Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz dzieci i młodzieży do szkół oraz ze szkół do miejsc zamieszkania
na terenie gminy Kobiele Wielkie w roku szkolnym 2021/2022
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kobiele Wielkie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648037
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Reymonta
1.5.2.) Miejscowość: Kobiele Wielkie
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-524
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@kobielewielkie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kobielewielkie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz dzieci i młodzieży do szkół oraz ze szkół do miejsc zamieszkania
na terenie gminy Kobiele Wielkie w roku szkolnym 2021/2022
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2b2c5916-0c7b-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00168699
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00027282/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dowóz dzieci do szkół oraz ze szkół do miejsca zamieszkaniaa
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.kobielewielkie.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej.
2. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami:
Pan Paweł Starostecki; email: zamowienia@kobielewielkie.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych,elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy
ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach
korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Maksymalny rozmiar
plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany,
wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny wynikający z
RODO tj.rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1). Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz.
UEL119 z 04.05.2016, str. 1), dalej zwanym „RODO”, informuję, że: 1. Administratorem Pani/Pana
danych osobowych jest Gmina Kobiele Wielkie Dane tele-adresowe Zamawiającego:Gmina Kobiele
Wielkie97-524 Kobiele Wielkie ul. Reymonta 79tel. 044 681 05 93 Adres e-mail: www.bip.kobielewielkie.pl Inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Kobiele Wielkie jest
Pani Magdalena Kuszmider,kontakt: kontakt@iszd.pl 2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą
na podstawie art. 6 ust. 1 lit.c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Dowóz dzieci i młodzieży do szkół
oraz ze szkół do miejsc zamieszkania
na terenie gminy Kobiele Wielkie w roku szkolnym 2021/2022” Znak sprawy: RIG.I. 271.1.7.2021
Pozostałe informacje
dot. RODO zawarte zostały w pkt. 22 Rozdziału I Specyfikacji Warunków Zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIG.I.271.1.7.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi dowozu dzieci i młodzieży do szkół oraz ze szkół do miejsc zamieszkania, na terenie gminy Kobiele Wielkie, w roku szkolnym 2021/2022 zgodnie ze wstępną specyfikacją tras dowozu i odwozu określoną w Rozdziale V SIWZ.
Część 1 zamówienia - świadczenie usługi dowozu dzieci i młodzieży do szkół podstawowych oraz ze szkół do miejsc zamieszkania, na terenie gminy Kobiele Wielkie, w roku szkolnym 2021/2022.
Usługi stanowiące przedmiot zamówienia winny być świadczone pojazdami przystosowanymi do przewozu dzieci spełniającymi wszelkie wymogi bezpieczeństwa określone obowiązującymi przepisami prawa oraz przez osoby posiadające niezbędne kwalifikacje do kierowania danym środkiem transportu. Zgodnie z art. 58 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2021r poz. 450 z późn. zm.) Ponadto pojazdy te winny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa, część pasażerska pojazdu musi być ogrzewana.
Zamawiający zapewnia uczestnictwo w każdym kursie jednego pełnoletniego opiekuna, zdolnego do opieki i pomocy przewożonym dzieciom. Opiekun ten będzie posiadał przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Zamawiający zastrzega, iż obowiązków opiekuna nie może pełnić osoba kierująca pojazdem. Do obowiązku opiekuna będzie należało w szczególności:
a) opieka i nadzór podczas przewozu dzieci z miejsc zamieszkania do placówki oświatowej,
b) opieka i nadzór podczas przewozu dzieci z placówki oświatowej do miejsc zamieszkania,
c) zwracanie uwagi na właściwe zachowanie się dzieci podczas przejazdu,
d) utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami lub opiekunami i Dyrektorem placówki oświatowej w sprawach dotyczących zmian w organizacji przewozów,
e) w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu przewozu dzieci niezwłoczne poinformowanie rodziców lub opiekunów oraz Dyrektora placówki oświatowej,
f) dzieci należy zaprowadzić i odebrać od wychowawców.
Z uwagi na panującą sytuację epidemiologiczną Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć kierowcę oraz opiekuna w odpowiednie środki ochrony osobistej oraz weryfikować wypełnianie przez korzystających z transportu zaleceń i nakazów według obowiązujących przepisów prawa w tym obowiązku zasłaniania nosa i ust
w środkach komunikacji. Zamawiający zastrzega, że warunki te mogą ulec zmianie w trakcie obowiązywania umowy.
Informacje wspólne dla Części 1, Części 2 oraz Części 3 zamówienia:
1. Maksymalny czas podróży ucznia w jedną stronę nie może przekroczyć: dla Części 1 oraz Części 2 zamówienia - 25 minut, dla Części 3 zamówienia - 60 minut .
2. Czas oczekiwania uczniów dowożonych do szkół na rozpoczęcie zajęć lekcyjnych nie może przekraczać 15 minut, natomiast czas oczekiwania na odwóz na może przekraczać 20 minut.
3. Dowóz uczniów do szkół obejmuje dni nauki szkolnej z wyłączeniem ferii zimowych, wiosennej przerwy świątecznej oraz dni wolnych ustawowo.
4. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego podstawienia pojazdu zastępczego w razie uszkodzenia pojazdu wykonującego przewozy. Czas oczekiwania na pojazd zastępczy nie może przekraczać 40 minut.
5. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić odpowiednią ilość miejsc siedzących dla danej trasy.
6. Wykonawca ma obowiązek zapewnić ubezpieczenie NW dla wszystkich przewożonych osób (pasażerów).
7. Zamawiający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu w wyniku, których nastąpi uszkodzenie ciała lub śmierć czy szkoda materialna spowodowana działalnością Wykonawcy.
8. Zamawiający ma prawo do rutynowej kontroli osób oraz pojazdów realizujących zamówienie, a także zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia w każdej chwili kontroli stanu technicznego pojazdu oraz stanu trzeźwości kierowcy przez odpowiednio powołane do tego celu służby (Policja, Inspekcja Transportu Drogowego).
Zamawiający określa poniższe wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy:
- wykaz czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia – kierowanie pojazdem przewożącym dzieci, a dla Części 2 oraz Części 3 zamówienia również świadczenie usługi opiekuna podczas trwania przejazdu dzieci,
- sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określono w Rozdziale IV SWZ Wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4.2.5.) Wartość części: 130000,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował
następującymi kryteriami: 1) cena oferty (C) – 100% Sposób oceny ofert: W kryterium „cena oferty” w
którym zamawiającemu zależy, aby wykonawca przedstawił jak najniższą wartość (cena), zostanie
zastosowany następujący wzór: Liczba zdobytych punktów (C) = Cn/Cb x 100 x waga kryterium 100%
Gdzie:Cn – cena najniższa wśród ofert nie odrzuconych
Cb – cena oferty badanej
100 – wskaźnik stały
100 – procentowe znaczenie kryterium ceny
Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach kryterium cena obliczona zostanie przez podzielenie
ceny najniższej z ofert przez cenę ocenianej oferty i pomnożenie tak otrzymanej liczby przez 100
punktów i wagę kryterium, którą ustalono na 100%. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która
uzyska największą liczbę punktów w kryterium oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi dowozu dzieci i młodzieży do szkół oraz ze szkół do miejsc zamieszkania, na terenie gminy Kobiele Wielkie, w roku szkolnym 2021/2022 zgodnie ze wstępną specyfikacją tras dowozu i odwozu określoną w Rozdziale V SIWZ.
Część 2 zamówienia - świadczenie usługi dowozu dzieci niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Radomsku ul. Piastowska 12 oraz ze szkoły do miejsc zamieszkania, na terenie gminy Kobiele Wielkie, w roku szkolnym 2021/2022.
Usługi stanowiące przedmiot zamówienia winny być świadczone pojazdami przystosowanymi do przewozu dzieci spełniającymi wszelkie wymogi bezpieczeństwa określone obowiązującymi przepisami prawa oraz przez osoby posiadające niezbędne kwalifikacje do kierowania danym środkiem transportu. Zgodnie z art. 58 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2021r poz. 450 z późn. zm.) Zamawiający wymaga, aby pojazd przeznaczony do przewozu osób niepełnosprawnych oznaczony był z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy niebieskiej z międzynarodowym symbolem wózka inwalidzkiego barwy białej. Tablice te powinny być wykonane z materiału odblaskowego. Kierujący tym pojazdem jest obowiązany włączyć światła awaryjne podczas wsiadania lub wysiadania osoby niepełnosprawnej. Ponadto pojazdy te winny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa, część pasażerska pojazdu musi być ogrzewana.
Wykonawca zapewnia uczestnictwo w każdym kursie jednego pełnoletniego opiekuna, zdolnego do opieki i pomocy przewożonym dzieciom. Opiekun ten będzie posiadał przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Zamawiający zastrzega, iż obowiązków opiekuna nie może pełnić osoba kierująca pojazdem. Do obowiązku opiekuna będzie należało w szczególności:
g) opieka i nadzór podczas przewozu dzieci z miejsc zamieszkania do placówki oświatowej,
h) opieka i nadzór podczas przewozu dzieci z placówki oświatowej do miejsc zamieszkania,
i) zwracanie uwagi na właściwe zachowanie się dzieci podczas przejazdu,
j) utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami lub opiekunami i Dyrektorem placówki oświatowej w sprawach dotyczących zmian w organizacji przewozów,
k) w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu przewozu dzieci niezwłoczne poinformowanie rodziców lub opiekunów oraz Dyrektora placówki oświatowej,
l) dzieci należy zaprowadzić i odebrać od wychowawców.
Z uwagi na panującą sytuację epidemiologiczną Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć kierowcę oraz opiekuna w odpowiednie środki ochrony osobistej oraz weryfikować wypełnianie przez korzystających z transportu zaleceń i nakazów według obowiązujących przepisów prawa w tym obowiązku zasłaniania nosa i ust
w środkach komunikacji. Zamawiający zastrzega, że warunki te mogą ulec zmianie w trakcie obowiązywania umowy.
Informacje wspólne dla Części 1, Części 2 oraz Części 3 zamówienia:
1. Maksymalny czas podróży ucznia w jedną stronę nie może przekroczyć: dla Części 1 oraz Części 2 zamówienia - 25 minut, dla Części 3 zamówienia - 60 minut .
2. Czas oczekiwania uczniów dowożonych do szkół na rozpoczęcie zajęć lekcyjnych nie może przekraczać 15 minut, natomiast czas oczekiwania na odwóz na może przekraczać 20 minut.
3. Dowóz uczniów do szkół obejmuje dni nauki szkolnej z wyłączeniem ferii zimowych, wiosennej przerwy świątecznej oraz dni wolnych ustawowo.
4. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego podstawienia pojazdu zastępczego w razie uszkodzenia pojazdu wykonującego przewozy. Czas oczekiwania na pojazd zastępczy nie może przekraczać 40 minut.
5. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić odpowiednią ilość miejsc siedzących dla danej trasy.
6. Wykonawca ma obowiązek zapewnić ubezpieczenie NW dla wszystkich przewożonych osób (pasażerów).
7. Zamawiający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu w wyniku, których nastąpi uszkodzenie ciała lub śmierć czy szkoda materialna spowodowana działalnością Wykonawcy.
8. Zamawiający ma prawo do rutynowej kontroli osób oraz pojazdów realizujących zamówienie, a także zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia w każdej chwili kontroli stanu technicznego pojazdu oraz stanu trzeźwości kierowcy przez odpowiednio powołane do tego celu służby (Policja, Inspekcja Transportu Drogowego).
Zamawiający określa poniższe wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy:
- wykaz czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia – kierowanie pojazdem przewożącym dzieci, a dla Części 2 oraz Części 3 zamówienia również świadczenie usługi opiekuna podczas trwania przejazdu dzieci,
- sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określono w Rozdziale IV SWZ Wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4.2.5.) Wartość części: 34000,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował
następującymi kryteriami: 1) cena oferty (C) – 100% Sposób oceny ofert: W kryterium „cena oferty” w
którym zamawiającemu zależy, aby wykonawca przedstawił jak najniższą wartość (cena), zostanie
zastosowany następujący wzór: Liczba zdobytych punktów (C) = Cn/Cb x 100 x waga kryterium 100%
Gdzie:Cn – cena najniższa wśród ofert nie odrzuconych
Cb – cena oferty badanej
100 – wskaźnik stały
100 – procentowe znaczenie kryterium ceny
Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach kryterium cena obliczona zostanie przez podzielenie
ceny najniższej z ofert przez cenę ocenianej oferty i pomnożenie tak otrzymanej liczby przez 100
punktów i wagę kryterium, którą ustalono na 100%. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która
uzyska największą liczbę punktów w kryterium oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi dowozu dzieci i młodzieży do szkół oraz ze szkół do miejsc zamieszkania, na terenie gminy Kobiele Wielkie, w roku szkolnym 2021/2022 zgodnie ze wstępną specyfikacją tras dowozu i odwozu określoną w Rozdziale V SIWZ.
Część 3 zamówienia - świadczenie usługi dowozu dziecka niepełnosprawnego zamieszkałego w Kobielach Wielkich z domu do Niepublicznego Przedszkola Fundacji Mozaika – Filia nr 1, ul. Sojczyńskiego – Warszyca 7; 42-224 Częstochowa oraz ze szkoły do miejsca zamieszkania w roku szkolnym 2021/2022
Usługi stanowiące przedmiot zamówienia winny być świadczone pojazdami przystosowanymi do przewozu dzieci spełniającymi wszelkie wymogi bezpieczeństwa określone obowiązującymi przepisami prawa oraz przez osoby posiadające niezbędne kwalifikacje do kierowania danym środkiem transportu. Zgodnie z art. 58 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2021r poz. 450 z późn. zm.) Zamawiający wymaga, aby pojazd przeznaczony do przewozu osób niepełnosprawnych oznaczony był z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy niebieskiej z międzynarodowym symbolem wózka inwalidzkiego barwy białej. Tablice te powinny być wykonane z materiału odblaskowego. Kierujący tym pojazdem jest obowiązany włączyć światła awaryjne podczas wsiadania lub wysiadania osoby niepełnosprawnej. Ponadto pojazdy te winny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa, część pasażerska pojazdu musi być ogrzewana.
Wykonawca zapewnia uczestnictwo w każdym kursie jednego pełnoletniego opiekuna, zdolnego do opieki i pomocy przewożonym dzieciom. Opiekun ten będzie posiadał przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Zamawiający zastrzega, iż obowiązków opiekuna nie może pełnić osoba kierująca pojazdem. Do obowiązku opiekuna będzie należało w szczególności:
a) opieka i nadzór podczas przewozu dzieci z miejsc zamieszkania do placówki oświatowej,
b) opieka i nadzór podczas przewozu dzieci z placówki oświatowej do miejsc zamieszkania,
c) zwracanie uwagi na właściwe zachowanie się dzieci podczas przejazdu,
d) utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami lub opiekunami i Dyrektorem placówki oświatowej w sprawach dotyczących zmian w organizacji przewozów,
e) w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu przewozu dzieci niezwłoczne poinformowanie rodziców lub opiekunów oraz Dyrektora placówki oświatowej,
f) dzieci należy zaprowadzić i odebrać od wychowawców.
Z uwagi na panującą sytuację epidemiologiczną Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć kierowcę oraz opiekuna w odpowiednie środki ochrony osobistej oraz weryfikować wypełnianie przez korzystających z transportu zaleceń i nakazów według obowiązujących przepisów prawa w tym obowiązku zasłaniania nosa i ust
w środkach komunikacji. Zamawiający zastrzega, że warunki te mogą ulec zmianie w trakcie obowiązywania umowy.
Informacje wspólne dla Części 1, Części 2 oraz Części 3 zamówienia:
1. Maksymalny czas podróży ucznia w jedną stronę nie może przekroczyć: dla Części 1 oraz Części 2 zamówienia - 25 minut, dla Części 3 zamówienia - 60 minut .
2. Czas oczekiwania uczniów dowożonych do szkół na rozpoczęcie zajęć lekcyjnych nie może przekraczać 15 minut, natomiast czas oczekiwania na odwóz na może przekraczać 20 minut.
3. Dowóz uczniów do szkół obejmuje dni nauki szkolnej z wyłączeniem ferii zimowych, wiosennej przerwy świątecznej oraz dni wolnych ustawowo.
4. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego podstawienia pojazdu zastępczego w razie uszkodzenia pojazdu wykonującego przewozy. Czas oczekiwania na pojazd zastępczy nie może przekraczać 40 minut.
5. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić odpowiednią ilość miejsc siedzących dla danej trasy.
6. Wykonawca ma obowiązek zapewnić ubezpieczenie NW dla wszystkich przewożonych osób (pasażerów).
7. Zamawiający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu w wyniku, których nastąpi uszkodzenie ciała lub śmierć czy szkoda materialna spowodowana działalnością Wykonawcy.
8. Zamawiający ma prawo do rutynowej kontroli osób oraz pojazdów realizujących zamówienie, a także zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia w każdej chwili kontroli stanu technicznego pojazdu oraz stanu trzeźwości kierowcy przez odpowiednio powołane do tego celu służby (Policja, Inspekcja Transportu Drogowego).
Zamawiający określa poniższe wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy:
- wykaz czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia – kierowanie pojazdem przewożącym dzieci, a dla Części 2 oraz Części 3 zamówienia również świadczenie usługi opiekuna podczas trwania przejazdu dzieci,
- sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określono w Rozdziale IV SWZ Wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4.2.5.) Wartość części: 80000,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował
następującymi kryteriami: 1) cena oferty (C) – 100% Sposób oceny ofert: W kryterium „cena oferty” w
którym zamawiającemu zależy, aby wykonawca przedstawił jak najniższą wartość (cena), zostanie
zastosowany następujący wzór: Liczba zdobytych punktów (C) = Cn/Cb x 100 x waga kryterium 100%
Gdzie:Cn – cena najniższa wśród ofert nie odrzuconych
Cb – cena oferty badanej
100 – wskaźnik stały
100 – procentowe znaczenie kryterium ceny
Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach kryterium cena obliczona zostanie przez podzielenie
ceny najniższej z ofert przez cenę ocenianej oferty i pomnożenie tak otrzymanej liczby przez 100
punktów i wagę kryterium, którą ustalono na 100%. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która
uzyska największą liczbę punktów w kryterium oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa poniższe warunki udziału w postępowaniu dotyczące :
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku dla żadnej z Części zamówienia.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Część 1, Części 2 oraz Część 3 zamówienia - Zamawiający stawia szczegółowe wymagania w zakresie oceny tych zdolności - o udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który wykaże, iż posiada aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w art. 5 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2021r poz. 919 ze zm.).
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku w pierwszej kolejności poprzez złożenie wraz z ofertą Oświadczenia własnego, o którym mowa w pkt. 7.1 SWZ.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający stawia szczegółowe wymagania w zakresie oceny tych zdolności tj. o udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który wykaże, iż:
Część 1 zamówienia - jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 150.000,00 PLN (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Część 2 zamówienia - jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku w pierwszej kolejności poprzez złożenie wraz z ofertą Oświadczenia własnego, o którym mowa w pkt. 7.1 SWZ.
Część 3 zamówienia - jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku w pierwszej kolejności poprzez złożenie wraz z ofertą Oświadczenia własnego, o którym mowa w pkt. 7.1 SWZ.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający stawia szczegółowe wymagania w zakresie oceny tych zdolności - o udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który wykaże, iż:
Część 1 zamówienia - dysponuje co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do przewozu osób, dopuszczonymi do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (tj. posiadającymi ważne badania techniczne oraz wszystkie obowiązkowe ubezpieczenia). Pojazdy muszą być wyposażone w pasy bezpieczeństwa, a część pasażerska pojazdu musi być ogrzewana.
Część 2 zamówienia - dysponuje co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych oznaczonym z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy niebieskiej z międzynarodowym symbolem wózka inwalidzkiego barwy białej, dopuszczonymi do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (tj. posiadającymi ważne badania techniczne oraz wszystkie obowiązkowe ubezpieczenia). Pojazd musi być wyposażony w pasy bezpieczeństwa, a część pasażerska pojazdu musi być ogrzewana.
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku w pierwszej kolejności poprzez złożenie wraz z ofertą Oświadczenia własnego, o którym mowa w pkt. 7.1. SWZ.
Część 3 zamówienia - dysponuje co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych oznaczonym z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy niebieskiej z międzynarodowym symbolem wózka inwalidzkiego barwy białej, dopuszczonymi do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (tj. posiadającymi ważne badania techniczne oraz wszystkie obowiązkowe ubezpieczenia). Pojazd musi być wyposażony w pasy bezpieczeństwa, a część pasażerska pojazdu musi być ogrzewana.
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku w pierwszej kolejności poprzez złożenie wraz z ofertą Oświadczenia własnego, o którym mowa w pkt. 7.1. SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające brak podstaw wykluczenia - nie wymagane dla żadnej z Części zamówienia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Część 1 zamówienia:
a) aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w art. 5 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym,
b) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 150.000,00 PLN (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych),
c) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami z wykorzystaniem wzoru określonego w Rozdziale III SWZ
Część 2 zamówienia:
a) aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w art. 5 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym,
b) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych),
c) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami z wykorzystaniem wzoru określonego w Rozdziale III SWZ.
Część 3 zamówienia:
a) aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w art. 5 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym,
b) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych),
c) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami z wykorzystaniem wzoru określonego w Rozdziale III SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
12.11. Do oferty należy dołączyć:
1) aktualne na dzień składania ofert odpowiednio oświadczenie lub oświadczenia, o których mowa w pkt 7.1,7.3 i 7.6.3) IDW ,
2) zobowiązanie podmiotu do udostępnienia zasobów, jeżeli wykonawca polega na zasobach innego podmiotu,
3) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (jeżeli dotyczy);
4) uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa, jeżeli wykonawca zastrzegł w ofercie informacje jako tajemnicę przedsiębiorstwa;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
7.6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie.
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2) W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1., składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te dołączone do oferty potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4) W przypadku określenia przez Zamawiającego warunku dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym lub zdolności technicznej lub zawodowej wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Formularz oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do IDW.
5) Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj, zakres zmian oraz warunki ich wprowadzenia zostały określone w Rozdziale IV SWZ - wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-14 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-14 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-10-12