Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz dzieci i młodzieży z terenu Gminy Dąbrowice i części Gminy Chodów do Zespołu Szkół w Dąbrowicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DĄBROWICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 611015891
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Nowy Rynek 17
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-352
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.7.) Numer telefonu: 242522587
1.5.8.) Numer faksu: 242522587
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretaria@dabrowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.dabrowice.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz dzieci i młodzieży z terenu Gminy Dąbrowice i części Gminy Chodów do Zespołu Szkół w Dąbrowicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4d256ced-fe7c-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00149998
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.dabrowice.pl/zamowienia/pokaz/1892
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl zwanej dalej Platformą. Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji korzystania, znajdują się w rozdziale III podrozdziale 1 niniejszej SWZ. Instrukcja korzystania z systemu stanowi załącznik do SWZ.
Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z Instrukcją korzystania z Platformy Mini Portal (załącznik do SWZ). Instrukcja została zamieszczona także bezpośrednio na ww. Platformie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Ochrona danych osobowych zebranych przez Zamawiającego w toku postępowania została opisana szczegółowo rozdziale I pkt 16 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.04.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia stanowi: Przedmiotem zamówienia jest: „Dowóz dzieci i młodzieży z terenu gminy Dąbrowice i części gminy Chodów do Zespołu Szkół w Dąbrowicach” (w okresie od 1 września 2021 r. do 30 czerwca 2022 r.) taborem Wykonawcy w dniach nauki szkolnej. Dowóz realizowany będzie na podstawie biletów miesięcznych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają: Dowóz dzieci i młodzieży z terenu Gminy Dąbrowice i części Gminy Chodów do Zespołu Szkół w Dąbrowicach tj. od dnia 01.09.2021 r. do dnia 31.12.2022 r. z wyłączeniem dni wolnych od zajęć dydaktycznych w oparciu o zakupione bilety miesięczne. Liczba biletów jest prognozowana i może ulec zmianie. Wykonawca zapozna się z każdą trasą dowozu dzieci i na własną odpowiedzialność ustali odległości, na podstawie, których określi ceny biletów miesięcznych dla dzieci. Z przedmiotu objętego zamówieniem korzystać będzie około 125 dzieci i młodzieży. Zamawiający zobowiązany jest dostarczyć Wykonawcy imienną listę dzieci dojeżdżających do Zespołu Szkół w Dąbrowicach z poszczególnych miejscowości najpóźniej na 5 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem realizacji zamówienia w kolejnym miesiącu. O rozpoczęciu dowożenia dziecka w trakcie miesiąca Zamawiający powiadomi Wykonawcę niezwłocznie, składając zamówienie na bilet miesięczny dla tego dziecka. Wykonawca dostarczy bilety miesięczne do szkół najpóźniej na2 dni robocze poprzedzające miesiąc realizacji zamówienia. W pierwszym miesiącu realizacji usługi dopuszczone jest dostarczenie biletów na początku miesiąca. Zamawiający zastrzega prawo zmiany liczby przewożonych dzieci oraz zmiany liczby przewożonych dzieci na poszczególnych liniach w zależności od potrzeb zgłaszanych przez szkołę Linie komunikacji muszą być ułożone i oznaczone w taki sposób, aby umożliwiały bezpieczny dojazd do szkoły i powrót ze szkoły w dniach nauki szkolnej. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie z ustalonym rozkładem jazdy Wykaz linii komunikacyjnych, rozkład jazdy i lokalizacja przystanków musi być uzgodniona z Zamawiającym. W ten sam sposób mogą być wprowadzane zmiany w rozkładzie jazdy w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany godzin dowozu i rozwozu dzieci, jeżeli uzna to za konieczne ze względu na potrzeby szkoły – zmiana musi być niezwłocznie uwzględniona przez Wykonawcę po uzyskaniu informacji od Zamawiającego. Nauka w Zespole Szkół w Dąbrowicach rozpoczyna się o godz. 8.00 (rozpoczęcie dowozu z pierwszych przystanków około godz. 6.55). Zamawiający wymaga, aby liczba autobusów, liczba kursów oraz liczba miejsc siedzących w autobusie na poszczególnych trasach była wystarczająca dla wszystkich przewożonych dzieci według imiennego wykazu sporządzonego przez Zamawiającego oraz ewentualnie według wykazu dodatkowego, jeżeli wystąpi konieczność rozpoczęcia dowożenia jakiegoś dziecka w trakcie danego miesiąca. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest zrealizować dojazdy na podstawie tych samych biletów miesięcznych w przypadku odpracowywania zajęć szkolnych. Pojazdy służące do przewozu muszą spełniać warunki techniczne niezbędne do dopuszczenia w ruchu drogowym, w tym między innymi określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r., poz. 2022 z późn. zm.) Usługa dotyczy dowozu na następujących trasach na terenie gminy Dąbrowice: - Dąbrowice –Ostrówki –Dąbrowice Dąbrowice – Ostrówki – Dąbrowice (Dąbrowice szkoła, Ostrówki, Ostrówki I, Ostrówki II, Ostrówki III, Żakowiec, Witawa, Witawa I, Dąbrowice szkoła) - Dąbrowice –Dzięgost –Dąbrowice Dąbrowice – Dzięgost – Dąbrowice (Dąbrowice szkoła, Dąbrowice, pow. Kutno, Mariopol, Augustopol, Augustopol I, Augustopol II, Augustopol III, Augustopol IV, Majdany, Dzięgost, Dąbrowice szkoła)
- Dąbrowice – Zgórze – Dąbrowice Dąbrowice – Zgórze – Dąbrowice (Dąbrowice szkoła, Liliopol, Piotrowo, Baby skrzyżowanie, Baby OSP, Baby rondo, Zgórze, Dąbrowice szkoła), - Dąbrowice – Władysławów – DąbrowiceDąbrowice–Władysławów – Dąbrowice (Dąbrowice szkoła, Jagiełłów (pow. kolski, gm. Chodów), Kaleń Parcel (pow. kolski, gm. Chodów), Długie(pow. kolski, gm. Chodów), Dzierzbice (pow. kolski, gm. Chodów), Niwki (pow. kolski, gm. Chodów), Studzień (pow. kolski, gm. Chodów), Kaleń Duża (pow. kolski, gm. Chodów), Budy Gole (pow. kolski, gm. Chodów), Władysławów (pow. kolski, gm. Chodów), Dąbrowice szkoła. Zamawiający jako jedno z kryteriów oceny uwzględnił stworzenie połączenia autobusowego Dąbrowice-Krośniewice przez miejscowość Ostrówki. Opiekę nad uczniami w trakcie dowozu do szkoły oraz w drodze powrotnej zapewnia Zamawiający.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Mozliwość stworzenia połączenia Dąbrowice - Krośniewice - Dąbrowice
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczący/-e: zdolność do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający wymaga aby wykonawcy prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową byli wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał ważną licencję na wykonywanie transportu drogowego.sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku.zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek jeżeli wykonawca dysponuje: wykonanie lub wykonywanie należycie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 1 usługi transportowej (u jednego Zamawiającego) w zakresie przewozu osób autobusem o wartości min. 100 tys. zł brutto i trwającej przez nieprzerwany okres co najmniej 5 miesięcy. Jeżeli Wykonawca wykaże usługę wykonywaną (w trakcie realizacji), to okres wykonanej (zrealizowanej) usługi na dzień składania ofert musi wynosić co najmniej 5 miesięcy. dysponowanie min. trzema kierowcami, którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi stosowne kwalifikacje zawodowe (prawo jazdy kategorii D, świadectwo kwalifikacji lub zaświadczenie) i doświadczenie (min. 5 lat pracy na stanowisku kierowcy). dysponowanie pojazdami do realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: dysponowanie minimum 3 autobusami o liczbie miejsc siedzących w każdym autobusie minimum 51 miejsc, dysponowanie 1 autobusem o liczbie miejsc siedzących minimum 56 miejsc.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 3.000,00PLN (słownie: trzy tysiące 00/100 PLN). Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. 30 dni od dnia otwarcia ofert. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy w: Łódzkim Banku Spółdzielczym numer rachunku: 16 9023 0006 0130 0101 2000 0050 z dopiskiem: „Wadium – Dowóz dzieci i młodzieży z terenu gminy Dąbrowice i części gminy Chodów do Zespołu Szkół w Dąbrowicach
Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przez upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego). Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancja należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:-nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazania ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeni musi być Gmina Dąbrowice, ul. Nowy Rynek 17, 99-352 Dąbrowice; - określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem; - kwotę gwarancji/poręczenia; - terminem ważności gwarancji/poręczenia; - zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania z ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty.
Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskazanie: - postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, - wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, - ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania. Wymaga forma: Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy zostały sporządzone jako dokument papierowy w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Przez cyfrowe odwzorowanie, rozumieć dokument elektroniczny będący kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej umożliwiający zapoznanie się z treścią i jej zrozumienie, bez konieczności bezpośredniego dostępu do oryginału. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, w zakresie dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania, które każdego z nich dotyczą lub notariusz. Oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonują poszczególni wykonawcy. Wymagana forma: Wykonawcy składają oświadczenie w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie. W przypadku, gdy oświadczenie zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a w przypadku postępowań lub konkursów, o wartości mniejszej niż progi unijne, kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, dokonuje odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia lub notariusz.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-24 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-24 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni