podmiotu przetwarzającego1. Podmiot przetwarzający jest odpowiedzialny za:a. szkody wyrządzone wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków wynikających z niniejszej umowy,b. udostępnienie lub wykorzystanie danych osobowych niezgodnie z treścią umowy, w szczególności za udostępnienie powierzonych do przetwarzania danych osobowych osobom nieupoważnionym,c. przetwarzanie z naruszeniem obowiązujących przepisów,d. nieuprawnioną zmianę danych, uszkodzenie lub zniszczenie, które nastąpiły z winy Podmiotu przetwarzającego.2. Odpowiedzialność ograniczona jest do szkody rzeczywistej. § 7Zasady zachowania poufności1. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, danych, materiałów, dokumentów i danych osobowych otrzymanych od Administratora i od współpracujących z nim osób oraz danych uzyskanych w jakikolwiek inny sposób, zamierzony czy przypadkowy w formie ustnej, pisemnej lub elektronicznej.2. Podmiot przetwarzający oświadcza, że w związku ze zobowiązaniem do zachowania w tajemnicy danych poufnych nie będą one wykorzystywane, ujawniane ani udostępniane bez pisemnej zgody Administratora danych w innym celu niż wykonanie Umowy, chyba że konieczność ujawnienia posiadanych informacji wynika z obowiązujących przepisów prawa lub Umowy.3. Administrator zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, danych, materiałów, dokumentów, do których miał dostęp w wyniku realizacji swoich uprawnień wynikających z niniejszej umowy, w szczególności dotyczących stosowanych przez Podmiot przetwarzający środków technicznych i organizacyjnych zapewniających adekwatny stopień bezpieczeństwa powierzanych danych. Zachowanie tajemnicy obowiązuje Administratora w trakcie realizacji niniejszej umowy i po zakończeniu jej obowiązywania§ 8Czas obowiązywania umowy1. Okres obowiązywania umowy jest zgodny z umową główną.2. Do odstąpienia od niniejszej umowy stosuje się zasady określone w umowie głównej.3. Administrator może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku naruszenia przez Podmiot przetwarzający postanowień niniejszej umowy.§ 9Postanowienia końcowe1. Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach dla każdej ze stron.2. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie będą miały przepisy Kodeksu cywilnego oraz Rozporządzenia.3. Sądem właściwym dla rozpatrzenia sporów wynikających z niniejszej umowy będzie sąd właściwy Podmiotu przetwarzającego w zależności od postanowień stron. Administrator danych Podmiot przetwarzający…………………………………. ………..……………………….
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Nie dotyczy.
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiany i uzupełnienia do umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i zgody obu stron.2. W okresie trwania umowy Wykonawca zobowiązany jest zawiadomić Zamawiającego niezwłocznie o następujących zdarzeniach dotyczących Wykonawcy:a) zmiana siedziby lub nazwy, b) zmiana osób reprezentujących,c) ogłoszenie upadłości lub likwidacji,d) wydany nakaz zajęcia majątku Wykonawcy,e) zawieszenie działalności.3. Zamawiający, po stwierdzeniu, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, o których mowa w art. 15 r w ust. 1 ustawy z dnia 30 marca 2020r.o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 i innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw, mogą wpłynąć lub wpływają na należyte wykonanie umowy, o której mowa w ust. 1, może w uzgodnieniu z wykonawcą dokonać zmiany umowy, o której mowa w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, w szczególności przez: 1) zmianę terminu wykonania umowy lub jej części, lub czasowe zawieszenie wykonywania umowy lub jej części, 2) zmianę sposobu wykonywania usługi,3) zmianę zakresu świadczenia wykonawcy i odpowiadającą jej zmianę wynagrodzenia wykonawcy – o ile wzrost wynagrodzenia spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekroczy 50% wartości pierwotnej umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
-
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
-
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
29.12.2020, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
-
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Język polski.
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
-