Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Utrzymanie czystości w parkach i skwerach oraz na terenach administrowanych przez TZUK w Tychach w 2021 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTA TYCHY
1.3.) Oddział zamawiającego: Tyski Zakład Usług Komunalnych w Tychach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 278348986
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Niepodległości 49
1.5.2.) Miejscowość: Tychy
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.7.) Numer telefonu: 324382200
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@tzuk.tychy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://tzuk.tychy.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie nieruchomościami wykonane na zlecenie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie czystości w parkach i skwerach oraz na terenach administrowanych przez TZUK w Tychach w 2021 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a9927dcf-66d1-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00007445
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001357/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Utrzymanie czystości w parkach i w skwerach oraz na terenach administrowanych przez TZUK w Tychach w 2021 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.tzuk.tychy.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=502:tzuk27112021-qutrzymanie-czystoci-w-parkach-i-skwerach-oraz-na-terenach-administrowanych-przez-tzuk-w-tychach-w-2021-rq&catid=35:zamowienia-publiczne&Itemid=563.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl, https://epuap.gov.pl/wps/portalhttps://bip.tzuk.tychy.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=502:tzuk27112021-qutrzymanie-czystoci-w-parkach-i-skwerach-oraz-na-terenach-administrowanych-przez-tzuk-w-tychach-w-2021-rq&catid=35:zamowienia-publiczne&Itemid=56zamowienia@tzuk.tychy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Złożenie oferty wraz z oświadczeniem i innymi dokumentami wymienionymi w Dziale XI pkt 6 SWZ oraz jej wycofanie odbywa się przy użyciu miniPortalu zamieszczonego na stronie internetowej https://miniportal.uzp.gov.pl/. System miniPortal zapewnia bezpłatną możliwość szyfrowania ofert.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania oraz odbierania dokumentów elektronicznych składających się na ofertę wraz z oświadczeniem i innymi dokumentami wymienionymi w Dziale XI pkt. 6 SWZ oraz jej wycofanie opisane zostały w Instrukcji korzystania z miniPortalu zamieszczonej na stronie internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcja_uzytkownika_miniPortal-ePUAP.pdf.2. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem: https://bip.tzuk.tychy.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=502:tzuk27112021-qutrzymanie-czystoci-w-parkach-i-skwerach-oraz-na-terenach-administrowanych-przez-tzuk-w-tychach-w-2021-rq&catid=35:zamowienia-publiczne&Itemid=563. Z zastrzeżeniem postanowień zawartych w Rozdziale XI SWZ, komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami może się odbywać wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344), tj.: pocztą elektroniczną na adres e-mail: zamowienia@tzuk.tychy.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 ze zm.), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:1.1.Administratorem danych osobowych jest Tyski Zakład Usług Komunalnych w Tychach, ul. Budowlanych 43, 43-100 Tychy.1.2.Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można się skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:1.2.1.pod adresem poczty elektronicznej: iod@tzuk.tychy.pl,1.2.2.pisemnie na adres siedziby Administratora.1.3.Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.1.4.Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.1.5.Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie przewidzianym przepisami prawa.1.6.Po spełnieniu celu, dla którego dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.1.7.Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących Wykonawcy/Podwykonawcy/Podmiotu, na zasoby którego powołuje się Wykonawca, jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.1.8.W odniesieniu do udostępnionych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.1.9.Osoba udostępniająca dane posiada: 1.9.1.na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących, 1.9.2.na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników), 1.9.3.na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.), 1.9.4.prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO. 1.10.Osobie udostępniającej dane nie przysługuje: 1.10.1.w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; 1.10.2.prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, 1.10.3.na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 1.11.Wykonawca który powołuje się na zasoby Podwykonawcy/Podmiotu składa oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (pkt. 3.6. załącznika nr 1A do SWZ (dot. Zadania nr 1) oraz załącznik nr 1B do SWZ (dot. Zadania nr 2)).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TZUK.271.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia są usługi obejmujące swym zakresem utrzymanie czystości w parkach i skwerach w Tychach w 2021 r.2.Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje m.in.:2.1.powierzchniowe oczyszczanie terenu,2.2.opróżnianie koszy na śmieci wraz z wymianą worków na śmieci,2.3.oczyszczanie terenu z psich odchodów w parkach i skwerach,2.4.wywóz i utylizacja uszkodzonych betonowych koszy na śmieci,2.5.wyciąganie betonowych koszy na śmieci ze stawów, osadników i potoków,2.6.oczyszczanie terenów ze śmieci wielkogabarytowych,2.7.zamiatanie alejek, chodników i placyków wybrukowanych,2.8.oczyszczanie terenów ze śmieci oraz ich wywóz po imprezach masowych,2.9.oczyszczanie powierzchni alejek, chodników i placyków wybrukowanych oraz powierzchni pól piaskowych z darni, traw i chwastów.3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego względem przedmiotu zamówienia zostały określone w:3.1.Załączniku nr 2A do SWZ: opis przedmiotu zamówienia,3.2.Załączniku nr 3A do SWZ: kosztorys ofertowy zawierający wykaz i ilości prac związanych z wykonaniem zakresu rzeczowego,3.3.Załączniku nr 4A do SWZ: wykaz terenów parków i skwerów,3.4. Załączniku nr 4B do SWZ: wykaz terenów parków i skwerów,3.5.Załączniku nr 5A do SWZ: wzór umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77312000-0 - Usługi usuwania chwastów
77312100-1 - Usługi odchwaszczania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysokość kary umownej
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Kryteria oceny ofert4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia są usługi obejmujące swym zakresem utrzymanie czystości na terenach pozaparkowych w Tychach w 2021 r.2.Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje m.in.:2.1.powierzchniowe oczyszczanie terenu,2.2.opróżnianie koszy na śmieci wraz z wymianą worków na śmieci,2.3.wywóz i utylizacja uszkodzonych betonowych koszy na śmieci,2.4.oczyszczanie terenów ze śmieci wielkogabarytowych,2.5.zamiatanie alejek, chodników i placyków wybrukowanych,2.6.oczyszczanie powierzchni alejek, chodników i placyków wybrukowanych z darni, traw i chwastów.3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego względem przedmiotu zamówienia zostały określone w:3.1.Załączniku nr 2B do SWZ: opis przedmiotu zamówienia,3.2.Załączniku nr 3B do SWZ: kosztorys ofertowy zawierający wykaz i ilości prac związanych z wykonaniem zakresu rzeczowego,3.3.Załączniku nr 4C do SWZ: wykaz terenów pozaparkowych,3.4.Załączniku nr 4D do SWZ: wykaz terenów pozaparkowych,3.5.Załączniku nr 5B do SWZ: wzór umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77312000-0 - Usługi usuwania chwastów
77312100-1 - Usługi odchwaszczania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 95
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysokość kary umownej
4.3.6.) Waga: 5
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Kryteria oceny ofert4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10